HEINÄKUUN 2008 VAUVAT

Ylläri ylläri, ultra-aika tuli ja se on tosiaan vasta 6 viikon päästä :xmas:
No, sinänsä ihanaa että se on juuri 3 päivää ennen joulua, mutta kyllä mä mielelläni aiemminkin menisin... Maltetaankohan olla kertomatta kenellekään ennen joulua :whistle: Meinannut anopille lipsahtaa kerran jos toisenkin :D Hänelle yleensä muutenkin ollaan ekana kerrottu.

Senjuska Hyvä että pääsit tarkistukseen. Parempia vointeja..!
 
Voi kamala tätä väsymyksen määrää |O vaikka kuin nukkuisi yöt hyvin niin väsyttää koko päivän ja illalla aikaisin jo pitää mennä nukkumaan... Onneksi tämä on vain alkuraskauden oire.. :)

Milballe iso :hug: ja paljon voimia tulevaisuuteen!

Täällä Oulussa satoi eilen lunta, ihanaa! Ollaan täällä lomailemassa tällä hetkellä, mutta muutetaan tänne itsekin joulukuun lopussa.. Onkin jo ollut kotiseudulle ikävä, kun muutama vuosi ollaan asuttu muualla.

Minun kohdalle synnytyssairaalaksi vois merkitä Oys ja lasketuksi ajaksi 3.7. Ilmoitan sitten ensimäisen ultran jälkeen tarkemman lasketunajan, vaikka aika monen laskurin mukaan laskettuaika olisi tuolloin 3pv.

Tilasin esikoiselle uudet kolmipyöräiset raattaat tanskasta, joihin voi tulevalle vauvalle ostaa sitten keväällä vauvan kopan. Myin huuto.netissä toiset rattaat pois, vaikka niistä tykkäsinkin tosi paljon.(emmanjungan city crossit.) Mukava kuitenkin välillä vaihtaa vaunuja :) En malta odottaa, että päästään pojan kanssa kokeilemaan uusia vaunuja.

Pitää lähtee kaupungille etsimään isänpäivälahjaa.. Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Kiitos onskuista Niive ja Senjustka!

Milballe halaus (( )) Toivottavasti pääset pian taas liittymään odottajiin.

Oma olo on ollut hyvä, sen kummempia oireita rintojen aristuksen ja palelun lisäksi ei ole. Väsynyt olen, mutta en oikein tiedä mikä johtuu raskaudesta ja mikä normaalista elämästä. En uskalla vielä henkisesti valmistautua tuplaäitiyteen, koska tässä raskauden alussa voi tapahtua vaikka mitä. Mutta nyt kun olemme alkushokista selvinneet, kaksi vauvaa tuntuu enemmän kuin luonnolliselta ja oikein ihanalta =) Pitää vaan jaksaa odotttaa np-ultraan saakka, joka joskus joulun aikaan. Jos en ennen joulua pääse ultraa, aion käydä taas ykistyisellä tsekkaamassa mikä on tilanne. Joulua ei voi ottaa vastaan epäselvissä tunnelmissa...
 
hooWeelle tuplis onnea :attn:
Itse olen vähän pelonsekaisissa tunnelmissa.
Eilen tosiaan tuli muutama veriviiru ja tänään on tullut vähän enemmän mutta ruskehtavampaa. j a vatsa on vähän välillä kipeä.
Eihän tuo pakosta mitään vielä meinaa mutta ajatuksissa koko ajan. :(
Pitää vain nyt odotella.
Neuvolaa en ole vielä tilannut.
 
Paljon kiitoksia kaikille osanotoista, ne lämmittävät tosiaan mieltä! Kyllä tässä pärjätään..uutta yritystä heti kun tää vuoto vaan loppuu. Eli toiv pääsen pian taas johonkin odottajiin...:)
Hyvää joulun odotusta mammoille!
 
Hei Äitee2, myös minulla tuntuu ratkeavan jotakin vatsassa kun aivastan. Ja selkäjomotusta ollut ajoittain aivan menkkakipujen kaltaista...muuten mennään koko ajan puolilla valoilla-väsymyksestä ja huonosta olosta koomassa.
 
milballe :hug:
ja HooWee:lle onnea kaksosten johdosta.

meillä oli netti pimento pari päivää ja sillä välin tullut jälleen paljon uusia mukaan; onnittelut heille plussasta.

itse hätkähdin eilen kun tunnustelin jo kasvanutta vatsaani ja mielestäni vasen puoli "kovempi" kuin oikea. mietin jo raskauden paikkaa, mutta kyllähän sen pitäisi ( vai pitäisikö?) jo jossain tuntua jos olisikin kasvamassa esim. munajohtimissa. rv nyt 6+4. marssin miehenikin eteen sohvalle ja käskin kokeilla. ensin hänkin oli samaa mieltä, mutta ilmeestäni päätellen, kokeili "kunnolla" uudelleen ja totesi ne kyllä vatsan olevan yhtä kova molemmin puolin. menetin kuitenkin suurimman osan yöunista asiaa pohtiessani ja tunnustellessa. kuullostaako ihan tyhmältä??
raskauoireita riittää.. ruoka ei todellakaan maistu, pelkkä esim. makaroonin näkeminen saa palan kurkkuun. lapsille teen ruuan päivittäin, ( yllätys... ) ja kyllä pahaa tekee, ja koita siinä sitten sanoa että hyvää ruokaa on, syökäähän lautaset tyhjäksi :x
tissit todella satuu :eek:
noh, ensi tiistaina eka neuvola ja torstaina ultra.
onkos teidän vatsat kasvaneet? (näen yhä edelleen unia kaksosista... )

masukki 6+4 ja huli-vili tyttötrio =)
 
RouvaSumppisuu
masukki08: mullakin tuntuu välillä (selinmakuulla) jokin möykky oikealla alavatsalla. Se tuntuu aina välillä (siis jo ennen tätä raskautta) ja kävin sitä viime keväänä gynen polilla näyttämässäkin. Gyne palpoi ja ultrasi ja se on vaan ilmeisesti mun munanjohdin, joka aina välillä pullistelee ilman mitään syytä :LOL: . Gyne meinas, että laihoilla ihmisillä toi on ihan yleistä.

juska: toivottavasti on vaan ihan vaaratonta pikku tuhruttelua. Se on tosi yleistä alkuraskaudessa...

Täällä on niin kova myrsky, ettei ulos ole mitään asiaa...ja jotenkin on hermot tosi pinkeenä. Onneksi tyty rauhoittui päiväunille niin saa itsekin vähän levähtää. Taidan mennä vähän pötköttelemään...zzzzz.
 
Listalle tiedoksi, neuvolassa laskettiinkin ajaksi 9.7 eikä 8.7. Ultrahan sen lopullisen totuuden varmaan sit viel kertoo...Ja kättäri on synnäri, niiiin ja ikäni on 29v, taisi sekin tuolta listalta vielä uupua...

Juska Mullakin oli pari kertaa aamuisin pientä vuotoo, mutta se loppui samantein, toivottavasti sulla sama juttu ja kaikki ok.
 
milballe pahoitteluni, toivotan kuitenkin samalla parempaa onnea ja ilosempaa mieltä tulevaisuuteen (kaiken tän kaaoksen keskellä).
Ja HooWeelle: tuplamäärin onnea!
Mun piti jo aikasemmin kommentoida siihen sun ruokarajoite-juttuun, mutta en päässy oikein läpi koneella. Mulla "ongelmia" muistaa niitä rajoituksia. Löysin yhden sivun, jossa aika kattava lista, mutta siellä ei mielestäni ollut mainintaa esim.juuri katkaravuista. Onko sulla olemassa jotain tietoa/listaa, tai mistähän sitä lähtis kyseleen??! Miksiköhän mun tekee juuri mieli esim.maksalaatikkoa ja kalaa, kun ne on ainakin siinä listalla. Olen muutenkin ihan uunona näiden asioiden kanssa, kun ei ole aikaisempia raskauksia, joten pahoitteluni tyhmät kysymykset.
Taidanpa tästä käpertyä miehen viekkuun takan ääreen, joten mukavaa viikoloppua kaikille toivotteleepi
Frida
 
ps. Miksi mä en ikinä muista, että tää (tyhmä) kone aina heittää ton typerän silmänisku-hymiön, kun käyttää sulkeita ja pistettä. Siis pahoitteluni milba, en todellakaan tarkoittanut laittaa hymiötä !!
 
iso :hug: milba!!!

HooWee paljon paljon onnea tulevista kaksosista!! :flower:

Tänne ei mitään kummempia kuulu... Eilen valittelin juuri äitilleni sitä että olenkohan ollenkaan raskaana kun tuntuu että oireet on kadonneet kokonaan ja jotenkin ei tunnu siltä et olis raskaana (en kyl tiiä et miltä sen pitäs tuntua :) ), tänään aamulla sit olo olikin mitä kauhein... kokoajan piti veskissä käydä kun tuntu et kohta lentää jotain ja lujaa mut mitään ei sit tullukkaan... Kauheeta kakomista vaan :x eipä siinä sitten aamupalaakaan pystynyt syömään... Nytkin aika heikko olo mut tuntuu ettei mikään oikeen maistuis... Ollaan juuri kaverin synttäreille lähössä, onneks oon kuskina ni ei tartte sen enempiä selitellä et miks en juo... Oon päättäny et kerron vaan jos joku kysyy,en ala siis valehtelemaan, monet kaverit kyllä jo tietää yrityksestä mutta toisaalta on saanu jo kysellä 9kk et joko nyt niin eipä enää tuu niin paljoa kysymyksiä... Hauskaa viikonloppua kaikille!!
 
Onnea kaikille plussanneille!!!
Mä odotan toista lasta ja laskettu aika on 5.7.2008.
Viikkoja on nyt siis 5+6 ja uskokaa tai älkää, niin tää mun vatsa on jo nyt pulpahtanut esille!! Siis mä en tajuu. Ekassa raskaudessa vatsa hädin tuskin näkyi viikolla 20, ja tässä raskaudessa sit nyt jo. Montako lasta siellä vatsassa oikein on?
Ultraan täällä pääsee 12. viikolla, eli vielä pitää malttaa....
Iltaisin kuvottaa ja on tosi väsy olo, mut on tää aika ihana juttu!
Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!
 
Ai niin sitä piti vielä kysästä että mitäs luulette että jos ne hoitajat nyt sit irtisanoo ittensä ni päästäänköhän me ollenkaan ekaan ultraan? tuli tos yks päivä vaa sellanen mieleen et tuskimpa, jos hoitajista on kova pula niin, ne alkaa ultraamaan ellei sit oo epäilystä et on joku hätänä koska luulis et ne käyttää ne hoitajat sit eri hommiin...
 
RouvaSumppisuu: Hauska kuulla, että meillä on noin "samanaikaiset" lapset. Kiva sitten vertailla, miten lähtee arki rullaamaan vaavin ja taaperon kanssa. Esikoisen pikkuvauva-aika oli melko rankka, joten pelonsekaisin vaikkakin onnellisin tuntein odotan ensi kesää ;)

Muakin on tuo hoitajien lakon/irtisanoutumisten vaikutus ultriin mietityttänyt, mutta en ota siitä etukäteen stressiä. Toivotaan, että asiat hoituu parhain päin.

Olen kertonut raskaudesta jo muutamalle ystävälleni ja äidilleni. Ekasta raskaudesta kerroin vasta ekan ultran jälkeen ja silloin mahakin oli jo niin iso, että uutinen ei tainnut tulla kaikille edes yllätyksenä. Koko raskausajan pelkäsin keskenmenoa, varoin syömisiäni ja jännitin kaikkea mahdollista. Nyt olen liikkeellä rennommin mielin ja koitan nauttia odotusajasta. Jos jotain ikävää tapahtuu, niin se on tapahtuakseen. Kerrankin koitan olla murehtimatta sellaisia etukäteen.
 
Tuolta ainakin löytyy lista vältettävistä ruoka-aineista:http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190

Tosin neuvolan täti sanoi, että oma nenä ja olotila on paras indikaattori siihen, mitä voi syödä..eli jos joku ruoka tekee pahaa, niin jätä pois..Nuo rajotukset on kuulemma suosituksia...että kaikkea kohtuudella saapi syödä, jopa kuulemma maksaa. Itse silti ajattelin vähän välttää noita listan aineita...ihan vaan varmuuden vuoksi...
 
Moikka vaan kaikille! Meidän perheeseen odotetaan ensimmäistä vauvaa ja laskettu aika 11.7.08. Olo on aivan sekaisin onnesta. Olen tehnyt kaikkiaan kuusi raskaustestiä kun en millään meinannut uskoa tätä todeksi =)
Eka neuvola ois viikolla 8. Olo ok, vaikka kaikenlaisia oireita on jo havaittavissa..
 
Voi juku, HooWeelle sitten tuplaten onnea vaan!! :heart: :heart:

Olispa tuo varmaan aikamoinen pommi kyllä, vaikkakin pienen pieni mahdollisuushan siihen aina on. Varsinkin jos on ollut kaksi ovista, jotka itse olin tuntevinani tässä tärppi-kierrossa muutaman päivän välein.. IIK!

Varmuus lienee tulee sit ultrassa, josta mulla ei kyllä ole vielä hajuakaan. En oo nimittäin vielä neuvolaan soitellu aikaa, kun olen niin hiivatin epäluuloinen..
Tänään oli pisimmän kierron mukaan viimeinen keirtopäivä, ja ihan karseita menkka-jomotuksia massulla. Ja uskotte varmaan, et joka hiivatin vessareissulla on pitäny kytsiä pöksyjä näkyykö punaista.. Ja testitikku on kaapissa, josta kurkin vähän väliä onko siinä oikeasti ne kaksi viivaa. Ihmeen epäluuloinen.. Kait sitä pelottaa, kun on tämä netti nykyisin (aiemmissa raskauksissa ei omaa nettiyhteyttä eikä surffailun helppoutta/tiedon paljoutta) ja kaikkee tunkee silmiin väkisinkin.
No, jospa mä jo ensi viikolla arvaisin äippäneuvolaankin ilmoitella ja aikaa varata.

Oireitakin kaiketi on, kun tarkemmin miettii, vaikka tuntuu ettei mitään.. Väsyttää ihan kauheesti, joten olo on vain iloinen että työt tänään loppui. Massua turvottaa, syön kuin hevonen (varsinkin suklaata) ja finnejä on vähintäänkin yhtä hyvin kuin murkkuikäisellä. :kieh: Ärsyttävää. Juu, ja rinnat turpoaa jo hyvää vauhtia, ne onkin olleet raskaus/imetysaikana kaksi viime raskautta kokoluokkaa E/EE tai F.. "Mahtava peräsin ja pulleat purjeet"... :LOL:

No joo, eiköhän tästä jouda tuota pesuetta ruokkimaan taas, iltapalasta pitänee laitella.

Ai juu, itse olen sitten 29v, lapsoset on -96, -02 ja 05 syntyneet, poika ja tytöt.

Räpätäti ja jäytävä epävarmuus
 
Moi Oone, meillä näyttää olevan samanlainen tilanne, eli eka lapsi, ikä 28v ja laskettu aika lähekkäin =) Meillä neuvola 28.11.
Onko sinulla esiintynyt jo oireita?
Itsellä rintojen ja mahan turvotusta, jatkuva nälkä ja väsy..
 
Moi Minttu28, juu oireita on...rinnat on niiiin kipeet tuntuu niinku joku "vetäis" niistä oikein lujaa =) väsymys on kans melkonen, tuntuu että vois koko ajan ottaa pikku päikkärit |O Missäspäin asustelet? Mää oon Oulusta.
 

Yhteistyössä