HEINÄKUUN 2008 VAUVAT

Senjuska Todellakin toivotaan että kaikki on hyvin..! Aika monella vähän tiputtelee mutta kaikki ok. Jaksamisia :hug:

Mame Voi sua, toiv. olo kohenee..! Mä en ole koskaan raskauden aikana oksentanut, mutta voin kuvitella kuinka ikävää :| Just oltiin kaikki oksutaudissa ja se on kyllä todella hirveetä, kaikista ärsyttävin tauti :x

Onpa mua moni muistanut :heart: Kiitos kaikille, tosi ihanaa saada kannustavia viestejä, kun itseä pelottaa... Voi kun tosiaan ensi kesänä suurin toive toteutuis... :heart:

Täällä on aiemmin jo vähän lunta tullut mutta se suli pois. Nyt näyttäis tulevan vähän reilummin, ihanaa :) Lapset on innoissaan. Joulua odotellaan kovasti, olisittepa nähneet pojan ilmeen kaupassa kun näki kinkut :D Jopa joulukalentereitakin isompi juttu. Ja pipareita ois kuulema ihan pakko leipoa heti..! No, ens kuussa leivotaan, ensihätään ostettiin iso boksi kaupasta. Piparitalo on joka vuosi tehtävä, se on kyl hauskaa :)

Neuvolaan soittelin, kirjoitinkin siitä just tuohon toiseen ketjuun (keskenmenon jälkeen plussanneet ) eli täti laittaa lähetteen äitipolille, siellä päättävät menenkö vasta norm. aikaan eli rv 12 vai pääsenkö jo aiemmin. Pahoin pelkään että eivät ota aiemmin. Eka neuvolakäynti on 5.12. eli siihenkin vielä reilusti odoteltavaa...

Hyviä vointeja kaikille :)

Marge & "Maggie" rv 5+3 :heart:
 
Aikas samoissa "mitoissa" ollaan =) Vasta plussa ja neljättä odotellaan..

Kiva ilma, lunta tupruttaa ja tuulee. Taitaapi olla pari pykälää pakkastakin ainakin kylmältä tuntuu.
Kahvi maistuu ainakin vielä...odottelen milloin tökkää. Edellistä odottaessa ei pystynyt juomaan.
Kuinka aikasessa vaiheessa olette alkaneet tuntemaan niitä vihlasuja mahassa esim. kun äkkiseltään nousee ylös tai kylkeä kääntäessä?

Pitäis ruokaa käydä väsää perheelle, mutta tässä koneella sitä vaan notkun :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HooWee:
Olisi kiva kasata heinämammoista tarkemmat tiedot. Tässä omat tiedot:

HooWee, ikä +30, toista odotetaan, LA noin 2.7.08, synnäri K-HKS

Lisäilkäähän omat tiedot, niin voin vaikka koota yhteisen listan B)
Täällä yks heinämamma lisää. Ikä 31, neljättä odotellaan, LA 18.7.08, synnäri KOKS
 
Sinäpä nopsasti vastasit! Kiva kuulla että joku toinen on "samoissa mitoissa". Pitää nyt heti alkuun tässä sanoa et läheskää joka päivä en ehdi koneelle... Joten jos jää päiviä väliin, niin älkää huolestuko, lapset pitää kiireessä =)

Täällä etelä-suomessa ilma on aika märkä; räntää tuli aamulla ku oltii lasten kanssa ulkona, nyt muuttunut lähes vesisateeksi :'( Kyl jo lunta sais tännekin tulla niin vähän valostuis. Mut mun on myös mentävä laittaa ruokaa, joten se on vähäks aikaa moi.

Nii, onnea kovasti sulle! Onko mitään tuntemuksia vielä? Mulla ollu kaikist kolmest kamala pahoinvointi; oksentelua aamusta iltaan, joten kauhulla odotan....Tosin kolmatta odottaessani pah vointi kesti vähemmän aikaa ku edellisissä. Toivossa on vielä hyvä elää =) Mut nyt mun on mentävä... Vanhin poika odottaa vuoroaan koneelle ja se ruoan laittokin kutsuu...
 
Mulla tosiaan kolme pojankoltiaista, syntyneet -97, -03 ja -05 B) Luultavasti siis tämä neljäskin on poika =) kaks viimeistä syntyneet sektiolla, eli niin tämä neljäskin, n viikkoa ennen la:ta, joka siis 18.7.08
 
RouvaSumppisuu
Päivittelin listaa(sivulla 4) katsokaapas että tietonne ovat oikein...näitä plussia tulee niin kovaa vauhtia *plop, plop, plop* :D

Mites tän päivän ultrassakävijät, ainakin telma ja HooWee? Kertokaahan kuulumisia...itsellä varhaisultra vasta 2 viikon päästä ja jännittää niin maan penteleesti.

Pienestä ikäerosta: meillä esikoinen on kohta 10kk eli ikäeroksi tulee 1½ vuotta. Tietty oma jaksaminen, esikoisen suhtautuminen vauvaan jne. mietityttää, mutta päivä kerrallaan. Eiköhän siitä selvitä...lisäksi mietityttää mahdollinen sektio, esikoinen oli yllättäen 4,5 kg enkä toista samankokoista lähde alakautta synnyttämään. Sektiossa kun tulee nuo nostokiellot sun muut, niin miten esikoinen ne mahtaa vielä tuossa iässä ymmärtää...

Sellaisia aatoksia tänään täällä...miljoonasti tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille!!!
 
Tuosta listasta sen verran, että mulla on ensimmäinen lapsonen tulossa.

Väsymys vaivaa oikein urakalla, yöunet on yli 9h pitkiä, mutta eivät riitä mihinkään. Päivällä silmät on jo ihan ristissä ja pinna on todella lyhyt. Musta on tulossa ihmishirviö.
 
Niin tuohon listaan saa sitä päivittävä lisätä mun tiedot, en itse uskalla sitä mennä sörkkimään, poistan vielä vahingossa kaikkien tiedot :ashamed:
Oon siis ihan pian 25v, neljäs lapsi tulossa, LA 6.7. ja sairaala PHKS.
 
Hei vaan kaikille!! :wave:

Uskaltautuisikohan sitä jo mukaan :) Plussa tuli testiin maanantaina ja vieläkään en usko todeksi... Pitkittelemällä pitkittelin testausta kun oireita en meinannut uskoa todeksi, mutta niin siinä vaan on tainut käydä että raskaana sitä ollaan =) ei tässä ookkaan ku helmikuusta asti odotettu ja vihdoinkin se pienokainen löysi tiensä meidän luo... Neuvola on 30.11 ja kovasti tekis mieli varata aika yksityiselle ultraan mut saas nyt nähä et varaanko, kovin vaan helpottas tietää et kaikki on hyvin... LA on näillä näkymin 4.7 mutta uskon sen siirtyvän myöhemmäksi kun kierrot on ollu mitä sattuu ja just viimeksikin oli täti hukassa 3kk... Ultrassahan se sit varmistuu... Naimisiin ollaan menossa 7.6.08 joten aikaslailla valas taidan omissa häissäni olla mutta niin paljon tätä pienokaista on odotettu että ei se haittaa...
Kovin tekis mieli ostaa vielä testi, jospas sitä sit uskois tän todeksi...

Gataa & hasselnut
 
elikkäs jospa minäkin antaisin enemmän tietoa itsestäni. toinen lapsi siis tulossa. ikää minulla 28v ja synnytyssairaala TYKS. ja LA edelleen 15.7. joku tuolla kyseli aiemmin noista vihlasuista kun äkkiä nousee tai kääntää kylkeä. mä olen jo viikon tuntenut ja nyt vasta 4+1. yskiessä vihlasee myös. pientä pahoinvointia on myös ollut, mutta ei mitään verrattuna edelliseen raskauteen.
 
Hei kaikille plussanneille! :wave:
Tänään aamulla tein testin, ja toinen viivahan siihen ilmestyi! Nyt ollaan oltu onnesta ymmyrkäisenä koko päivän ja kuljettu "sumussa".
Kuten nimimerkistä voi päätellä, sain 1. lapsen tämän vuoden toukokuussa, poika-sellaisen. =) Laskettu aika on suunnilleen 15.7., eli pojan ja masukin ikäeroksi tulee vain 1v 2kk. Toivottavasti sitä löytyy voimavaroja sitten juosta molempien perässä.. :p
Olen 32-v. ja synnyttämään mennään taas Seinäjoen K-sairaalaan, eli SeKsiin. Toivottavasti tällä kertaa sunnytystouhut olisi helpompia kuin toukokuussa, oli hätäsektiota yms.
Raskausoireita oli ennen plussausta vilu (iltalämpö 37,2. norm. 36.5), NÄLKÄ, hajuaistin parantuminen, itkuherkkyys, alamahasta nippailu, varsinkin iltaisin ja vessassa käynti tiheemmin. Viime raskaudessa ei ollut oksentelua tms. pääasiassa vain kuvotusta, jos ehti tulla liian kova nälkä. Selkäkipuja oli aika alkuvaiheessa, mutta jäi sitten pois. Viimeiset 5kk oli sormet, ja öisin koko kädet, puutuneena. Se jäi onneksi laitokselle. Johtui varmaan turvotuksesta. Toivottavasti sitä ei olisi tällä kertaa..
Toivotaan, että kaikilla pysyy masukit mukana ja saadaan sitten ensi heinäkuussa nauttia hienoista kesäpäivistä vaunutellen! =)
 
...ainakin täällä etelä-karjalassa. Lapset varmaan intoa täynnä kun heräävät ja huomaavat lumen. Joutuu ehkä ihan lumiukon tekoon :)

KAUHEETA se eilinen tapahtuma siellä Jokelassa !! :'(

NELEKA.. Juu, on jotain pieniä tuntemuksia ollut. Yksi outo joka ei kuulu normaaliin tilaan on nälkä. Normaalisti en aamuisin syö mitään, mutta nyt pakko, muuten tulee sika kova nälkä ja pahaolo. Ja toi vessa ramppaaminen alkoi sit taas.
Muistan hyvin kun edellistä (-06) odotin niin manasin, että nyt tää on viimeinen , en enään jaksa tätä yö heräilyä ja vessassa juoksua. Palautu asia hyvin mieleen illal, ku toista kertaa jo veskiin piti mennä kesken töllön tuijottamisen :)
Ei niinku usko vielä todeksi tätä tilannetta. Isäntäki meni ihan sekasi !!! ihanku olis eka vauva tuloillaan :LOL:

Nyt kahvin juontiin ja etsii vaatetusta eskariin menijälle.

äitylix3
 
Huomenia!

Ultrassa kävin eilen ja viikot vastasivat tarkalleen itse laskemiani eli tänään on menossa 6+2. Sykekin löytyi, mutta kaksin kappalein :heart: :heart: Voitte arvata että olo on tällä hetkellä hieman "erikoinen" :p
 
Onneksi olkoon HooWee tulevista kaksosista :heart:
Onko sun tai miehesi suvussa ennestään kaksosia?
Näin se raskaus saattaa yllättää... Saas nähä tuleeko muita kaksosraskauksia tähän pinoon...

Uus raskausoire havaittu mitä ei viime raskaudessa muistaakseni ollut. Eli Itkuisuus. Tälle aamulle olen kerennyt jo itkemään neljä kertaa... Uutisia katsoessa siistä Jokelan jutusta, Sinkkuäidille sulhanen ohjelmaa ja salkkareita kattoessa sekä äskettäin katsellessani esikoista kun annoin hälle maitoa pullosta aamu-unille mennessä. Tää on aivan hassua :)

Sellasta tälle erää... :wave:
 
Joko: Kummankaan suvussa ei tuplia.

RouvaSumppisuu, kiitoksia B)

Luin juuri netistä että joka viides alkuraskauden ultrassa havaittu kaksosraskaus muuttuu yksöisraskaudeksi viikkoon 12 mennessä. Eli toinen sikiö abortoituu spontaanisti. Jänniä hetkiä siis elellään....
 
mulla ei ole edelleenkään sitä pahoinvointia, missään määrin :| typerää odottaa sitä mutta.. ihmetyttää.
pissattaa ja tisulit enenevässä määrin kipeät, siinä oireet. Nyt on flunssa päällä, eilen nousi kuumekin :headwall:
Joku kyseli niitä tietoja:
27v, kolmas tulossa (esikoispojat lokakuu -99 ja -04 uusivuosi), eka yhteinen mieheni kanssa :heart: :heart: ja synnäri PHKS
 
Onnea kaikille plussanneille ja tuplasti HooWeelle! Hauskaa Neleka, että plussattiin samana päivänä, onnea sinullekin! =)

Ulkosuomalaisena tuntuu tosi pahalta tuo Jokelan tapahtuma, en meinannut uskoa eilen kun uutisissa täälläkin siitä tuli. Asun Englannissa siis. Itketti kyllä koko ajan uutisia katsoessa.

Raskausoireista olen jo huomannut että itkuisuus ja tunteellisuus on mulla oireina, vaikka aika herkkä olen kyllä normaalistikin, mutta nyt vielä enemmän. Ja aivan tajuton väsymys, voisin vain nukkua ja pitkän yön jälkeen vieläkin väsyttää, ei herää pirteänä ollenkaan. Kuvotusta on ollut vain silloin kun on nälkä päässyt yllättämään, mutta tosi vähän ainakin vielä. Viluttaa kyllä kovasti, rinnat aristaa vähän ja ovat pinkeinä. Vatsa on ihan turvoksissa, ei se nyt vielä mihinkään kasvanut ole, mutta turvottaa niin, että näyttää kuin olisin jo pidemmällä. Rasittavaa, minkähänlainen elefantti musta tuleekaan!

Pakko oli eilen tehdä vielä toinen testi, ihan siitä ilosta että plussa tulee! Jotenkin välillä on vaikea uskoa että raskaana tässä ollaan! Ja kun en kenenkään kanssa ole vielä päässyt hehkuttamaan, kun mieheni haluaa odottaa ekaan ultraan. Täällä ultrataan vasta noin viikolla 12, joten ihan taatusti menen yksityiselle ennen sitä! En niin kauaa pysty tätä ihanaa asiaa pitämään salaisuutena. :heart:

 

Yhteistyössä