HEINÄKUUN 2008 VAUVAT

Terve!

Kiitos Joko hyvästä linkistä, tosi kätevä on tuo laskuri. Pitää nyt tänään yrittää saada aika lääkärille. Täällä ensin mennään lääkärille, joka laittaa lähetteen kätilölle, jotka muuten täällä vielä tekevät kotikäyntejäkin. Kutsu ultraan tulee sit automaattisesti jossain vaiheessa. Jos se on kovin myöhään, veikkaan että käyn yksityisellä...Haluan niin tietää onko kaikki hyvin.

Ihan hirveästi tekisi mieli kertoa kaikille, mutta ehkä mies on siinä oikeassa, että odotetaan nyt ainakin siihen asti kunnes on varmistunut että sikiö on hengissä ja raskaus etenee normaalisti.

Tarrasukkia kaikille, toivon sydämestäni että meidän kaikkien vauvat pysyvät matkassa mukana!
 
Vielä en ole käynyt neuvolassa ja olen ihan pihalla raskaudenaikaisista ruoka-ainerajoituksista. Esikoista odottaessani kymmenen vuotta sitten, ei muistaakseni muu kuin maksa ollut kiellyttyjen listalla. Listeriasta ei kukaan puhunut...

Juuri kävin lounaalla ja söin tietämättäni odottajan kauhuruokaa: salaatin feta-juustolla ja katkaravuilla. No, feta on onneksi pastöroidusta maidosta tehtyä mutta katkikset olivat kypsentämättömiä. Mitäs nyt...? :/

Ja kotona kaiken lisäksi vilistää pari sisäkissaa, joten toksoplamoosiakin saa pelätä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja HooWee:
Vielä en ole käynyt neuvolassa ja olen ihan pihalla raskaudenaikaisista ruoka-ainerajoituksista. Esikoista odottaessani kymmenen vuotta sitten, ei muistaakseni muu kuin maksa ollut kiellyttyjen listalla. Listeriasta ei kukaan puhunut...

Juuri kävin lounaalla ja söin tietämättäni odottajan kauhuruokaa: salaatin feta-juustolla ja katkaravuilla. No, feta on onneksi pastöroidusta maidosta tehtyä mutta katkikset olivat kypsentämättömiä. Mitäs nyt...? :/

Ja kotona kaiken lisäksi vilistää pari sisäkissaa, joten toksoplamoosiakin saa pelätä...
Katkaravuista en osaa sanoa, en kyllä itse osais huolestua. Toksoplasmoosista luin viime raskauden aikana, sen verran muistan että tartuntavaara olematon jos esim. käyttää hanskoja laatikkoa putsatessa/pesee kädet huolellisesti. Ja jos on joskus toksoplasmoosin (esim. tietämättään ) sairastanut, sitä ei voi uudestaan sairastaa. Älä huoli :hug:
 
:hug: kaikille, että raskaus sujuisi hyvin!

Täällä väsymystä pukkaa, eilen olin ihan poikki jo kymmeneltä, vaikka yleensä olen mennyt nukkumaan vasta puolen yön jälkeen :eek: Onneksi poika nukkui yön hyvin pitkästä aikaa, hampaiden tulo on valvottanut jo monta yötä.

Onko kaikki jo varannut ensimmäisen neuvolan? Mä ajattelin vasta kahden viikon päästä soitella ja varailla, kun palataan reissusta. Onkohan liian myöhäistä? Mulla viikkoja nyt 5+5.

Ollaan lähdössä reissaamaan tänään. Miehellä ois 2viikkoa lomaa. Käydään molempien vanhempien luona ja loppulomasta suunnistetaan etelään, Helsinkiin ja Tampereelle.

Hyvää viikkoa kaikille ja jaksamisia! :hug:
 
Plussaa sunnuntaina illalla, ja olemme ihan hämmennyksessä. Olo on epätodellinen, vaikka tätähän me haluttiin ja parhaamme tehtiin. :)

Ennestään omaan vain karvavauvoja, joten olen aika pihalla, jopa näistä keskusteluista. Sen verran sain teiltä jo nyt helpotusta, että alavatsassa tuntuneet pari vihlausua voivatkin ilmeisesti olla ihan normaaleja oireita, eivätkä varma merkki kohdunulkoisesta, kuten jo ehdin kuvitella. Muuten ei vielä oireita, paitsi todella turvonneet ja arat rinnat. Onneksi ovat, ne auttavat tajuamaan, että jotain on tosiaan menossa. Ja aika ihkutkin ne ovat. B)

Mites teillä nuo neuvolakäynnit ovat noin aikaiseen? Lueskelin Espoon neuvolasivuja, ja siellä kerrotaan ensikäynnin olevan vasta rv 10-12. Vielä en ole soittanut neuvolaan ja selvittänyt asiaa, tänäänkin myöhästyin puhelinajalta. Mies varasi jo yksityiseltä ajan alku-ultraan, rv:lle 8.

Onhan tää jännää, voi hyvä ihme. :hug: Halaus meille kaikille!

Ai niin, faktat: ikää 31v, tilanne nyt rv 4+2, la 13.07.2008, eka kerta

 
hilistin: itsekin asun Espoossa ja menen neuvolaan 23.11. ja viikkoja silloin 8+ (kai...). Olisin voinut mennä myöhemminkin, mutta koska haluan Naistenklinikalle synnyttämään, joudun käymään neuvolassa näin aikaisin. NKL:lle ei voi varata ultra-aikaa (np-ultra) itse vaan neuvolasta menee lähete ja sieltä tulee kutsu. Jos menisin Jorviin, olisin voinut varata ultran itse ja mennä neuvolaa vasta myöhemmin.

Ja minä siis odotan kolmatta. Ekan kanssa kävin 8+ viikolla myös ekan kerran neuvolassa, koska kaikki oli uutta. Ja kakkosen kanssa viikolla 10+. Eli voithan sinne neuvolaan jo soittaa ja kysellä aikoja, jotta saa sopivan. Ainakin meillä kaikki aamuajat oli jo tätä mun aikaa lukuunottamatta menneet. Ja aamuksi halusin, koska en vielä aio töissä kertoa :LOL:
 
mä sain lähetteen äitipolille, neuvolaan eivät aikaa anna ennenkuin raskauden kesto on tarkastettu. Terkkarin mielestä viimeisen pillerin ottamisen ja plussaamisen välillä on liian vähä aikaa ja koska en ole kesän jälkeenkään vuotanut hormooni juttujen takia ollenkaan, ei hän ala arvailla vaan laittoi raskaudenkeston arvioon keskussairaalaan.
Nyt odotellaan sinne sitten, josko olis muka jo pidemmällä? Itse en usko...

Maha on valtava, se ihmetyttää. eihän se (ne??) vielä iso ole, toukka-asteellamutta miksi vatsa turpoaa näin paljon. Muistan että aikaisemmissakin raskauksissa näin on ollut mutta ei varmaan puoliksikaan tällä tavalla.
Ei olla kerrottu kenelekään tutulle vielä ja yritänkin päästä reippaasti pidemmälle ennenkuin kerron. Tosin, jos vieras ihminen luulee minun olevan puolessa välissä raskautta :LOL: voi olla hieman hankala peiteläkään :LOL:
littanasta mahasta lähdettiin ja nyt on... iso. :|
 
Löysin toiselta palstalta linkin yhteisöön äideille joiden laskettuaika on heinäkuussa 2008.
Viime raskaudessa liityin vastaavaan ja voin vain suositella =)

Nyt kaikki liittymään!!

http://groups.yahoo.com/group/heinikset/
 
Anteeksi että tunkeilen, mutta pakko välillä käydä haaveilemassa ja nyt näin margen täällä niin ajattelin tulla toivottavaan lämpimät onnittelut :heart:

Ystäväni oli syyskuisten pinossa (sai tytön 9.9.) niin tuli sitä pinoa seurattua tiiviisti ja myös silloin kun teidän suuri suru tuli :'( Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte ihanan kesälapsen :) :hug:
 
Anteeksi että tunkeilen, mutta pakko välillä käydä haaveilemassa ja nyt näin margen täällä niin ajattelin tulla toivottavaan lämpimät onnittelut :heart:

Ystäväni oli syyskuisten pinossa (sai tytön 9.9.) niin tuli sitä pinoa seurattua tiiviisti ja myös silloin kun teidän suuri suru tuli :'( Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte ihanan kesälapsen :) :hug:
 
Jospa minäkin uskaltaudun mukaan:)
Varma en kuitenkaan la ajasta ole,mutta luulisin että sijoittuu aikalailla heinäkuulle.Neuvolaankaan en vielä ole soitellut. Meillä ennestään yksi lapsi jolla ikää nyt 6kk.Että aika pieni ikäero tulee ja se vähän hirvittää,onkos muita joilla pieni ikäero lapsilla?Kuinka on pärjännyt? :)
Toivotaan että tarrasukat ovat kaikilla matkassa:) :heart:
 
Mä meen tänään ultrattavaks. Pelottaa hirveesti. Mul on sellanen tunne et kaikki ei oo normaalisti. Viikko sitten kävin viimeks ja silloin ei näkyny vielä MITÄÄN :$

Pelkään kohdun ulkoista raskautta, vaikka mitään vuotoja tai vatsakipuja minulla ei ole ollut. Ainoastaan selkää on särkenyt pari päivää. Voisikohan se olla oire kohdun ulkoisesta? Lisäksi rinnat on ollut arat.

Onnea kaikille uusille plussanneille! Toivottavasti voin vielä jatkaa täällä odottajien puolella eikä nää mun pelot käytoteen :(
 
Näiköhän uskaltautuisin ilmoittautua mukaan heinäkuisiin...Teitä täällä onkin jo ihan mukavasti. Plussa tuli :wave: ja alustava la. olisi 12.7. niin ja neljäs lapsi olisi jos vaan kaikki menee hyvin.
Tässä aamukahvia hörpin ja normaali (tämä) sivu auki heti aamusta...toiset lukee sanomalehteä ja minä täällä...eipä tarvi kisailla lehdestä nuorison kanssa :)
Niin ja ikää on jo 36 ja risat.. että en ihan mikään tytöntyllörö enään oo
=)
Tuli kyllä joskus sanottua että lapset teen 35 ikään mennessä...nyt jo toinen sen jälkeen :LOL: =)
Noh, nyt hakee lissää hörpittävää ja toivottelen kaikille onnea odotukseen !

äitylix3
 
Senjuskalle tsemppiä kovin että lisää punaista ei enää tulisi! Esikoista odottaessa vuodin useasti viikolle 16 saakka, joten välttämättä syytä ei ole huoleen.

Tervetuloa taas uudet plussanneet! Meitä onkin jo paljon =)

Mulla tänään ultra, viikkoja kasassa 6+0...6+2. Vielä ei jännitä, mutta tunnelma tiivistyy varmasti lääkärin odotushuoneessa.
 
Onneksi olkoon kaikille uusille tulokkaille!

liisaihmemaassa: Mulla on kans esikko 6 kk =)
Me ihan tarkotuksella annettiin toisen tulla jos on tullakseen. Aika nopeesti se meillä näköjään tärppäskin imetyksestä huolimatta. En ole ollenkaan "peloissani" pienestä ikäerosta. Jotenkin taidan olla ehkä ylioptimistinen omista kyvyistä ja jaksamisesta. Ajattelen silleen et vauva aika itessään on niin lyhyt et aika pian niistä on sit seuraa toisilleen. Hieman mulla ehkä pelottaa se et jos siellä onkin kaksi. Ei siinä... tervetuloa kaikki mitä annetaan, mut silloin joutuis varmaan järjesteleen elämää aikalailla eri tavalla.

Nyt touhuileen isänpäivä lahjan kimppuun :wave:

 

Yhteistyössä