**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart:

Tämä päivä on ollut tosi väsyttävä, en ole paljon lepäillyt muina päivinä, mutta tänään en ole jaksanut juuri mitään tehdä. Mies tuli töistä ja joutui reppana mun päivän tiskitkin laittamaan. No kävin sentään neuvolassa ja edelleen ompelin kastemekkoakin. Taisin ottaa vähän liian suuren urakan sen kanssa. Ja kun viimeksi olen ommellut tuollaisia joskus lukioaikana - meinaa aika paljon tulla purkamista ja miettimistä. Neuvolassa kaikki kunnossa, vauva ei ole vieläkään kiinnittynyt, joten ei tule ainakaan ensi yönä kiire laitokselle. :p

Nuutti ja Ville Vallaton 38
 
Täällä tuli taas pvällä sellainen "kohtaus" tosin aika lievänä |O
N.12.30 alkoi tuntua taas näköhäiriöitä ja sitten oli vaikea "hahmottaa etäisyyksiä", esim. kun syötin esikkoa niin täytyi tarkkaan tähdätä, että lusikka meni suuhun eikä ohi :|
Otin sitten heti särkylääkkeen ja menin huilaamaan tunniksi kun esikkokin meni nukkumaan. No 13.30 nousin ylös ja mieskin oli kotona ja huomasin, että eipä tule taas puhetta - pelkkää puuroa vaan :/ Ja sormet oli ihan puuduksissa ja pisteli, näköhäiriöt oli jo häipyneet.
Mies sitten soitti puolestani neuvolaan (minulla oli sinne aika 14.15 ) kysyäkseen pitäisikö minun mennä sinne neuvolaan vai päivystykseen vai mitä tehdään. No terkka sanoi, että lääkäriin vaan päivystyksen kautta...
No minä join siinä vielä pari kuppia kahvia ja otin toisen särkylääkkeen ja soitin kahden aikaan terkalle kun olo oli jo aika lailla normaali - vähän höntti ja väsynyt vaan. Niin sanoin, että ei kiinnostaisi taas mennä istumaan päivystykseen kolmeksi tunniksi kun kukaan ei ikinä siellä mistään mitään tiedä ja minut lähetetään kuitenkin vain kotiin lepäämään :/
No terkka totesi, että voin mennä neuvolaankin jos haluan, mutta että vastuu asiasta on sitten minulla jos en halua heti lääkäriin mennä.
Sanoin, että menen mieluiten katsomaan pisaanäytteet yms. neuvolaan kuten pitikin ja jos olo tämän päivän aikana vielä muuttuu niin menen sitten heti päivystykseen...

No, olo on ollut nyt sitten ainakin tähän asti normaali, vähän väsymystä vaan.
Neuvolassa kaikki ok, pissa puhdas, paineet ok ja hb noussut. Vauva kuulemma jo tosi alhaalla (alempana kuin viime to ) mutta ei ihan kokonaan "kiinni"...
Terkka sanoo, että hänkin alkaa olla jo sitä mieltä, että vauvani saisi alkaa jo tulla ulos...
Ensi käynti olisi sitten viikon päästä ma :kieh: Miehellä on silloin eka lomapäivä ja olen kyllä päättänyt, että olis PAKKO päästä viim. viikonloppuna hommiin :whistle: Terkkakin sanoi, että ethän sä enää sitten ens ma tänne tule :kieh:

No mutta ei kai tässä muuta, ajattelin mennä koiran kanssa lenkille jos vaikka tapahtuis jotain :snotty:

Onnea nannuz! :flower: Mä olen niin kade, etten pysy pöksyissäni..! |O

LEAL & poju 38+2
 
SusSoo
Nuutti
Minäkin aikoinani ompelin kastemekon esikoiselleni. Aloitin kyllä joskus 3kk ennen laskettua aikaa. Sain sen kyllä tosi äkkiä valmiiksi, mutta samalla sain selkänikin kipeäksi siitä koneen äärellä istumisesta. Samaa kastemekkoa oon käyttänyt meidän molemmat lapset ja myös tämä seuraava. Toivottavasti omat lapset sitten joskus haluavat tätä äiti-muorin tekemää kastemekkoa käyttää omille lapsilleen.

Nyt houkuttelen lapset hammaspesulle ja hiippailen itsekin nukkumaan
Hyvät yöunet saattavat jälleen kerran jäädä haaveiksi...

S & S 38+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
MammaMaraKisu :wave: Yritän olla kohtelias ja olla ohittelematta, mutta kyllä mä lähden synnyttämään heti kun vain on mahdollista =)

Sussoo ja S 38+3 :heart:
Joo parempi se on lähteä sit kun aika tulee, vois tulla aika tukalat oltavat istua kotona jalat ristissä, että vielä ei ole mun vuoro! :LOL:

Nannuz oikein suuret onnittelut! :flower:

LEAL: on varmaan tosi pelottavia noi kohtaukset. Onneksi ei tullut nyt pahana ja toivottavasti oli viimeinen ja loppuisivat ainakin raskauden myötä :hug:

Oltiin tänään perheen kanssa ajelemassa ympäriinsä, käytiin porissa, ulvilassa ja kokemäellä. Ehdotin miehelle että veis mut kaupunkijunaan supistusten toivossa, mutta ei se suostunu, nauroi vaan makeat naurut :LOL:

Seitsemän jälkeen on tullut suppareita tasaiseen tahtiin. :p Toivotaan että jatkuisivat ja päästäisiin tositoimiin hakemaan pieni Kirppu kotiin :)

MMK & Kirppu 39+6
 
MMK muhun ei vaan Poritar tehonnut |O :kieh: Mutta ehkä sulla saattais olla yhtä hyvä tuuri kuin Katja-81:llä ;)


Mies oli muuten eilen "hauska" kun sängyssä makoillessa laitoin hänen kätensä mahani päälle ja hän otti kätensä pariinkin otteeseen pois kunnes kysyin että miksi ei anna kättään olla siinä..?
Hän totesi että se on huono siinä ja minä tenttaamaan, että miten niin, eihän ole. No hän sanoi, että se painaa ja minä ihmettelin, että miten se häntä voi painaa, että ei minua ainakaan ja mies sanoi, että se painaa vauvaa liikaa :D Yritin selittää, että kyllä musta itestä tuntuu pahalta ja mahaan koskee jos joku painaa ja vauvakin lähtee pois alta jos siitä tuntuu epämukavalta...
No mies sanoi, että hän oli lukenut minun jotain kirjaani, jossa kerrottiin raskaudesta viikko viikolta ja joka oli varustettu 4D-kuvin ja juuri 38 vkon kohdalla oli 4d-kuva vauvasta jolla oli tosi kiukkuinen ja tyytymätön ilme kun tilat oli jo niin ahtaat :D Että sellasia tuo mun ukkoni kelailee, ettei voi koskea mahaan ettei pikkuiselle tule yhtään ahdistavampi olo :LOL:
Minä totesin vaan, että omapahan on mokansa, että tulis ulos jos on paha olla... :whistle: :kieh: :ashamed:

Olin sitten koiran kanssa oikein reippaalla lenkillä vajaa puoli tuntia (miten jaksoinkin kävellä niin nopeasti :eek: ) eikä mitään tuloksia, maha vähän vaan arka :headwall: Nyt katsomaan Greyn anatomiaa...


LEAL & poju 38+2
 
Onnittelut tuuliina ja nannuz :flower: :flower: :heart: :heart:

Täällä vieläkin yhtenä kappaleena. Supistelee, jomottelee yms.mutta voihan tässä vielä mennä montakin viikkoa.....

Yritetään nauttia vikoista päivistä/viikoista - hyviä vointeja kaikille :hug: :)

-MiNiA ja masu 38+5 :heart:
 
pika ilmoitus! koossa vielä, aamulla vasta käynnistellään. meen suoraan saliin ja kalvot puhkaistaan. kohdunsuu oli auki jo 2 cm tänään et toivotaan et synnytys menis suht hyvin. pelottaa van se kipu!!!! mut kait siit hengisssä selvitään.'

nannuz paljon onnea....
 
LEAL Aikasta ihana toi sun miehes :LOL:

(.) Suppailut jatkunut jo kohta 3,5 tuntia, ei säännöllisinä mutta kuitenkin. Osa tekee perhanan kipeetä |O Toivottavasti nää sais PALJON aikaan, etten joudu turhaan kärsimään, mä inhoon kipua.

Mua pelottaa etten mä osaa lähteä synnärille oikeeseen aikaan. Lähden takuu varmasti liian aikasin tai liian myöhään :eek: Sit kun mä sinne lähden niin en sieltä enää kotiin halua tulla.

MMK
 
Heipsan pitkästä aikaa. Lyhyesti virsi kaunis, vauva on edelleen masussa. Kivuttomia supistuksia ja kipuja on ollut viikon verran ja tänään koko päivän ihan TAJUTON paine alapäässä. Katsoin illalla masua ja huomasin että on ihan oikeasti laskeutunut aivan älyttömästi, toivottavasti se tietäisi nyt jotain.

Nyt mennään siis 40+5 ja ens maanantaina olis yliaikakontrolli jos sitä ennen ei tapahdu mitään. Hirveä halu olisi jo nähdä pikkuinen ja mieskin jo jännittää ja harmittelee vielä kun joutuu töihin nousemaan aamuisin. Toisaalta koko naapurusto ja sukukin tässä jännittää meidän kanssa!

Huomaa kyllä että kun mennään LA:n yli niin itsellä alkaa turtua jo tähän odotukseen...tää on vaan tämmöstä...olemista.

Sitä mää ihmettelin että mistä ne teidän neuvolantädit osaa sanoa onko vauva kiinnittynyt ja laskeutunut yms. meillä ei oikeestaan oo semmosesta ollut ees puhetta eikä myöskään vauvan kokoa oo kukaan osannut arvioida. Kiva jos osoittautuukin yliaikakontrollissa jättiläiseksi...
 
coo: aikamoisia heilahteluita tuossa painossa sullakin ollu :whistle: mulla paineet olli ihan ok, ehkä vähän alakanttiin, mutta niin mulla aina.

Iiris-77: meillä neuvolantätskä vauvan päätä koittamalla on kertonut että missä vaiheessa mennään.. kun ei enää saa päätä liikkumaan, on vauva yleensä kiinnittynyt. Ja yleensä tuo paineen tuntu kertoo että vauva on laskeutunut alemmaksi, jos ei jopa kiinnittynyt.. :)

LEAL; Toivottavasti kohta jo pääset eroon noista kohtauksista, kuulostaa tosi! inhottavilta.. :|

Täällä ei mitään uutta, hetki kerrallaan!

Hanttapuli ja myysy 39+3
 
Täällä kärvistellään vieläkin säännöllisen epäsäännölisten suppareiden kourissa! Kipeetä tekee, mutta ei vielä tarpeeksi kipeetä että viittis lähteä! Pitäkää peukkuja että päästään lähtemään nyytin hakuun! =)

MMK & Kirppu 40+0
 
Huomenta!

Toivottavasti MMk olis jo päässyt nyytin hakuun eikä nuku kotona kun supistukset hävinneet :D

leal Noi on tosi pelottavia kohtauksia, toivottavasti pääset pian synnyttämään ja ne loppuisivat...

Yöllä oon ravannut varmaan sata kertaa vessas selkä polttaa. Aamul olin kuumas suihkus ja helpotti alaselkä kipua. Olis kiva tietää johtuuko tää alaselän polttelu jostain rasituksesta vai olisko niin ihanaa et enteilis synnytystä. Nyt pitäis jaksaa touhuta esikoisen kans ja odottaa et klo tulee 13 ni päästään molemmat päikyille...

39+4
 
Huomenta vaan!

Onkohan

mmk jo lähtenyt vauvan hakuun?

Mulla nuo supistelut ei ole saanut muuta aikaan kuin että nyt pukkaa viisaudenhammas ulos maailmaan
:eek: hittolainen, toivottavasti se pysyisi kivuttomana sen aikaa että kolmonen tulee maailmaan....
riepuriia ja torsti 38+4
 
Täällä ei mitään, eilinen lenkki sai täksi aamuksi aikaan kipeän lantion, alavatsan ja alakerran |O :headwall:
Meinataan tästä silti esikon kanssa lähteä käymään lasten kirppiksillä ja vois käydä samalla yhdestä liikkeestä katsomassa jos löytyis vk-haalaria tuolle tytölle...

Synnytystä odotellessa, tsemppiä kaikille! =)

LEAL & poju 38+3
 
SusSoo
Täällähän oli mukavia viestejä, että muutama olis voinu vaikka taas päästä vauvanhakuun


riepuriia :D vai on supistelut pukannu viisaudenhampaan...
toivottavasti ei siitä kipeydy!

Mulla ei minkäänlaisia tuntemuksia, että synnytys olisi lähelläkään. Tänään olis kyllä kiva synnyttää tai torstaina... tulis hyvä päivämäärä 070709 tai 090709. Jaa-a... minäkö jotenkin pitkästynyt
... Odottavan aika on niiiiiiiin piiiiitkä!

Sussoo ja S 38+4 :heart:
 
Onnittelut vauvaantuneille! :flower: :flower: Muistaakseni en vielä ole onnitellut.

Täällä tuskainen yö takana. Ei supistuksia, mutta joka paikkaa särkee ihan hirveesti. Tunnin välein yöllä pakko kääntää kylkee ja se on ihan yhtä tuskaa yrittää kääntyä. Onneksi nukahdan aina saman tien. Käveleminen on kans ihanaa... ei uskois että vielä viime viikolla tein vaikka mitä. Eipä se eilinen sisätutkimuskaan tainnut saada mitään aikaan. Muutama supistus tuli iltapäivällä ja ihan mitätön veriviiru kerran. Sori vaan nää ian selitykset ja valitukset! :kieh:

Huomenna on laskettu aika! Ja Sussoo täällä kans pitkästynyt, olen miettinyt just samoja päivämääräasioita. =) Vaikka eihän sillä päiväyksellä olis väliä, kun vaan syntyis heti!!! :)

Mä olen jo ehtinyt ihmetellä, että miten mulle ei ole tullut sukulaisilta jaystäviltä kyselyjä, että joko vauva on syntynyt. Eilen sitten kaikki yhtäkkiä heräs ja sai olla puhelimessa ihan urakalla. Eniten ärsytti oma äitini, aivanko ei ensimmäisenä ilmoitettas! :LOL:

Oletteko muuten vanhemmille lapsillenne kertonut kumpaa sukupuolta tulokas on? Me ei olla kerrottu kellekään. Siksipä sitä en ole täälläkään paljastanut. Mutta kolmessa ultrassa on samaa sanottu.

Jaksamista kaikille!

Josi ja Prinsessa-Pave 39+6 =)
 
coo
LEAL sun mies.. :LOL:
MMK tsempit!

ja sitten omaa napaa, tai sen alusta..
Heräilin tuossa tunti sitten ja taisi siinä sängystä noustessa tulla vedet sänkyyn.. en huomannut mitään, mutta kun vessasta tulin normi aamulirkeiltä, niin sitten sänkyä pedatessa huomasin aika ison lätäkön petarissa. Miestä sitten huutelin katsomaan ruumiin eritteitä ja niitä yritin itse tulkita ja mies sitten tykkäsi, että kandeis varmaan synnärille soitella eikä itse yrittää millään hajuanalyysillä tulkita mitä se on..

Soitin sitten synnärille ja eilen kun niitä jonkinlaisia nipistäviä suppareita tuli (ja paineet nousi 181/111) niin sovittiin sitten, että mennään näytille puoli ysin aikaa illalla (ellei sitten suppareita tule aikaisemmin).

Koirien kanssa käytiin ulkona ja nyt syödään aamupala ja sitten kiiruusti hommiin mitä siirsin eiliseltä tälle päivälle..

summa summarum - joko siis lirkkasin sänkyyn tai sitten päästään nyytin hakuun :LOL:

Coo & Mirhami-Popcorni 38+1 ja nyt voinee myös lisätä 1 kpl hermostuneita aviomiehiä/tulevia isipappoja :p
 
Taas kerran onnea kaikille vauvan saaneille!
Mä olen ollut melko rauhallisena tässä viime aikoihin asti, mut nyt alkaa täälläkin kyrsimään tämä odottelu. Tänä aamuna vihdoin ihan vähän supistellut, mutta tuskin sen vakavammasta kyse. Varmaan minäkin niihin joulukuisiin sitten siirryn... :D

Viikonloppuna iski kovat turvotukset, mutta nyt ilmojen viilennyttyä onneksi rauhoittuivat. Liekö turvotuksista johtuvaa tai sitten muuten vaan ihon väsymistä tähän painoon, mutta nyt sitten alkoi alavatsakin venymään oikein urakalla. Mahan on pysynyt koko raskauden ajan ihan siistinä, joten ärsyttää että nyt ihan viime metreillä pitää sitten raskausarvet ilmestyä. Toivottavasti ei ihan koko vatsa repeä. höh.

Haluaisin kysyä, onko kenelläkään ollut mitään omituisia mielihaluja raskauden aikana? Mun alkoi jossain vaiheessa tehdä hirveästi mieli erilaisia jauheita: kipsijauhetta, muurilaastia, betonipölyä... Kellarin seinät tuoksuvat niin ihanilta että voisin nuolla niitä ja betonivalun palasia imeskellä. Puhuin tästä neuvolassa ja ehdotti että otan kalsiumvalmistetta ja niin teinkin: olen imeskellyt sellaisia "maustamattomia" kalkkitabletteja (siis ihan sitä itseään, ei mitään appelsiinin tms. makuisia) kaksi kertaa päivässä. On se vähän auttanut, mutta edelleen joka päivä himo iskee jossain vaiheessa. On se kummallista... Toivottavasti katoaa kun vauva syntyy, muuten vielä joku päivä syön pussillisen kipsijauhetta ja saan vatsalaukun muotoisen kipsivalun aikaiseksi!! :LOL:

Nyt mennään allekirjoittamaan vuokrasopimus, muutettiin vihdoin viime viikolla ja äitiyspakkauskin tuli. Vauva vaan vielä puuttuu.

Voimia kaikille ja tsempit niille jotka laitokselle jo ovat matkalla/matkanneet!

fillari ja maltti 38+5
 
Löytyihän sille esikolle vk-haalari, mutta silti meni (minun tuloni huomioon ottaen... ) mielestäni liikaa vaikka alesta ostin: 76? :ashamed:

Mulle tuli mieleen, että te, jotka olette jo pinosta synnyttäneet tai kenellä jo ennestään lapsia niin millaiset fiilikset/mielialat/vireystilat teillä on olleet synnytystä edeltävinä päivinä...?
Mä olen muutaman viime päivän etenkin iltapäivisin ollut ihan hirveän väsynyt :/ Piiitkään aikaan en ole tarvinnut edes pieniä päiväunia, mutta nyt on alkanut tuntumaan väsymystä... Nukkumaan en malta silti mennä, ei niin paljon uneta kuitenkaan, että "uhraisin" päivieni ainoat lapsettomat hetket :D Kohta niitä ei taida olla senkään vertaa :whistle:

Toivotaan nyt, että täältä porukkaa on päässyt nyytinhakuun, vaikka haluaisin kyllä ehdottomasti olla itse yksi niistä :/
Coolla jännät paikat, tsemppejä koko perheelle ja toivotaan, että tämä olisi nyt "sitä"! =)

LEAL &poju 38+3

PS. Oliskos teidän mielestä ihan tyhmää jos lähtisin vielä tällä tai ensi viikolla käymään Raision IKEAssa..? Meiltä ajaa sinne vajaa 2h, sisko tulisi mukaan... Jotain tekemistä tarttis saada ja päällä on myös shoppailuhimo kaikkeen tilpehööriin :D
Tietty siellä "joutuu" aika paljon seisomaan ja kävelemään, mutta jos omien tuntemusten mukaan vaan ja voihan siinä sitten välillä syödä/kahvitella...
Lähtisittekö/olisitteko lähteneet itse rv 38-39...?
 
coo
Mieliteoista fillari kyseli ja juu ekaksi oli rapeat omenat (2. kolmannes) ja nyt on ollut kurkku! Pakko vetäistä ainakin 2 kurkkua päivässä ja jos sitä ei kaapissa ole niin pakko lähteä hakemaan lisää. Eilen hain 6 kurkkua (3 kg) ja nyt on pari jäljellä - siis mun kurkkuja, mies ostakoon omansa!

Vitsi, että jännittää! Suppareita ei vieläkään, tai siis sellaisia mainittavia.
Olin ymmärtänyt, että se pesänrakennusvietti kuuluisi tulla mulle, mutta tuolla toi mun rakas aviomies pesee vessaa, kasaa hyllyä, pesi jo lattiat, imuroi, laittoi juuri pyykit kuivuriin...

kiitti LEAL tsempityksistä, niitä tarvitaan :)
 
meillä olikin tänään sitten viimeinen neuvolakäynti,neuvola ensiviikon kiinni,ja ens viikolla se käynnistys pitäisi olla meillä :D
kaikki hyvin neuvolassa,vauva kiinnittynyt ja laskeutunut jo tosi alas(jonka kyllä tunteekin)!!sf mitta oli huikeat 39cm,mutta terkka sanoi että vauva on sellaisessa asennossa joka sitä kasvattaa,veikkaili syntymäpainoksi n,3500g(perjantaina oli siis sen 3200g taysissa ultrassa).mulla on ihan norsuolo(tai niinkuin tyttömme sanoo että äiti on kun se madacaskarin virtahepo..että näin meillä :LOL:

huonoa oloa on koko ajan,oksentelin taas eilisen illan,ja supistuksiakin tuli niin että loppui taas kun menin kuumaan suihkuun,sanoinkin terkalle että jos tänään sillain alkaa,niin en mene sitten suihkuun ollenkaan!!jos ne siittä sit vaikka kovenisi!

ja sitten..fillarikyselit mieliteoista?mulla on siis ihan kauhea himo tullut maistella vessapaperia,hiekkaa,multaa,tuhkaa yms..en millään malttaisi olla niitä syömättä :LOL: ja täytyy myöntää että vesapaperia on kyllä tullut hieman maisteltuakin..toivottavasti tosiaan loppuu sit synnytykseen!!

kukas seuraavaksi poksahtaa?mielenkiinnolla odotellaan :heart:

babjuska+bömbbis 38+1
 
coo tuopas se miekkoses kyläilemään meilläkin päin :kieh:


Me nyt sitten päätettiin siskon kanssa lähteä to sinne Raision IKEAan :whistle: Että en tän kauempaa jaksanut odotella teidän mielipiteitä :D
Nooh hiljaa hyvä tulee, eiköhän tuo reissu siinä mene kun muutkin, kunhan jää joka toiselle sohvalle istumaan :LOL:

LEAL edelleen näillä samoilla eväillä...
 

Yhteistyössä