**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Mieliteoista Tällä hetkelllä mul jatkuva nälkä :x 17 kiloa tullut jo :ashamed: Jätski ihan ykkönen, kurkku oli kans mut se alkoi närästämään ni nyt oon jättänyt sen...

Jos ikeasta apua ni mä lähen kans Raision ikeaan 20 min matka ja sieltä olis sit lyhkänen matka tyksiinkin... Paitsi jos esikoisen kanssa lähen ni se on yhtä tuskaa kun on tyypillinen mies eikä kaupoista tykkää :LOL:

Pitäiskö tänään pestä sauna et sais selän vieläkin kipeemmäks... tää selkä kipu ei lähe!
:( Ja laittaa kaikki ässät kehiin?

39+4 vieläkin....
 
onko kukaan teistä muuten juonut vadelman lehti teetä?

Sen sanotaan edistävän synnytyksen käynnistymistä ja helpottavan synnytystä jonkin verran. En vain muista, miten kauan tuota tulisi päivittäin nauttia...mutta muistaakseni sitä ei saisi juoda ennen rv36 =)
Voin etsiä vähän tietoutta, vaikka kyllähän te kaikki ihan pian olettekin jo menossa nyyttiä hakemaan :D
 
Vielä kasassa, mut kauanko? :whistle:

Neuvolassa tossa kävin ja paino laskenut huikeat 100g viime viikkoon nähden, vaikka vatsa on toiminut todella hyvin jo viikon. Turvotus onneksi laskenut hiukan.
Sf-mitta oli laskenut lähelle keskikäyrää. Ihme hyppäyksen teki välissä melkein yläkäyrälle. Vaavi on laskeutunut, kun liikkeet tuntuu alempana...

Siinä keskusteltiin ja ihmettelin miksi mulla veti eilen molemmista etureisistä todella kipeää (tähän asti välillä vetänyt vain vasemmasta ja vain tässä raskaudessa) niin terkka meinasi et saattoi olla heijastussupistuksia. Hällä oli ollut niitä omassa synnytyksessä..

Meidän tällä hetkellä nuorimmainen on syntynyt vk 39+3. Veikkailin, et tääkin saattais syntyä samoina aikoina, mut saas nyt nähä.
Neuvolassa meinasi et synnytys voi olla lähellä merkkien perusteella.

Miehelle soitin niin taisi olla "muutaman" ottanut äänen perusteella. Kaipa meinaa, et mie ajan synnärille tai et isäni vie, jos tänään tulee lähtö :( Se nimittäin meinas pari päivää sit et yli mennään viikolla :headwall:

Siskopuoli ahisteli viesteillään lauantaina, et joko oot synnyttänyt. Kun en sitten vastannut, niin alkoi soittelemaan.. Ei huvittanut vastailla. Se oli sit soittanut äidilleni ja valittanut, kun en vastaa eikä miehenikään vastaa. :eek:

Et tällästä..

Onnea vauvautuneille- eiköhän me muut tulla perässä...

-daria & (neito)perho 39+2-
 
Löysin tämmöisen verkkokaupan, jossa oli jotain pientä kerrottuna...eli en kyllä tiedä ollenkaan olisiko enään hyötyä tästä teille.

http://www.haapajarvenluontaistuote.net/tuotteet.html?id=7/351&back=history

Itse aion kokeilla, mutta kerään vatunlehteni itse :D
 
Ai niin.

Mieliteot: Esikoiselta oli pepperonit suoraan purkista. Tänä päivänä jätkä laittaa tabascoa lähes joka ruokaan ja tykkää muutenkin mausteisista ruuista.
Tällä hetkellä nuorimmainen: Tuorekurkkua ainakin kaksi/pvä, jos ei useampikin mennyt. Mietojen ruokien ystävä
Nyt: ei mitään
 
Mulla edelleen mielitekona ihan hirveä himo superloonisieniin, oon jo pari pötköä tässä raskauden aikana niitä ostanu ja haistellu ne ihan littanaks... :ashamed:
toivottavasti tääkin vaiva jäis laitokselle!!Kuhan nyt vaan sinne pääsis!! :D
 
Onnea vauvaantuneille! :heart:
Arvelinkin että ainakin nannuz on nyyttinsä hakenut, kun oli muutaman pvän hiljaista. =)

Täällä ei mittään kummempia, oikein vetreä olo, mitä nyt selkä vähän kipeänä ja jalatkin menee heti jos vähänkin nopeampaa kävelee.
Vauva liikkunut tään päivää oikein mukavasti ja ite haaveilen jo yöunista kun en kehtaa näin myöhään enää päikkäreitä ottaa.. :LOL:

Oliko muuten vatsan toiminnalla jotain merkitystä? Tuntuu että nyt pari pvää on saanut "isommalla" hädällä juosta ihan yhtenään, vaikken ole mitään sen kummempia syönyt.

Mukavan kuuloisia nuo mieliteot! Itseänikin niillä peloteltiin mutta ei ole ainakaan tähän mennessä tullut halua syödä vessan seinää tai muuta! :p

Nyt menen vielä hieman mansikkamaitoa tekemään, melkein litran verran mansikoita tässä istuessa on tainnut mennäkkin! :saint: :p

Tinnaa & Onni-poju 38+1 :heart: Eilen POKS jälleen!
 
Vitsi ko on moni päässy peipiä hakemaan jo!! Vaihteeks onnittelut kaikille asianomasille! :flower:

Ihme mielitekoja teillä, mulla on korkeintas hedelmät ja muut terveystouhut, mut toi vessapaperi oli kyl niin hauska ajatus, ja alko sit tietty heti tekee mieli men maistamaan :LOL: Emmä vielä oo maistanut, mut jos mä sen joku kerta vessassa muistan, ni.. Onneks tilaisuuksia tarjoutuu jotain 40 kertaa vuorokaudessa!

Huomenna olis sit pitkäst aikaa jotain neuvolatouhuu, tai äippäpolille meen. Mies ei ol kauheen mielissäs, ko sanoin, et kuulen siäl vaan et kaulaa on viis senttii jäljel ja ihan ummes ja vauva istuu ja painaa jotain 4,8 kiloo, mut antaa ol siäl vaan.. Oon ihan kyllästyny venaa jo! Ihan kauheesti odotin et alkas tapahtuu jotain jo, kun mies tosiaan menee jo huomenna takas töihin :( Mut ei ni ei.. Kaikkii oireita olis, mut mitään vaan ei tapahdu. Mulla on tänään viikkoja kasassa 37+4 ja esikoinen synty 41+4, et täst tarvis sit jotain neljä viikkoo viäl jaksaa, emmä kyl jaksais millään, olo on ko milläkin..

Ämpee 37+4
 
Onnea taas kaikille vauvansa saaneille! :heart: :flower:

Täällä ei uutta. Mieliteoista: Appelsiini tuoremehu (en uskalla ajatella, montako litraa olen vetänyt sitä koko raskausaikana) ja SubWayn patonki on nyt loppusalla tullut mieliteoksi. Vaniljajäätelöä tuoreiden mansikoiden kanssa voisi vetää myös mielin määrin. Niin ja puhdasta, märkää pyykkiä tykkään haistella ja toisaalta hieman ummehtunut häkkivarastomme haju kiehtoo myös. Mietinkin varastoon muuttamista loppuajaksi... :p

Pikkumuksis rv 37+2
 
MOI TAAS!
eikö mulla muuta elämää enää kun taas notkun täällä :ashamed:

Tinnaa Mul on vatsa toiminut 3 krt päivässä jo viikon enkä vieläkään oo päässyt synnyttämään. esikoista odottaessa sama juttu mut en muista yhtään kuinka kauan sitä kesti silloin...

Sauna pesty ja kylppärin seinät. Saunassa käyty. Pitäisköhän vielä mennä viimeistä ässää harrastamaan? ei mitään supistuksia tullut kahdesta ekasta ässästä...

edelleenkin 39+4


Onnistuin näköjään kaiken saamaan tummaksi :headwall: :headwall: :headwall:
 
Täällä taas! :wave:

Mitään ei ole tapahtunu, asia ei ole edennyt, vaikka pikkasen kauempana ( 100 km ) oltiin shoppailemassa ja syömässä tänään.. Mieli on tosi mutkalla, itku tulee joka asiasta ja oon äkäilly ku paraski uhmaikänen :ashamed: Mahaan en ole kyllästynyt, ja olokin ok, mutta kun kuitenkin koko ajan oottaa että millon, millon... äääh. oon ihan :'( toisaalta haluais pitää mahan mahdollisimman kauan, koska se on niin :heart: vaikka onhan sen sisältö vielä enemmän :heart: tajuaako kukaan mitä selitän?? :whistle: :ashamed: Tuntuu että isäntä ei ymmärrä yhtään mua ja mun oloa, sitte tykkään huonoa sen jutuista, kun jotain vaikka vitsailee, huoh, tänään tosiaan hormoonit heittelee.
Sori omanapasuus, menen saunaan rääkymään :ashamed: :headwall:

Hanttapuli ja myysy 39+4
 
Kenenkään tekstit ei pysynyt kunnolla edes mielessä, en siis osaa edes kommentoida mitään.

Olo mitä surkein, koskee selkään ihan hurjana, tää vaan pahenee ja pahenee (niinkun lapojen alle, sieltä rinnan alle ja alemmas selkään). Voi kun sais yön edes nukuttua, muutama on jo valvottu. Harvoin itken tälläistä, mutta nyt kyllä itkettää tosiaan.

Anteeksi omanapaisuus, tuntuu et jonnekin purettava.
 
Tsemppiä päärynärouvalle :hug:

Mua on tänään supistellut aamu klo.10sta asti 4-10 min välein. Nyt viimeiset 5 tuntia jo aika napakastikin.... kuumassa suihkussakin kävin, mutta tuntuu että tahti vaan yltyi.....saas nähdä lähdenkö jo tänä yönä nyytin hakuun vai laantuuko nää vielä.

:wave:

-MiNiA ja masu 38+6 :heart:
 
Paljon onnea kaikille vauvan jo syliin saaneille!! Onneksi kaikkien vauvat voivat hyvin :)

Täällä tuskaista niinkuin ilmeisesti monella muullakin. Oon ihan kypsä tähän jo. Vihaan kun ihmiset kyselee "miten voit?" "No joko tulee?".

Mies ei suostu seksiin mun kanssa..vituttaa sekin. On kuulema vauva liian lähellä.. joopa joo.. Nyt oon tietty varma et heti tulis jos seksiä olisi :D

Täällä samat himot edelleen.. pesuaineet ja jääpalat :D Pyykinpesu ja siivous lempi puuhaa kun saa tuoksutella samalla... ja joskus menee 36 jääpalaa illassa..

Tänään olisi siis the day!
POKS POKS 40+0
 
Täällä tänään iso POKS 40+0.

Sen kunniaksi yöllä heräsin kipeisiin supistuksiin puoli neljän aikoihin, joita tuli 6-10 minuutin välein, mutta sitten ne loppui tunnin päästä. :(

Mää olen mennyt esikoisen kanssa lähes joka päivä jonnekin tai tehnyt jotain, mutta alkaa olla ideat vähissä mitä tekis. Miehen työpäivä on sitten kulunut aina todella nopeasti. =) Ja mulla palanut rahaa.

Mulla ei ole mitään erikoisia mielitekoja, jäätelön ystävä olen ja sitä kuluu.

Minialle onnittelut vauvelista! :flower:

Josi ja Prinsessa-Pave 40+0
 
SusSoo
Skorppan :wave: täällä meillä ihan samoja juttuja... :kieh: Tosin mulla ei ole mitään mielitekoja.

P-Pave :) onnea isosta poksusta. Eiköhän kaveri pian sieltä synny. Tuntuu, että mä olen myös tehnyt kaiken mahdollisen ja alkaa olla tekemiset vähissä... Oon leiponut, siivonnut, pessyt ikkunoita, leikannut nurmikkoa, kitkenyt kasvimaata, saunonut, shoppaillut, liikkunut, nukkunut, löhöillyt... Kai se seksinpuute sitten on se syy miksi tässä ei jakauduta :whistle: :| :xmas:

Eilen illalla oli ekaa kertaa semmoinen tunne, että pian päästään matkaan. Tosi kipeitä ja napakoita supistuksia alkoi tulla. Mutta piruvie ne loppui yhtä yllättäen kun alkoivatkin. Ehdin jo lastenhoitajallekin ilmoitella, että voi olla että pian tuodaan lapset hoitoon. Mä lähden nyt sitten lasten kanssa mummolaan yökylään, jospa sieltä tulisi sitten lähtö synnyttämään kun oon miehestä erossa yhden yön verran. Miehellä kestää ajaa sinne puoli tuntia meiltä kotoa. Mutta sairaalassa ollaankin sieltä sitten jo n. 20 minuutissa. Eli pitäkäähän peukkua pystyssä, että tämä kyläilyreissu auttaa :D

Seuraavan kerran käväisen koneella huomenillalla, jos en sitä ennen pääse tositoimiin. Meidän kakkonen on syntynyt rv 38+5... joten toiveena olis päästä pian tositoimiin.

Sussoo ja Suloinen 38+5 :heart:
 
Taas käyty neuvolassa:

rv 37+6
paino -700g
RR 114/71
pissa ok
Hb 112
sf 35cm
syke 120-130

Neukka jää kesälomalle ja on aivan varma että kun hän palaa lomilta 10.8 ni mulla on mukana vauva joka osaa jo hymyillä... :headwall: paska puhetta sanon minä.

onnitteli vielä että huomenna sulla on virallisesti täysaikanen jos sattuu syntymää.. milläs pirulla se voi syntyä jos ei oo merkkiäkään siitä..

Vauva ei edelleenkään oo laskeutunu mihkään.

mä oon kokoajan vaan niin väsyny kun ei saa nukuttua, mä en jaksa, mut jotenki ois vaan pakko ku on toi kohta 5v ja sit 1v ja kaiken kukkuraks toi koiraki jolla ikää 10kk

anteeks ku tällänen valitus viesti nyt vaan, oon vaan aivan liian poikki

wiivi84 & JOKERI 37+6
 
tsemppiä skorppan

täällä vaan sitä samaa edelleen..täytyy lähteä kohta shoppailemaan,esikolle täytyis ainakin matto ostaa ja kai sieltä vaatettakin tulee taas hamstrattua :p
mies oli eilen ostanutkin hoitopöydän ja ammeen tulevalle vaaville ja mulle reilusti mansikoita,on se vaan niin ihana :heart:

onko kellään muulla hermot riekaleina?musta tuntuu etten oo oma itseni nyt ollenkaan!!hermot menee pienemmästäkin pikku riidasta joita noilla neideillämme on :(
sanoinkin miehelle tänään että ihanaa kun pääsee synnärille hermojaan lepuuttamaan pariksi päiväksi!!

babjuska+bömbbis 38+2
 

Yhteistyössä