**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Minäkin täällä vielä :wave: ei pelkoa, että ohittelisin.

Yöllä oli aika tuskaista olla, mahaan sattui, muttei tullut mitään säännöllisiä supistuksia. Luulen, että maha tuli kipeäksi kamalasta määrästä tuoreita herneitä, joita piti ahmia eilen. Mies kuorsasi ja mä nukuin ite ehkä klo 00:30-03:30 ja 05:00-07:30.

Mieskin alkaa olee aamuisin jo aika rassukan näköinen, kattoo mua, että eikö sit lähdettykkään tänäKÄÄN yönä. Me ollaan molemmat varmoja, että tämän synnytys käynnistyy yöllä. Taidan lähtee taas shoppailemaan... Menisi tämäkin päivä... Mä haluan vauvan syliin... :heart:

Mureena ja papu 39+4
 
Moikka kaikille!

Ja onnea hirmuisesti jo vauvan saaneille! :flower:

En ole tänne puolelle ikuisuuksiin käyny kirjottelemassa, mutta viime päivinä jostain kumman syystä oon ketjua käyny koko ajan vilkuilemassa. Pitänyt käyä kurkkimassa, että kelle lähtö tullu ja ketkä jo vauvansa saaneet.

Täällä vaan ootellaan. Toivottavasti tulis ees vähän ennen laskettua aikaa (21.7.) tai viimestään sillon, kun miehellä jatkuu koulu loman jälkeen taas 10.8. eikä se voi olla sieltä poissa. Eli mitä aiemmin vauva syntyis, sitä enemmän kerettäis totutella keskenämme uuteen perheenjäseneen. Meillähän siis on jo ennestään 1v 7kk ikänen tyttö. Vielä hän ei varmaan tän päälle mitään ymmärrä, vaikka ollaan kovasti koitettu kertoo ja pari viikko sitten sänky ja hoitopöytä laitettiin valmiiks, ja kerrotaan, että sinne se vauva tulee.

Joo, ja miehellä vielä eilen oli magneettikuvat polvesta ja ens viikolla saa tulokset, niin parhaassa tapauksessa ukko on leikattavana, kun mä pusken lasta pihalle :kieh: No, toivottavasti ihan noin ei käy, kun toivosin sen pääsevän mukaan.

Huomenna oliskin heti aamusta parturi, että toivottavasti ei kuitenkaan ens yönä synny, että saa vielä tukan kuntoon ennen synnytystä :LOL: Ja sit iltapäivällä neuvola.

Toivotaan, että loppuodotus menee TOSI nopeesti ja saadaan pian vauvat kainaloon!

- Minsku 38+2
 
SusSoo
Onnea Sompa ja Kissansilmä


Yökyläily mummolassa ei tuottanut tulosta. Eli jälleen kotona ja olo ihan "normaali". Nivustaipeet kyllä kipeänä, mutta mahtanee johtua siitä että pelasin lasten kanssa aamulla jalkapalloa


Tsemppiä kaikille, oli olo sitten mikä tahansa :)

Sussoo ja Suloinen 38+6 :heart:



PS. Tällä hetkellä näyttää todennäköisemmältä saada tyttövauva. Tilastot kertoo, että heinäkuisista syntyneistä on tyttöjä 13
ja poikia 7
(tilanne to 9.7. klo 21.30)
 
Minimies syntyi sectiolla sunnuntaina 5.7.09 klo 17.03 mitat: 50 cm, 3050g ja pipo 35cm. Poika syntyi rv 39+3 ja tänää päästii kotii. Sectioon päädyttiin kasvotarjonnan takia ja pää ei ollut kiinnittynyt eikä laskeutunut ollenkaan. meillä molemmilla kaikki hyvin ja ihmettelen vieläkin onneissani pikkuistani<3 tsemppiä teille kaikille!!

jedvenna ja dani 4vrk :heart:
 
SusSoo
Nyt jänskättää. Tunnin verran "alakerta" ollut kuin tulessa. Oon käveleskellyt pitkin taloa ja välillä keinutellut lanteitani, joka helpottaa oloa. Välillä olo on ihan normaali, mutta pääosin tunne on niin kuin olis joku kestosupistus menossa. Toivottavasti EI olo ala helpottamaan :D
 
SusSoo
joannah
onnea pikkuprinssistä!

Prinsessa-Pave
toivottavasti pääset pian synnytysmatkalle :)

Mä olen ihan tulessa kun kävelen. Istualtaan olo ihan ok. Reidet tosi kipeinä. Varmasti kun yöunille painun, niin kaikki kivat oireet häviää...

Sussoo ja Suloinen 38+6 :heart:
 
ONNEA Jedvenna ja Joannah :flower: :flower: Sekä kaikki muutkin nyyttinsä saaneet :flower: EI muista kaikkia nimiä :ashamed:

Täällä lääkäri neuvola takana. Kaikki arvot vähä koholla. Siis verenpaineet(tosin kotona ihan ok arvot vielä), Proteiinit 1 plussalla, Sappiarvo vähän koholla, pissatulehdus johon sain antibiootit jne. Lääkäri laittoi lähetteen äitipolille taas :| mä en tiedä onko hyötyä kun kotona noi verenpaieet on kuitenkin olleet vielä ihan ok tuntuu vaa et turha käynti tulee olemaan tai en tiedä käympä sitten taas näytillä. Ei ne varmaan mua osastolle kuitenkaan ota. Pitäsis levätä ja mitenkähän se onnistuu kun kotona on 3,5 vuotias vilkas tyttö no isovanhemmat on apuna olleet mutta silti? Omaa napaa siis taas tuli

Mä niin toiovn että tää jo syntyisi en saa öisin nukuttua ja sitten päivällä nukuttaa :kieh: rytmit ihan päin prinkkalaa..... |O

Taidampa lähteä syömään salaattia tosi terveellistä kun ensin tossa vedin yhden jätski annoksen tuoreiden mansikoiden kera.

Annora ja Masukki rv 37+2
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille! Teitä tulee joka päivä monta lisää :flower:

Täällä yhdessä kasassa ja hyvä vointi, joten mikäs tässä ollessa. Ei enää turvotusta, ei suppareita edelleenkään ja muutenkin kaikki hyvin joten nautitaan nyt niin kauan kun tätä rauhaa kestää :) Viime yönä nukuttiin miehen kanssa 11 tuntia putkeen, eikä tarvinnu mun ees käydä vessassa, aika hyvin :p Nyt ei tänä yönä varmaan tartte paljon nukkuakkaan
:whistle:

Vauvauutisia taas tulen kurkkaamaan huomenna, joten antakaahan poksua ne kellä aika jo on B)

Kesäheinä 37+2
 
Sori, en ole tänne jaksanut paljon kirjoitella, mutta kun nimi tuolla etusivun listassa on niin ilmoittelen, että poika tuli toissapäivänä eli 7.7. Pituutta 51cm ja painoa 3530g.
Synnytys oli nopea - alkoi supistuksilla ja sairaalassa meni vedet ja ponnistukset alkoi samoin tein.

Kiitokset mahdollisista onnitteluista etukäteen - en varmaan jatkossakaan muista tätä ketjua kovin usein availla... ;)

Ja hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille ja mukavaa loppuodotusta ja tsemppiä synnytykseen vielä odottaville!! :flower: :flower: :flower:
 
Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että me päästiin sitten ma-ti välisenä yönä nyytin hakuun ja pienen pieni prinsessamme syntyi 7.7.09 (40+0) klo: 07.28 2740 g ja 47 cm :heart:

Tänään päästiin kotiin ja päivä on mennyt pikkuista ihmetellessä :)
 
Onnittelut taas vauvan saaneille. :flower:

Täällä supistelut jatkuu, mutta ei niissä ole oikein mitään säännöllisyyttä. 6½ tuntia nyt supistellut, välit 8-30 minuuttia. Kipu lisääntyyy, mutta tahti ei toistaiseksi kiihdy. :eek: Ei kiinnosta oikeen sänkyynkään mennä, mutta pakko vissiin yrittää levähtää.

Josi ja P-P 40+2, juuri vaihtunut
 
Minä kävin eilen Kys.issä kontrollissa (diabetes juttujen takia), ja kohta huomasinkin olevani täällä Käynnisteltävänä :) vauvan painoarvio oli yli 4kg ja lääkäri sanoi ettei pullea mutta pitkä, ja kun itse olen "vaan" 161cm pitkä oli lääkäri sitä mieltä, että parempi olisi vaavin tulla maailmaan lähiaikoina niin ei äitille tule liian iso synnytys urakka.
Vaavin sydämestä kuului myös sivuääniä (ei nyt vielä huolita), meillhän sydäntä tutkittiin raskauden puolivälissä ahkeraan kun on sukurasitteita, ja rakenteellisesti silloin ei ainakaan mitään löytynyt. Nyt sitten täytyy vaan odottaa syntymää ja ihmetellä miksi ihmeessä se sivuääni siellä pomppii..
Eilen laittoivat kaksi käynnistys tablettia, muutaman pinene supistuksen antoi, mutta sitten yö... Video, että voi olla ihmisellä masu kipiä! Tänään kai touhu jatkuu ja jos ei tuloksia tule niin sitten pääsee vielä kotilomille ja alkuviikosta takaisin.
Jännää on, mutta kyllä tämä "mahakipu" tuli kuitenkin jonkunlaisena yllätyksenä. Vaikka ehkä hölmöltä kuulostaakin.

Tavallinentanja ja Väinö 37+5 (ja supistukset?)
 
Onnea Nannuz, Kissansilmä, Jedvenna, Joannah ja muut nyyttinsä saaneet! :flower:

tavallinentanja Voi että, toivottavasti vaavi päättää nopsaan tulla ja sydämessä kaikki ok.
:flower:

Me kotiuduttiin keskiviikkona pienen kanssa. Olo oli ihmeellinen ja tuntui kuin olisi lottovoiton saanut. Ehdimme jo hiukan harjoitella kotielämää kunnes eilen kauhukseni huomasin vauvan hengityksen rohisevan. Kaivoin äkkiä stetoskoopin esiin ja aloin kuunnella sydäntä, tikutti niin etten laskuissa pysynyt. :(
Pyysin vielä miestä kuuntelemaan ja hänkin totesi sykkeen olevan korkea. Ei muuta kuin äkkiä keskussairaalaan. Matkaa ei ole kuin sen 3,5km mutta tuntui ikuisuudelta ja päälle lankesi sumuverho.
Perillä onneksi saimme nopsaan palvelua kun sanoimme että nyt on kiire. Ja kiire tosiaan oli, vauvan syke 250. Äkkiä pientä lähdettiin viemään teholle ja kohta ympärillä olikin jos mitäkin hoitajaa ja lääkäriä. Itse jouduin jäämään aulaan odottamaan mutta kuulin pienen itkun ja hälytysäänen, joka kertoi sykkeen olevan liian korkea.
Jonkin ajan kuluttua tuli lääkäri kertomaan että rytmi on saatu käännettyä jollain beetasalpaajalla ja nyt toivotaan että pysyy normaalirytmissä. Huomasimme vaivan onneksi "ajoissa" niin ettei sydänlihakseen toivon mukaan suurempia vaurioita tullut.
Tiedän pienen saavan tällä hetkellä parasta mahdollista hoitoa, mutta oma olo on tyhjä ja pohjattoman surullinen. Ikävä on valtava! Viime yönä en saanut juurikaan nukuttua ja sen tuloksena olen entistä itkuherkempi. Pitäisi yrittää skarpata...pieni tarvitsee nyt meitä.
Klo 11 saa taas mennä katsomaan pikkuista unipupua :heart:

Tuli vuodatettua...johonkin oli vain saatava purettua.

Onnellista loppuodotusta vielä nyyttiään kaipaaville!
JA iloisia ensihetkiä beibinsä jo noutaneille!
 
Paljon Onnea taas kaikille vauvan saaneille :flower: Teitä olikin taas aika monta.

Tuuliina84 Toivottavasti vauva toipuu ja voi hyvin. voimia teille :hug:

Mulla taas yksi neuvola takana ja kaikki hyvin.
vauva olisi siella valmiina tulemaan, vaan kun ei se näytä haluavan.
Nivusiin sattuu niin että jalat menee alta välillä ja menkkamaista kipuilua on.
Yli taitaa mennä.

riepuriia ja torsti 39 poks
 
onnea taas kaikille vauvansa jo saaneillle

ja tuulinalle jaksamisia,toivottavasti pikkuinen toipuu nopeasti :heart:

täällä supisteli eilen jo reilun tunnin verran 10min välein ja siittä puolisen tuntia tuli 5min välein,ja sitten ne taas loppukin :(

tänään on sitten aika taas taysiin,saas nähdä kuinka isoksi meidän vaavi on nyt kasvanut..ja salaa toivon sitä käynnistystä mahdollisimman pian!!(viimeviikolla lupailivat sitä kahden viikon päähän).

tuun taas kertomaan sit lisää kuulumisia :)

jaksetaanhan me loppukuun odottajat vielä viikko pari tätä raskautta kaikkine vaivoinemme,onhan siittä ihana palkinto kaikille luvassa!!

babjuska+bömbbis 38+4
 
SusSoo
Onnea Viuvauvou


Onnittelut MammaMaraKisu
Tulipa teidän tytölle hyvänumeroinen syntymäpäivä. Ja ihanan pikkunen tyttö on. Ihan samankokoinen kuin meidän kakkonen... semmoinen pieni peippari-nukke :)

Tuuliina84
pikkuiselle paranemisia ja paljon voimia myös vanhemmille. Toivottavasti saatte pikkuisen pian takaisin kotiin.

Onkohan Prinsessa-Pave päässyt yöllä lähtemään vauvanhakuun?!?

(.) Niinhän siinä kävi kun vähän epäilin. Yöllä kaikki oireet hävisivät ja nukuin pitkästä aikaa tosi hyvin. Kävin vessassakin vain kaksi kertaa yössä, joka on kyllä tosi vähän. Pelotti jo aamulla, että onkohan kaikki edes hyvin. Mutta kyllähän tuo meidän vauveliini sitten vähän liikahtikin että äiti sai rauhoittua.

Sussoo ja Suloinen 39+0 *POKS*
 

Yhteistyössä