**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Skorppan voimia koitokseen!!!

LEAL: mä kävin eilen 100 km päässä Ikeassa ja kirpputoreilla, 8h meni reissuun ja olin aivan kipeä selästä sen jälkeen ja yöllä ei supistuksen supistusta. Mulla ei tehonnut, mutta kannattaa yrittää..

Kohta neuvolaan. Siellä on jo VIIDES terveydenhoitaja tämän raskauden aikana. Ärsyttää eikä kiinnosta jankuttaa samoja asioita viidettä kertaa uudelle ihmiselle.

Taidan kanssa liittyä joulukuisiin -------->

Mureena ja papu 39+3
 
Heippa ja onnea kaikille vauvan saaneille !

Paapelo, löysitkin tietoa vadelmanlehtiteestä. Olen joka odotuksessa sitä juonut enemmän ja vähemmän säännöllisesti eli 1 kuppi päivässä ekan kolmanneksen ajan, 2 kpp 2. kolm. ja 3 kuppii 3. kolm. aikana. Vadelman lehtien parkkiaineet, fragariini supistavat limakalvoja, rentouttaa kohdun lihaksistoa elikkä saavat supistuksia aikaiseksi. Aion tehdä sitä sitten synnytykseenkin, jos ehdin. Ovat nuo edelliset synnytykset olleet nopeita. Ja hunajan kanssa saa siitä energiaakin.

Hauska kuulla noista mieliteoista. Mullakin on ollu tuo kellarin haju ihan vastustamatonta, heh. Tosin kalkin, magnesiumin lisäyksellä se on lieventynyt. Silti vieläkin on kiva oleilla kellarissa kun pyykkikone käy...

Täälläkin nuo helteet hellittivät, niin nyt on saanut nukuttuakin paremmin ja turvotukset ovat vähän laskeneet. Edelleen on mukavan lämmintä, auringossa en jaksa kyllä oleilla enää.

Tavallinentanja ja muut selän kivuista kärsivät- helpotukseksi kannattaa koittaa konttausasennossa ns. kissaharjoitusta eli pyöristää selkää hitaasti ainakin muutaman kerran tai oleilla vaan kontillaan. Sillä saa painon pois selältä ja toivottavasti kipukin hellittäis jossain vaiheessa. Voi tehä seisaallakin nojaten käsillä pöytään, sohvaan polvet vähän koukussa. Ei kannata notkolle viedä, kun sitä notkoa on varmasti jo muuteskin. Mulla nimittäin on selkä reistannu ekasta odotuksesta alkaen- nyt saan olla iloinen, että tällä odotuskerralla selkä on ollu hyvässä kunnossa, kun oon monta vuotta joogannu ja jumpannu. No toivottavasti helpottaa kivut ainaski sitten kun vauveli tulee.

Edelleen odotellaan, vauvan pää tuntuu olevan alhaalla ja supistelee enemmän ja vähemmän kivuliaasti. Huomenna neuvolaan.

Mukavaa kesäoloa kaikille !

mamarosa 38+6
 
Kaikki pääseee synnyttämään paitsi mä!!! Ketuttaa sikana... Parempi etten käy vähän aikaan lukemassa täällä, kun vain kiukuttaa vaiks pitäis olla onnellinen toisten puolesta ja itsellä ei mitään oireita....

39+5

p.s sori kiukutteluni
 
Täälläki kiukututtaa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja jouvauva:
Kaikki pääseee synnyttämään paitsi mä!!! Ketuttaa sikana...
Voin kyl yhtyä tähän! Kohta neuvola eikä ees huvittais mennä, ku ei oo muuta taas tapahtunu, ku et paino noussu. Eikä yhtää auta se, et lekuri sano et tyyppi saattaa olla laskettuna jo 4 kiloo.. no entäs sit ne kaks viikkoo viel.. blääh.

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Taidan kanssa liittyä joulukuisiin -------->
Tuun perässä..

- Jousku ja Pertsa Punkero 39+4
 
6.7.2009 klo 7:04 syntyi meille mini-prinsessa 2780g ja 47cm

Silloin sunnuntaina kun viimeksi kirjoittelin, illalla supistukset oli 15-20min välein säännöllisiä ja suht siedettäviä, valvoskelin ja torkuin välillä ja kuljeskelin pitkin alakertaa miettien oonko oikeesti synnyttämässä vai loppuvatko kohta supparit kuitenkin =) No, supistukset muuttui kipeimmiksi ja alkoivat olemaan alta 10min 2:30 maissa, herättelin miehen ja sanoin että tehdään ihan rauhassa lähtöä - kun kuitenkin menee taas kauan ennekun lapsi on syntynyt. Kävin suihkussa, pakkasin laukun - tuskailin oloani ja odoteltiin lapsenvahtia - 4:30 lähdetttiin ja pakkasta oli -2 astetta, mies joutui raappaamaan ikkunat autosta- oikein kesäinen keli.
Autossa supistukset muuttui tosi kivuliaksi -oli melkosta tuskaa olla autossa paikallaan ja välit suppareitten oli sillon 3-4min, synnärille ehdittiin 5:30 ja kätilö ihmeekseni sanoi, et kohta teillon vauva, auki 6cm ja tukka tuntuu. Päästiin saliin ja kätilö pohti, ettei muuta kivunlievitystä ehdi kun spinaalin, jos sitäkään - minä vielä harasin vastaan, et ei kai se nyt niin nopsaan tuu, kun aimminkin oon saanu kärvistellä kauan - vaan kätilö naureskeli, et ei mee kauaa ja hänkin ehtii lapsen ottamaan vastaan maailmaan ennen vuoron vaihtoa. Sain spinaalin ja voi autuus - se vei kivut, olo oli ihana. Supistukset tuntui, mutta ei minkäänlaista kipua. 20 vaille 7 -kätilö sanoi lähtevänsä käymään kansliassa ja pyysi soittamaan kelloa, jos tunnen tarvetta ponnistaa - sen että huoneesta lähti, sanoin miehelle et ihankun mun haaroissani olis jotain tulossa ja mies soittamaan kelloa ja kappas pää olikin jo tulossa ja parilla ponnistuksella lapsonen oli maailmassa.
Tästä viimosesta synnytyksestäni jäi tosi ihana muisto ja sain kokea miellyttävänkin version synnyttämisestä =) Ja se et mä odotin vesien menevän kotona, ei mennytkään tällä kertaa niin, vaan soljuivat ulos lapsen mukana - suotta jännäsin milloin menevät...


Synnärillä ei muita lapsosia saman päivänä syntynytkään, hiljaista oli kuulema ja samaten osastolla oli rauhaisaa ja tyhjää - lisäkseni oli vain muutama aiemmin synnytänyt äiti.

Kotia päästiin tänään, kun vointi molemmilla hyvä. Muru nukkuu 3-4h ja sitten vaatii tissille varsin kovaäänisesti - imutehokin on mahdoton. Hieman kellertää, vaan lääkäri sanoi että voidaan kuitenkin huoletta lähteä kotiin, tuskin muuttuu kellertävämmäksi, vaan silti seurattava väriä ja vointia ja tarvittaessa mennään takaste.
Kotona ollaan ja onnesta pökerryksissä. Isot sisarukset ei meinaa malttaa antaa vauvan olla, kun koko ajan pitäis olla ihmetelemässä ja silittelemässä poskea =)
On se vaan ihanaa olla äiti :heart:

Kissansilmä.
 
Onnea Kissansilmä :flower:

Kävin neuvolassa:

- paino +0,5 kg/ 9 päivässä
- turvotus -/-
- paineet 124/88
- pissa puhdas
- hemppa 129 (noussut kahdella, vaikka jätin raudan pois reilu viikko sitten ummetuksen takia)
- sf 36cm
- rt
- vauvan sykkeet noin 150
- vauva laskeutunut oikein alas

Se olikin sitten viimeinen neuvola, ensi ma menen äitiyspolille kontrolliin, jos ei ole syntynyt. Viimeinen neuvola kuulemma sen takia, kun tietokoneella ei ole enää tilaa, siis rivejä mun käynneille :LOL:

Mureena ja papu 39+3
 
moi!
ja onnittelut kaikille vauvelin jo saanneille :heart:

neuvolassa käyty, ei mitään uutta... kiinnittynyt ja laskeutunut, mutta eipä tunnu vaikuttavan. koko ajan taas supistaa mutta ei tarpeeksi. on kyllä niin turhauttavaa. kävin ostamassa sitten vadelmanlehtiteeta, jos vaikka auttais:) ja levolacia että edes jotain saisi ulos kun ei kerran vauvaa :|

tsemppiä kaikille!

toivova ja nyytti 39+0 POKS
 
Sain kyl tänään semmosen sokin, et huhhuh.. Äippäpolilla saatiin painoarvioksi täl hetkellä 3,8 kiloo, syntymäpaino siis jotain 4,3 ja 4,7 kilon välillä!! Tietty toi on vaan arvio, mut oon koko ajan ajatellut, et tää vauva ei oo niin iso ko esikoinen oli, ei mulle oo tullu ees painoo ko vajaa viis kiloa.. Mut kylläpä vaan onkin iso :kieh: Olin ihan pökkyrässä ko lähdin kotiin sieltä, ihan itkunsekanen oon vieläkin. Meni kaikki synnytyshalut sit samantien!! Tai tietty nyt vielä voisin lähtee, mut en kyl mielummin kauheesti lasketun ajan jälkeen sit enää.. Toivottavasti tää pikku pampero on niin kiltti et alkaa tulemaan etten mä oikeesti sekoo lopullisesti täällä :eek:
Tosta vadelmanlehtiteestä, join sitä viimeks ko odotin, ja juon sitä nytkin, vaik ei se mitään sanottavaa hyötyä mulle tuottanut.. Tai lähtihän toi neiti tulemaan sit vihdoin 9 päivää yli lasketun ajan, mut en usko et teellä oli sen kanssa varsinaisesti mitään tekemistä.. Mut nyt juon sitä taas, koska ei siitä mitään haittaakaan ole!! Ja on ihan jees makustakin vielä.
Tarvii ottaa kaikki keinot käyttöön ettei sentäs neljää viikkoo enää tarvis odottaa, eikä synnyttää mitään ihan kauhian isoo vauvaa.. Täs ny jonkin verran supistelee, mut taitaa johtuu ihan tänpäiväsestä sisätutkimuksesta. Olis saanu olla pikkasen kovakourasempikin mun puolestani =)

Pitää alkaa ruoanlaittohommiin..tosi kiva taas ko nyt sit täs kohtaa joudun taas olee tääl "yksinäni" ko mies on töissä :ashamed: :/

Ämpee 37+5
 
Meille syntyi sunnuntaina 5.7. klo 19:51 reipas tyttövauva. :)
painoa 3840 grammaa ja pituutta 54 senttiä :)

Tänään ollaan kotiuduttu ja tutustutaan uuteen ympäristöön :)

Onnea paljon myös muille poksahtaneille :) :) :)

t. sompa ja "pikkuinen" tyttö :) (on aika pulska poski) ;)
 
Täällä kärvistellään supistusten kanssa. Taisi aamuinen klo 5:n vatsantyhjennys (vetenä tuli) auttaa...

Tässä supistusten välien laskeskelua. Ei vielä oikein säännöllisiä ole.
Saas nähdä lähdetäänkö tän vuorokauden puolella vai vasta puolenyön jälkeen..
Mut kipeemmiksi muuttuvat koko ajan...

-Daria & neito(?)perho 39+3-
 
darialle tsemppiä koitokseen

ja onnea myös kaikille vauvaantuneille :flower:

täällä on tänään shoppailtu,siivoiltu ja saunassakin äskön kävin,nyt supistelee täälläkin,saas nähdä koveneeko nämä tästä vielä,vai loppuuko taas kun seinään :/

babjuska+bömbbis 38+2
 
Tsempit Darialle ja Sompalle sekä Kissansilmälle suuret onnittelut tyttösistä! =) :heart:

Täällä ei mitään muutoksia olossa, en kyllä oikein odotakkaan, ei vain ole sellainen olo että kohta voisin vaikka synnyttää. Tuntuu hirveän kaukaiselta koko synnytys, en vain tajua että kohta miulla on vauva!
Ja tuntuu kokoajan että joku menee pieleen ja en saakkaan koskaan pientä syliini. :/
Ja hirveä epävarmuus myös etten osaa sitten tehdä mitään kun en ole koskaan pieniä lapsia hoitanut tms. :ashamed:

Mutta yritän ajatella positiivisesti että nämä ovat aivan normaaleja ajatuksia ennen vauvan syntymää, eikös vain? :) :D

Ooh, nyt on mentävä ja äkkiä viemään koira ulos, tulee sen verran paha haju pöydän alta että kohta pääsen lattian pesuun jos en nyt mene! (Koirallani "lieviä" pidätysongelmia! :attn: )

Tinnaa & Onni-poju 38+2 :heart:
 
Täällä yksi rikkikatkipoikki oleva, en ymmärrä mihin nämä päivät ja tunnit vuorokaudesta menee! :eek: Vielä ois taas vaikka kuinka tehtävää, mutta en vaan jaksa :ashamed: Huomen aamulla heti lähtö sinne IKEAan ja se vasta rankka päivä tuleekin olemaan...
Synnytys on toki mietteissä koko ajan, mutta pari pvää olen pystynyt olemaan pakkomielteisesti miettimättä sitä koko ajan :D Noh, huomisesta kun selviän kunnialla niin totisesti toivon, että viim. pe tai viikonlopun aikana muuten alkaa tapahtumaan...

Onnea vauvaantuneille! :flower:
Huomaa kyllä kateuteni kun joka kerta koneelle tullessa tokaisen ilmoille (lähinnä mies yleensä kuuntelemassa ) että "TAAS kaikki muut on saaneet vauvoja!" Mies on vähän ihmetellyt, että miten paljon niitä "kaikkia muita" sitten oikein on... :whistle: :LOL:

Ei edelleenkään tuntemuksia, valkovuotoa on aika paljon, mutta sitä on ollut jo pitkään... Paikat - etenkin alavatsa - on vieläkin kipeinä edellisiltaisesta lenkistä :/

Tsemppejä kaikille taas kerran, eiköhän huomenna ole taas uusia vauvauutisia :)

LEAL & poju 38+4
 
mamarosa kiitos neuvoista.

Onnea nyytin saaneille :flower:

Huomenna Kys.issä diabeteskontrolli ja sit äitipoli (ja kaikella järjellä ja neuvolan mukaan synnytystapa arvio). ja minä aioin pitää nyt kyllä metelin siellä, koska viime kerran jäljiltä olen ollut aivan sekaisin, lääkäri (mies, oli kyllä muuten ihan mukava), laski vähän leikkiä sellaisella asialla, että minä oon välillä jo nähnyt unia(painajaisia) kamalasta synnytyksestä kun vaavi on niin iso.. ja kun aikaisemmin en ole pelännyt yhtään. Enkä myönnä kyllä vieläkään pelkääväni, jäi vaan sen lääkärin "viisi kiloista ei enää tartte alateitse synnyttää" kommentti mieleen.. Kun kaikki muut lääkärit on sanoneet et jos alkaa vaavi 4kg lähennellä käynnistellään...

onneksi lähtee yästävä mua viemään sinne, meinaa aina sisätutkimuksen jälkeen supistella niin mukavampi kun on joku ajamassa poiskin sieltä :)

tanjuska ja väinö 37+3
 
Onnea vauvaantuneille!! :heart: :heart: :flower: :flower:

Darialle tsemppiä! :wave:

Täällä kaikki samanlailla ku eilenkin, eli ei mitenkään. :whistle: Äiti kävi tuossa pätkän antaa vyöhyketerapiaa, mutta muuta ei ole vielä saanut aikaiseksi kuin kipeähkön alavatsan..mutta jospa se olis alku? =) Hermot aikasta tiukalla myös edelleen, hmmhmm, mistä lie johtuu? :whistle:

mehujätskille ja teeveen ääreen,

Hanttapuli ja myysy 39+5 :wave:
 
Yhdessä kasassa edelleen.

Kirjoittelen sitten lisää kun Joskus alkaa jotain tapahtumaan. nyt on olo niin väsynyt ja turhautunut ettei jaksa enempää kirjoitella kuin sen että kasassa ollaan...

Hyvää Yötä :)

Neitokeiju 39+3
 
Onnea taas vauvan saaneille! :flower:

Musta on pikkuhiljaa tulossa terroristi näille sivuille. :)

Lähettiin eilen illalla anopin luo kylään ja siellä kun istahdin tuoliin, niin alkoi kipakat supistukset välittömästi. Tuli aika tiuhaan jo lyhin välin oli jo 3 min ja pisin vajaa 10 min. Päätettiin sitten, että lähdetään varalta kahdestaan ja jätetään tyttö sinne. Ajeltiin kotia, niin supistukset loppui kuin seinään. Lähtiessä sanoinkin anopille, että mä tuun hakeen tytön aamulla todella iloisena! :kieh:

Nukuin seitsemän tunnin yöunet todella makeasti. Kylkeä kääntäessä tuntui aina pieni supistus, mutta ei muuta. Sen verran sai aikaiseksi, että limatulppa alkoi nyt aamusta valumaan. Yöks, mutta ihanaa. Nyt olen aivan toiveissani taas, että tulis lähtö tänään. Esikoinen on syntynyt limatulpan jälkeen 12 tunnin päästä.

Onko muut yhtä herkkiä, kun ajattelee ihan tosissaan synnytystä ja miltä tuntuu saada vauva sitten syliin, niin meinaa aina tulla itku?? Nytkin täällä tippa linssissa mietiskelen... :)

Jaksamista edelleen kaikille! :hug:

Josi ja Prinsessa-Pave 40+1 ( Ja tosiaan esikoinen syntynyt näillä viikoilla.)
 
Vielä lisäystä:
Mua vähän jännittää, että synytyyköhän tää oikeesti sit nopeesti, kun noinkin paljon supistelee välistä ja ne kivuttomammatkin supistukset oli saaneet maanantaihin mennessä jo paikat rakoselleen... :eek: Suunnittelen lähteväni shoppailemaan ,kun kerta yksin kotona! =)
 
Onnea kaikille vauvan jo syliin saaneille ja tsempit koitokseen muille minua onnekkaammille... =)

L.a. tuli ja meni, eikä mitään synnytystä enteilevää oiretta. Saakelin turhautunut olo. Lyhyestä virsi kaunis, niin kettuuntunut fiilis ettei jaksa enempiä löpistä :ashamed:

Puddin 40+5
 

Yhteistyössä