Täällä onnellinen äiti <3
Tiistaina 30.6 päästiin vauvan haku reissulle het aamusta aikasin.
Eli... Ti aamuna nousin klo 6.40, meni jonkin verran vettä.. Sitä siinä sitten lirutteli vajaan tunnin ja lähettiin ajelee sairaalaan kun tuli muutama aika kipakka supistus.
Sairaalassa olin käyrillä jonkin aikaa, kipeesti supisteli n. 15 min välein.
Päästiin lääkärin luo 9.20. Sisätutkimuksessa selvis, että olin vaan sormelle auki ja paikat vielä aika kiinteenä. Ultrassa näkyi, että vauva on raivotarjonnassa, kaikki hyvin. Painoarvio 4000g.
Sit alko tulee supistuksia 5min välein. Käyti kaupungissa kahvilla ja mentiin takasin sairaalaan kun en pystynyt enää olee niiden supistusten kanssa. Sain jonkun kipu piikin, ei auttanu sit ei mitenkään. Ajan kuluessa sain 2 piikkiä lisää, ei mitään apua. Olo oli KAMALA!!!!
Supistuksia oli tullu 3 min välein HELVETILLISEN KIPEESTI 4 tuntia, paikat edelleen vaan sormelle aukin.
Olin sitten niin kipeä, että sain epiduraalin, olo helpotti, olin yhtä hymyä
Sit alko paikat aukee... Hetken päästä kätilö sanoi seurailevansa vauvan sydän ääniä.. Ne laski välillä niin, että ottivat sit vauvan hapetusarvot.. Arvot oli niin huonot, että lähettiin heti välittömästi leikkuriin. Mies parkana keräili minun tavarat ja meni lastenhoitohuoneeseen odottelemaan :/ (luuli kaiken lisäksi ettei nää minua enää koko iltana :/ )
Leikkaus meni hyvin. Yhdeksän pisteen tyttö syntyi 18.44. Paino 3935g pituus 51cm ja pipo 35,5cm.
Potra tyttö
Eli tytöllä oli napanuora vartalon ympärillä ja kasvot ylös päin oli tuloillaan
Onneksi siis mentiin hätä sectioon <3
Nyt täällä ollaan yhtä hymyä pienestä väsymyksestä huolimatta...
Ja kaiken lisäksi sain kamalan päänsäryn epiduraalista tai spinaalipuudutuksesta. Mulle on laitettu jo 2 kertaa veripaikka. Onneksi päänsärky on nyt pysynyt poissa
Ohhoh, tulipas pitkästä tarinaa
Noo, jos jotakuta sattuis kiinnostaa
Onnee kaikille muillekkin vauvan jo saaaneille ja onnee ja VOIMIA kohta synnyttäville <3
Annu