**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
tuuliinalle kovasti onnea ja onneksi kaikki on hyvin :hug:

tääl nukuttu suht hyvin yö, aina vois nukkua tietty paremmin :) kaikki hommat tehty ja lapsenvahdit on paikalla. tietty jännittää miten lapset pärjää, mut mun 2 siskoa kyl tuntee mun lapset et eiköhän pärjää ja mummut ja papat auttavat sit töiden jälkeen jos tarvis.
toivotaan et käynnistävät jo tänään ja kaikki ois nopeesti ohi. mä kirjoittelen sit kun pääsen koneelle.

kaikille :hug: ja toivottavasti moni on päässy tositoimiin mun poissaollessa.

pääryskä ja poju 38+5
 
Kaikille vauvan saanneille paljon onnea :flower:
Loppuodotukseen muille paljon jaksuja ja voimia :hug:

Tytön mitat 3390g ja 50,5 cm pitkä synnytys oli mukava kokemus.Kiitos mukavan lääkärin,joka suostui avittaan.

ä-kengu ja tyttö-kengu 5 päivää :heart:
 
Huomenta!

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille!!!!

Mulla selkä kipeä polttelee, ei tainnut tykätä kun perkasin ja pakastin eilen 10 kg mansikota :LOL:

Viikonloppuna supisteli jonkun verran, mutta ei ollut kipeitä ni se siitä... :(



Takamus ja nivuset viiltelevät aina välillä olisi kun joku sukkapuikolla tökkisi ja samalla jalat meinaa lähteä alta kun sattuu niin sikana :LOL:


39+3
 
SusSoo
Äiti-Kengu
paljon onnea tyttösestä!

(.) Täällä ei mitään erikoista. Väsyttää, ketuttaa ja v*tuttaa niin perusteellisesti. Eilen oli ihan kamala päivä. Mä oon niin väsynyt, etten jaksa jalkaa toisen eteen nostaa... Jalat painaa tuhat kiloa ja joka paikkaa pakottaa. Jalat niin turvoksissa, että kipu on ihan mahdoton... Sukulainenkin jätti lapsensa eilen meille "hoitoon" koko viikoksi, niin että viitsi edes asiaa meiltä kysyä. Tarkoituksena oli varsinkin tuota vanhinta tällä viikolla laittaa kavereille kylään, että kotona olisi vähän rauhallisempaa ja saisin levätä. No, nyt meni omat suunnitelmat ihan uusiksi... Aivan kun tässä nyt jaksais omien lasten lisäksi vielä yhtä ylimääräistä katsella ja kuunnella... Anoppi reppana sitten joutui kuuntelemaan mun valitukseni asian suhteen...
Tänään neuvola, jossa on ihan turha vaivojaan valittaa. Nehän kuuluu asiaan :|

Sussoo ja S 38+3 :heart:
 
Onnittelut taas kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Mun piti tulla tänne ja jostain valittamaan, mutta tuo SusSoon teksti sai mut unohtamaan oman purnauksen.... siis että sukulainen jätti lapsensa teille hoitoon!!
Sinä siellä viimeisillään, mitäs jos lähdet synnyttää niin kenen pitäisi hoitaa?
Merkillistä toimintaa.

Mulla on myös nivuset, lonkat ja persuas aivan sökönä ja sellaisia puukon iskuja satelee sinne niin että jalat katoaa.
Eilen siivosin koko huushollin ja nyt sitten saan kärsiä siitä huhkimisesta, mut ompahan siistiä ;)
Kyselin äidiltäni hänen synnytyksistä, niin me molemmat veljen kanssa ollaan yliaikaisia ja synnytykset on alkaneet ilman kivuliaita supistuksia, kuukautiskivutkin on olleet kipeämpiä ja mutsi on kävellyt sairaalaan synnyttämään (n.3km) eikä tehnyt pahaa :eek:

Saapahan nähdä miten mulla, kaksoset kun tuli suunnitellulla sektiolla viikolla 39 eikä mulla ollut lainkaan supistuksia missään kohtaa. Olen siis ihan ensisynnyttäjä ja nämä tuntemukset mitä nyt on, niin on ihan uusia juttuja mulle :LOL:

riepuriia ja torsti 38+3
 
Onnea Tuuliina84! Ihana kuulla, että vauva voi hyvin :heart:

Mä menen käymään äitiyspolilla. Pyysin, että lääkäri kattois vauvaa, kun tuntuu niin paljon hiljaisemmalta. Toivottavasti on vaan synnytystä enteilevää hiljaisuutta, eikä olisi mitään hätää.

Mureena ja papu 39+1
 
coo
Nurtsi ajettu perinteisellä lihasvoimaa vaativalla masiinalla, havaittavissa pientä supistelua - ehkä! Mä olen niin taneli näiden suppareiden kanssa, mutta onneksi ne oikeat sitten tunnistaa ja ei kai yhtään vauvaa ole syntymättä jäänyt =)
Tänään vielä ohjelmassa Ikeaa, rautakauppaa, koirien koulutusta, kasvihuone- ja aitaprojektia..
Kiire synnyttämään ei ole, kun tätä tekemistä on ihan riittävästi suunniteltu näin miehen ensimmäiselle lomaviikolle :whistle:

Eilen toivottelin vielä teille muille suppareita eli oliskohan tänään paikallaan jo toivottaa ponnistamisen tarvetta :)
Voikaa hyvin mammat ja mammautuvat :flower:

Coo & Mirhami-Popcorni 38+0 että poks!
 
Heippa,

Pe ja la välisenä yönä valvoin koko yön kun supisteli kipeesti ja oli ihan valmis lähtee aamulla synnyttämään.. no mut sitten ne vaan hiipu, viikonlopun aikana tuli suppareita mut ei mitään mainittavaa, ja siis nyt ei oo mitää enää :headwall:

nyt on eilisestä asti vessas käydessä jääny kirkasta limaa paperiin.. voiko se olla limatulppaa vaikka on aivan kirkasta??
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Heippa,

Pe ja la välisenä yönä valvoin koko yön kun supisteli kipeesti ja oli ihan valmis lähtee aamulla synnyttämään.. no mut sitten ne vaan hiipu, viikonlopun aikana tuli suppareita mut ei mitään mainittavaa, ja siis nyt ei oo mitää enää :headwall:

nyt on eilisestä asti vessas käydessä jääny kirkasta limaa paperiin.. voiko se olla limatulppaa vaikka on aivan kirkasta??

Mulla on pari viikkoa tullu tuollaista tavaraa. Yks päivä tuli oikein vertakin, mutta siitäkin alkaa olee kait jo se viikko. Mulla ne ei siis tarkoita muuta kun että kait se JOSKUS syntyy..
:LOL:
 
Heippa! Täällä miäkin olen vielä vaikken mitään koskaan kirjottele :ashamed: Ei ole kivuista ja suppareista mitään tietoa joten aattelin uskaltautua huomenna lähteen 4 ksi päiväksi mummolaan Kuopioon. Onko huono idis? Kai ne mut KYKS: siinkin huolii jos jotain tapahtuu? Vai pitäiskö vaan pysyä kotosalla... (mietintää....)

38+0 POKS

 
Tuuliinan perheelle hirmuisesti onnea, ihanaa että teillä on kaikki hyvin :hug:
Päärynärouvalle myöhäiset tsemppaukset, olet jo varmaan tositoimissa! =)

(.) Eilen illalla supisteli oikein kivasti ja supistuksissa oli jo vähän sitä tuntuakin. Nukahdin kuitenkin, eli ei vielä riittäviä suppareita, mutta kuitenkin toivoa on että vois alkaa uudelleen ja voimistua. Aamulla ja illalla pongattu vaaleanpunaista limaa, joskohan se olis ollut sitä limatulppaa, tai sitten ei =) Nevolassa kävin suppareiden toivossa reippaasti kävellen, mutta ei ainakaan vielä ole tullut muuta kun selkä kipeeksi ja kamala tunne alapäähän.

Neuvolassa käyty: 39+6

Paino: 59 kg -200g edelliseltä käynniltä tippunut
Turvotus: -
RR: 118/82 noussut loppua kohden
Pissa: puhdas
Hb: 113, pitäisi rautaa alkaa taas popsia, ei innosta kun maha menee ihan sekaisin :/
Sf-mitta: 35,5 laskenut edelliseltä kerralta 1,5 cm!
Tarjonta: rt, laskeutunut ei edelleenkään kiinnittynyt
Syke: + 140
Liikkeet: ++

Terkka sanoi, että alkaa näyttää siltä että voisin jo päästä synnyttämään. Epäili että vaaleanpunainen lima olis ollut limatulppaa. Varattiin ens tiistaiksi aika ja sillon tilataan yliaikaiskontrolliin aikaa jos ja kun olen vielä yhdessä paketissa. :whistle:

Muistaakaahan sitten leidit, että enää ei saa ohitella! :kieh: Huomenna poksuu 40+0 ja haluan päästä ennen teitä synnärille. Etuilu ei oo kivaa :LOL:

MMK & Kirppu 39+6
 
tuuliinalle ja perheelle onnittelut :hug: :flower:

vietin sitten viime yön ä.polilla. illalla tajusin että sen lisäksi etttä oma olo olis kurja, niin vauva ei ollu juuri liikkunu koko päivänä. soitin päivystytkseen ja siellä sanottiin että pitää se pari tuntia seurata. no en saanu niitä liikkeitä tarpeeksi joten mentiin sitten käymään polilla. makasin käyrilla ja sinne piirtyikin supistuksia 10 min välein. mä en kyllä niitä ees oikeen tuntenu. tehtiin sisä tutkimus ja olinkin jo n. 4cm auki ja koksa vauvan sydänäänissä oli yksi lasku niin halusivat että jään sinne seurantaan. yöllä viiden aikaan otettiin uusi käyrä, sydänäänet ok, supistuksia jo säännöllisesti 4-6 min välein. yritin siinä torkkua ja aamulla otettiin vielä käyrää, ei enää supistanu säännöllisesti, joten sain tulla kotiin kuuntelemaan vointia. lähtö siis voi oikeasti tulla koska vaan, nyt kun paikat jo auki noinkin paljon. mutta voi olla että menee vielä kauankin eli tulos tästä reissusta... tilanne täysin sama kun tähän asti... plääh.

toivova ja nyytti 38+5
 
Neuvolassa käyty ja kaikki taas kunnossa. Painoo oli tullut viikossa 1,5kg, josta terkka sanoi, että kun viimeks oli laskenut paino ja nyt taas noussu, niin se voi olla merkki lähellä olevasta synnytyksestä.. Juupa juu, onhan näitä merkkejä ollut ja mitään ei vaan tapahdu!! vauva on tosi alhaalla ja ihmetteli että ei oo vielä lähteny syntymään.

Parina iltana on tullut parin tunnin ajan ihan tuntuvia suppareita, mutta sitten ne aina vaan menee ja loppuu :( eilen tuli taas limatulppaa, mutta eipä tuokaan mitään kerro. Neuvolan tantta sanoi, että jos tulee kivuttomiakin suppareita parin tunnin ajan voisin mennä synnärille.. Mutta mitä hyötyä siitä on kun ne kuitenkin loppuu ja millään ei aleta hommaa vauhdittamaan.. näin ymmärsin terkkarin puheista siis :( en sinne siis turhan takia mene kyllä makoilemaan!

Mä olen jatkuvasti pahalla päällä. En saa nukuttua öisin ja sitten aamusin on pää ihan älyttömän kipee kun on tullut valvottua, sitten kiukuttaa, joka paikkaa kolottaa jne.. :'( Oon jo ihan poikki ja haluaisin vaan alkaa elämään taas normaalia elämää oman kroppani kanssa, vauva sylissä :heart: Tää loppuraskaus on jotenkin ollut niin kuluttavaa, että mä olen päättänyt nyt sen, että tämä kolmas lapsi jää meidän viimeseks :heart: Mies kyllä tahtois vielä lapsia, mutta minä en jaksa tätä raskautta. Synnyttää voin vaikka joka päivä, mutta raskaana mä en jaksa olla...

Nyt sohvalle lorvailemaan ja rypemään itsesäälissä... "ei tää synny ikinä"

Neitokeiju 39+1
 
Täällä taas neuvolassa käyty. Sattui sijaisena olemaan kätilöksi valmistunut, joka oli innokas tekemään sisätutkimuksen. Kohdunkaula oli lyhentynyt noin 1,5 cm ja kohsunsuu auki 2-3cm. JEEEEE! Lähes kivuttomatkin supistelutkin voi siis saada jotain aikaan. :) Aika paljon sattui se kopelointi, mutta yhdessä toivottiin, että se sais jotain enemmänkin aikaiseksi...


Muuten neuvolassa kaikki ok, mutta painoa oli tullut viikossa +2000g. Ja sf mitta oli entisellään eli 34. Niin ja vihdoin ja viimein hemoglobiini oli noussut 125:n.

Sattui kyllä aika ikävä juttu neuvolassa, kun olin nousemassa tutkimuspöydältä, niin se alalaita oli jotenkin vähän koholla ja mulla jäi vasemman käden keskari ja nimetön sinne väliin, kun se rösähti alas. Pikkusen tuskaa, kyyneleet nousi silmiin. Molemmat sormet meni aluksi ihan sinisiksi ja toisesta tuli vertakin, mutta onneksi ei käynyt ilmeisesti pahemmin, kun ei enää edes satu koko aikaa. Keskariin vaan vähän kun näpyttelee tekstiä. :(

Supistuksista vielä sen verran, että on mulla ollut yhteensä kaksi sen verran kipeää supistusta, että piti vähän irvistää. Eilen illalla yksi ja tänään yksi. :LOL:

Tässäpä tuli taas pitkät sepustukset omaa napaa ja vähän sormiakin.

Supistuksia ja synnytyksiä kaikille tasapuolisesti! =)

Josi ja Prinsessa-Pave 39+5
 
SusSoo
Kata-74 :wave: mä aion myös ottaa lapset ja lähteä parin päivän päästä mummolaan yökylään. Kyläpaikka tosin on lähempänä synnytyssairaalaani kuin meidän koti. Mutta viimeksikin tuo tehosi. Olin nimittäin suunnitellut yökyläilyä siellä, mutta kovien supistelujen vuoksi en uskaltanutkaan lähteä. Ja tyttö syntyi seuraavana päivänä.

Toivovalla on jännät paikat. Pian on sun vuoro! =)

Neitokeiju :wave: täälläkin ryvetään itsesäälissä... ja suuressa ahdistuksessa. Mutta kyllä tämä tästä!

Prinsessa-Pave :wave: Mä jo luulin, että mulla oli tuota painoa tullu viikossa paljon, mutta pistit vähän paremmaksi. Mulle oli tullu vain 1000g :saint:

Wiivi :wave: kuullostais ihan limatulpalta tai joltain sen "esiasteelta" ;)

Coo :wave: vaikutat hirveän energiseltä. Mullakin oli energiaa vielä lauantaina, mutta ei enää...

MammaMaraKisu :wave: Yritän olla kohtelias ja olla ohittelematta, mutta kyllä mä lähden synnyttämään heti kun vain on mahdollista =)

Neuvolassa kaikki ok. Vauva laskeutunut ja pää kiinnittynyt. Eli jotain positiivistakin tähän päivään ja tuskaiseen oloon B)

Sussoo ja S 38+3 :heart:
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille!! :flower: :heart: :flower:
Onneksi Tuuliinan vauvalla kaikki hyvin !

(.) Neuvolassa käyty, ja kuulemma ilma merkkejä tulvillaan että tästä kohta lähdettäs synnärille..miten lie, oma olo ei vielä lupaile liikoja.. Paino oli tippunut viikossa -4,2 kg !!! Luulis herrantähären että sen huomais, mutta en oo huomannu kyllä mitään. Ruoka ja kaikki hyvä on maistunut liiankin kanssa.. ehkä nesteet on sitte liikkunu :eek: :whistle: Pakko oli oikeen pariin otteeseen käydä erikseen puntarilla että silmät usko :D ei haittaa ollenkaan, tuota painoa kun on ruhtinaallisesti liikaa muutenkin. *huoh* nyt "tullut" siis kiloja +1,9 :D jotain positiivista. Hemppakin oli noussut 120 ilman rautaa 132, sekin kuulemma enteilevä merkki.. jaa-a! Supistuksia ( niitä kipeitä ) ei näy eikä kuulu..

tsori omanapaisuus, ruuanlaittoon tästä, etten mee ihan korpeelle!! ( niinkö se olis mahdollista ! :LOL: )

Hanttapuli ja myysy 39+3
 
Äitiyspolilta terkkuja:
Vauva laskeutunut kuulemma tosi alas, ei meinannut saada päätä oikein mitattua. Kohdunkaulaa jäljellä enää 1cm ja 1cm auki. (3 viikkoa sitten oli pehmeä, mutta kiinni ja pituutta 2,5 cm) Että jotain edistystä tapahtunut. Ei suostunut venyttelemään paikkoja, vaikka kuinka pyysin :saint: .
Sanoi, ettei usko syntyvän tänään, muttei kai kauaa mene. Senhän nyt tietää kaikki, jos tällä viikolla on laskettu aika :LOL: Menen uudestaan ensi viikolla jos ei ole synnytys käynnistynyt.
Vauvalla kuulemma kaikki hyvin. Varmaan sen takia en ole liikkeitä oikein tuntenut, kun vauva on selkä mahaanpäin. Käyrillä kaikki oli kuitenkin oikein hienosti.

Mureena ja papu 39+1
 
coo
Hanttapuli meikäläisellä hyppinyt toi paino just tuolla tavalla. Vaihtelua turvotusten takia ihan parin päivän sisällä +/- 6 kg!
Tosin mulla on nämä verenpaineet myös aiheuttaneet päänvaivaa ja niiden kanssa kun toi paino vielä heittelee, niin olen ollut tiiviissä seurannassa - hyvä niin, kaikki vaikuttaa olevan ok vauvalla. Istukka toimii normaalisti ja vauva on kasvanut kivasti koko raskauden ajan, ei ole neuvolantätsy kuulemma ikinä nähnyt sf mittaa, joka kulkee tasan keskikäyrää koko ajan :LOL:

btw. Ikea nähty ja saatiin ostettua 10 min se mitä mentiin hakemaan eli ihan loisto reissu :)
Aidan maalaus siirtyy huomiselle, tänään kudon vielä tyypin peiton valmiiksi jos vaan langat riittää.

Aurinkoa, suppareita ja ponnistamisen tarvetta kaikille :wave:

Coo & Mirhami-Popcorni 38+0
 
Täällä onnellinen äiti <3

Tiistaina 30.6 päästiin vauvan haku reissulle het aamusta aikasin.
Eli... Ti aamuna nousin klo 6.40, meni jonkin verran vettä.. Sitä siinä sitten lirutteli vajaan tunnin ja lähettiin ajelee sairaalaan kun tuli muutama aika kipakka supistus.
Sairaalassa olin käyrillä jonkin aikaa, kipeesti supisteli n. 15 min välein.
Päästiin lääkärin luo 9.20. Sisätutkimuksessa selvis, että olin vaan sormelle auki ja paikat vielä aika kiinteenä. Ultrassa näkyi, että vauva on raivotarjonnassa, kaikki hyvin. Painoarvio 4000g.
Sit alko tulee supistuksia 5min välein. Käyti kaupungissa kahvilla ja mentiin takasin sairaalaan kun en pystynyt enää olee niiden supistusten kanssa. Sain jonkun kipu piikin, ei auttanu sit ei mitenkään. Ajan kuluessa sain 2 piikkiä lisää, ei mitään apua. Olo oli KAMALA!!!!
Supistuksia oli tullu 3 min välein HELVETILLISEN KIPEESTI 4 tuntia, paikat edelleen vaan sormelle aukin.
Olin sitten niin kipeä, että sain epiduraalin, olo helpotti, olin yhtä hymyä :D
Sit alko paikat aukee... Hetken päästä kätilö sanoi seurailevansa vauvan sydän ääniä.. Ne laski välillä niin, että ottivat sit vauvan hapetusarvot.. Arvot oli niin huonot, että lähettiin heti välittömästi leikkuriin. Mies parkana keräili minun tavarat ja meni lastenhoitohuoneeseen odottelemaan :/ (luuli kaiken lisäksi ettei nää minua enää koko iltana :/ )
Leikkaus meni hyvin. Yhdeksän pisteen tyttö syntyi 18.44. Paino 3935g pituus 51cm ja pipo 35,5cm.
Potra tyttö :)
Eli tytöllä oli napanuora vartalon ympärillä ja kasvot ylös päin oli tuloillaan :(
Onneksi siis mentiin hätä sectioon <3

Nyt täällä ollaan yhtä hymyä pienestä väsymyksestä huolimatta...
Ja kaiken lisäksi sain kamalan päänsäryn epiduraalista tai spinaalipuudutuksesta. Mulle on laitettu jo 2 kertaa veripaikka. Onneksi päänsärky on nyt pysynyt poissa :)

Ohhoh, tulipas pitkästä tarinaa :D Noo, jos jotakuta sattuis kiinnostaa :D
Onnee kaikille muillekkin vauvan jo saaaneille ja onnee ja VOIMIA kohta synnyttäville <3

Annu :)
 
coo
Onnea Nannuz :flower: Jännät paikat myös teillä ollut, ihana, että kaikki meni kuitenkin hyvin.

Itse yritän välttää epiduraalia ja/tai spinaalia ihan viimeiseen asti, sillä olen juuri ihan muun leikkauksen takia ne kokonut ja kummastakin huonot kokemukset - ei siis sovi minulle. Epiduraalista kolossaalinen migreeni ja spinaalista kutina ja h u o n o olo :x

 
Herran jee miten rankkaa tuo shoppailu on!! :eek:
Mä toivoin et kun tytön kans päivä ravataan kaupungilla niin alkais jotain tapahtua, no ainut mikä on niin jalkapohjat ja niska kipeinä kassien kantamisesta, se ei liene enteile synnytystä... :D
Mutta ei siis edelleenkään minkäänlaisia merkkejä siihen suuntaan että jotain lähiaikoina tapahtuisi! =) Vaikka kyllähän tästä jo joutaisi... ja viikkoja siis 38+2.

Vauvantuoksuista arkea jo kaikille nyyttinsä saaneille!! :heart:
 

Yhteistyössä