Heinäkuiset 2023 ❤️

Mie ilmoittaudun heinäkuisiin! Laskettu aika 12.7.

Mulle ja puolisolle ensimmäinen, itse olen tästä haaveillut jo pari vuotta, mutta puoliso on vähän jarrutellut, enkä tiedä olisinko itsekään ollut valmis aiemmin.
Tein malttamttomana ensimmäisen testin jo 28.10., ja se näytti negaa. Seuraavalla viikolla ei kuitenkaan menkkoja alkanut kuulumaan niin testasin uudestaan ja eka himmeä plussa tuli 4.11., vahvempana sitten 6.11.

Soitin neuvolaan ja ekassa puhelussa oli tosi mukava terkkari, joka kyseli alustavasti jotain tietoja ja laittoi sitten ajanvarausta varten soittoajan omaan neuvolaan. Sieltä sitten soitti erittäin kiireisen oloinen ihminen, jonka tarkoitus tuntui olevan vain äkkiä varata aika ja kertoa että sähköpostiin tulee kutsu äitiyskorttisovelluksen (vai mikä se on) käyttöön. Itse ihan hukassa että mitä nyt pitää osata tehdä ja varoa, kun neuvola-aika on vasta 5.12. Ehdin kuitenkin kysyä vitamiineista ja foolihaposta ja rokotuksista, meillä töissä sjositellaa ottamaan koronan tehosterokote ja influenssarokote.

Pitää toivoa että vastaanotolla on vähän rauhallisempi tunnelma tai joudun harkitsemaan että pyydän terkkarin vaihtoa.
Päätin nyt rekisteröityä niin on kivempi nimellä täällä jutella😊

Mie oon 28, mies pari vuotta vanhempi.

Onko muita joilla oireet on hyvin lieviä? Plussaamisen aikaan oli muutaman päivän semmosta menkkakivun kaltaista kipua alavatsalla, ja nyt muutaman päivän ajan ollut rinnat ja erityisesti nännit erit arat, suihkussa käyminenkin käy kipeää😅 muuten ei mitään pahoinvointia, väsymystä tai muuta "yleistä" oiretta (pitää koputtaa puuta). En valita jos voimakkaita oireita ei tulekaan, mutta välillä tuntuu että voinko olla edes raskaana kun ei tämän kummempaa ole😬
 
Nostelin listaa, niin voitte uudet halutessanne liittyä mukaan. Kopioitte vain tuon viestin ja lisäätte omat tietonne sinne (lasketun ajan mukaan järjestykseen). :)

Muoks. Jostain syystä lista odottaa moderaattorin hyväksyntää, eli ei vielä näy.
 
Mie oon 34.

Tein taas uuden raskaustestin tänään. Tuli viivat niin vahvoina ja nopeasti että kai se on uskottava että raskaana ollaan :)

Meillä on 1/22 syntynyt tuo edellinen, nyt jo aika vauhdikas tyyppi. Sitä edelsi keskeytynyt keskenmeno viikolla 7. Vähän tuo jotenkin varjostaa ilmeisesti aina näitä alkuraskauksia. Mennään 24.11. varhaisultraan, ehkä se rauhoittaa.

Kovin on vielä oireeton olo! Edellisissä raskauksissa on ollu aika voimakasta pahoinvointia jo tässä kuudennella viikolla.
 
Päätin nyt rekisteröityä niin on kivempi nimellä täällä jutella

Mie oon 28, mies pari vuotta vanhempi.

Onko muita joilla oireet on hyvin lieviä? Plussaamisen aikaan oli muutaman päivän semmosta menkkakivun kaltaista kipua alavatsalla, ja nyt muutaman päivän ajan ollut rinnat ja erityisesti nännit erit arat, suihkussa käyminenkin käy kipeää muuten ei mitään pahoinvointia, väsymystä tai muuta "yleistä" oiretta (pitää koputtaa puuta). En valita jos voimakkaita oireita ei tulekaan, mutta välillä tuntuu että voinko olla edes raskaana kun ei tämän kummempaa ole
Mul on tämmöst samanlaist 😊 on jo tuplaoireet verrattuna esikoiseen vaikkei mitää juur nytkään oo. Eli vaiks tuntuu silt nii voit ja oot raskaana! 😂
 
Varhaisultralle, jos kovasti polttelee meno, niin suositus että raskaus olisi viikolla 6+2 - 6+3. Silloin syke useimmiten jo näkyisi ja alkiosta näin helpompi ottaa mittoja. Sykkeen perusteella pystyy kuvaruudulla suunnistamaan, että missä on pää ja missä pylly.
 
Ilmoittaudun mukaan joukkoon

Hei. Nyt jännittää. Plussasin tänään aamulla, isänpäivänä, rfsu liuskatestilla, kuitenkin oli vaikea uskoa todeksi joten kävin vielä apteekissa hakemassa testejä. Apteekin joka näytti kahta viivaa ja (Clearblue) viikkotesti joka näytti 2-3viikkoa.(tein herkä liuskatestin perjantaina 6.11 ja se oli nega).
Kierto on epäsäännöllinen mutta ovulaatiotesti näytti mielestäni plussaa 23-24.10, joten arvelen että hedelmöittyminen tapahtynut noin 25-26.10 ja laskettu 18-19./7

Tunteiden vuoristorataa, itkenyt ja hymyillyt, kiitollinen mutta samalla jännittää miten tämä etenee. Tämä on ensimmäinen plussa joka tuli useamman vuoden yrittämisen jälkeen (välillä aktiivisesti ja joskus pidetty vähän taukoa). Tämä olisi avomieheni ensimmänen, hän tulee illalla kotia joten pääsen kertomaan uutiset näin isänpäivänä. Tavoitteena on yrittää iloita näistä hetkistä, kävi miten kävi <3 Olen herkkä ja tunteellinen niin helpommin ehkä sanottu kun tehty :)

@Pilvihattara /19.7./2./TYKS
 
Tosiaan uskalsin minäkin tähän ryhmään vaikka vähän hirvittääkin 🥹 täällä mennään viikoilla 5+4 ja mitään muita oireita ei ole tullut kuin menkkamaisia kipuja muutaman kerran päivässä. Väsymystä ja yhtenä päivänä myös kuumeista/flunssaista oloa. Tuntuu tämä epätodelliselta ilman mitään muita oireita. Tissitkään ei oo kipeet 😂
 
Jännä viikko tiedossa, kun pitää odotella varhaisultraa. Meillä ultra perjantaina heti aamulla ja nyt jo jännittää! silloin pitäisi olla 7+0.

Milloinkas muilla on ultria?
Mä varasin vasta maanantaille 5.12. sillon taitaa olla 7+5 meneillä. Eli kolme viikkoa vielä. Neuvolaan on puhelinaikq viikon päästä, eli ajattelin että neuvolan paikanpäälle varaa vasta varhaisultran jälkeen.
 
Valittelin niitä oireiden puuttumista ja tänään onkin sitten ollut niin etova olo koko päivän, että meinasi autoa ajaessa iskeä epätoivo että mitenkäs nämä kotikäynnit tehdään...

Toki oma moka, aamu oli kaaos ja ehdin syödä aamupalan vasta töissä 9 jälkeen, kun normaalisti syön ennen 7. Tuolloin sitten oli jo hirveä nälkä ja huono olo siitä. Sattuu tämmösiä aamuja aina välillä (siis ennen raskautta), mutta se huono olo on sitten mennyt syömisen jälkeen ohi. Tänään oon aamupalan jälkeen kuitenkin syönyt lounaan ja välipalan ja edelleen etoo. Ei sentään oo vielä tarvinnut oksentaa *koputtaa puuta*

Mulla on tuo varhaisultra alkanut houkutella, jotenkin sellainen olo, että pystyykö tässä odottamaan sinne yli kuukauden päähän😱 Mutta toisaalta, mieluummin käytän sen 300e johonkin vauvan hankintoihin vähän myöhemmin.. En tiedä mitä sitä tekis... Hintaerot näissä näyttää olevan aivan järkyttäviä kun vertaa oman paikkakunnan hintoja ja vaikka pk-seudun. Mie lentäisin täältä päiväksi Helsinkiin, kävisin siellä ultrassa ja lentäisin takaisin halvemmalla🙈
 
vierailija
Heips! Täällä kans plussattu neljä testiä ja nyt viikolla 5+3. Oon tosiaan 29v ja ensimmäinen lapsi. Edelleen on epätodellinen olo, lapsi oli toivottu mutta nappasi heti kun jätettiin ehkäisy. Olen ollut nyt koronassa, joten on ollut vaikea erotella mitkä oireet kuuluu raskauteen ja mitkä koronaan. Oireena lähinnä rintojen arkuutta, väsymystä ja menkkamaisia kipuja. Pelottaa kyllä odottaa ultraan asti, kun huomaa että tässä on niin innostunut ja asennoitunut nyt siihen että meille tulee vauva! Jostain syystä vahvana tunteena vielä että tulisi tyttö..

LA 14.07.2022
 
Hei! Liityn mukaan. Ensimmäistä kertaa kommentoimassa, useita keskusteluja sivusta seuranneena. 🤭
Eli 28v., esikoisen odottaminen alkanut. Lauantaina plussattu, nyt vasta rv 4+2, la laskujen mukaan 22.7. Kovasti toivottu pienokainen. ❤
Taustalla endometrioosia ja harvinainen kohdun kasvain, jonka uusimisesta vasta saatiin tieto. Tutkimuksissa nyt käyty ja jatkot vielä kesken. Viime viikolla jo mietin pahimpia skenaarioita mutta sieltä se plussa kuitenkin nyt jo tuli. ❤

Vointi ollut aika tavallinen toistaiseksi, pientä hetkittäistä ällötystä, paineen tunne alavatsalla, nippailua ja öisin heräilyä ja nukahtamisen vaikeutta, joka voi toki olla vaan innostusta tilanteen johdosta.. 😄
Neuvolaan soitin tänään heti aamusta, odottelen takaisinsoittoa. Toivottavasti tulisi jo huomenna!
Yksityiseltä varattu heti jo ensimmäinen ultra joulukuulle. 🥰

En osannut puhelimella lisätä listalle, osaiskohan joku auttaa? 😊

La 22.7.2023, 1., Tyks
 

Yhteistyössä