Heinäkuiset 2023 ❤️

vierailija
Täällä kans eka plussa tehty 6 päivää ennen kun kuukautisten olis pitänyt alkaa Onnea!
Oho, no jopas😂😍 Onnea odotukseen😊♥ eiköhän kaikki sitten ole ihan hyvin, vaikka aikainen plussa tulikin, kaiketi ei olekaan niin harvinaista😅 Kuis pitkä kierto sulla on yleensä? Mulla tosiaan "vain" 24, joskus heittää parilla päivällä alle. Ehkä sitä sitten on näinkik lyhyessä ajassa ehtinyt limakalvot kasvaan ja kaikki ok. Ainakin toivon niin🙇‍♀️
 
Oho, no jopas Onnea odotukseen eiköhän kaikki sitten ole ihan hyvin, vaikka aikainen plussa tulikin, kaiketi ei olekaan niin harvinaista Kuis pitkä kierto sulla on yleensä? Mulla tosiaan "vain" 24, joskus heittää parilla päivällä alle. Ehkä sitä sitten on näinkik lyhyessä ajassa ehtinyt limakalvot kasvaan ja kaikki ok. Ainakin toivon niin
Mulla normikierto 28-30 päivää 😊 Dpo 10 plussasin tosiaan sen haalean haamun, kunnon viiva tuli sit parin päivän päästä siitä. Mulla oli ovis kp14 eli tää kierto olis ollut sen 28 päivää kun luteaalivaihe mulla normaalisti 14 päivää
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mie ilmoittaudun heinäkuisiin! Laskettu aika 12.7.

Mulle ja puolisolle ensimmäinen, itse olen tästä haaveillut jo pari vuotta, mutta puoliso on vähän jarrutellut, enkä tiedä olisinko itsekään ollut valmis aiemmin.
Tein malttamttomana ensimmäisen testin jo 28.10., ja se näytti negaa. Seuraavalla viikolla ei kuitenkaan menkkoja alkanut kuulumaan niin testasin uudestaan ja eka himmeä plussa tuli 4.11., vahvempana sitten 6.11.

Soitin neuvolaan ja ekassa puhelussa oli tosi mukava terkkari, joka kyseli alustavasti jotain tietoja ja laittoi sitten ajanvarausta varten soittoajan omaan neuvolaan. Sieltä sitten soitti erittäin kiireisen oloinen ihminen, jonka tarkoitus tuntui olevan vain äkkiä varata aika ja kertoa että sähköpostiin tulee kutsu äitiyskorttisovelluksen (vai mikä se on) käyttöön. Itse ihan hukassa että mitä nyt pitää osata tehdä ja varoa, kun neuvola-aika on vasta 5.12. Ehdin kuitenkin kysyä vitamiineista ja foolihaposta ja rokotuksista, meillä töissä sjositellaa ottamaan koronan tehosterokote ja influenssarokote.

Pitää toivoa että vastaanotolla on vähän rauhallisempi tunnelma tai joudun harkitsemaan että pyydän terkkarin vaihtoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannuliini*
Mie ilmoittaudun heinäkuisiin! Laskettu aika 12.7.

Mulle ja puolisolle ensimmäinen, itse olen tästä haaveillut jo pari vuotta, mutta puoliso on vähän jarrutellut, enkä tiedä olisinko itsekään ollut valmis aiemmin.
Tein malttamttomana ensimmäisen testin jo 28.10., ja se näytti negaa. Seuraavalla viikolla ei kuitenkaan menkkoja alkanut kuulumaan niin testasin uudestaan ja eka himmeä plussa tuli 4.11., vahvempana sitten 6.11.

Soitin neuvolaan ja ekassa puhelussa oli tosi mukava terkkari, joka kyseli alustavasti jotain tietoja ja laittoi sitten ajanvarausta varten soittoajan omaan neuvolaan. Sieltä sitten soitti erittäin kiireisen oloinen ihminen, jonka tarkoitus tuntui olevan vain äkkiä varata aika ja kertoa että sähköpostiin tulee kutsu äitiyskorttisovelluksen (vai mikä se on) käyttöön. Itse ihan hukassa että mitä nyt pitää osata tehdä ja varoa, kun neuvola-aika on vasta 5.12. Ehdin kuitenkin kysyä vitamiineista ja foolihaposta ja rokotuksista, meillä töissä sjositellaa ottamaan koronan tehosterokote ja influenssarokote.

Pitää toivoa että vastaanotolla on vähän rauhallisempi tunnelma tai joudun harkitsemaan että pyydän terkkarin vaihtoa.
Olipa kurja et oli niin kiireinen, varsinki ku teil on ensimmäinen lapsi tulos ja kaikki on uutta 😐
ku kirjottaa googleen raskausajan ruuat yms ni sielt löytyy lista mitä ei suositella, jos et oo jo tutustunu 😊 influenssarokotus on ilmanen raskaana oleville (ellei oo työterveys) ja sen voi ottaa jos on muutenki ottamas. Koronarokotuksest en osaa sanoo mikä siin on nykyään se kanta raskaana ollessa. Multivitan raskaus&imetys tai Mamavitamiinit on hyvii, niis on foolihappo ja muut jos haluu. Voi myös syödä pelkkää foolihappoo 😊
Voit varata ajan omakustanteisesti varhaisultraan jos haluut ennen nt-ultraa joka on n. rv11-14 tietää et onks pikkusel kaikki hyvin. Mut aika vähän täs alus on mitään mitä vois tehdä, muutaku ootella 😂
 
vierailija
Olipa kurja et oli niin kiireinen, varsinki ku teil on ensimmäinen lapsi tulos ja kaikki on uutta
ku kirjottaa googleen raskausajan ruuat yms ni sielt löytyy lista mitä ei suositella, jos et oo jo tutustunu influenssarokotus on ilmanen raskaana oleville (ellei oo työterveys) ja sen voi ottaa jos on muutenki ottamas. Koronarokotuksest en osaa sanoo mikä siin on nykyään se kanta raskaana ollessa. Multivitan raskaus&imetys tai Mamavitamiinit on hyvii, niis on foolihappo ja muut jos haluu. Voi myös syödä pelkkää foolihappoo
Voit varata ajan omakustanteisesti varhaisultraan jos haluut ennen nt-ultraa joka on n. rv11-14 tietää et onks pikkusel kaikki hyvin. Mut aika vähän täs alus on mitään mitä vois tehdä, muutaku ootella
Kiitos! Kyllä siitä vähän huono fiilis jäi, mutta pitää toivoa että vastaanotto ois erilainen.
Noista foolihaposta ja vitamiineista ja kalsiumista onneksi se eka soittaja jo kertoi. Foolihappoa en aloittanut ennen raskautta, kun tää nyt tärppäs heti ekasta kierrosta kun lopetettiin ehkäisy ja oltiin molemmat vähän silleen "no lopetetaan ehkäisy mutta ei tässä nyt heti kannata mitään odottaa"😅

Missä vaiheessa ootte kertoneet/aiotte kertoa lähipiirille/ystäville/töissä?

Mulla on semmonen olo, että haluaisin julistaa kaikille ja pakahdun tähän onneen ja tietoon😍 mutta toisaalta ehkä kuitenkin halutaan odottaa hetki.
Mennään minun vanhempien luo joulukuun vaihteessa (eli just ennen neuvolaa) ja silloin kyllä haluan kertoa heille. Miehen vanhemmille kertominen menee siitä vähän myöhemmäs, kun heillekin halutaan kertoa kasvotusten ja sinne ollaan menossa sitten varmaan seuraavana viikonloppuna.

Osalle ystävistä "joudun" kertomaan joulukuun puolivälissä, eli noin viikolla 11, kun vietetään pikkujouluja ja perinteiset tarjoilut on olleet kaikkea mitä nyt raskaana ei voi syödä, viinit, glögit, juustot😅
Jos ei ala vaikuttaa työntekoon, niin töissä kerron varmaan vasta joulun jälkeen, kun eka ultra takana.
 
Kiitos! Kyllä siitä vähän huono fiilis jäi, mutta pitää toivoa että vastaanotto ois erilainen.
Noista foolihaposta ja vitamiineista ja kalsiumista onneksi se eka soittaja jo kertoi. Foolihappoa en aloittanut ennen raskautta, kun tää nyt tärppäs heti ekasta kierrosta kun lopetettiin ehkäisy ja oltiin molemmat vähän silleen "no lopetetaan ehkäisy mutta ei tässä nyt heti kannata mitään odottaa"

Missä vaiheessa ootte kertoneet/aiotte kertoa lähipiirille/ystäville/töissä?

Mulla on semmonen olo, että haluaisin julistaa kaikille ja pakahdun tähän onneen ja tietoon mutta toisaalta ehkä kuitenkin halutaan odottaa hetki.
Mennään minun vanhempien luo joulukuun vaihteessa (eli just ennen neuvolaa) ja silloin kyllä haluan kertoa heille. Miehen vanhemmille kertominen menee siitä vähän myöhemmäs, kun heillekin halutaan kertoa kasvotusten ja sinne ollaan menossa sitten varmaan seuraavana viikonloppuna.

Osalle ystävistä "joudun" kertomaan joulukuun puolivälissä, eli noin viikolla 11, kun vietetään pikkujouluja ja perinteiset tarjoilut on olleet kaikkea mitä nyt raskaana ei voi syödä, viinit, glögit, juustot
Jos ei ala vaikuttaa työntekoon, niin töissä kerron varmaan vasta joulun jälkeen, kun eka ultra takana.
Onneks sait ees jotain tietoo!
Mä oon kertonu jo useemmal kaveril, omal perheel, isovanhemmil ja miehen perheel 😅 ne kaikki on semmosii kenel ei haittaa kertoo jos menee kesken ja kenel todennäkösesti oisin kertonu keskenmenost muutenki jos en ois ennemmi kertonu. Ja must on kiva höpötellä kavereitte kaa täst :)
 
Voisin tulla mukaan näin vuosien jälkeen! Plussattu ja laskettuaika sijoittuu johonki 19-21.7 välille. Alavatsa kipuilua on, joten vielä varovaisin mielin. Huomenna teen testin ni nään vahvistuuko hyvin🙈😍 Pientä etomista myös havaittavissa ja mielitekoja. Jospa olisi hyvä merkki. Väsymys on kans jotain ihan järkyttävää😅
Ihanaa raskausaikaa kaikille!🥰
 
Tänään 5 päivää kun menkat pitäisi alkaa.Aamupissasta tein Apteekin Ultra raskaustestin ja toinen viiva ilmestyi ❤ Samalla käytin kaappiin jääneen ovulaatiotestin ja siinä kummatkin viivat ovat samanvärisiä.
Minkäikäisiä muut odottajat täällä ovat? Olen 39v,eli ehdin täyttää 40v ennen pienen syntymää jos kaikki menee hyvin.
Onko tietoa koska voisin tehdä digitaalisen testin,varmaan pitää odottaa päivään kuin menkkojen pitäisi alkaa?
 
Tänään 5 päivää kun menkat pitäisi alkaa.Aamupissasta tein Apteekin Ultra raskaustestin ja toinen viiva ilmestyi Samalla käytin kaappiin jääneen ovulaatiotestin ja siinä kummatkin viivat ovat samanvärisiä.
Minkäikäisiä muut odottajat täällä ovat? Olen 39v,eli ehdin täyttää 40v ennen pienen syntymää jos kaikki menee hyvin.
Onko tietoa koska voisin tehdä digitaalisen testin,varmaan pitää odottaa päivään kuin menkkojen pitäisi alkaa?
Viikkodigin herkkyys on 10mlu eli on tosi herkkä 🤗 ite täytin tänä vuonna 30 😊
 
Tänään 5 päivää kun menkat pitäisi alkaa.Aamupissasta tein Apteekin Ultra raskaustestin ja toinen viiva ilmestyi Samalla käytin kaappiin jääneen ovulaatiotestin ja siinä kummatkin viivat ovat samanvärisiä.
Minkäikäisiä muut odottajat täällä ovat? Olen 39v,eli ehdin täyttää 40v ennen pienen syntymää jos kaikki menee hyvin.
Onko tietoa koska voisin tehdä digitaalisen testin,varmaan pitää odottaa päivään kuin menkkojen pitäisi alkaa?
Mä oon 29 😊
 
vierailija
Tänään 5 päivää kun menkat pitäisi alkaa.Aamupissasta tein Apteekin Ultra raskaustestin ja toinen viiva ilmestyi Samalla käytin kaappiin jääneen ovulaatiotestin ja siinä kummatkin viivat ovat samanvärisiä.
Minkäikäisiä muut odottajat täällä ovat? Olen 39v,eli ehdin täyttää 40v ennen pienen syntymää jos kaikki menee hyvin.
Onko tietoa koska voisin tehdä digitaalisen testin,varmaan pitää odottaa päivään kuin menkkojen pitäisi alkaa?
Oon 38, ehdin täyttään 39 ennen pikkusen syntymää, jos vaan kaikki menee hyvin♥ ja odotetaan esikoista😌
Onnea plussasta!😍
 
  • Tykkää
Reactions: Sannuli83
Heippa!
Mäkin täältä varovaisesti hyppään mukaan. Tänne olisi kolmas pieni tuloillaan, todellinen ylläri ja taistelija, sillä minipillereiden läpi tarttunut mukaan matkaan. Ei siis ollut mitään hajua kierrosta, ovulaatiosta tai muusta, mutta alkuraskauden ultran perusteella la olisi 5.7. Mulla semmoinen työsuhde-etu, että olen töissä Perhe-Artella, joten tätä tyyppiä on jo useampaan otteeseen ultrailtu, etsitty ja tutkittu. Ja nyt eilen, perjantaina viimein löytyi myös syke :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Moikka,
täältä varovainen hyppäys mukaan. Eilen tein raskaustestin ja selkeät kaksi viivat pärähti ruutuun ❤ Laskettu sijoittuu heinäkuun loppupuolelle. Yritän jo heti alusta olla kovin paljoa kiinnittymättä laskettuun aikaan. Esikoinen syntyi 41+2 ja päivät lasketun jälkeen oli liian pitkiä 🤪😁 Josko tällä kertaa itseä auttaisi ajatus ”synnytyskuukaudesta”. Tämä jää toivottavasti nähtäväksi heinäkuun lopulla 🌟 Toinen raskaus siis kyseessä ja esikoinen syntynyt -20 syksyllä. Mieli aikas myllerryksessä kun tämä heinäkuinen tärppäsi huomattavasti nopeammin kuin esikoinen. Kumpa pysyisi matkassa mukana 💖
 
Hei, täällä sama tilanne! Lapsettomuutta taustalla ja juuri ennen hoitoja tärppäsi nyt luomusti. Ja kamala pessimismi valtasi mielen ja pelottaa järkyttävästi juuri nuo mainitsemasi asiat. Jotenkin kai kokee että tätä vauvaa ”odottanut” jo myös sen koko lapsettomuuden ajan joten ns taakkaa harteilla paljon kun aikaa on mennyt niin paljon. Olisi toivonut että pystyy pidemmän ajan olemaan vaan kiitollinen ekasta plussasta mutta kyllä sitä näköjään keksii aina uutta ressattavaa Lasken tyyliin tunteja jo varhaisultraan suuret tsempit!
Millä viikolla+päivillä olette varhaisultria varannut?
Meillä on tismalleen sama tilanne kuin siellä ❤ Myös tärppäsi odottamatta ennen hoitoja ja kaksi vuotta yritystä kuitenkin takana. Jaan täysin sun tuntemukset tässä asiassa 🥹 tämä heinäkuinen olisi esikoinen ja mietin täällä itsekin varhaisultraan hakeutumista mielenrauhan vuoksi. Valtavat tsemppihalit odotukseen täältä 😍🤗
 

Yhteistyössä