Heinäkuiset 2022 💕

Vauvaperhonen
5+5, nyt iski se väsymys ihan täysillä. Iltapv töistä meni aivan aivosumussa ja töiden jälkeen semmoset 2,5h torkkupäikkärit. Väkisin revin itteni ylös ettei mee yöunet. Mut voisin mennä mieluusti jo nyt takas nukkumaan. Siis näin kovaa väsymystä ei ollu viimeks! Tältä varmaan tuntuu jos söisi unilääkkeitä ja yrittäis silti valvoa.

6+1 on nyt ja aivan järkyttävä väsymys jo viikon jatkunut 😴 fyysinen/sosiaalinen työ niin ei puhettakaan työpäivän jälkeen että jaksaisi mitään muuta kuin maata sängyssä puoli unessa. Väkisin on välillä jotain touhuta, ettei päivät mene aivan hukkaan 😂
 
  • Haha
Reactions: Eimy
Kata887
Onko teillä ollu lämmöt koholla? Minulla normilämpö kun on yleensä siinä 36,2 kieppeillä, niin mietin että liittyyköhän tämä lämpöily raskauteen vai päällä olevaan flunssaan. Lämpö on pysytellyt 37 tuntumassa, ja normaalisti minulla ei kuitenkaan kipeänä koskaan nosta kuumetta.
Lämmöthän kyllä on korkeammalla raskaana mutten itse ole mittaillut omiani. Itellä on vähän semmonen unelias flunssainen lämpö iltasin mutta päivällä en enää sitä huomaa. Silloin plussauksen nurkilla oli kyllä lämpöinen olo ja kylmiä väreitä.
 
Onko teillä ollu lämmöt koholla? Minulla normilämpö kun on yleensä siinä 36,2 kieppeillä, niin mietin että liittyyköhän tämä lämpöily raskauteen vai päällä olevaan flunssaan. Lämpö on pysytellyt 37 tuntumassa, ja normaalisti minulla ei kuitenkaan kipeänä koskaan nosta kuumetta.
Mulla on ollu alusta asti lämmöt koholla. Sillon kun plussasin, niin oli hetken yllättävän korkea, mut sit laski just tohon 37 pintaan.
 
Joo @Nipaus, mä oon kans mittaillut silloin tällöin myös plussan jälkeen niin lämmöt on hiljalleen jatkaneet nousua koko ajan. Nyt on just 37,1 paikkeilla. Ilmeisesti hormonit tekee sen.

Olipa muuten ihanaa herätä krapulaoloon! (5+6) Toivottavasti tää ei tän kovemmaks ylly.
Onneks oli smoothieta ja mehujäätelöä jo valmiiks hankittuna.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka täällä yksi uusi. Seurannut jonkin aikaa keskustelua, mutta ei ole jaksanut kirjoitella. 😄 Täällä viikot 8+6 eli laskettu olisi 1.7., jos kaikki hyvin menee. Kolmas lapsi meille tulossa.
Oireita kova väsymys, hieman arat rinnat, palelu ja etova olo. Etovaa oloa pitkin päivää ettei vain aamulla. Välillä auttaa syöminen, mutta ei aina. Muutaman kerran oon joutunut oksentamaan. Toivottavasti ei oksentelua esiintyisi kovin paljon enää. Esikoista odottaessa oksensin tosi paljon ja olo oli sietämätön.
Maanantaina neuvola. Eipä siellä itselle enää mitään uutta tietoa tule, mutta saapahan lähetteen ultraan ym.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
6+0, väsyttää lamauttavasti, paha olo, velloo vatsassa. Tää on jotenki paljon voimakkaampaa ku edellisessä. Ja mua niinku ällöttää esimerkiks tää Kaksplus-sivustokin?😅 Onks kellään muulla sellasta et ällöttää ihan ihmeasiat? Tai ajatukset? Vai oonko joku friikki. 😅 😅
 
Kata887
6+0, väsyttää lamauttavasti, paha olo, velloo vatsassa. Tää on jotenki paljon voimakkaampaa ku edellisessä. Ja mua niinku ällöttää esimerkiks tää Kaksplus-sivustokin? Onks kellään muulla sellasta et ällöttää ihan ihmeasiat? Tai ajatukset? Vai oonko joku friikki.
Joo nyt kun sanoit niin muistan edellisestä alkuraskaudesta että ällötti jotkut sivut/pelit kännykässä :D Nyt ei oo tullut vielä tota mutta etoo kyllä niiiin kokoajan että huvittas käydä laatalla jos se edes auttas tähän ällöilyyn

Nyt 6+2
 
  • Haha
Reactions: Eimy
Heippa! Tààllà yksi uusi, tiistaina plussattu. Tànààn olisi laskujen mukaan 5+0 eli laskettu aika olisi heinàkuun lopulla. Kuten nimimerkki kertoo, kaikki on minulle uutta. Asun Italiassa, joten en osaa edes vertailla, kuinka Suomessa toimittaisiin ja kuinka taas tààllà. Oletin, ettà alussa olisi heti jotain verikokeita tai muuta, mutta ilmeisesti kaikki tapahtuu ensimmàisen tàkàlàisen neuvolakàynnin yhteydessà tai heti jàlkeen. Minulla on ensimmàinen kàynti ja ultra 14.12. eli viikkoja olisi silloin 7+4.

Olen tàllà viikolla tehnyt kaksi digitestià, jotka antoivat molemmilla kerroilla tulokseksi "incinta" (raskaana) 2-3. Oireita on hyvin vàhàn, mutta yritàn uskoa tulokseen. <3 Ainoastaan pientà rintojen, erityisesti nànnien, herkkyyttà ja (puolison mukaan) mielialojen vaihtelua. ;) Olen pystynyt jatkamaan myòs urheilua ihan normaalisti, mutta toisaalta toivoisin enemmàn merkkejà, jotka antaisivat lisàà uskoà tàhàn ihmeeseen. <3

Onnea ja voimia kaikille!
 
Moikka. Mulla on nyt 7+3 ja pahoinvointi on nyt viikon ajan ollut sellaista, että en pysty tekemään enää juuri mitään. Heti ylös noustessa alkaa valtava etominen ja oksettava olo. Olen ollut koko viikon sairaslomalla, koska en millään pystyisi tekemään fyysisesti rankkaa työtä tällä hetkellä. Toivottavasti oli helpottaa pian ja pääsen pian töihin ja käyttämään edes koiran lenkillä.
Lisäksi etenkin öisin minulla on menkkanaisia kipuja ja kolmen päivän ajan minulla tuli ruskeaa vuotoa, mutta arvelin sen olevan aika normaalia, koska se loppui tänään kuin seinään.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Moikka. Mulla on nyt 7+3 ja pahoinvointi on nyt viikon ajan ollut sellaista, että en pysty tekemään enää juuri mitään. Heti ylös noustessa alkaa valtava etominen ja oksettava olo. Olen ollut koko viikon sairaslomalla, koska en millään pystyisi tekemään fyysisesti rankkaa työtä tällä hetkellä. Toivottavasti oli helpottaa pian ja pääsen pian töihin ja käyttämään edes koiran lenkillä.
Lisäksi etenkin öisin minulla on menkkanaisia kipuja ja kolmen päivän ajan minulla tuli ruskeaa vuotoa, mutta arvelin sen olevan aika normaalia, koska se loppui tänään kuin seinään.
Täällä 7+1 ja olot kuulostaa aivan liian tutuilta. Oon sinnitellyt nyt viikon verran, mutta pakko myös hakea saikkua. Oon yrittäjä, joten käytännössä en oo tehnyt töitä viimeisen viikon aikana paria palaveria lukuunottamatta. Mutta olishan se kiva saada näistä saikkupäivistä jotain korvausta. Ajattelin kysästä äitiyspolilta, että voisiko Postafenia käyttää, että saisi edes vähän toimintakykyä takaisin. Harmittaa jokaiseen asiaan sanoa esikoiselle, että äiti ei nyt pysty, kun on niin huono olo 😭

Toivotaan, että sun vuoto oli ihan vaan harmitonta ♥
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Täällä 7+1 ja olot kuulostaa aivan liian tutuilta. Oon sinnitellyt nyt viikon verran, mutta pakko myös hakea saikkua. Oon yrittäjä, joten käytännössä en oo tehnyt töitä viimeisen viikon aikana paria palaveria lukuunottamatta. Mutta olishan se kiva saada näistä saikkupäivistä jotain korvausta. Ajattelin kysästä äitiyspolilta, että voisiko Postafenia käyttää, että saisi edes vähän toimintakykyä takaisin. Harmittaa jokaiseen asiaan sanoa esikoiselle, että äiti ei nyt pysty, kun on niin huono olo

Toivotaan, että sun vuoto oli ihan vaan harmitonta
Kiva saada hieman vertaistukea ja tajuta, että ei ole yksin tämän pahan olon kanssa.
Huomasin, että käyttämäni monivitamiinivalmisteen jälkeen minulle tulee aina aivan kauhea olo, niin jätin tänään kokonaan ottamatta sen ja olo on parempi kuin eilen. Ei kuitenkaan normaali, mutta olen kyennyt käymään ulkona ja jopa kaupassa. Voihan se olla kyllä sattumaakin, mutta mielelläni jätän kaiken pois mikä vähänkään pahentaa oloa.
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
Kiva saada hieman vertaistukea ja tajuta, että ei ole yksin tämän pahan olon kanssa.
Huomasin, että käyttämäni monivitamiinivalmisteen jälkeen minulle tulee aina aivan kauhea olo, niin jätin tänään kokonaan ottamatta sen ja olo on parempi kuin eilen. Ei kuitenkaan normaali, mutta olen kyennyt käymään ulkona ja jopa kaupassa. Voihan se olla kyllä sattumaakin, mutta mielelläni jätän kaiken pois mikä vähänkään pahentaa oloa.
Kannattaa ottaa vitamiini iltaisin jos aamulla otettuna tekee huonon olon. Merkin vaihto voi myös auttaa. Itselläni en nyt muista mikä merkki se oli mutta yhtä en voinut syödä. Olisiko ollut minisun mama vitamiini. Voi yrittää myös ottaa sen vain joka toinen päivä. Kun se foolihappo on tärkeä vauvan kehityksen kannalta. Myös se on mahdollista että ottaa pelkästään erillistä foolihappoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Heinäkuinen
Kata887
Kiva saada hieman vertaistukea ja tajuta, että ei ole yksin tämän pahan olon kanssa.
Huomasin, että käyttämäni monivitamiinivalmisteen jälkeen minulle tulee aina aivan kauhea olo, niin jätin tänään kokonaan ottamatta sen ja olo on parempi kuin eilen. Ei kuitenkaan normaali, mutta olen kyennyt käymään ulkona ja jopa kaupassa. Voihan se olla kyllä sattumaakin, mutta mielelläni jätän kaiken pois mikä vähänkään pahentaa oloa.
Itsellä sama juttu niin otan foolihappoa ja dvitamiinia pelkästään kun niistä ei tullut mitään kun ovat hyvänmakuisia/mauttomia
 
  • Tykkää
Reactions: Heinäkuinen
Meninpä tekemään vielä Pregcheckin, aattelin että tulee varmaan hieno värivaras-testiviiva tällee 6+2.
No, viivapa olikin sitten reippaasti haaleampi kuin kontrolliviiva. 🙈

Nyt sit joutuu stressaamaan että mikä homma!

Tiiän kyllä, että jossain vaiheessa hCG:n määrä käy testeille liian voimakkaaksi, mutta en voi tietenkään tietää onko nyt kyse siitä vai ei.

Oireet on muuten ihan samat ku aiemminkin, tänään ehkä nännit ei oo ihan niin kipeet ku pari pvää sitten.

Aiemmassa kkm:ssä näillä päivillä oli raskaustestissä vielä värivaras, joten en sit tiedä onko hyvä vai huono juttu ettei nyt niin ole.
 
Kata887
Meninpä tekemään vielä Pregcheckin, aattelin että tulee varmaan hieno värivaras-testiviiva tällee 6+2.
No, viivapa olikin sitten reippaasti haaleampi kuin kontrolliviiva.

Nyt sit joutuu stressaamaan että mikä homma!

Tiiän kyllä, että jossain vaiheessa hCG:n määrä käy testeille liian voimakkaaksi, mutta en voi tietenkään tietää onko nyt kyse siitä vai ei.

Oireet on muuten ihan samat ku aiemminkin, tänään ehkä nännit ei oo ihan niin kipeet ku pari pvää sitten.

Aiemmassa kkm:ssä näillä päivillä oli raskaustestissä vielä värivaras, joten en sit tiedä onko hyvä vai huono juttu ettei nyt niin ole.
Jostain luin joskus että jos tekee raskaustestejä näin myöhäisillä viikoilla niin sitä pissaa pitäis laimentaa vedellä että saisi vahvan plussan 😀 ehkä sen takia sait hailakamman. Mutta sulla on varmaan jo pian varhaisultrakin niin näät toki sielläkin sitten onko kaikki kunnossa? 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Jostain luin joskus että jos tekee raskaustestejä näin myöhäisillä viikoilla niin sitä pissaa pitäis laimentaa vedellä että saisi vahvan plussan ehkä sen takia sait hailakamman. Mutta sulla on varmaan jo pian varhaisultrakin niin näät toki sielläkin sitten onko kaikki kunnossa?
Jep, onneks ultra perjantaina. Mietin kyllä, josko sitä ois aikaistanut pari pvää, mutta en ainakaan vielä saanut edes sitä aikaseksi! 😅

Oon tänään torkkunut koko aamun, äsken huomasin mitä kello on jo, niin pakko oli nousta edes hampaat pesemään. Siis niin järkky väsymys! :sleep:

Että olot kyllä puhuu vahvasti sen puolesta, että hormonit kohoaa vauhdilla.
 
Itsekin ajattelin testata vielà, olen tosiaan kaksi kertaa testannut viime viikolla, nyt viikot 5+3. Testaisin làhinnà siksi, kun ei ole oikeastaan mitààn oireita! 😅 Ehkà tàmà on parempi nàin, mutta kuinka pian teille on tullut selkeàmpià oireita? Itsellà oli vahva tunne raskaudesta ennen plussaamista, tuli yllàttàen flunssa ja yhtenà iltana saunan jàlkeen melkein pyòrryin, mutta plussan jàlkeen olo on ollut (liian?) hyvà.

Oletteko ajatelleet muuten missà vaiheessa kertoa raskaudesta? Itse olen tulossa jouluksi Suomeen ja haluaisin perheelle jakaa uutiset. Varmasti odotamme ensimmàiseen ultraan, joka on kahden viikon pààstà ja pààtàmme sitten.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Kata887
Itsekin ajattelin testata vielà, olen tosiaan kaksi kertaa testannut viime viikolla, nyt viikot 5+3. Testaisin làhinnà siksi, kun ei ole oikeastaan mitààn oireita! Ehkà tàmà on parempi nàin, mutta kuinka pian teille on tullut selkeàmpià oireita? Itsellà oli vahva tunne raskaudesta ennen plussaamista, tuli yllàttàen flunssa ja yhtenà iltana saunan jàlkeen melkein pyòrryin, mutta plussan jàlkeen olo on ollut (liian?) hyvà.

Oletteko ajatelleet muuten missà vaiheessa kertoa raskaudesta? Itse olen tulossa jouluksi Suomeen ja haluaisin perheelle jakaa uutiset. Varmasti odotamme ensimmàiseen ultraan, joka on kahden viikon pààstà ja pààtàmme sitten.

Mukavaa viikkoa kaikille!
Itsellä alkoi tämä rasittava etova olotila noin viikko sitten mutta viikonloppu pahempana ja nyt viikot 6+5. Luulin kans että säästyisi oloilta ja salaa toivoinkin jotain että olisi varmempi olo, että sitä saa mitä tilaa 😅🤢

Omalle äidille kerroin viikonloppuna ja siskolle soitan huomenna. Muut läheiset saavat tietää jouluna ja loput sitten seuraavana vuonna sen mukaan mitä naamatusten nähdään 😊
 
Sama homma, mulla alkoi olot vissiin pari päivää Katan jälkeen. Nyt 6+3 ja sama meno jatkuu vain. Onneks ne kaikkein yököttävimmät olot väistyilee puolen päivän aikoihin, mutta silti se tuntuu jatkuvan ihan aamusta iltaan asti. Ja väsymys hyppää suurempaan rooliin just puolenpäivän aikoihin.

Miten te muut urheilette jne?
Ite just oon nyt ollut pari pvää kokonaan tekemättä mitään, kun kroppa huutaa lepoa, mutta toisaalta ois kiva pitää kuntoa yllä. Että pitäiskö vaan pakottaa ittensä väkisin liikkumaan vai maatako vain sohvalla. 🤷‍♀️
 
Kata887
Sama homma, mulla alkoi olot vissiin pari päivää Katan jälkeen. Nyt 6+3 ja sama meno jatkuu vain. Onneks ne kaikkein yököttävimmät olot väistyilee puolen päivän aikoihin, mutta silti se tuntuu jatkuvan ihan aamusta iltaan asti. Ja väsymys hyppää suurempaan rooliin just puolenpäivän aikoihin.

Miten te muut urheilette jne?
Ite just oon nyt ollut pari pvää kokonaan tekemättä mitään, kun kroppa huutaa lepoa, mutta toisaalta ois kiva pitää kuntoa yllä. Että pitäiskö vaan pakottaa ittensä väkisin liikkumaan vai maatako vain sohvalla.
Oon joutunu jättää jumppailut välistä kun ihan seisoskelukin tuntuu huonolta että nyt en oo viiteen päivään tehny muuta kuin päivässä vajaan tunnin käppäilyn koiran kanssa. Odotan parempia aikoja, muistaakseni esikoisesta nää huonot olot lähti viimeistään siinä rv11 tienoilla😬 Sinänsä en kyllä syö kun pikkuisia annoksia niin ei ois varmaa energiaakaan käytännössä jumpata.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Kiitos Eimy kysymyksestà! Itsekin olen miettinyt urheilua ja làhinnà kuinka pitkààn voi samoilla tehoilla jatkaa...? Onko muita aktiiviliikkujia? Harrastan juoksua monta kertaa viikossa ja tàhàn mennessà olen juossut todella tarkasti itseà kuulostellen, mutta kun hyvàltà tuntuu, niin miksi vàhentàà... Ei kai juoksusta haittaa voi olla. Monesti ulkoilu/urheilu tekee olon parmmaksi, mutta ymmàrràn, jos voi pahoin, niin parempi sààstellà voimia ja ottaa ihan rennosti. Luin muuten italialaisilta sivuilta, ettà saunominen on kiellettyà raskausaikana. :ROFLMAO: Tàmà làhinnà nauratti, Suomessa we know better.😉
 
  • Haha
Reactions: Cipressi ja Eimy
Täällä tulisi mukaan yksi plussannut loppukuun lasketulla ajalla. Nyt menossa 6+3. Taustalla kesäkuussa varhainen keskenmeno juuri näihin aikoihin raskaudesta niin jännittää kyllä, meneekö nyt hyvin, ja ens viikolla olisi varhaisultra varattuna.

Olo on ollut melko oireeton, mutta niin oli esikoisen raskaus myös. Treenaan säännöllisesti salilla. Vähän huomaa, että alkuraskaus väsyttää eli ei ihan jaksa samalla teholla. Toivon, että taas pystyy treenaamaan koko raskauden läpi, tietenkin loppua kohti kevyemmin:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Voi pahus, on tullut rikottua italialaisia ohjeita sit jo moneen kertaan! 😅 :ROFLMAO:

Mä kans juoksen normaalisti lähes päivittäin, mutta aika nopeasti piti alkaa himmailemaan kun alkoi happi loppumaan jo ihan raskauden alkupäivillä. Ja viime ajat noi mun lenkit on olleet ihan kävelyä vaan, tosin osittain ihan kelinkin takia kun tuli niin liukasta.

Mutta kaipa sitä saisi ihan entiseen malliin jatkaa jossei kipuja vaan tule! Hyväähän se vaan tekee jos saa pidettyä kropan kunnossa.
Vaikea vaan tasapainotella sen kanssa, että kuinka tarkkaan sitä omaa väsymystä pitää totella.
 
  • Tykkää
Reactions: Cipressi
Sama homma, mulla alkoi olot vissiin pari päivää Katan jälkeen. Nyt 6+3 ja sama meno jatkuu vain. Onneks ne kaikkein yököttävimmät olot väistyilee puolen päivän aikoihin, mutta silti se tuntuu jatkuvan ihan aamusta iltaan asti. Ja väsymys hyppää suurempaan rooliin just puolenpäivän aikoihin.

Miten te muut urheilette jne?
Ite just oon nyt ollut pari pvää kokonaan tekemättä mitään, kun kroppa huutaa lepoa, mutta toisaalta ois kiva pitää kuntoa yllä. Että pitäiskö vaan pakottaa ittensä väkisin liikkumaan vai maatako vain sohvalla.
Mä sanoisin, että jos kroppa vaatii lepoa niin en kyl kovin kovasti lähtisi treenaamaan. Ehkä jotain kevyttä raskausjoogaa tai kävelylenkkiä, jos haluaa vähän liikettä? Tokalla kolmanneksella voi olo helpottua niin, että treenaaminen tuntuu hyvälle.
 

Yhteistyössä