Heinäkuiset 2022 💕

Kuunneltiinko teillä sydänääniä neuvolassa? Ei saanut niitä vielä kuulumaan niin kokeillaan parin viikon päästä uusiksi. Nyt 8+3 menkoista laskettuna. Mulla on kyllä kotidopplerikin jota aattelin testailla
Tääl ei kuuntele, ku vasta joskus rv16 tietämillä. Neuvolalääkäri ku ultras, ni siinä yhteydessä kyl katto sydämen sykkeen ja laitto äänet päälle, mutta vatsan päältä ei vielä kuunneltu. Ja viikoi piti olla 8+0, mutta vastas 7+3.
 
Heippa, oon täältä sivusta seuraillut teitä. Tähän alkuun on liittynyt paljon epävarmuutta ja menetyksen pelkoa. Nyt kun eilen sain varmistuksen että kohdussa on edelleen elämää, niin voisin liittyä mukaan fb-ryhmään mikäli sinne vielä pääsee?
 
Ja ootteko kokeillut närästyslääkettä? Mietin onko turha ostos tämmöiseen
Mua on Rennie auttanut :) kannattaa kyllä kokeilla.

Ihankun alkaisi jo pahoinvointi muutenkin helpottaa 🤔 en ole oksentanut 2 viikkoon, toki etovaa oloa ollut useasti. Väsymys ja huimaava olo teki tosin paluu. Tänään menossa rv 9+5.

Onko muilla ollut mitään erikoisia tuntemuksia alakerrassa? :D itsellä tuntuu välillä kun joku tökkisi jollain puikolla ja on semmoinen tosi kuiva "tunne".
 
Kata887
Näkyykö teillä muuten maha jo? Itellä näkyy ja pitäs piilotella vielä jouluun saakka, saas nähä onnistuuko.. kaikki korkeavyötäröiset housut/leggarit ahdistaa että pitää vissii vaihtaa jo mamahousuihin 😅
 
Mä huomaan itse että alavatsa on isompi, mutta muille se ei varmasti näy vielä mitenkään. Enemmän näkyy se jättimäinen turvotus mikä johtuu siitä kun koko ajan pitää olla syömässä ja :poop: ei liiku.


Itellä ei vielä puikkotuikkimisia tunnu mutta jotenkin jomottanut nyt pari päivää. Saattaa johtua siitäkin kyllä kun yritin dopplerilla kuunnella ja runnoa tossa taannoin.

Eilen ja tänään on ollut jotenkin epävarma olo kun ei oo oksettanut vielä kertaakaan. Että onhan kaikki nyt sit hyvin. Mutta yritän olla stressaamatta, yhtälailla se voi johtua siitäkin, että oon vihdoin oppinut pelaamaan tota syömispeliä niin hyvin ettei oksetus pääse enää valloilleen.

Ainiin, 8+0 tänään.
 
Ei ollut kaikki hyvin varhaisultrassa. Omien arvioiden mukaan nyt olisi viikkoja 7, alkio kuitenkin vastasi 6+0, syke oli laiska ja ruskuaispussi liian suuri. Toivotaan että tulisi itsekseen pois, ettei tarvitsisi keskeytykseen mennä. 😔
 
Sainpas muuten pikkukaverin sykkeen eilen kuulumaan. <3
Yritin ensin jonkun 1,5 tuntia ihan siis runnoa sillä dopplerilla siitä häpyluun yläpuolelta, kun sellasia vinkkejä olin kovasti lukenut. No eipä kuulunut mitään. Vasta kun olin luovuttamassa ja lähdin "syteen tai saveen" -meiningillä kuuntelemaan ylempää, löyty ihan selvästi eikä tarvinnut ees painaa juurikaan tai mitään.

Mun vinkki siis muille:kantsii hakea siitä häpyluun yläpuolelta n. nyrkin verran ylöspäin ja siitä kartottaa pikkuhiljaa alemmas jos ei heti ala kuulumaan.

Nyt on meinaan mulla itelläni täysin turhaan ollu alavatsa ihan hellänä kun näemmä kuulostelin lähinnä virtsarakkoa enkä kohtua ne ekat yritykset. 🙈

Tänään 8+2.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaikkiuutta88
Kata887
Sainpas muuten pikkukaverin sykkeen eilen kuulumaan. <3
Yritin ensin jonkun 1,5 tuntia ihan siis runnoa sillä dopplerilla siitä häpyluun yläpuolelta, kun sellasia vinkkejä olin kovasti lukenut. No eipä kuulunut mitään. Vasta kun olin luovuttamassa ja lähdin "syteen tai saveen" -meiningillä kuuntelemaan ylempää, löyty ihan selvästi eikä tarvinnut ees painaa juurikaan tai mitään.

Mun vinkki siis muille:kantsii hakea siitä häpyluun yläpuolelta n. nyrkin verran ylöspäin ja siitä kartottaa pikkuhiljaa alemmas jos ei heti ala kuulumaan.

Nyt on meinaan mulla itelläni täysin turhaan ollu alavatsa ihan hellänä kun näemmä kuulostelin lähinnä virtsarakkoa enkä kohtua ne ekat yritykset.

Tänään 8+2.
Okei täytyypä itsekin kokeilla. Yritin kyllä viikonloppuna mutten löytänyt. Neuvolasta kyllä kokeilevat uusiksi seuraavalla viikolla 😬 Täällä ois 9+1 ja esikoisesta löysin muistaakseni 10 viikolla
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Kata887
Sainpas muuten pikkukaverin sykkeen eilen kuulumaan. <3
Yritin ensin jonkun 1,5 tuntia ihan siis runnoa sillä dopplerilla siitä häpyluun yläpuolelta, kun sellasia vinkkejä olin kovasti lukenut. No eipä kuulunut mitään. Vasta kun olin luovuttamassa ja lähdin "syteen tai saveen" -meiningillä kuuntelemaan ylempää, löyty ihan selvästi eikä tarvinnut ees painaa juurikaan tai mitään.

Mun vinkki siis muille:kantsii hakea siitä häpyluun yläpuolelta n. nyrkin verran ylöspäin ja siitä kartottaa pikkuhiljaa alemmas jos ei heti ala kuulumaan.

Nyt on meinaan mulla itelläni täysin turhaan ollu alavatsa ihan hellänä kun näemmä kuulostelin lähinnä virtsarakkoa enkä kohtua ne ekat yritykset.

Tänään 8+2.
Kiitos ohjeesta nyt mäkin löysin sykkeen😍 Olin ettiny ihan vääristä paikoista.. Oli muuten tosi korkea syke, tuliskohan tyttö? 😀
 
  • Rakkaus
Reactions: Eimy
Ai onks niistä jotain sukupuolijuttujakin pääteltävissä? 😍
Mä vaan luin jotain että alkuun se on hitaampi, kunnes 9.-10. vkolla nousee huippuunsa ja lähtee siitä hiljalleen laskemaan. Mutta oispa kyllä hauska veikkailla sukupuoltakin <3
 
Kata887
Ai onks niistä jotain sukupuolijuttujakin pääteltävissä?
Mä vaan luin jotain että alkuun se on hitaampi, kunnes 9.-10. vkolla nousee huippuunsa ja lähtee siitä hiljalleen laskemaan. Mutta oispa kyllä hauska veikkailla sukupuoltakin <3
Joo näitä uskomuksia on että korkeat 160-170 tietäis tyttöä ja matalemmat 140-150 poikaa 😀 Meillä se piti viimeks paikkansa esikoisen kanssa
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Tààllà ihmettelen: mikà tuo doppler on ja kuinka aikaisin sità voi kàyttàà? Itsellà oli tànààn ensimmàinen neuvola ja ultra ja viikot 8+2. Kaikki hyvin, mutta kaveri nàyttàisi olevan "neljà pàivàà pienempi", mikà tuntuu oikealta, kun omien laskujen mukaan olisin vasta 7+4, mutta nàillà mennààn. :) Sydàn sykki. <3 (Myòs àidin ja kovaa;). Olo on edelleen hyvà, ei pahoinvointia, mutta vàlillà vàsymys painaa kovasti. Tuntuu, ettei ajoittan saa millààn tarpeeksi nukuttua. Jouluna tullaan Suomeen ja pààstààn kertomaan uutiset perheelle, en malta odottaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Kata887
Tààllà ihmettelen: mikà tuo doppler on ja kuinka aikaisin sità voi kàyttàà? Itsellà oli tànààn ensimmàinen neuvola ja ultra ja viikot 8+2. Kaikki hyvin, mutta kaveri nàyttàisi olevan "neljà pàivàà pienempi", mikà tuntuu oikealta, kun omien laskujen mukaan olisin vasta 7+4, mutta nàillà mennààn. Sydàn sykki. <3 (Myòs àidin ja kovaa. Olo on edelleen hyvà, ei pahoinvointia, mutta vàlillà vàsymys painaa kovasti. Tuntuu, ettei ajoittan saa millààn tarpeeksi nukuttua. Jouluna tullaan Suomeen ja pààstààn kertomaan uutiset perheelle, en malta odottaa!
Dopplerilla voi kuunnella sydänääniä ja omassa laitteessa lukee että voi käyttää rv16 alkaen, mutta voihan niitä ennenkin käyttää jos ei ala panikoimaan jos ei löydykkään :D Neuvolassa ne taitaa kuunnella rv12-14 alkaen ensisynnyttäjillä. Aiotteko asua ulkomailla kauan vai onko tämä tilapäinen asuminen? 😊
 
Dopplerilla voi kuunnella sydänääniä ja omassa laitteessa lukee että voi käyttää rv16 alkaen, mutta voihan niitä ennenkin käyttää jos ei ala panikoimaan jos ei löydykkään Neuvolassa ne taitaa kuunnella rv12-14 alkaen ensisynnyttäjillä. Aiotteko asua ulkomailla kauan vai onko tämä tilapäinen asuminen?
Okei, kiitos tiedosta! Katsotaa, jos tààltàkin lòytyisi... Vielà on toki aikaista. :)

Me asutaan Italiassa, miehen kotimaassa, jo kahdeksatta vuotta ja tànne ollaan kyllà asetuttu. Mutta eihàn sità koskaan tiedà, ehkà joskus myòhemmin lapsen kanssa palataan Suomeen. Yleensà kàydààn useamman kerran vuodessa kylàilemàssà, mutta pandemian aikaan vain kerran-kaksi.

Millainen neuvolakàytàntò muuten Suomessa on? Tààllà on raskauden aikana kolme ultraa ja 6-8 kàyntià. Erityisesti ultramààrà kuulosti pieneltà. Onko se Suomessakin tuon verran vai kenties enemmàn..?

Tànààn 8+4 ja vointi hyvà. :)
 
Kata887
Okei, kiitos tiedosta! Katsotaa, jos tààltàkin lòytyisi... Vielà on toki aikaista.

Me asutaan Italiassa, miehen kotimaassa, jo kahdeksatta vuotta ja tànne ollaan kyllà asetuttu. Mutta eihàn sità koskaan tiedà, ehkà joskus myòhemmin lapsen kanssa palataan Suomeen. Yleensà kàydààn useamman kerran vuodessa kylàilemàssà, mutta pandemian aikaan vain kerran-kaksi.

Millainen neuvolakàytàntò muuten Suomessa on? Tààllà on raskauden aikana kolme ultraa ja 6-8 kàyntià. Erityisesti ultramààrà kuulosti pieneltà. Onko se Suomessakin tuon verran vai kenties enemmàn..?

Tànààn 8+4 ja vointi hyvà.
Suomessa ultrataan varmaankin saman verran, hieman vaihtelee kunnittain. Yleensä pienemmissä on enemmän ja isommissa vähemmän ja riippuu onko jotain mitä halutaan tarkistaa. Neuvolakäyntejä on enemmän esikoisen kanssa mutta kakkosraskaudessa harvemmin jos edellinen raskaus/synnytys on mennyt normaalisti.
Millaiset äitiyslomat italiassa on, aiotko olla pitkään kotona? 😊
 
Suomessa ultrataan varmaankin saman verran, hieman vaihtelee kunnittain. Yleensä pienemmissä on enemmän ja isommissa vähemmän ja riippuu onko jotain mitä halutaan tarkistaa. Neuvolakäyntejä on enemmän esikoisen kanssa mutta kakkosraskaudessa harvemmin jos edellinen raskaus/synnytys on mennyt normaalisti.
Millaiset äitiyslomat italiassa on, aiotko olla pitkään kotona?
Tààllà on vain viisi kuukautta 100-prosenttisesti maksettua àitiyslomaa. Sen voi jakaa 2kk ennen syntymàà ja 3kk jàlkeen, 1+4 tai kaikki viisi jàlkeen. Lisàksi àidilà tai isàllà on mahdollista saada kuusi kuukautta lisàà 30-prosenttisesti maksettuna. Tààllà onkin paljon hyvin aikaisessa iàssà alkavia pàivàkoteja (puolesta vuodesta eteenpàin) sekà isovanhemmat ovat usein aktiivisessa roolissa. Valitettavan pieni aika siis, ainkain itseltà tuntuu. Voin parhaimmillaan olla kotona alle vuoden! Sitten voin tietysti jààdà palkattomasti pidempààn. Nyt tuntuisi, ettà yhdellà palkalla elàminen tekisi tiukkaa, mutta katsotaan pàivà kerrallaan.

Kertokaa, ettà Suomessa tilanne on parempi! ;) En muista siskon kohdalla, miten he tekivàt, mutta kyllà hàn oli molempien lasten kanssa ainakin kaksi vuotta kotona...
 
Kata887
Tààllà on vain viisi kuukautta 100-prosenttisesti maksettua àitiyslomaa. Sen voi jakaa 2kk ennen syntymàà ja 3kk jàlkeen, 1+4 tai kaikki viisi jàlkeen. Lisàksi àidilà tai isàllà on mahdollista saada kuusi kuukautta lisàà 30-prosenttisesti maksettuna. Tààllà onkin paljon hyvin aikaisessa iàssà alkavia pàivàkoteja (puolesta vuodesta eteenpàin) sekà isovanhemmat ovat usein aktiivisessa roolissa. Valitettavan pieni aika siis, ainkain itseltà tuntuu. Voin parhaimmillaan olla kotona alle vuoden! Sitten voin tietysti jààdà palkattomasti pidempààn. Nyt tuntuisi, ettà yhdellà palkalla elàminen tekisi tiukkaa, mutta katsotaan pàivà kerrallaan.

Kertokaa, ettà Suomessa tilanne on parempi! En muista siskon kohdalla, miten he tekivàt, mutta kyllà hàn oli molempien lasten kanssa ainakin kaksi vuotta kotona...
Jaiks se on kyllä vähän, itse olen vieläkin esikoisesta hoitovapaalla ja oli tarkotus olla täydet 3vuotta mutta nyt toki jatketaan kun tulee tämä heinäkuinen 😊 Hönestäkin tarkotus olla ainakin 2vuotta kotona kun en raaski sitä pienempää laittaa hoitoon 😀 Oon ehkä vähä ylisuojelevainen mutta tuntuu niin pieneltä ja näen kauhuskenaarioita jos en pysty itse olla katsomassa että vauvallani on kaikki hyvin. Vasta sitten kun osaa puhua niin osaan relata 😀

täällä siis saa jotain 70% palkkaa sen 9kk jonka jälkeen se on surkeat 250€ tai jotain plus lapsilisä jolla ei toki maksa kuin ehkä parin viikon ruuat että toki parempi kuin ei mitään. Kyllä pitää säästöjä olla + puoliso että tämmönen on mahdollista. Oon silti aatellu että kerran tämä elämässä kirpasee ja sitte taas istun lopun elämää toimistossa 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Kaikkiuutta88
Heippa

Täällä käytiin eilen taas varhaisultrassa. Ikävä kyllä todettiin raskauden keskeytyneen jo muutama viikko sitten, todennäköisesti hyvin pian viime ultran jälkeen. Suru on ihan tajuton, taas kävi näin. Vuosi sitten joulukuussa oltiin ihan samassa tilanteessa 💔

Siitä huolimatta, toivotan teille kaikille hyvää joulua, paljon hyvää ja tsemppiä raskauksien kanssa. ❤❤
 
Heippa

Täällä käytiin eilen taas varhaisultrassa. Ikävä kyllä todettiin raskauden keskeytyneen jo muutama viikko sitten, todennäköisesti hyvin pian viime ultran jälkeen. Suru on ihan tajuton, taas kävi näin. Vuosi sitten joulukuussa oltiin ihan samassa tilanteessa 💔

Siitä huolimatta, toivotan teille kaikille hyvää joulua, paljon hyvää ja tsemppiä raskauksien kanssa. ❤❤
Voimia ❤
 
Kata887
Heippa

Täällä käytiin eilen taas varhaisultrassa. Ikävä kyllä todettiin raskauden keskeytyneen jo muutama viikko sitten, todennäköisesti hyvin pian viime ultran jälkeen. Suru on ihan tajuton, taas kävi näin. Vuosi sitten joulukuussa oltiin ihan samassa tilanteessa

Siitä huolimatta, toivotan teille kaikille hyvää joulua, paljon hyvää ja tsemppiä raskauksien kanssa.
Voi ei💔 voimia!
 
Ei ollut kaikki hyvin varhaisultrassa. Omien arvioiden mukaan nyt olisi viikkoja 7, alkio kuitenkin vastasi 6+0, syke oli laiska ja ruskuaispussi liian suuri. Toivotaan että tulisi itsekseen pois, ettei tarvitsisi keskeytykseen mennä.
Tässä nyt reilu viikko (todella pitkä sellainen) odoteltu ja kärsitty raskausoireista ja menkkaoireista ja toivottu että tämä raskaus nyt itsekseen purkautuisi. Turhaan. Maanantaina on kontrolliultra, tiistaina olisi ollut eka neuvola mutta sen peruin. Kyselin että josko sen ultran jälkeen saisi tyhjennyslääkkeet jo mukaan mutta tietenkin ne laittaa sieltä polille vielä lähetteen sitä varten. Saahan nähdä miten joulu nyt sitten vaikuttaa, minä en suostu kyllä joulun yli odottamaan sitä poliaikaa. 😔 Olen ollut surullinen ja vihainen ja turhautunut ja pettynyt. Tällä hetkellä päällimmäisenä on suoranainen vitutus.
 

Yhteistyössä