Heinäkuiset 2022 💕

Jo91
Ja @jo91 pitäis näkyä jo syke 6+6. Mutta jos vähänkin heittää päivät niin ei välttämättä näy, itsellä vu ollut aina 7+1
Tein kompromissin ja varasin 7+0, täälläpäin Terveystalolla näköjään aikoja myös viikonloppuisin niin rennompi ettei tarvi töistä kiirehtiä. :)

Millä viikoilla muut on saaneet digiin 3+? Mulla vielä yks kaapissa odottaa mutta tosiaan harkitsen jos odottais suosiolla vain tonne ultraan asti.

Ja onnea munkin puolesta kaikille plussista ❤
 
Tein kompromissin ja varasin 7+0, täälläpäin Terveystalolla näköjään aikoja myös viikonloppuisin niin rennompi ettei tarvi töistä kiirehtiä. :)

Millä viikoilla muut on saaneet digiin 3+? Mulla vielä yks kaapissa odottaa mutta tosiaan harkitsen jos odottais suosiolla vain tonne ultraan asti.

Ja onnea munkin puolesta kaikille plussista ❤
Mä tein digin viikonloppuna, oli menossa 5+1 ja näytti sit tuon 3+ :) Jännitti kyllä kovasti tehdä kun oireta on suht vähän, mutta nähtävästi oli kumminkin raskaushormonit nousseet.

Mites muut täällä voi? :)
 
Viikonloppuna oli kaverin polttarit ja olin kyllä aivan veto pois ja naatti siellä ja litkin limpparia. Kaikki oli kyllä tosi hienotunteisia ja kukaan ei kysynyt mitään vaikka tiesivät kyllä että vauvaa yritetään, joten en siis kertonut kellekään ystävällekään tilanteesta!! En olisi ikinä uskonut itsestäni että pystyn olemaan hiljaa asiasta. Huomenna tosiaan se varhaisultra KÄÄÄÄK ja katsotaan sitten sen jälkeen mikä on tilanne..

Oireista: olen koko ajan uskotellut että minulla ei ole pahoinvointia koska en ole oksentanut, mutta ilmeisesti heikotus ja äklötys ja vellova olokin lasketaan pahoinvoinniksi, joten on minulla sitten sitäkin! Polttareissa olikin paha kun aamupala venähti melkein kymmeneen, sillä näköjään nälän tunne tekee tosi heikon olon ja alkaa yökötyttää.. Lisäksi kaksi viimeistä yötä olen herännyt kolmelta ja kuudelta aivan menkkamaisiin vatsakramppeihin! Tosi inhottavia! Menkkojen aikana otan aina tosi pienellä kynnyksellä buranaa, sillä jos päästän vatsakivun valloilleen, se johtaa usein ripuliin, ja nyt oli inhottavaa kun oli koko ajan olo että onko vatsa ihan löysällä kun ei voinut kipua lievittää mitenkään. Olen myös tosi väsynyt kun olen valvonut yöllä pitkään kipujen takia..

Huominen kyllä ratkaisee paljon, ehkäpä nyt jo maltan odottaa sinne asti.. Silti jännittää.
 
Mä tein tänään tosi vahvan plussan, mutta jotenkin on vaikea vielä sitä uskoa todeksi. Tässä on niin monet kerrat petytty ja just katoin vanhoi viestejä, niin aika tasan vuosi sitten olin kans plussannut, joka silloin päätyi alkuraskauden keskenmenoon. Tämän vuoksi en ihan heti uskalla ees varata neuvolaa, kun tuntuu, että sitten tipun kuitenkin ja korkealta. Suurempia olotiloja ei ole. Viime viikolla olin vielä varma, että menkat alkaa, kun yks kaks tuli sellainen todella huono olo, vatsaa kouristi ihan huolella ja kerran tuli molemmista päistä, mutta sit se olotila katos täysin. Tänä on kurkus ollu sellainen tunne niinku ois pala kurkussa. Lämpöä on ollut koko ajan täs pientä, että sinänsä sekin enteili raskautta. Todella kova nälkä on ollut ja palelee todella paljon. Toivotaan, että tämä nyt menis loppuun asti ja saatais vihdoin meille kolmas lapsi taloon, jota on hartaasti toivottu.
 
Varhaisultra takanapäin, pienen pieni 3,5mm kokoinen täplä näkyi oikeassa paikassa, ja lääkäri ja mies näkivät sykettäkin, itse vain tuijotin ultrakuvaa enkä tajunnut siitä mitään! Nyt jäi jotenkin huono omatunto kun olin vain niin "kylmä" koska tosiaan pääni sisällä vain hämmästelin että tuo pikku pistekö muka on se sikiö, eikö sen pitäisi jo näyttää vähän erilaiselta yms, kun mies taas autossa sanoi että hän liikuttui katsoessaan ultrakuvaa. Lääkäri sanoi että kaikki näyttää hyvältä ja siltä miltä pitääkin, nyt tuli siis 6+0 arvioksi. Se kyllä voisi pitää paikkansa, sillä minä ehkä tunsin kiinnittymisen syyslomalla juuri ma-ti välisenä yönä. Lääkärin mukaan jos kahdeksan viikon yli pääsee, niin keskenmenon riski pienenee huomattavasti. Nyt alkaa siis kahden viikon jännäys.. Ensi maanantaina sitten eka neuvolakäynti, sinne menen yksin. Kaipa tämä nyt taas hieman todemmalta tuntuu, mutta en tiedä tuleeko raskaudessa missään kohtaa fiilistä että nyt uskaltaa jo huokaista helpotuksesta ja nauttia.
Milloin muilla varhaisultria tulossa? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Misimi ja Arcoiris
Heippa kaikki!

Oon tuolta Raskaaksi 2021-ketjusta käynyt välillä täällä vilkuilemassa ja nyt uskallan tulla jo mukaan, kun tänä aamuna sain niin vahvat, ehkä leffaviivoiksi nähtävät, viivat testiin.


Toinen meille tulossa ja edellinen kierto päättyi aivan kalkkiviivoille, kun 5+0 alkoi vuoto. Epäilin jo ekasta testistä asti, että joku on huonosti, kun viiva oli niin haalea. Nyt on paljon vahvempi luotto hommaan.

Laskettu osuu heinäkuun puoliväliin, esikoinen tuli 2 vko etuajassa, joten saa nähdä miten tämän kanssa käy. Varasin varhaisultran kuun lopulle ja 7.12 taisi olla neuvola tiedossa.

Mulla on tiedossa vähän erilainen raskaus ja synnytys kuin esikoisesta, sillä ekan synnytyksen jälkeen mulle on tehty sydänleikkaus ja asennettu keinoläppä, joka aiheuttaa omat äitiyspoliseurantansa tässä. Joka aamu ja ilta pistän napapiikin (verenohennuslääke), saa nähdä miten vatsan iho sen kestää. Niin ja synnytyksessä ei tod.näk. saa käyttää perinteisiä selkäydinpuudutteita ja siksi tuun synnyttämään yliopistollisessa sairaalassa, joissa pystytään antamaan parempaa kivunlievitystä.

Näistä pienistä erikoisuuksista huolimatta odotan tätä raskausmatkaa, joka meillä jää viimeiseksi. Alkaa ikäkin tulla jo vastaan, kun 40v häämöttää pian. Toivon sydämestäni, että tämä pikkuinen saadaan syliin ja esikoisesta tulee isoveli ♥

Onnea kaikille plussista! Onko monilla jo oireita? Mulla on alkanut kaikissa kolmessa raskaudessa pahoinvointi päivää ennen plussaa, josta tiesinkin, että kaksi viivaa tulee...
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, mä tuun kans!

Muutama päivä sit plussattu 8 dpo, nyt olis 12 dpo ja viivat tummuneet siihen malliin että uskaltaa jo vähän unelmoida onnistumisestakin.
Ensimmäinen lapsi kyseessä, la 22.7.

Takana yks keskeytynyt keskenmeno n. 6. viikolla, todettiin varhaisultrassa kun ois pitänyt olla 7+3.

 
Voisinpa muuten heti tykittää kysymyksellä.
Onko teillä muilla kokemusta/tietoa: jos kävisi varhaisultrassa jossain kätilön paikassa (esim. Perhe-Arte, Kaunis odotus), niin jos siellä saisi huonoja uutisia, saako se kätilö laitettua suoraan lähetteen naikkarille 1.-prioriteetilla raskaudenkeskeytyskäynnille?

Vai tulisiko tuollaisesta paikasta vain huonot uutiset, jonka jälkeen pitäis vielä erikseen varata julkiselle aika ja sieltä odotella vielä lähetettä erikseen?
 
Voisinpa muuten heti tykittää kysymyksellä.
Onko teillä muilla kokemusta/tietoa: jos kävisi varhaisultrassa jossain kätilön paikassa (esim. Perhe-Arte, Kaunis odotus), niin jos siellä saisi huonoja uutisia, saako se kätilö laitettua suoraan lähetteen naikkarille 1.-prioriteetilla raskaudenkeskeytyskäynnille?

Vai tulisiko tuollaisesta paikasta vain huonot uutiset, jonka jälkeen pitäis vielä erikseen varata julkiselle aika ja sieltä odotella vielä lähetettä erikseen?
Mä oon menossa 17.11. Kaunis odotus ni varhaisultraan eli voin tänne kertoa, jos huonoja uutisia tulee tai muuten sit kysyä asiaa heiltä ihan mielenkiinnostakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Voisinpa muuten heti tykittää kysymyksellä.
Onko teillä muilla kokemusta/tietoa: jos kävisi varhaisultrassa jossain kätilön paikassa (esim. Perhe-Arte, Kaunis odotus), niin jos siellä saisi huonoja uutisia, saako se kätilö laitettua suoraan lähetteen naikkarille 1.-prioriteetilla raskaudenkeskeytyskäynnille?

Vai tulisiko tuollaisesta paikasta vain huonot uutiset, jonka jälkeen pitäis vielä erikseen varata julkiselle aika ja sieltä odotella vielä lähetettä erikseen?
Mulla viimeksi neuvolassa todettiin kkm ja vaikka sain suoraan lähetteen lääkärille niin siinäkin meni reipas viikko ennen kuin pääsi varmistamaan tilanteen. Että jos ei laita lähetettä, niin soittaisin hoitavalle taholle että keskenmeno todettu. Eiköhän ne laita suoraan ajan lääkärille eikä turhaan enää välikäsiä. Luulisin :) mutta seuraavana päivänä ei välttämättä pääse mihinkään, lääkkeet ja varmistuksen keskenmenosta saa ainoastaan lääkäriltä meni mitä reittä tahansa.
 
Itseasiassa vauhdikkaana laitoinkin jo kysymyksen Kaunis Odotukselle ja heiltä vastattiinkin jo! Ainakin heillä toimintamalli on se, että odottaja itse lähtee edistämään asiaa oman neuvolansa kautta.

Itselle oli ainakin edellisessä kkm:ssä helpotus, kun sain yksityiseltä terveysasemalta suoraan lähetteen naikkarille ja sieltä sain ajan heti "ylihuomiselle".
Täytyykin hieman pohtia, mikä on itselle sit se paras tapa.
Yksityiset on ihan hiton ylihintaisia, mutta saapa vauhdilla asiat liikkeelle.
Kätilöt puolestaan edullisempia ja kiireettömiä ja käynti olisi varmaan mukavampi. Ja jos kaikki menee hyvin niin ei tarvitsis edes miettiä mitään tyhjennystä.
 
Heippa!

Täällä kans juuri plussannut! Laskettu ois ehkä 20.07. Ei oo ihan säännöllinen kierto, eikä tullut tikutettua ovista joten voi heittää muutamilla päivillä!

Meilläkin takana yksi varhainen km ja tätä plussaa sai odottaa peräti 10kk sen jälkeen. Nyt todella toivon, että tällä kertaa saataisiin pieni ihme syliin ❤

Oireita ei ole, kuin yöllä en nuku kello 2 jälkeen. Päivällä sitten väsyttää senkin edestä.

Varhaisultran ajattelin varata myös joulukuun alkuun, jos vuoto pysyy poissa!
 
Hei, täällä on alkanut huono ja etova olo.. Toista päivää jo vellova paha olo, huh kuinkahan tätä jaksaa. Edellisessä raskaudessa huono olo sai mut petipotilaaksi ja tuntui ettei mikään auttanut.

Varhaisultra on varattu ensi tiistaille, jännittävää! En millään jaksaisi odottaa sinne asti.
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB ja Eimy
Voisinpa muuten heti tykittää kysymyksellä.
Onko teillä muilla kokemusta/tietoa: jos kävisi varhaisultrassa jossain kätilön paikassa (esim. Perhe-Arte, Kaunis odotus), niin jos siellä saisi huonoja uutisia, saako se kätilö laitettua suoraan lähetteen naikkarille 1.-prioriteetilla raskaudenkeskeytyskäynnille?

Vai tulisiko tuollaisesta paikasta vain huonot uutiset, jonka jälkeen pitäis vielä erikseen varata julkiselle aika ja sieltä odotella vielä lähetettä erikseen?
Itse kävin edellisessä raskaudessa Perhe-Artessa, ja siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno lopulta. He laittoivat sieltä lähetteen Naistenklinikalle ja meni pari päivää niin sieltä soitettiin ja annettiin aika seuraavalle viikolle. Kaiken kaikkiaan meni viikko kkm toteamisesta siihen että pääsin Naikkarille vielä tarkastukseen, siellä otin esilääkkeen ja tyhjennyslääkkeet tuli mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Täällä alkanut etova olo ILTAISIN, eilen tuli oksennus kun oli juonut vettä.. Nytkin tuntuu kun olisi oksennus kurkussa. Väsymys ja palelu on jäätävä. Mies huomauttelee rintojen turpoamisesta 🤣

Ensi viikon lopulla varhaisultra, jännittää hirveesti!
 
Mä en oo varhaisultraan varanu, enkä varaa. Täällä on ollu tapana neuvolas kurkata noin rv8 tietämillä, että monta sielä on ja ovatko oikeas paikkaa, kun on oma ultralaite heillä.

Mulla on nyt koko ajan sellainen pieni etova olo ja aamu kahvi pitää jättää pois, ku maistuu pahalle. Juon nyt teetä tai mehua aamuisin. Turvotus on sen verran paha, että takki alkoi nahistaa, mutta en vielä viitsisi kunnon toppaa laittaa, kun ei täällä oo sellaisia pakkasia. Toppatakki löytyis äitiystakkina.
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
La 11.7.
Heippa. Täällä osui ensiyrittämästä kun pillerit jätettiin pois. Jännittää onko mahassa kaikki hyvin. Edellisestä kävin varhaisultrassa rv 6 työterveydessä ja näkyi syke. Nyt tuntuu todella pitkältä odottaa rv 9, jolloin vasta neuvolan eka ultra. 😁🙈
 
Hattivatti2021
Täällä pahoinvointi vaivaa pahasti, vaikka en sentäs oksentelekaan 🤢. En kyllä ihan heti kekdi kamalampaa olotilaa. Onneksi syöminen helpottaa vähän oloa ja tuntuukin, että vähän väliä pitäis olla syömässä, vaikka oikeasti mikään ei maistuisi. Tätä menoa paisun jo ekaan neuvola käyntiin mennessä 😬😅. Rinnatkin on kasvaneet jo ainakin yhden kuppikoon suuremmiksi, mut se nyt on ihan tervetulluttakin turvotusta 😅.

Mietin varhaisultran varaamista, mutta ajankohta mietityttää erityisesti. Syke näkyis varmaan jo viikon sisään, mutta haluaisin ehkä päästä riskialtteimmat viikot yli, jotta huomattaisiin, jos esm kkm. Viimeksi se oli tapahtunut vkolla 7 ja vasta pari vkoa myöhemmin huomattiin varhaisultrassa. Olisi kauheaa kärvistellä pahoinvoinnin kera alkuraskauden ultraan asti ja sitten huomata, että kkm olisikin tapahtunut kuukautta aiemmin 😱. Eli ehkä mä tähtään varhaisultran johonkin vkolle 8 tai 9.
 
Äh, himotestaajaa ärsyttää! Nää on taas nää päivät, kun munuaiset/rakko villiintyy ihan täysin, niin ihan mahdotonta saada hyvä tikutusnäyte aikaiseksi.
Vaikkei mitään edes juo, niin silti se on niin laimeeta, että ihan turha yrittää rtesteistä seurata viivan vahvistumista.

Ja sit joutuu stressata, onko raskaus nyt etenemässä hyvin vai ei. :cautious:
Just nyt tällä hetkellä jotenkin tuntuu et ei oo. Mut ei auta ku testata myöhemmin uudelleen.

Onks muita himotestaajia?
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin housut jo kiristää ton turvotuksen takia, piti kaivaa jo vanhat äitiyshousut jalkaan että on mukavampi olla töissä. Sen sijaan painoa on tippunut jo 5 kiloa kahdessa viikossa, kertoo varmaan ihan hyvin siitä kuinka paljon täällä oksennellaan :D
 
vierailija
Tuun hiukan purkamaan tuntoja, kun pelottaa hulluna. Taknaa yksi alkaraskauden keskenmeno ja ekasta kierrosta tosiaan nyt heti uusiksi raskaaksi. Nyt ollaan kutakuinkin samoilla viikoilla kun viimeks meni kesken ja viime yönä vessareissulla tuli taas verta 😣 mitäänhän sille ei voi jos kesken menee mutta on tää aika raskasta. Vuoto nyt kuitenkin lähes loppunut ja etova olo jatkuu. Mutta samat ennsumerkit oli viimeksikin, josta reilun viikon kuluttua meni kesken 😞 Ultra raskauden keston määrittämiseksi olis 22.11, siellä sitten selviää viimeistään lopullinen tilanne.
 
Äh, himotestaajaa ärsyttää! Nää on taas nää päivät, kun munuaiset/rakko villiintyy ihan täysin, niin ihan mahdotonta saada hyvä tikutusnäyte aikaiseksi.
Vaikkei mitään edes juo, niin silti se on niin laimeeta, että ihan turha yrittää rtesteistä seurata viivan vahvistumista.

Ja sit joutuu stressata, onko raskaus nyt etenemässä hyvin vai ei. :cautious:
Just nyt tällä hetkellä jotenkin tuntuu et ei oo. Mut ei auta ku testata myöhemmin uudelleen.

Onks muita himotestaajia?
Täällä toinen himotestaaja, jolla pc on uitettu joka aamu! Tosin tänään tein digin joka näytti raskaana 2-3 viikkoa (viime la näytti 1-2), joten ajattelin lopettaa testaamisen tähän.
 
  • Rakkaus
Reactions: SannuB ja Eimy
Jes, oon koko päivän ollu nyt juomatta ja kävin tossa lenkillä hikoilemassa että saan vihdoin pissittyä muutakin kuin vettä, niin nyt, viimein sain tikutettua! Ja onhan se tummunut nyt ihan hyvin.

Nyt juon koko loppupäivän. :ROFLMAO:
 
Täällä väsymys on aivan kamalaa, samoin vessassa öisin ramppaaminen. Kävin toissayönä VIISI kertaa vessassa! Töissä on aivan tuskaa kun pitää olla koko ajan skarppina ja työpaikan pukkariin päästessä monesti tuleekin vähän huono olo, sillä olen koko päivän tsempannut ja sitten kun saa ns levähtää niin iskee huono olokin. Kotona makaan tuntikausia sohvalla katsoen telkkaria enkä ole jaksanut käyttää koiraa edes pikku pissatuksilla, mies on hoitanut kaiken. Jos tämä on jo tässä kohtaa tällaista lepäilyä niin eikö se vaan pahene loppua kohden..?
Välillä iskee pelkoahdistukset keskenmenosta tai kehityksen loppumisesta, tänään esim kesken työpäivän alkoi ahdistaa että onko maanantain toisessa varhaisultrassa enää mitään eloa nähtävissä..
Huomenna tulossa appivanhemmat kylään ja käydään syömässä jossain, toivottavasti jaksan tsempata läpi päivän ilman erityisiä oloja..
 

Yhteistyössä