Heinäkuiset 2021

Meidän tarina päättyi sitten tähän, kontrollissa sykettä ei löytynyt ja ei ollut mitään kasvua tapahtunut. Kyllä näihin uutisiin olin jo varautunut, mutta pahalta tuntuu. Raskas joulu ja loppuvuosi tulossa, mutta ei auta kun jatkaa eteenpäin. Toivottavasti meistä tulee vielä jonain päivänä vanhemmat.

Toivon teille kaikille kaikkea hyvää ja tsemppiä raskauteen ❤❤
 
Meidän tarina päättyi sitten tähän, kontrollissa sykettä ei löytynyt ja ei ollut mitään kasvua tapahtunut. Kyllä näihin uutisiin olin jo varautunut, mutta pahalta tuntuu. Raskas joulu ja loppuvuosi tulossa, mutta ei auta kun jatkaa eteenpäin. Toivottavasti meistä tulee vielä jonain päivänä vanhemmat.

Toivon teille kaikille kaikkea hyvää ja tsemppiä raskauteen
Voimia tulevaan teille molemmille <3
 
Meidän tarina päättyi sitten tähän, kontrollissa sykettä ei löytynyt ja ei ollut mitään kasvua tapahtunut. Kyllä näihin uutisiin olin jo varautunut, mutta pahalta tuntuu. Raskas joulu ja loppuvuosi tulossa, mutta ei auta kun jatkaa eteenpäin. Toivottavasti meistä tulee vielä jonain päivänä vanhemmat.

Toivon teille kaikille kaikkea hyvää ja tsemppiä raskauteen
Olen pahoillani :( voimia jatkoon <3
 
vierailija
Meidän tarina päättyi sitten tähän, kontrollissa sykettä ei löytynyt ja ei ollut mitään kasvua tapahtunut. Kyllä näihin uutisiin olin jo varautunut, mutta pahalta tuntuu. Raskas joulu ja loppuvuosi tulossa, mutta ei auta kun jatkaa eteenpäin. Toivottavasti meistä tulee vielä jonain päivänä vanhemmat.

Toivon teille kaikille kaikkea hyvää ja tsemppiä raskauteen
Voi ei, voimia suruun! <3
 
Meidän tarina päättyi sitten tähän, kontrollissa sykettä ei löytynyt ja ei ollut mitään kasvua tapahtunut. Kyllä näihin uutisiin olin jo varautunut, mutta pahalta tuntuu. Raskas joulu ja loppuvuosi tulossa, mutta ei auta kun jatkaa eteenpäin. Toivottavasti meistä tulee vielä jonain päivänä vanhemmat.

Toivon teille kaikille kaikkea hyvää ja tsemppiä raskauteen
Kovasti voimia teille surun keskelle. ❤
 
Voimia minielle


Mä kävin eilen niissä seulontakokeissa ja samalla otettiin hcg niiden vuotojen takia ja kun ultraa ei tälle viikolle saatu. Kyllä vähän mieltä helpotti kun arvo on yli 56000, vaikka eihän se toisaalta koko totuutta kerro. Outoa ois kyllä jos ois tullut km, kun eilen taas oksensin ja tänään ollut niin kamala että jouduin jäämään sairaslomalle ja rinnat on oikeasti kipeät. Nyt vaan maanantaita odotellaan että pääsee ultraan.
 
Hei kaikille! Olen seuraillut ketjua muutaman viikon ja jospa nyt vihdoin osallistuisin itsekin :)

Täällä odotetaan kaksosia ja samalla esikoisia nyt vk 9+5. Kaksosista kuultiin alkuraskauden ultrassa pari viikkoa sitten ja nyt alkaa jo tottua ajatukseen. Oli iso yllätys, vaikka miehelle vitsailin jo pian plussan jälkeen, että meille tulee kaksoset, koska oireet oli jo silloin voimakkaat :D oireita on ollut pahoinvoinnista erilaisiin kipuihin ja väsymykseen. Pahoinvointi on kestänyt voimakkaana ja jatkuvana jo neljä viikkoa ja ei enää jaksaisi päivääkään tätä yökkimistä :/ painokin on vain tippunut.

Laskettu aika olisi 10.7., mutta neuvolan mukaan vauvat syntyvät varmasti juhannukseen mennessä :) NT ultra on 30.12. enkä malttaisi odottaa sinne saakka. Pelkään keskenmenoa tosi paljon ja niin haluttaisi käydä jo aiemmin katsomassa miten pikkuisilla menee. Täällä on ollutkin useampi surullinen uutinen keskenmenoista ja voimia kaikille sen kokeneille <3
 
Hei kaikille! Olen seuraillut ketjua muutaman viikon ja jospa nyt vihdoin osallistuisin itsekin

Täällä odotetaan kaksosia ja samalla esikoisia nyt vk 9+5. Kaksosista kuultiin alkuraskauden ultrassa pari viikkoa sitten ja nyt alkaa jo tottua ajatukseen. Oli iso yllätys, vaikka miehelle vitsailin jo pian plussan jälkeen, että meille tulee kaksoset, koska oireet oli jo silloin voimakkaat oireita on ollut pahoinvoinnista erilaisiin kipuihin ja väsymykseen. Pahoinvointi on kestänyt voimakkaana ja jatkuvana jo neljä viikkoa ja ei enää jaksaisi päivääkään tätä yökkimistä :/ painokin on vain tippunut.

Laskettu aika olisi 10.7., mutta neuvolan mukaan vauvat syntyvät varmasti juhannukseen mennessä NT ultra on 30.12. enkä malttaisi odottaa sinne saakka. Pelkään keskenmenoa tosi paljon ja niin haluttaisi käydä jo aiemmin katsomassa miten pikkuisilla menee. Täällä on ollutkin useampi surullinen uutinen keskenmenoista ja voimia kaikille sen kokeneille <3
Tuplasti onnea sinnekkin! <3
Kuulemma kaksi menee siinä missä yksikin, kun rutiinit ja muuten hommat alkaa luonnistumaan, kaikki tulee menemään hienosti :)
 
On tää kyllä askel kerrallaan yhtä jännitystä. Tuliko kaksoset yllätyksenä, onko teillä suvussa? Mikä fiilis ?
Kyllä tää oli suuri ylläri. Kaksosia ei oo suvussa, mutta luin että ikä voi vaikuttaa. Ja siksi hän tämä kovasti jännittää, että miten tyypit kasvavat ja voivat. Fiilis aika seesteinen, mutta kyllähän tää pelottaakin. Ajatus siitä, että asiat menee kuten on tarkoitettu auttaa siihen, etten liikaa ala hermoilemaan.
 
Ihanaa kun joukossa on kaksosraakaksiakin :) ja pahoittelut @Minie kun teille kävi noin :(

minulla on seuraava ultra maanantaina silloin on 10+ jotain viikot. Pelottaa kamalasti että mitään elävää mahassa ei enää ole, koska en saa dopplerilla sydänääniä kuuluviin. En ole ikinä aikaisemmissa raskauksissa edes yrittänyt kun en doppleria ole omistanut. Nytkin sain tämän siskoltani ja pitihän sitä kokeilla nyt tänään.

Oireita kyllä piisaa ja olenkin tämän viikon ollut sairaslomalla niin kamalan pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä lohduta kun niin monella on silti mennyt kesken vaikka oireet olisivatkin jääneet :| itselläni on muuten nt 28.12 ja sitä ennen 22.12 on lääkärinneuvola joka vielä ultrailee ennen joulua. Olettaen siis että maanataina kaikki hyvin ultrassa. Onkohan muuten tämä hirveä pessimistisyyskin yksi raskausoire :D

Hyviä vointeja kuitenkin kaikille!
 
Ihanaa kun joukossa on kaksosraakaksiakin :) ja pahoittelut @Minie kun teille kävi noin :(

minulla on seuraava ultra maanantaina silloin on 10+ jotain viikot. Pelottaa kamalasti että mitään elävää mahassa ei enää ole, koska en saa dopplerilla sydänääniä kuuluviin. En ole ikinä aikaisemmissa raskauksissa edes yrittänyt kun en doppleria ole omistanut. Nytkin sain tämän siskoltani ja pitihän sitä kokeilla nyt tänään.

Oireita kyllä piisaa ja olenkin tämän viikon ollut sairaslomalla niin kamalan pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä lohduta kun niin monella on silti mennyt kesken vaikka oireet olisivatkin jääneet :| itselläni on muuten nt 28.12 ja sitä ennen 22.12 on lääkärinneuvola joka vielä ultrailee ennen joulua. Olettaen siis että maanataina kaikki hyvin ultrassa. Onkohan muuten tämä hirveä pessimistisyyskin yksi raskausoire :D

Hyviä vointeja kuitenkin kaikille!
Älä murehdi vielä liikoja, monet alkaa kuulla sydänäänet vasta vk 12, ehkä hyvällä tuurilla jo vk 10. Varmasti kaikki on hyvin. Hyvä, että pian pääset ultraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
@Tinski kaikki tulee menemään teilläkin aivan loistavasti alku ihmetyksen jälkeen <3

@Sannaap123 ootko mistä kohin koittanu kuunnella? Mä menin silloin jo 8+ kuuntelemaan, niin ne kuulu aikalailla häpyluun kohdilta,ihan pikkusen napaan päin, mutta tosi alhaalta kuitenki. Sit oli hetki että eb saanu kuuluu ja kivut iski, ultrassa kaikki hyvin. Lupasin olla koskematta mutta mites siinä kävikään :D nyt kuuluu vaihtelevasti tosta navan alta tai vähän vasemmalle ja alhaalle. Ja sen kyllö tunnistaa jos ei ole näyttöä,on meinaan kun hevonen laukkais.
Onko sulla mitä geeliä käytössä siihen,laitatko tarpeeks? :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Sannaap123
Täällä sama, oireet katosi kokonaan 6+jotain, pääsin neuvolan kautta silloin 7+ ultraan kun sanoin et menen yksityiselle muuten. Ja tosissaan kaikki oireet katosi yhdessä yössä... Eikä oo takas tulleet (siis ne mitkä katosi) ja hyvin pienen sydän jumpsuttaa tuolla yhäkin, on tuo doppler kyllä pelastus tähän alku stressiin hienoa että sielläkin kaikki hyvin
Meillä nt ultra maanantaina, viikkoja silloin 12+0...onneksi ei jännitä yhtään

Oliivi 11+2
Minkä merkkisiä dopplereita teillä on? Itsellä aika samat päivät menossa kun sulla @Oliivi3 ja olen kyllä miettinyt, että dopplerista voisi olla apua nimenomaan tähän alkuvaiheeseen :)
 
Minkä merkkisiä dopplereita teillä on? Itsellä aika samat päivät menossa kun sulla @Oliivi3 ja olen kyllä miettinyt, että dopplerista voisi olla apua nimenomaan tähän alkuvaiheeseen
Mulla on tää paketti ja oon tykänny tosi paljon... Saa normit nappikuulokkeet kiinni myös. Meillä ei teinit vielä tiedä vauvasta niin saa salaa kuunneltua :D
https://www.raskauskeiju.fi/angelsounds-kotidoppler-naytolla-100s6-ja-ultraaanigeeli-250ml
Mulla on äänet kuulunut tosi ylhäältä alusta saakka ja nyt tuosta jonkun matkaa navan alapuolelta kuuluu.
Maanantaina nt-ultra ❤
Mukavaa viikonloppua kaikille!! ❤

Oliivi 11+4 (jo!!) :eek::love:
 
Toiveikas21
Me joskus töissä naureskeltiin noille kotidopplereille, mutta hyvä jos niistä on jollekulle oikeasti hyötyä. :)

Täällä eletään vähän pelossa. Vuoto jatkuu ja tänään tuli ihan kirkkaampaakin verta minimäärä, joten alkoi pelottaa, meneekö raskaus minullakin kesken. Tosin mietin, voisiko olla valekuukautiset, koska sellaiset minimuodossa oli ennen plussaakin ja viikot kai osuisi oikeaan "kierronkohtaan"... Kipuja ei ole, mitä nyt noita repäisykipuja noustessa nopeasti, joten siltä osin uskaltaa vielä toivoa.

Onneksi maanantaina on se varhaisultra, joten pääsee sitten toteamaan tilanteen. Siihen asti toki pitäisi vielä jännittää.

Hyviä viikonloppuja kaikille!

8+1/7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Pinz
Onko kellään kokemuksia tai tietoa seuraavasta? Mulla ei oo ollut virtsatietulehdusta kun viimeks teininä.

Viikko sit alkoi järkky kipu pissatessa ja 8 eri testin jälkeen todettiin, että ei oo virtsis. Oireet oli kuitenkin niin selkeät et sain 5päivän kuurin. Oireet katos heti antibioottikuurin aloittamisen jälkeen ja alkoi uudestaan nyt päivä kuurin lopettamisen jälkeen. Eli olin oireeton 5 päivää, kun söin antibiootteja.

En oo syönyt lääkkeitä myöskään yli 12vuoteen ja oon hyvin harvoin kipeänä. Raskauden vuoksi haluan kuitenkin hoitaa tän kivun mun virtsaputkesta pois, muuten varmaan yrittäisin vielä kotikonstein.

Eli onko kellään tietoa tai kokemusta? Virtsis, ei virtsis? Onko tutkittu ja löydetty jotain muuta?

Kiitos vastauksista
 
Onko kellään kokemuksia tai tietoa seuraavasta? Mulla ei oo ollut virtsatietulehdusta kun viimeks teininä.

Viikko sit alkoi järkky kipu pissatessa ja 8 eri testin jälkeen todettiin, että ei oo virtsis. Oireet oli kuitenkin niin selkeät et sain 5päivän kuurin. Oireet katos heti antibioottikuurin aloittamisen jälkeen ja alkoi uudestaan nyt päivä kuurin lopettamisen jälkeen. Eli olin oireeton 5 päivää, kun söin antibiootteja.

En oo syönyt lääkkeitä myöskään yli 12vuoteen ja oon hyvin harvoin kipeänä. Raskauden vuoksi haluan kuitenkin hoitaa tän kivun mun virtsaputkesta pois, muuten varmaan yrittäisin vielä kotikonstein.

Eli onko kellään tietoa tai kokemusta? Virtsis, ei virtsis? Onko tutkittu ja löydetty jotain muuta?

Kiitos vastauksista

Voisko olla hiiva?
 
Juuri tänään vaiko eilen tänne kirjottelin dopplerista, kuinka en oo vielä saanut sykettä kuuluviin. Nyt kuitenkin juuri äsken kuulin sykkeen, n. 150 lyöntiä minuutissa ja voi hyvänen aika kun oli liikuttavaa. Harmi kun oli niin milleistä kiinni dopplerin asento että kun miehelle tarjosin kuulokkeet niin syke oli sitten jo hävinnyt dopplerin alta. Mutta kyllä helpotti oloa kovasti! Ihan juuri vaihtuu 9+3
 
Onko kellään kokemuksia tai tietoa seuraavasta? Mulla ei oo ollut virtsatietulehdusta kun viimeks teininä.

Viikko sit alkoi järkky kipu pissatessa ja 8 eri testin jälkeen todettiin, että ei oo virtsis. Oireet oli kuitenkin niin selkeät et sain 5päivän kuurin. Oireet katos heti antibioottikuurin aloittamisen jälkeen ja alkoi uudestaan nyt päivä kuurin lopettamisen jälkeen. Eli olin oireeton 5 päivää, kun söin antibiootteja.

En oo syönyt lääkkeitä myöskään yli 12vuoteen ja oon hyvin harvoin kipeänä. Raskauden vuoksi haluan kuitenkin hoitaa tän kivun mun virtsaputkesta pois, muuten varmaan yrittäisin vielä kotikonstein.

Eli onko kellään tietoa tai kokemusta? Virtsis, ei virtsis? Onko tutkittu ja löydetty jotain muuta?

Kiitos vastauksista
Mie söin kanssa viime viikolla antibioottikuurin virtsatie tulehduksen. Oli varsin oireeton. Laittoivat pissikokeeseen kun oli haaleaa vähäistä vuotoa. Samalla ottivat sp-testin, joka oli negat. Hiivaa epäili aluksi terkkari myös. Mutta kohdallani virtsis. Nyt kuukausittain pitää sitten pissinäyte antaa. Vuoto on loppu ja ehkä ei nyt niin paljon tarvii vessassa juosta. Toivottavasti sulla selviää, mistä kipu johtuu! Tsemppiä!
 
Me joskus töissä naureskeltiin noille kotidopplereille, mutta hyvä jos niistä on jollekulle oikeasti hyötyä.

Täällä eletään vähän pelossa. Vuoto jatkuu ja tänään tuli ihan kirkkaampaakin verta minimäärä, joten alkoi pelottaa, meneekö raskaus minullakin kesken. Tosin mietin, voisiko olla valekuukautiset, koska sellaiset minimuodossa oli ennen plussaakin ja viikot kai osuisi oikeaan "kierronkohtaan"... Kipuja ei ole, mitä nyt noita repäisykipuja noustessa nopeasti, joten siltä osin uskaltaa vielä toivoa.

Onneksi maanantaina on se varhaisultra, joten pääsee sitten toteamaan tilanteen. Siihen asti toki pitäisi vielä jännittää.

Hyviä viikonloppuja kaikille!

8+1/7+5
Moi! Varmasti on raastavaa odotella maanantaihin. Halaus sinulle!
 
Me joskus töissä naureskeltiin noille kotidopplereille, mutta hyvä jos niistä on jollekulle oikeasti hyötyä. :)

Täällä eletään vähän pelossa. Vuoto jatkuu ja tänään tuli ihan kirkkaampaakin verta minimäärä, joten alkoi pelottaa, meneekö raskaus minullakin kesken. Tosin mietin, voisiko olla valekuukautiset, koska sellaiset minimuodossa oli ennen plussaakin ja viikot kai osuisi oikeaan "kierronkohtaan"... Kipuja ei ole, mitä nyt noita repäisykipuja noustessa nopeasti, joten siltä osin uskaltaa vielä toivoa.

Onneksi maanantaina on se varhaisultra, joten pääsee sitten toteamaan tilanteen. Siihen asti toki pitäisi vielä jännittää.

Hyviä viikonloppuja kaikille!

8+1/7+5
Näin alkuraskaudessa en tiedä onko enemmän haittaa kun hyötyä doplerista,kuitekin niin yksilöllistä kellä kuuluu ja kellä ei, johtuen vaikka siitä paljonko omaa "kerrosta" vatsan päällä entuudestaan. Oli ikävästi ehkä sanottu mutta en nyt paremminkaan osaa muotoilla :D
Itsekin sain kuulumaan 8+ ja sitten taas en ja kivut päälle niin pitihän se käydä tarkistaa onko kaikki ok. Eli ei ainakaan liian aikaisin saisi alkaa testailee :)

Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin ja jos nyt vkl aikana tulee kovia kipuja niin ihmeessä päivystykseen tarkistukseen! <3 tsemppiä, koita lepäillä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Luumumuumi
Mä ostin just tällä viikolla torista tämän vähän kalliimman mallin kun käytettynä löytyi hyvään hintaan. Paketti saapui rv10+4 ja sykkeet saatiin heti kuuluviin kun anturi osui mahaan. Liiankin helposti, sanon nyt, koska sitten ei seuraavana päivänä enää onnistunutkaan! Hirveä stressi siitä sitten tulikin ja vaimoa kiristi kun ei olis koko vehjettä halunnut just tämän takia mutta mä sen hankin itsepäisesti :LOL: No tänä aamuna onneksi onnisti hartaan etsinnän jälkeen ja rauha saatiin takaisin, ja laite piilotettiin multa... Tsemppiä kaikille, ja ehkä se doppleri ei oo parhain mahdollinen mielenrauhan lähde vielä näillä viikoilla :sneaky:
 

Yhteistyössä