Heinäkuiset 2021

Tänään oli eka neuvola. Eniten odotin lähetettä sinne ultraan, onneksi sitäkään ei tartte nyt kauaa odotella. Jännitetään nyt sitä seuraavaksi.
1/4 takana.. Aika hurjaa, meidän pieni lime ❤ Oireina lähinnä enää lenkillä hengästyminen, mikä kyllä on voimakasta. Äkilliset mieliteot, heikotus jos ei syönyt. Pyörryttää useammin, ennestään alhaisten verenpaineiden mennessä vielä alemmas. Masu söpösti pyöristynyt ja paino noussut nyt vajaan kilon.
@Sannaap123 mullahan katosi kaikki vähäiset alkuraskauden oireet rv 6+4. Mielenrauhan takia ultrattiin 7+2 ja kaikki hyvin. Lähinnä rintojen arkuus on hiukan palannut mut muuten olo suht normaali.
Ihanaa joulun odotusta ❤

Oliivi 10+0
 
Täällä kanssa oirepäivitystä. Nyt muutaman päivän ollut huonompi olo. Etoo ja närästää. Ei ruokahalua joten ärsyttää kun pitää syödä tiiviisti ettei huono olo pahene.
@Omenansiemen taisi kirjoittaa hampaiden harjaamisen ongelmasta, täällä samaa. Yleensä jäänyt kakomiseksi, mutta eilen meni oksentamiseksi illalla hammaspesulla. Väsyttää koko ajan. Aiemmin nukuin hyvin, mutta nyt pari yötä oon nukkunut katkonaisesti. Jalkoja särkee. Ootteko käyttäneet tukisukkia, oon itse harkitsemassa sellaisten hankintaa.
Herkistyminen yhä suurempaa kuin yleensä, alan itkeä herkemmin kuin yleensä.
Vatsaa särkee ilmavaivojen takia.
Ihana valituslista. Kaikki muu ok, mutta närästys ja tiheän syömisen tarve tämän takia ärsyttävät eniten.
Ihanan lohdullista lukea muidenkin kuulumisia. Mä toivon että helpottaisi muutaman viikon päästä. Nyt 9 +0. Jos joulun/uudenvuoden aikoihin maistuisi ruoka paremmin :D
 
Mulla myös oireet aaltoilee paljon. Rintojen arkuus vaihtelee jo ihan päivänkin aikana, ja miehen mielestä on myös turvonneet huomattavasti :D kuvottava ja huimaava olo iskee jos syömisestä kulunut liian kauan, yökkäilyä muttei oksentamista, mahakivut on polttavia ja puristavia, ilmavaivoja ja vatsa menee herkästi sekaisin. Valkovuotoa tulee aivan ÄLYTTÖMÄSTI, kokoajan tuntuu että valuu jotain! Ja nyt on jo yli viikon kestänyt ruskea tiputteluvuoto, joka tosin pistää huolestuttamaan..

Viikkoja mulla on kai jotain 5-6 väliltä varhaisultran mukaan, viikon päästä saadaan varmuus onko siellä elämää. Tuon tiputtelun ja vatsakipujen vuoksi elellään vähän epävarmoja aikoja.
 
Mulla on tätä kuvotusta nyt jatkunut useamman viikon, tänään 8+1 viikolla. Rinnat myös painaessa arat ja esim. aivastaessa saattaa tulla ikävän tuntuisia repäisykipuja. Lisäksi aivan tolkuton väsymys vaivaa jatkuvasti niin, että on vaikeuksia keskittyä töihin välillä. Mutta olen vaan tyytyväinen näistä oiriusta, kun alkuvuonna raskaudessa oireet loppuivat noin viikolla 7 ja keskenhän se sitten menikin. Nyt on kyllä varmempi olo tästä raskaudesta kaikin puolin.

Tsemppiä kaikille oireisille ja oireettomille ❤
 
Pinz
Täällä alavatsakivut jatkuu, kävin neuvolassa kurkkaamassa onko kaikki ok ja siellä pieni heilui hurjaa vauhtia <3
Rv 9+3
Hei ihanaa kun pääsee ultraan! Helsingissä on yhtä odottelua. Mulla eka neuvola ensi viikolla 9. 12 joten toivon vaan et ennen joulua pääsis nt ultraan. Jos ei niin sit käyn yksityisellä oman mielenrauhan vuoks
 
  • Tykkää
Reactions: rougemoux
vierailija
Heippa!
Osaako joku sanoa, mulla tänään slkuraskauden verikokeet mm. sikiöseula niin pitääkö mun olla syömättä? Olin jo ottamassa aamupalaa kunnes yhtäkkiä havahduin että ei hitto!
 
Täältä tsemppiterveiset kaikille oireettomille kohtalotovereille! Huoli ja pelko on pitänyt otteessaan kun oireita ei näy ei kuulu, mutta eilen 9+2 käytiin taasen ultrassa ja saatiin kunnon jumppanäytös, uunituoreet raajat siellä heilui niin upeasti että oli kyllä äidit ylpeenä! Jospa nyyyt sitten alkaisi nauttiakin tästä oireettomasti olostaan ja luottaa raskauden jatkumiseen. Todellakaan ei siis oireet/tomuus kerro mitään raskauden tilasta :giggle:
 
Mä taas mieluusti vaihtaisin tän pahoinvoinnin oireettomuuteen ihan milloin vain! Vaikka kyllä ennen tätä pahoinvoinnin alkua taisin itsekin toivoa, että jotain tulisi, kun muuten tuntui, ettei oo raskaana ollenkaan. Nyt vähän kaduttaa, mitä tuli toivottua...

Sunnuntaina alkoi etovan olon lisäksi oksentelu ja sen jälkeen en oo paljoo mitään kunnollista saanut syötyä. Mulla pahoinvointi on erityisesti iltapainotteista, aamuisin on paras olo ja aamupala on ainoa ateria, jonka saan jotenkin alas. Muuten yritän juoda mehua ja närppiä hedelmiä tai ruissipsejä, että ainakin jotain energiaa ja nesteitä sais päivän aikana. Etätöissä oon yrittänyt sinnitellä, mutta vaikeaa on saada mitään aikaiseksi. Huomasin myös tänään, että paino on pudonnut 2,5kg verrattuna viime viikkoon. Mies alkaa olla jo vähän huolissaan tästä syömättömyydestä, mutta kun mikään ei maistu, eikä mene alas. Meillä on neuvola-aika vasta 21.12. mutta en tiedä, pitäisikö tän pahoinvoinnin tiimoilta olla aikaisemmin jo yhteydessä, jos ei ala helpottamaan. Jotenkin kuitenkin epäilyttää, ettei siitä neuvolastakaan paljoa apua olisi tähän, kun ei auta esim. se että yrittää syödä pieniä annoksia pitkin päivää jne. vinkit mitä on tullut vastaan.
 
Nipastiina
Tuunpa mäkin tänne. Täällä LA 8.7.21 eli nyt taitaa olla rv8+6. Ensimmäinen raskaus kyseessä, tai no keväällä oli kemiallinen raskaus. Varhaisultrassa kävin pari viikkoo sitten jolloin tyypinalulla oli kaikki hyvin, syke löytyi ja vastasi viikkoja. Nyt odottelen ekaa ultra-aikaa, jonne lähete lähti viime viikolla.
Väsymys on melkoinen ja vatsan alueen turvotus. Ilmavaivoja välillä niin että vatsaan sattuu. Etovaa oloa välillä, mut ei onneks suurempaa pahoinvointia.
 
Heippa! Minäkin voisin jo uskaltautua tänne. Parille hyvälle ystävälle olen kertonut raskaudestani ja toki mies tietää, mutta kova tarve saada jakaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. :)

Mulla nyt menossa rv 9+6, eli la olisi 1.7.2021. Ihan alku oli raastavaa. Tein lokakuun puolessavälissä positiivisen testin ja siitä n. viikon päästä parin päivän ajan tosi kovia alavatsakipuja ja pientä rusehtavaa vuotoa. Olin jo satavarma kohdunulkoisesta tai km:stä. Oli myös hiivaoireitta, niin kävin myös labroissa, joissa otettiin samalla hcg verestä. No, arvo oli viikkoihin nähden tosi alhainen. Olin jo ihan maani myynyt, että tässä tämä nyt oli.

Sain vatsakipujen takia lähetteen ultraan, jossa näkyi n. viittä viikkoa vastaava alkio, ei selkeää sykettä. Koko oli siis n. puolitoistaviikkoa pienempi mitä edellistä menkoista laskettuna. Varattiin siitä n. kahden viikon päähän kontrolli. Voin kertoa, että oli kyllä raastavat kaksi viikkoa! Kipuja tai vuotoja ei kuitenkaan onneksi enää ollut.

Kontrollissa näkyi kuin näkyikin reilu 7 viikon ikäinen papu, jolla sydän sykki vimmatusti. Minulla monirakkulaiset munasarjat, joten ovulaatio saattaa muutenkin tapahtua vähän milloin sattuu. Nyt oli sitten ollut tosi myöhään. Monen viikon jännitys ja ahdistus purkautui ja itkin vuolaasti helpotuksesta.

Esikoisestamme on siis tulossa isoveli, jos kaikki menee hyvin. :) NP-ultra on reilu parin viikon päästä, se vähän jännittää jo nyt. Vähän kuitenkin rauhoittaa mieltä, kun saa dopplerilla kuunneltua kotona beben sydänääniä. :)

Oireista... Niitähän on sitten ollutkin esikoiseen verrattuna potenssiin sata. Pahoinvointi hellitti hieman n. viikko sitten. Sitä ennen n. kolme viikkoa etovaa oloa ja oksetusta 24/7. Siis aivan järkyttävää. Lisäksi hirveä närästys ja heräilin öisin siihen, että mahahapot nousi kurkkuun.

Nyt pahimman pahoinvoimmin väistyttyä tilalle on tullut voimakas väsymys. On kyllä onni olla etätöissä, koska silloin voi ottaa mikropäikkärit ruokatunnilla. :)

Tulipa pitkä sepustus. Onnea kaikille muille heinäodottajille. <3
 
Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)/NT-U 21.12
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
15.7. / Sinpuli / 1. Lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi
 
Ja facesta kyselisin... Ilmeisesti joku ryhmä jo suljettu, mutta tuskin kaikki mahtui, eli onko olemassa jotain toista mihin pääsis mukaan, tai oletteko jossain mihin pääsis?
On olemassa joku heinäkuun puolestavälistä eteenpäin la oma ryhmänsä. Itsekään en tuohon heinäkuisten ekaan ryhmään mahtunut ja toiseen en voi mennä kun la kesä/heinäkuun vaihteessa joten odottelen onko innokkaita että joku laittaisi koko heinäkuulle ja kesä/heinäkuun vaihteelle oman uuden ryhmänsä...
 
  • Tykkää
Reactions: Lintuliini95
Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)/NT-U 21.12
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
15.7. / Sinpuli / 1. Lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi

Poistin itseni listalta.
Syke nähtiin ja kaikki piti olla hyvin rv8, nyt rv 10 vastasi kokoaan mutta ei sykettä.
En voi käsittää että meille käy taas näin huonosti. Ei mitään varoitusmerkkejä että olis edes keskeytynyt, jotenkin niin julmaa. Meidän matkaan mahtui positiivista testiä, 4 peräkkäistä kesken menoa ja 3 kemiallista. Olisi ollut parempi ettei jäisi ollenkaan raskaaksi.
Pelottaa miten tyhjennyksen kanssa käy kun vuosi sitten oli lähteä henki, toivon että saisin nyt edes itse valita suoraan kaavinnan nukutuksessa.
Meidän yritys päättyy tähän ja täytyy luopua yhteisestä haaveesta ennen kuin järki lähtee.
Eniten sydän särkyy siitä että miehestäni jää lapseton eikä saa ikinä kokea sitä rikkautta elämästään. Täytyy vaan oppia elämään asian kanssa.
Toivottavasti te muut saatte pienokaiset syliin turvallisesti ja kaikkea hyvää ❤
 

Yhteistyössä