Heinäkuiset 2021

Mä tosiaan kävin tänään jo ennen plussaa varatussa ultrassa kun oli munasarjakystan tsekki. Viikkoja tosiaan vasta 4+4, joten paljoa ei vielä tietenkään näkynyt, paitsi pieni kirkastuma onneksi kohdunsisällä, ja sopii alkaneeksi raskaudeksi
Tää on mulle jo erävoitto, koska pelkäsin kohdunulkoista kun sellainen oli huhtikuussa ja siinä on uusiminen riskinä. Sain vielä 3 viikon päähän uuden ultran niin se menee sitten viikolle 8 ja siellä varmistetaan sitten sijainti ja kaikki muut.

Toivottavasti kaikki menee hyvin Tsemppiä kaikille muillekin!
 
Apua mulle ei oo tullut mitään ilmoituksia! Oli taas luettavaa.
Mä taidan olla ainut joka ei mene varhaisultraan..olisin kovasti halunnut mennä, mutta hinnat on niin korkeita. Saisin mielenrauhan, mutta muutettiin juuri okt ja hankintoja 1+1000 :/.
Mitä te olette maksaneet niistä? Tuleeko siihen päälle vielä joku lääkärin palkkio tms? Mikä oli siis hinta kokonaisuudessaan, kuulisin kokemuksia

Moikka, meilläpäin yksityinen gynekologi maksaa 80-90 euroa ultrineen päivineen. Toinen yksityinen paikka maksoi 150 euroa. Hintaeroa siis on mutta molemmat ovat todella hyviä. Nämä molemmat Lapissa eivätkä ole ketjutettuja terveyspalveluita eli ei terveystalo yms.
 
  • Tykkää
Reactions: Aniaj
Minä sain tänään ajat terkkarille ja lääkärille, joulukuun puoliväliin ajoittuu. Meillä on neuvolassa ultra ja lääkärin käynnillä tehdään aina "varhaisultra", joten odotusaikaa on tässä enää kolme viikkoa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsisi näkemään elävän pienen silloin. Itsellä on jotenkin jännä fiilis, kun ei aina edes muista, että on raskaana, mutta toisaalta odottaa innolla (ja varauksella) tulevaa talvea.
 
Voin suositella Perhe-Artea tosi lämpimästi! Ihana pieni ja kotoisa vastaanotto ja tosi mukava henkilökunta. Siellä käytiin varhaisultrassa kesäkuussa ja valitettavasti silloin selvisi, että ensimmäinen raskaus oli päättynyt keskenmenoon. Mutta vaikka olikin surullisia uutisia, niin hyvä fiilis jäi paikasta ja kätilöstä ja ollaan menossa sinne nyt uudestaan kahden viikon päästä. Toivotaan, että tällä kertaa löytyisi syke ja kaikki olisi muutenkin kunnossa :)
 
  • Tykkää
Reactions: rougemoux
Voin suositella Perhe-Artea tosi lämpimästi! Ihana pieni ja kotoisa vastaanotto ja tosi mukava henkilökunta. Siellä käytiin varhaisultrassa kesäkuussa ja valitettavasti silloin selvisi, että ensimmäinen raskaus oli päättynyt keskenmenoon. Mutta vaikka olikin surullisia uutisia, niin hyvä fiilis jäi paikasta ja kätilöstä ja ollaan menossa sinne nyt uudestaan kahden viikon päästä. Toivotaan, että tällä kertaa löytyisi syke ja kaikki olisi muutenkin kunnossa
Tämä kiinnostaisi, mutta ei ole lähellä minua :/
Tsempit ultraan :)
 
Nyt on varhaisultrassa käyty. Sieltä löytyi pieni sydän joka läpätti lujaa❤ Eli täällä kaikki hyvin Laskettuaika nyt siirtyi sitten ultran mukaan 5.7. Et oon nyt 8+2. Eihän ne neuvolassa sitä vaihda, kun noin pieni ero eli 3.7 on nyt meidän laskettu. Kävin Tampereella kätilöpalvelu sudämensyke maksoi 82€ ja oli oikein ihana kätilö.:giggle:
18.12 on sitten NT-ultra, että sitä odotellessa :love:
Mites muilla toi sokerirasituskoe, joudun itse sen kaksi kertaa käymään, kun suvussa diabetesta. Joutuuko joku muukin?
Kyllä koko päivän tota ultraa jännitti ja nyt on olo kuin pää olis pilvissä :love:
 
Apua mulle ei oo tullut mitään ilmoituksia! Oli taas luettavaa. :)
Mä taidan olla ainut joka ei mene varhaisultraan..olisin kovasti halunnut mennä, mutta hinnat on niin korkeita. Saisin mielenrauhan, mutta muutettiin juuri okt ja hankintoja 1+1000 :/.
Mitä te olette maksaneet niistä? Tuleeko siihen päälle vielä joku lääkärin palkkio tms? Mikä oli siis hinta kokonaisuudessaan, kuulisin kokemuksia :)

Mä en ainakaan mee varhaisultraan :) en oo koskaan kokenut tarpeelliseksi. Ja kun niin paljon kuullut sitä, että muutama päivä varhaisultran jälkeen onkin kasvu stopannut. Sit on nähnyt jo sykkeen ja pienen sielä, niin musertavampaa se on mun mielestä, kun viedään se sykkinyt sydän pois. Jos sitä ei nää että olisi ees sykkinyt, nii on itselle ollut helpompi käsitellä nyt 3 kertaa keskenmenon kokeneena. Yhden sydämensykkeen oon ultrassa rv 10 nähnyt ja se on meidän esikoinen. Täälä ehkä n. rv 10 neuvolassa ultrataan ensikäynnillä, ainakin melkein 9 vuotta sitten oli näin. Se ultra on toki joku kivikautinen, ettei sillä tuu kun sellanen postimerkin kokoinen tulostekin minkä saa mukaan, jossa näkyy hyvin hyvin huonosti että taitaa olla ultrakuva :D
 
  • Tykkää
Reactions: rougemoux
Onnea uusille plussainneille ja tsempit kaikille

Millä viikoilla teillä on näkynyt ultrassa syke? Varhaisultra perjantaina ja sillon pitäisi olla rv 6+5, mietin että näkyyköhän vielä mitään.

Maanantaina alkanut tiputtelu jatkuu. Eilen illalla oli kovat vatsakivut ja kerran tuli vuodon mukana jotain lähes mustaa "limaa", säikäytti kyllä todella! Muuten vuoto pysynyt vähäisenä, tänään tullut ihan haalean ruskeaa vaan pyyhkiessä. Kivut hellittänyt paljon, jonkun verran juilii vielä.

Kovasti jännittää onkohan masussa ketään, toivottavasti perjantaina selviää jotain.
Meillä oli varhaisultra 6+2 ja silloin erottui jo syke, eli hyvin voi teilläkin jo erottua! Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Minie
Päivitin listaa omalta osaltani


Heinäkuiset ❤

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi.
 
Lisäsin itseni listaan, on unohtunut kokonaan!


Heinäkuiset ❤

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
15.7. / Sinpuli / 1. Lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lintuliini95
Mekin käytiin Tampereella Sykkeessä 7+2 ja mennään uudestaan ens viikolla 9+2. On mun mielestä sen rahan arvoinen kokemus ja mielenrauha. Mulla tuntuis vielä paljon pahemmalta kkm jossa alkio on kuolleena monta viikkoa tietämättäni ja pahimmillaan vasta nt ultrassa selviäisi ettei oo ollut elossa moneen viikkoon.

Meillä tietysti myös kalliit hoidot vaikuttaa siihen etten osaa edes ajatella että ar ultra olisi jotenkin kallis, kun hommaan on muutenkin mennyt jo liki 20.000 euroa.
 
Me asutaan Helsingissä, joten hyödynnetään sitä Perhe-Arten 80€ edullista ultraa, varmaan heillä on sama hinta Lahden toimipisteessään. Voin kertoa kokemuksia 9.12. jälkeen kun ollaan ekassa ultrassa oltu!

Mä voisin myös päivittää listaa omalta osalta:

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
15.7. / Sinpuli / 1. Lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi.
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi
 
Mekin käytiin Tampereella Sykkeessä 7+2 ja mennään uudestaan ens viikolla 9+2. On mun mielestä sen rahan arvoinen kokemus ja mielenrauha. Mulla tuntuis vielä paljon pahemmalta kkm jossa alkio on kuolleena monta viikkoa tietämättäni ja pahimmillaan vasta nt ultrassa selviäisi ettei oo ollut elossa moneen viikkoon.

Meillä tietysti myös kalliit hoidot vaikuttaa siihen etten osaa edes ajatella että ar ultra olisi jotenkin kallis, kun hommaan on muutenkin mennyt jo liki 20.000 euroa.
Meillä sama homma, viimeksi kun olin 5viikkoa turhaan raskaana kun sikiö olikin kuollut niin en kyllä haluisi sitä enään uudestaan kokea.
Vielä 4 päivää uusinta ultraan, taas saa jännittää:rolleyes:
 
Maimos
Mulla neuvola 15.12. Helsingissä. Ei ollu puhetta kuin lähetteestä viikolle 10-12 sikiöseulontaan. Eli täälläkään ei taida kuulua varhaisultra muuta kuin erikoistapauksissa vai onko jollain tietoa Helsingistä?
 
vierailija
Helsingissä normaaliraskauksissa vain 2 ultraa (nt- ja rakenneultra). Jos on esim.useita keskenemenoja taustalla tai muuta poikkeavaa niin sitten eri asia, mutta helpolla ei saa ylimääräisiä käyntejä. Joillain terveysasemilla on vanhoja ultralaitteita, jolloin hyvällä tuurilla ultra lääkärikäynnillä.
 
Anteeks tietämättömyyteni, mutta ettekö pääse julkiselle? Oon jo kolme kertaa käyny omassa neuvolassa ultrassa, ilmaiseksi
@brave ymmärrän, meillä meni kahteen ekaan icsiin yli 10000, siirryttiin sitten julkiselle.
Joissain neuvoloissa on ultra, useimmissa luultavasti ei. Samoin, kuin joissain äitiysneuvoloissa kuuluu alkuun lääkärikäynti, mutta usein ei. Täällä Tampereen kyljessä ei julkiselle pääse varhaisultraan ilman syytä. Ite oon käynyt kahdesti, ekan kerran kun raskauduin suoraan keskenmenon jälkeen eikä ollut tietoa raskausviikoista. Tokan kerran, kun taustalla oli kaksi peräkkäistä km. Täällä raskauden ultriin kuuluu vain NT-ultra ja rakenneultra, ja nekin on yksityiseltä puolelta kaupungin ostamia. Tietty jos jotain häikkää on niin sit tiheämpi ultria TAYSin puolella. Nää käytännöt ja ilmaiset palvelut vaihteleehirveesti, useat kunnat tarjoaa vain ne minimit pakolliset ilmaiseksi.
 
Nyt on varhaisultrassa käyty. Sieltä löytyi pieni sydän joka läpätti lujaa Eli täällä kaikki hyvin Laskettuaika nyt siirtyi sitten ultran mukaan 5.7. Et oon nyt 8+2. Eihän ne neuvolassa sitä vaihda, kun noin pieni ero eli 3.7 on nyt meidän laskettu. Kävin Tampereella kätilöpalvelu sudämensyke maksoi 82€ ja oli oikein ihana kätilö.
18.12 on sitten NT-ultra, että sitä odotellessa
Mites muilla toi sokerirasituskoe, joudun itse sen kaksi kertaa käymään, kun suvussa diabetesta. Joutuuko joku muukin?
Kyllä koko päivän tota ultraa jännitti ja nyt on olo kuin pää olis pilvissä
hei kiitti tästä! Me käytiin viimeksi Ovumialla ultrassa, silloin maksoi 95 €. Nyt varasin sinne ajan, ja hinta oli kahden vuoden takaisesta pompannut 155 euroon :D pitääkin perua tuo, kiva kun kerroit halvemmasta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lintuliini95
Ahaa okei. Meillä pääsee neuvolaan ultraan aina kun tuntuu siltä, asun pienellä paikkakunnalla. Jyväskylässä on sitten sikiöseulonta n. Rv 12 ja rakenne ultra myös. Ja tietenkin jos ultrassa jotain erityistä niin seuranta ja synnytys.Omassa neuvolassa sitten kerran kk peruskäynti;paino,hb,rr,ultra/sydänäänet jne.
Meilläkin yksi ultra käytössä ympäri tkta, mutta hyvin saa sen omalle käynnille.
Seuraavan neuvolan sain itse valita, kysyi haluanko ennen vai jälkeen joulun, eli ei oo niin justiinsa.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Mä luulen, että pienillä paikkakunnilla on useammin ultrat neuvoloissa, jotta ei tarvitse lähteä jopa satojen kilometrien päähän sairaalaan tarkistuksille. Meillä tosin on keskussairaala samassa kaupungissa, mutta silti ultra neuvolassa. Mutta meidänkin alueella voi matkaa tulla helposti 150 km sairaalaan, joten on helpompi kun palvelu löytyy lähempää. Pienten paikkakuntien etuja. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Olisipa itsekin päässyt noin edullisesti ultriin.. Itsekin luulin että terveystalon 130€ on se summa ja kyllä, tuli yllätyksenä 125€ lääkärinpalkkio päälle... Tietty pieni summa mielenrauhasta ja oli aivan ihana lääkäri jne, mutta kyllä kirpaisi.

Täällä odotellaan maanantain ekaa neuvolaa. Meni aikataulut kaikilla vähän ristiin et on noin "myöhään" eli 10+0, ja kun halusin et mies pääsee mukaan ❤ mutta katsoi ne verikokeet jo sinne valmiiksi ja tietääkseni heti ensi viikolla käyn niissä.
Mutta.. Enhän mitään malttanut viikkoa olla sykkeitä kuuntelematta.. :ROFLMAO: Pakko oli yövuoron jälkeen nopeasti ihan vähän vain kuunnella.. Edelleen, on se maailman kaunein ääni ❤
Ainoa mikä vaivaa niin on hengenahdistus mikä vaivaa melkein 24/7.:( Itse veikkaan että joko hartiat niin jumissa tai ferritiini romahtanut taas... Pitää toivoa että saan sen ferritiinin samoihin verikokeisiin. Toivon ainakin että johtuu jostain noin "vaarattomasta". On siis jatkunut hiukan pahenevasti koko raskauden ajan.

Oliivi 9+3❤
 
Ks_
Nyt kävi niin surullisesti, että me emme saaneet pitää tätä lasta. Tällä viikolla neuvolan lääkärintarkastuksessa selvisi, että kehitys oli loppunut noin viikko sitten. Alkio oli kooltaan 8+2. Nyt edessä on lääkkeellinen tyhjennys.

Tämän myötä poistun tästä keskustelusta. Kaikkea hyvää teille. Toivottavasti saatte lapset syliin.
 

Yhteistyössä