Heinäkuiset 2021

Ok ootko kysynyt kannattaisko sun jatkaa niitä?
Mähän syön niitä viikolle 12 saakka.
Ja testit kyllä rauhoittaa kun näkee vahvistumisen, nimim. Yli 20 testiä tehnyt
Kysyin neuvolasta ja sieltä sanottiin, että lopeta vaan(siellä ei kai tietotaitoa)..itsekin mietin et pitäiskös mun niitä edelleen syödä, mut enpä uskalla "ilman lupaa".. :/
Ne varmaan kyl jeesais jos keltarauhasen toiminnassa ongelmaa..
 
Kysyin neuvolasta ja sieltä sanottiin, että lopeta vaan(siellä ei kai tietotaitoa)..itsekin mietin et pitäiskös mun niitä edelleen syödä, mut enpä uskalla "ilman lupaa".. :/
Ne varmaan kyl jeesais jos keltarauhasen toiminnassa ongelmaa..
Eikö niitä käytetä myös esim lääkkeellisessä alkionsiirrossa lugejen lisänä pitkälle plussan jälkeen? Siis sillä ajattelisin että ei varmaan haittaa ole,kannattaa toki asia tarkistaa.
 
Odottelen alkuviikkoon ja otan yhteyttä neuvolaan ja sitä kautta lääkäriin(saa yhteyden nopeiten) täällä kun lääkäreille koittaa saada soitto aikaa, niin saattaa mennä viikon päähän. Kiitos vinkeistä :)
Koitan rauhoittua.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
PINZ
Täällä varhaisultrassa käyty Perhe-Artessa. Viikkoja 6+5 eli laskettu 5.7.2021.

Alkiolla sydän sykki oli hieman vaikea myös löytää alkio kun mun kohtu tauttui/kääntyi alaspäin. Eli vinkkinä, ettei kannata hätäillä jos ei heti löydy sieltä..

Löytyi myös pieni kysta, joka kipuillut tuolla oikealla puolella jo ennen raskautta. Kuulemma myös normaalia ja ei aiheuta lisätoimenpiteitä!

Kokemuksia kystoista raskauden aikana?
 
@brave Hienoja uutisia ultrasta, onnea!
@Alinna86 Tsemppiä odotukseen. Pääsetkö maanantaina ultraan heti aamusta vai pitääkö odottaa pidemmälle päivään? (Olihan se maanantaina?)

Toivotaan että kaikki menee jatkossakin hyvin ihan meillä kaikilla.
Aamupäivästä vasta, nyt toki jo miettinyt miksi en ottanut heti päivän ekaa aikaa kun tuskin tulee ees nukuttua :D
Pinz mulla on ollu ja voi olla tässäkin, selvinnee ma. Ei niistä haittaa ole ollut. Joskushan ne voi kasvaa mut pääsääntöisesti harmittomia :)
 
Ok ootko kysynyt kannattaisko sun jatkaa niitä?
Mähän syön niitä viikolle 12 saakka.
Ja testit kyllä rauhoittaa kun näkee vahvistumisen, nimim. Yli 20 testiä tehnyt
Mä tuun kesäkuisista huutelee et mulla oli kans terot ja lopetin ne dpo15 ja hyvin on raskaus mennyt tähän asti. Tänään on 9+5 :). Ja ei mulla ainakaan lääkäri ollut yhtään sitä mieltä et niitä pitäis jatkaa. Et ei niitä kaikissa tapauksissa vissiin käytetä
 
  • Tykkää
Reactions: Aniaj
Heippa, minäkin voisin liittyä mukaan. Laskurien mukaan laskettu aika olisi 19.7 :) plussa tuli ekan kerran 8.11 clearbluen viikkonäyttötestillä, silloin näytti 1-2 viikkoa ja tänään 2-3 kun testasin.

Itsellä ollut tosi aaltoilevasti raskausoireita. Yleisimmät ollut rintojen aristus, väsymys, yököttää muttei kuitenkaan ainakaan vielä ole oksennusta tullut :D ja voisin vaan syödä ja syödä!!

Varhaisultran ajattelin varata joulukuun ekalle viikolle, neuvola jo varattu sitä seuraavalle viikolle.

Kiinnostaisi tietää pk-seudulla varhaisultran hintoja? :)
 
Heippa, minäkin voisin liittyä mukaan. Laskurien mukaan laskettu aika olisi 19.7 plussa tuli ekan kerran 8.11 clearbluen viikkonäyttötestillä, silloin näytti 1-2 viikkoa ja tänään 2-3 kun testasin.

Itsellä ollut tosi aaltoilevasti raskausoireita. Yleisimmät ollut rintojen aristus, väsymys, yököttää muttei kuitenkaan ainakaan vielä ole oksennusta tullut ja voisin vaan syödä ja syödä!!

Varhaisultran ajattelin varata joulukuun ekalle viikolle, neuvola jo varattu sitä seuraavalle viikolle.

Kiinnostaisi tietää pk-seudulla varhaisultran hintoja?
Perhe-Arte Malmilla ja Kaunis odotus Kivistössä on ilmeisesti edullisimmat. Varhaisultra joku 70-80€ muistaakseni :)
 
Onnea uusille plussanneille ❤
Mulla nyt noin 4+6. Tänään pientä tuhruvuotoa vessassa paperiin jäänyt.. Pientä mahakipua, menkkatyylistä. Odottelen tässä kuinka käydään. Toki tuttua tämä kolmesta edellisestä raskaudesta, jotka kaikki onnistuneesti menneet loppuun asti, mutta yksi koettu keskenmeno kummittelee mielessä. Enemmän liikkeellä toki oon ollut viikonlopun aikana, että voi johtua siitäkin tuo tuhruttelu.
Kunpa pysyisit mukana pikkuinen ❤
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uusille plussanneille
Mulla nyt noin 4+6. Tänään pientä tuhruvuotoa vessassa paperiin jäänyt.. Pientä mahakipua, menkkatyylistä. Odottelen tässä kuinka käydään. Toki tuttua tämä kolmesta edellisestä raskaudesta, jotka kaikki onnistuneesti menneet loppuun asti, mutta yksi koettu keskenmeno kummittelee mielessä. Enemmän liikkeellä toki oon ollut viikonlopun aikana, että voi johtua siitäkin tuo tuhruttelu.
Kumpa pysyisit mukana pikkuinen

Mullakin oli just 3vrk ruskeeta vuotoa. Eilen loppui ja tänään ei oo mitään näkynyt. Säikähdin kyllä kovasti ja edelleen pelottaa että enteileekö keskenmenoa. Tämä mun eka raskaus niin ihan googlen tiedon varassa menty mikä ei ooo ehkä maailman paras juttu. Onneks perjantaina eks ultra niin selkenee vähän kuviot nyt menossa luultavasti 6+1.
 
@Sinpulia ja @Marmeladia tiedän tuon ikävän tunteen, vaikken itse ainakaan vielä varsinaisesti vuoda. Tänään minulla tuli valkovuodon seassa jotain oranssia, pikkurillinpään kokoinen nokare. Koska väri oli oranssia niin heti ajattelen että olisi verta seassa. Antibiootithan minulla on emätintulehdukseen mutta niiden laitto loppui sitten tähän. Ensinnäkin se, että emätintulehduksen viittaavia lieviäkään oireita ei ole ja se, että tunnen kuinka alapäässääni on jokin arka kohta joka ilmeni ensimmäisen kapseli laiton jälkeen. Voisi siis olla sivuvaikutuksia kapseleista. En ole ikinä aikaisemmissa raskauksissa vuodellut mitään joten nyt olo on hyvin säikky. Raskausoireita ainakin vielä piisaa, pahoinvointia ja aivan kaameaa väsymystä. Mietin onko tämä edes normaalia kun en ole päässyt koko päivänä sängyn pohjalta ylös ja nukkunut jo kahdet päiväunetkin.... No, aika näyttää miten käy. Tsempit kaikille ja toivotaan että meidän vuotelu on vain jotain vaaratonta :)
 
@Marmeladia @Sinpuli Jaksamista teille! ❤ Tuhruvuoto ilmeisesti varsin yleistä alkuraskaudessa, eikä onneksi automaattisesti tarkoita keskenmenoa. Toivottavasti teillä jää siihen, ettei tarvitse enempää kantaa ylimääräistä huolta.

@Sannaap123 Ei kannata vielä huolestua. Kova väsymys varmaan enemmän tai vähemmän tuttu suurimmalle osalle meistä. Itsekin oon maannut sohvalla koko viikonlopun, kun väsyttänyt niin paljon. Hullua. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Tein viikonloppuna ekan testin, jossa haalea viivat. Nämä vahvistuneet ja tänään tuli ihan selkeä plussa testiin
Aika hämmentyneet, mutta onnellinen fiilis. Esikoista yritettiin 1,5 vuotta ja nyt tähän meni n. 5kk.

Aika varovaisin mielin yritän tähän vielä suhtautua. Toivon, että saisin neuvolan kautta varhaisultran, koska la ei ihan selkeä epäsäännöllisen kierron takia. Laskettuaika heinäkuun lopulla kuitenkin

Fb-ryhmä kiinnostaa myös, mutta odottelen vielä hetken. Onnea ja tsemppiä kaikille! :giggle:(y)
 
Voiko raskaus ns. "näkyä" reisissä jo tässä vaiheessa (5+1) ?!? :D huomasin nyt aamusta että reisiin tullut paljon raskausarpia, eikä niitä vielä viikko sitten ollut. Toki jatkuva nälkä on ajanut syömään jonkun verran enemmän, mutta olen pyrkinyt syömään terveellisempiä vaihtoehtoja.

Yleensä mulla kertyy kaikki ylimääräinen ekana mahaan, mutta hyvin menee vielä housut kiinni :D
 
Kiitos @Ks_ kun vähän patistelit varaamaan sitä neuvola-aikaa. Vaikutti meinaan täälläkin olevan ajat jo vähän kortilla, varsinkin kun se neuvola-aika osuu niin lähelle noita joulun pyhiä. Melkein meinasi käydä niin, etten olisikaan päässyt tuohon kävelymatkan päässä olevaan neuvolaan, vaan olisi pitänyt lähteä pidemmälle. Nyt on kuitenkin aika varattu 21.12. jolloin pitäis olla noin rv9+5. Ihan tuhottoman pitkä aikahan siihen vielä on, mutta ehkä tää odottelu tästä päivä kerrallaan. Tänään vasta 4+5.

Pari yötä oon nukkunut tosi huonosti ja heräillyt keskellä yötä monta kertaa, joten se ei ainakaan auta tähän muutenkin väsyneeseen olotilaan. Vielä ei onneksi muuten ole erityisiä oireita ollut. Toisaalta jollain kierolla tavalla sitä odottaa alkaisko etominen yms. oireet pian. Vaikkei oireettomuus mitään tarkoitakaan, niin toisaalta sitä kaipais, että tuntis jotenkin vahvemmin olevansa raskaana :D Tää voi kyllä olla toive, jota saa vielä katua.
 


Tänää dpo 16. Puikko vahvistunut hienosti, mutta digi samasta pissasta sanoo raskaana 1-2. Mikä dpo ootte saanu raskaana 2-3?

Mä sain viimeks dpo 15 raskaana 2-3 kesällä, elokuussa keskenmenneessä raskaudesta.

Mulla ois laskettu aika 25.7. Jos vaan sinne asti päästäis. Neljäs raskaus 1,5 vuoteen.
 
Viimeksi muokattu:


Tänää dpo 16. Puikko vahvistunut hienosti, mutta digi samasta pissasta sanoo raskaana 1-2. Mikä dpo ootte saanu raskaana 2-3?

Mä sain viimeks dpo 15 raskaana 2-3 kesällä, elokuussa keskenmenneessä raskaudesta.

Mulla ois laskettu aika 25.7. Jos vaan sinne asti päästäis. Neljäs raskaus 1,5 vuoteen.
Onnea❤
Toivotaan että nyt menee loppuun asti❤
Teitkö ekasta aamupissasta digin?
Mä sain dpo 16 tuon 2-3 ja siitä viikon päästä taas 3+.
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Love

Yhteistyössä