Heinäkuiset 2021

@ellli Kannattaa pysyä rauhallisena jos vaan pystyy. Itse en oo ihan pystynyt :ROFLMAO: . Jonkun mamavitamiinin aloittaisin foolihapon lisäksi, mut siitä neuvovat varmasti kun soitat neuvolaan. Itse syön myös kalkkia, kun ruokavaliosta sitä tulee vähän. Myös hammaslääkäriin vois varata ajan, sitä suositellaan täällä raskaana olevalle ja puolisolle. Voi päästä jonon ohi kun kertoo olevansa raskaana/puoliso on raskaana. Jos siis pitempi aika jo, kun viimeksi ovat käyneet.

Ainakin mulle käytiin paljon juttuja läpi kun soitin neuvolaan, ja sain ekan ajan sinne.

Viikkojani en tosiaan nyt ihan tiedä, kun edelliset kierrot olleet 70 päivää luokkaa. Maanantaina sitten ultra, jossa toivottavasti näkyy missä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
@ellli Onneksi olkoon! Nyt vaan vedät henkeä ja nautit. Tässä vaiheessa ei varmaan kauheesti muuta voi. :)

Itse pelkään ihan hirveästi, että oma raskauteni on menossa kesken, sillä koko päivän on tullut vaaleanpunaista pyyhkäisyvuotoa. :( Ei ole kipuja vielä, mutta koko ajan kuulostelen, alkaako krampit. Onkohan kellään muulla ollut koskaan vastaavaa?

Raskausoireina on ollut tolkutonta vilua ja rintojen arkuutta ja ne vaivaavat (onneksi) yhä. Nyt olisi 4+6. :(
 
@Vehkis voi ei, toivottavasti on vaan vaaratonta vuotoa! Itse vuodin ensimmäisessä raskaudessa heti plussaamisen jälkeen pari kuukautta vaihtelevin vuodoin, välillä oli hyvin runsastakin ja hyytymiä. Terve vauva saatiin kuitenkin syliin. Todella kurja tilanne. :confused:
 
  • Surullinen
Reactions: Vehkis
@ellli Onneksi olkoon! Nyt vaan vedät henkeä ja nautit. Tässä vaiheessa ei varmaan kauheesti muuta voi.

Itse pelkään ihan hirveästi, että oma raskauteni on menossa kesken, sillä koko päivän on tullut vaaleanpunaista pyyhkäisyvuotoa. Ei ole kipuja vielä, mutta koko ajan kuulostelen, alkaako krampit. Onkohan kellään muulla ollut koskaan vastaavaa?

Raskausoireina on ollut tolkutonta vilua ja rintojen arkuutta ja ne vaivaavat (onneksi) yhä. Nyt olisi 4+6.

Huomenta, toivottavasti vehkiksellä menee siellä hyvin, ja tiputteluvuoto olisi vaaratonta. Ymmärrän hyvin miten huolestuttavaa tuo on.

Kiva Alinna86 kun testit näyttää ihan oikeita viikkoja!
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Alinna86
Itse söin mamavitamiinia sekä foolihappoa, sitten huomasin että molemmissa on foolia 400 mikrog, eli olen saanut sitä 800 mikrog. Joten jätin foolihapon pois ja jatkan pelkällä mamavitskulla. En tiedä onko haittaa jos menee yli, eikös suositus ole 400mkrg?
 
Itse söin mamavitamiinia sekä foolihappoa, sitten huomasin että molemmissa on foolia 400 mikrog, eli olen saanut sitä 800 mikrog. Joten jätin foolihapon pois ja jatkan pelkällä mamavitskulla. En tiedä onko haittaa jos menee yli, eikös suositus ole 400mkrg?
En ole asiantuntija, mutta en usko että kovin lyhyessä ajassa ainakaan mitään haittaa ehtisi tulla. Foolihappoahan saa ravinnostakin, ja joissain tapauksissahan sitä suositellaan syötäväksi enemmän kuin tuo 400mikrog, toki lääkärin ohjeistuksella mutta pointtina että tuskin on aihetta huoleen.. :)
 
@Alinna86 Paras mahdollinen loppuhuipennus testiuarakalle :D Onnea! ❤

Kiitos kaikille kommenteista❤ Me ollaan pientä aktiivilomaa viettämässä, ja olen yrittänyt pitää itseni mahdollisimman kiireisenä, ettei ehtisi murehtimaan sängynpohjalla. Ei auta kuin odottaa.

Koko eilisen oli vaaleanpunaista pyyhkäisyvuotoa, mutta tänään ei toistaiseksi mitään. Toivo elää, mutta eilinen pakottaa valmistautumaan pahimpaankin. Pikkuinen, kun me niin kovasti haluttaisiin sut tähän maailmaan❤

P.s. Tänään alkoi uusi viikko, 5+0. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihana testi
Itse oon kovasti miettinyt tuota viikkotestiä,mutta kun en ymmärrä mitä nuo viikot tarkoittaa vai meinaako tuo 3+ että yli kolme viikko hedelmöittymisestä?

Varmaan huomaa, että tämä on jo 5:s raskaus oon aina käyttänyt vaan viivatestejä
Joo eli antaa viikot paljon aikaa kulunut hedelmöityksestä, mä sain viikko sitten 2-3 niin halusin vielä varmistaa että nousee.
Noi mittaa siis sitä hcg:tä, istukkahormoonia :)
 
  • Tykkää
Reactions: tipsutin<3
Voisin mielenkiinnosta tulla tännekin keskustelemaan. Raskaus on alkanut alkion siirrolla (ivf), ja näyttäisi LA 29.6. mutta taidan silti tulla heinäkuisten puolelle :)
10.11. on polilla ultra, siellä nähdään onko siellä todella jotain.
Oireina rinnat on kipeet ja turvoksissa. Välillä jonkin verran etomista, mutta nyt tuntuu, että se on parina päivänä ollut vähäisempää.
Nyt siis ilmeisesti 5+2
 
Hei kaikki, kiva kun tulee uusiakin tänne, tuntuu että osa on Facebookissa jo. Mulla on nyt alkanut haisemaan pissa erilaiselle, onko muilla samaa? Haju on imelämpi, jotenkin makean hajuinen. No, erilainen. Mahakin toimii kun toimii, eli mulla ei ole ripulilla maha niinkuin joillakin ilmeisesti alkuraskaudessa ollut.

Kertokaahan kuulumisia kun ehditte, niitä on aina kiva lukea :)
 
  • Tykkää
Reactions: norappi ja Vehkis
Hei kaikki, kiva kun tulee uusiakin tänne, tuntuu että osa on Facebookissa jo. Mulla on nyt alkanut haisemaan pissa erilaiselle, onko muilla samaa? Haju on imelämpi, jotenkin makean hajuinen. No, erilainen. Mahakin toimii kun toimii, eli mulla ei ole ripulilla maha niinkuin joillakin ilmeisesti alkuraskaudessa ollut.

Kertokaahan kuulumisia kun ehditte, niitä on aina kiva lukea
Mä oon huomannut saman et pissa haisee :D
Tai oikeestaan mulla käy kaikki hajut nenään ja tuntuu olevan herkkä nenä :X3:
Maha meni jumiin, ummettaa, täytyy yrittää juoda enemmän vettä. Vishyä menis kyllä senkin edestä.
Tänään oli eka pahanolon aalto aamulla mutta meni ohi kun söi kunnon aamupalan, tää pohjaton nälkä on vähän haastavaa kun joutuu kokoajan pupeltaa jotain, onneksi ei kuitenkaan näy painossa..mulla on nimittäin silti tippunut paino pari kiloa:oops:
 
vierailija
Itse söin mamavitamiinia sekä foolihappoa, sitten huomasin että molemmissa on foolia 400 mikrog, eli olen saanut sitä 800 mikrog. Joten jätin foolihapon pois ja jatkan pelkällä mamavitskulla. En tiedä onko haittaa jos menee yli, eikös suositus ole 400mkrg?
Ei haittaa. Ylimääräinen poistuu virtsassa vesiliukoisena. Kannattaa käyttää foolihappoa edelleen, tärkein se on ennen raskautta ja eka kolmanneksella.
 
@Vehkis mulla oli ekassa raskaudessa tuollaista pientä vuotoa alussa, kaikki
meni silti hyvin! Varhaisultrassa näkyi, että oli alkanut kaksos-raskautena, joten ilmeisesti siitä johtui se vuoto. Tsemppiä! ❤

Varasin varhaisultran 27.11. Mullakin vaivaa kestonälkä ja varsinkin iltaisin palelee tosi paljon. Väsymys on voimakasta. Kävelyllä hengästyy tosi helposti. Pientä närästystä tuntuu, mutta ei onneksi (vielä) pahoinvointia. Tosi epäuskoinen olo vielä tästä raskaudesta. Sellainen pelko, että meneekin kesken tai on tuulimuna tms. Teen vielä viikon päästä digitestin, muuten en mitenkään jaksa odottaa tuonne ultraan asti.
 
Hei kaikki, kiva kun tulee uusiakin tänne, tuntuu että osa on Facebookissa jo. Mulla on nyt alkanut haisemaan pissa erilaiselle, onko muilla samaa? Haju on imelämpi, jotenkin makean hajuinen. No, erilainen. Mahakin toimii kun toimii, eli mulla ei ole ripulilla maha niinkuin joillakin ilmeisesti alkuraskaudessa ollut.

Kertokaahan kuulumisia kun ehditte, niitä on aina kiva lukea
Just eilen kans ihmettelin tuota pissan makeaa tuoksua kun uitin toiseksi viimeistä liuskatestiä :D
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Okei joo kiva kun muillakin haisee omaa nenään siis erille :) mulla on kanssa päivittäin etovaa oloa, huimausta sekä närästystä. Olisinpa niinkuin Alinna86, ettei napostelu näkyisi heti painossa :) olen tälläkin hetkellä niin turvonnut että maha näyttää joltain rv18 massulta ja turvotuksesta taas on tullut ainakin 2 kiloa painoon heti. Odottelen kuitenkin että turvotus laskisi jonkun viikon kuluttua, ja toivittavasti niin kävisikin. Itselläni on vieläkin ilmennyt joka päivä kiukkuisuutta, joka turhauttaa kaikkia ympärillä olevia. Ikäviä oireita ihanasta (toivittavasti) tulevasta perheenjäsenestä.
 
@jMaria Tosi hyvä kuulla, kiitos❤ Luin netin läpi ja kv-sivustoilla annettiin ymmärtää, että ei välttämättä tarkoita automaattisesti keskenmenoa. Se piristi vähän.

Noista raskausoireista, 6. raskausviikolla ilmeisesti pitäisi raskausoireiden viimeistään ilmetä. Odotan kuin kuuta nousevaa, että iskisi paha olo (nyt ollut vain lyhyitä "matkapahoinvointeja"), sillä se tuntuisi kaikessa karmeudessaan rauhoittavalta oireelta. Tai herkistynyt hajuaisti. Saatan muuttaa mieltäni näiden suhteen vielä. :p

Tähän mennessä on ollut arat rinnat, kohtunippailuja ja pyörrytystä noustessa, yöllisiä vessaheräämisiä ja tänään uutena todella kova väsymys.

Pitäisikö meidän muuten tehdä joku lista, missä olisi kaikkien lasketut ajat? Olisi hauska nähdä, missä kukakin menee :)
 
Viimeksi muokattu:


Alin on tämän aamun testi. Kyllä se alkaa pikku hiljaa tummua.

Omaan oloon en oo kerinnyt silleen kiinnittää huomiota kun koko viikonlopun vieraita ollut täällä. Nyt pitäis 1,5vko saikun jälkeen mennä töihin. Jännittää vähän kun olen alkanut taas tuleen haju herkäksi. Tissejäkin aristaa kun on liivit päällä ilman liivejä ei niin paljoa. Oon kanssa huomannut pissan haisevan erilaiselle. Nyt muuten on menkat 2pvä myöhässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja rougemoux
@jMaria Tosi hyvä kuulla, kiitos Luin netin läpi ja kv-sivustoilla annettiin ymmärtää, että ei välttämättä tarkoita automaattisesti keskenmenoa. Se piristi vähän.

Noista raskausoireista, 6. raskausviikolla ilmeisesti pitäisi raskausoireiden viimeistään ilmetä. Odotan kuin kuuta nousevaa, että iskisi paha olo (nyt ollut vain lyhyitä "matkapahoinvointeja"), sillä se tuntuisi kaikessa karmeudessaan rauhoittavalta oireelta. Tai herkistynyt hajuaisti. Saatan muuttaa mieltäni näiden suhteen vielä.

Tähän mennessä on ollut arat rinnat, kohtunippailuja ja pyörrytystä noustessa, yöllisiä vessaheräämisiä ja tänään uutena todella kova väsymys.

Pitäisikö meidän muuten tehdä joku lista, missä olisi kaikkien lasketut ajat? Olisi hauska nähdä, missä kukakin menee

Toi lista olis kyllä kiva(y)

Mulla on nyt neljä päivää menkat myöhässä ja 4+4. Etovaa oloa ei nyt onneks oo ollut. Ainoita oireita on ollut tissien kipeys, ihmeen lämmin olo, hikoilua(normaalisti palelen todella herkästi), nippailua ja hengästyn todella herkästi.

Keksin tossa eilen, että miten vois miehen perheelle jouluna kertoa. Aattelin, että jos tilaisi kirjan jossa on miehen siskon lapsen nimi ja toiseksi nimeksi serkku esim. aarrejahdissa. Saisivat sitten pohtia, että kuka on tämä serkku. Olisi ensimmäinen serkku tälle lapselle. :D
Omalle perheelle ajattelin, että vain kerrottaisiin suoraan :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä