Heinäkuiset 2021

Heinäkuiset 2021❤❤❤

28.6 / Oliivi3 / 3.lapsi ( miehen 1.)
30.6 /Alinna86/3. Lapsi (miehen 1.)
3.7/ Vehkis/ 1. lapsi
7.7/Lintuliini95/1.lapsi

Ja minä kanssa tähän listaan. Sama kun @Alinna86 kanssa, kuopuksen syntymästä jo niin pitkä aika että jännittää. Esikoisen ja tän ikäero tulee siis olemaan 18 vuotta ja sekin jänskättää että millainen suhde heille sitten muodostuu kun kuitenkin opiskelemaan lähtee sitten. Kuopus nyt asuu kotona vielä hetken, ikäeroa tulee tän pienen kanssa 15v. Mutta ovatpahan apuna ainakin... ❤
 
Tiedoksi muuten tännekin että jos joku tekee vielä noita viikko digejä niin ne viitearvot ei pidä paikkaansa, sain sen 3+ viikonloppuna ja luin että hcg pitäs olla 20000+ eilen verikokeessa otetussa mun hcg oli 8500 eli jos nyt joku ei saa sitä 3+ vaikka ajoissa niin ei kannata heti huolestua.
Mun arvot oli yli 8 kertaistunut viikossa ja sanoivat että raskaus etenee ihan odotetusti, nyt kun osaisin vaam rentoutua ja odotella ultraa❤
 
@Alinna86 siitä on ihan älyttömän vaikea löytää mitään luotettavaa tietoa, mikä on aika typerää. Mutta jos vertaa esim noihin hcg taulukoihin missä luvut ilmotetaan dpo:n mukaan niin siihen tuo 2600 täsmäis paremmin, eli n.3vk hedelmöityksestä ja dpo 21-24 luvut. Mutta mitään virallista tietoa en oo mäkään mistään löytänyt.
 
  • Tykkää
Reactions: norappi ja Alinna86
Hcgstä puheen ollen, siis se on tosi hyvä että se katotaan mut siitä on mulle ainakin hirvee ressi että paljonko se on,nouseeko odotetusti ja tuijotan taulukoita ja googlettelen mitä muilla on ollu samaan aikaan :D aattelin että jos sen huomenna kävis vielä katsomassa jos laittavat lähetteen. Tai no meillä on super ihana neuvolatäti, ultrais vaikka joka päivä jos haluaisin (ihan niinku muitakin,ei mua pelkästään :D ) ja laittaa labraan lähetettä pyydettäessä.
 
@Sabriiiina Ootte todella onnekkaita! :D

Tuosta hCG:stä sen verran, että olisi kiva, että sitä seurattaisiin edes lyhyen hetken, jotta tietäisi asioiden etenevän odotetusti. Mulla katsottiin kerran, että on ylipäänsä noussut ja siihen jäi. Kotona olisi yksi Clearbluen viikkonäytöllinen, mutta stressaa tulos niin paljon, etten taida uskaltaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ks_
Miten sitä osaisi olla niin, että ei stressaa alkuraskauden kehitystä? Olen koittanut toitottaa itselleni, että ei kannata stressata, kun tämä on nyt asia johon en voi itse vaikuttaa. Välillä uskon itseäni, toisinaan en. Aion tehdä huomenna vielä yhden ClearBluen viikkotestin nyt pitäis tulla 3+. Toivon, että tulee ja jos ei tuu, niin... Onneks ens viikolla on varhaisultra, jossa sit selviää lisää,

Palloilen kesä- ja heinäkuisten välillä, kun laskettuaika on 30.6. Nyt nää heinäkuun jutut tuntuu enempi omilta.
 
Miten sitä osaisi olla niin, että ei stressaa alkuraskauden kehitystä? Olen koittanut toitottaa itselleni, että ei kannata stressata, kun tämä on nyt asia johon en voi itse vaikuttaa. Välillä uskon itseäni, toisinaan en. Aion tehdä huomenna vielä yhden ClearBluen viikkotestin nyt pitäis tulla 3+. Toivon, että tulee ja jos ei tuu, niin... Onneks ens viikolla on varhaisultra, jossa sit selviää lisää,

Palloilen kesä- ja heinäkuisten välillä, kun laskettuaika on 30.6. Nyt nää heinäkuun jutut tuntuu enempi omilta.
Mä voin niin samaistua tähän stressaamiseen. Välillä ok fiilis, ja hetken päästä kuulostelen oloa ihan varmana siitä että kesken on mennyt. Oon googletellut myös keskenmenoriskiprosentteja yms juttuja, puolet niistä aiheuttaa vasn lisää huolia, puolet taas rauhoittaa oloa. Ihan toivotonta! Hankala vaan yrittää hyväksyä ettei mitään voi tehdä, ja joutuu vain odottamaan ja seurailemaan miten käy. Ja kun eka raskaus, niin ei mitään käsitystä mistään. Ei helpota myöskään tieto että stressiä pitäisi välttää niin hyvin kuin voi, aiheuttaa vaan lisää stressiä :LOL:
 
Miten sitä osaisi olla niin, että ei stressaa alkuraskauden kehitystä? Olen koittanut toitottaa itselleni, että ei kannata stressata, kun tämä on nyt asia johon en voi itse vaikuttaa. Välillä uskon itseäni, toisinaan en. Aion tehdä huomenna vielä yhden ClearBluen viikkotestin nyt pitäis tulla 3+. Toivon, että tulee ja jos ei tuu, niin... Onneks ens viikolla on varhaisultra, jossa sit selviää lisää,

Palloilen kesä- ja heinäkuisten välillä, kun laskettuaika on 30.6. Nyt nää heinäkuun jutut tuntuu enempi omilta.
Ei ihme, että tuntuu. Sun ja mun laskettujen aikojen ero vain pari hassua päivää. :)

Samaa mieltä tuon stressaamisen suhteen! Pysyykö pieni matkassa, nouseeko hCG tarpeeksi nopeasti, onkohan liian vähän raskausoireita, mitä jos kohta onkin karmea olo jne. :D Vielä kun ei viitsi kenelläkään kertoa tästä, niin koko vauva-asia pyörii loopissa oman pään sisällä.

@Mustalilja Ei varmasti helpota nuo, päinvastoin :D
 
Hei! Mitenhän pitäisi suhtautua hiusten värjäämiseen raskauden aikana? Olisi aika käydä laittamassa hiuskuontalo kuntoon, mutta olen lukenut tosi ristiriitaista tietoa siitä, onko se ok vai ei. Onko teillä näkemyksiä?
 
Viimeksi muokattu:
Heinäkuiset 2021 ❤❤❤

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7. / Vehkis / 1. lapsi
4.7. / Brave / 1. lapsi
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Heinäkuiset 2021 ❤❤❤

28.6 / Oliivi3 / 3.lapsi ( miehen 1.)
30.6 /Alinna86/3. Lapsi (miehen 1.)
3.7/ Vehkis/ 1. lapsi
4.7./Brave/1. lapsi
7.7/Lintuliini95/1.lapsi
7.7./ Mustalilja/ 1. lapsi
8.7/Sannaap123/3.lapsi
10.7/Norappi/ 3.lapsi
 
Hcgstä puheen ollen, siis se on tosi hyvä että se katotaan mut siitä on mulle ainakin hirvee ressi että paljonko se on,nouseeko odotetusti ja tuijotan taulukoita ja googlettelen mitä muilla on ollu samaan aikaan aattelin että jos sen huomenna kävis vielä katsomassa jos laittavat lähetteen. Tai no meillä on super ihana neuvolatäti, ultrais vaikka joka päivä jos haluaisin (ihan niinku muitakin,ei mua pelkästään ) ja laittaa labraan lähetettä pyydettäessä.
Mua helpottaa tieto etten oo turhaan raskaana vaan arvot nousee odotetusti, mulla jäi niin hirveet traumat vuosi sitten kkm jälkeen että pyysin nyt seurannan. Aivan ihana oli tänään neuvola täti kun aamulla soitti tuloksia ja sitten kysyin että onko se hyvä arvo viime viikkoiseen niin sanoi että kyllähän tää on yli 8 kertainen että hyvältä vaikuttaa. Mullahan alko sitten kans tää googlailu ja vertailu ja päätinkin että kait se on hyvä. Myöhemmin se sama soitti vielä uudelleen että hän vielä konsultoi lääkäriä ja lääkäri oli kirjoittanut että lukemat vastaa viikkoja ja hyvin todennäköisesti kyseessä on normaali kohdunsisäinen raskaus, mähän repesin itkuun siinä sitten puhelimessa, mikä helpotus, vaikka mikään ei oo varmaa ennenkuin on nyytti sylissä....❤
 
Onpas outoa kirjottaa raskausfoorumille!
Jätin pillerit pois 5/19 ja sen jälkeen on menty asenteella tulee jos tulee. pillereiden jälkeen mun kuukautiskierrot ovat olleet aivan sekasin, n. 42-80vrk. 5/20 kävin kilpirauhasasioissa tkssa ja samalla nostin asian esiin epäsäännöllisistä menkoista js lääkäri määräs mulle kasan verikokeita. verikokeissa kävin vasta tänään. Eilen tein ekan plussatestin ihan vaan koska menkkoja ei taaskan ollut kuulunut ja pari viikkoo ollut menkkamaisia vatsakipuja sekä tissit herkistyneet kamalasti. Plussa tuli siis kp 74, joten ei mitään hajua millon hedelmöitys on tapahtunut. Verikokeissa prolaktiini ja hcg koholla. Hcg 267 eli en kovin pitkällä voi olla vielä, tai sitten on ektooppinen raskaus...

Huomenna aattelin soittaa neuvolaan ja kysyä jatko-ohjeita, esikoinen olisi siis tulossa.
 
Hei! Mitenhän pitäisi suhtautua hiusten värjäämiseen raskauden aikana? Olisi aika käydä laittamassa hiuskuontalo kuntoon, mutta olen lukenut tosi ristiriitaista tietoa siitä, onko se ok vai ei. Onko teillä näkemyksiä?
Mä käyn kampaajalla ihan normaalisti, ja kyllä on kaveritkin käyny... voi olla vaan ettei värit oo sitä mitä yleensä et raskaus voi muuttaa niitä. Mietin kyllä tätä et pitäisikö seuraava aika perua kun on jo parin viikon päästä ja tässä alussa vasta ollaan mut en mä taida perua.

Onnea @Sinpuli toivottavasti kaikki hyvin ❤
 
Huomenta ja tervetuloa sinpulille, sekä onnittelut raskaudesta :)

Vähän omaa napaa, eli minua vaivaa kun raskausoireet katoilevat välillä. Kuten esim rintakipu, joka on ollut tähän mennessä ihan jäätävä. Yhtäkkiä ei tunnukaan enää niin pahalta eikä ole niin paljoa vatsatuntemuksia ja tämähän kaikessa alkuraskauden stressissä stressaa vielä lisää ja huolestuttaa. Miten muilla, pysyvätkö oireet tasavahvoina koko ajan vai vaihtelevatko ne päivästä toiseen?

Ja kiitos brave kun korjasit odottajien listaa, kun minulla putosi nimiä listalta pois :)
 
  • Tykkää
Reactions: norappi ja Vehkis
Ei nyt ollut tarkoitus negatiivisesti sanoa tuosta hcgn mittauksesta, jos joku käsitti väärin. Nimenomaan se on hyvä että seurataan,omalla ja muiden kohdalla, mutta minkä stressin se itselleni luo, on valtava.

Hiusten värjäyksestä, olen värjännyt kotona normaalisti sekä käynyt kampaajalla, ehkä en lähtisi mitäön radikaalia tekemään kun ei tiedä miten hormonit vaikuttaa esim värinpoistoon yms, mut omalla vastuulla tietenkin. :)
 
Niin ja vielä, mietin että suurin osa ei ole tainnut kertoa raskaudestaan kenellekään? Olen itse pohtinut että pitäisikö kertoa jollekin ystävälle koska tämän asian vain itsellä pitäminen ja sen pohtiminen oman pään sisällä on hieman kuluttavaa. Kuten joku kirjoittikin aikaisemmin niin todellakin, vaikka kaikki onkin alkuraskaudessa ihan hyvin, niin silti sitä vain murehtii. Osaisipa vain olla murehtimatta ja nauttia <3
 
  • Tykkää
Reactions: norappi ja Vehkis

Yhteistyössä