Huomenta kaikille
kai minäkin voisin tänne tulla, plussasin eilen ja nyt olisi viikkoja 4+0 ja la 11.7. Meidän perheelle tämä lapsi olisi kolmas. Ennestään 7 ja 4-vuotiaat ilostuttavat arkeamme. Aloimme yrittämään tätä lasta nyt lokakuussa ja kerrasta tärppäsi ja tuntuu ettei tämä voi olla ollenkaan totta.... Olen todella iloinen ja onnellinen mutta jotenkin olin valmistautunut paljon pidempään yritys aikaan. Sairastin koronan alkukesästä ja se tauti on aiheuttanut minulle jos jonkinmoista vielä tänäkin päivänä niin pelkäsin ettei kroppakaan olisi vielä palautunut nokko siitä. Minulla on esim. Lämpö noussut pysyvästi 37. 3. joka ennestään oli 36.3. Ja jotenkin ajattelin tällaisten vaikuttavan raskautumiseen.... Onneksi ei ilmeisesti sitten vaikuttanutkaan
samalla kun olen iloinen niin pelottaa että voiko kolmaskin raskaus mennä vielä hyvin ja syntyä terve lapsi.
Tämä alkuraskaus tähän mennessä on eronnut toisesta raskaudesta jonkin verrana. tein siinä samana kiertopäivänä raskaustestin eli kp 28. Etovaa oloa on, väsymystä jonkin verran mutta samalla jostain syystä energinen olo? Aika jännä juttu, ihan uusi piirre minulle
lisäksi jäätävä närästys vaivaa pitkin päivää ja ennen plussaa alkoi kovat menkkamaiset kivut, samoin kuin alapään vihlonta.... Oletan vihlonnan olleen hormooneista johtuvaa löystymistä tai ns. "liitoskipua". Vihlonta ei ole ollenkaan epätavallista minulle raskausaikana. Maha myös kuplii jännästi samalla kun kohtua sattuu sinne tänne. Kai siellä jotain siis tapahtuu. Varhaisraskauden ultraan menen viikolla 9 vasta, eli 8+ jos vauva kyytissä vain pysyy. Tämä olisi sama kuin edellisestä raskaudesta niin ajattelin että samoilla mennään neuvolaan en ole ilmoitellut, sinne mulla ei ole hoppu...
varmaan parin viikon päästä soittelen sinne, jos ei tule mitään akuuttia tässä ennen sitä. Tämä on varmaan hirveä romaani tämä kirjoitus, pahoittelut siitä vielä
P. S joko te olette miettineet sitä, että joulun aikaan olisi turvalliset viikot kertoa perheelle raskaudesta? Itsella kutkuttaa ajatus siitä, miten ihana joulahja lapsillemme olisikaan jos vauva pysyy kyydissä ja päästään kertomaan...<3 nyt onnea vielä kaikille plussanneille ja paljon paljon tarrasukkia!!