Heinäkuiset 2018

Onnea ihanista ultra-kuulumisista! <3

Toi pahoinovointi ja oksentelu kuulostaa (kahdehdittavan) kamalalle, toisaalta, näin aika oireettomana myös sille, että jotain tapahtuu! Kaverilla auttoi myös jäiset viinirypäleet joita napsi säännöällisesti -> niissä sokeria ja olivat kylmiä :D

Millä viikoilla teillä oksentelu alkoi nyt tai etominen ylipäätään? Odottelen myös yhä sitä, mitä oli esikoisessa - että kahvi ällöttäis, nyt tekee vaan mieli :D Mä muistelen et esikon aikaan itseäni yökötti jonkin verran vkolla 8-14...

5+2
 
Alkuun tsemppiä kaikille oireiden kanssa! Ja onnea ihanista ultrakuulumisista!

@Nelliida pahoittelut . Toivotaan että pian tärppää uudestaan! ❤

Mulla ei ole koskaan ollut raskaana niin paha olo et olisin oksentanut. Tosin edellisessä raskaudessa oli monesti lähellä ja pöntöllä piti käydä yökkimässä muutaman viikon ajan useamman kerran päivässä kun olin ihan varma et pian tulee oksu .

Mulla on ihan valtava maha . En tiedä johtuuko siitä kun tämä on kuudes raskaus, että tämä jo nyt näin "pullahtaa" esille. Toki tää on myös alkuturvotusta. Oli pakko vetää äitiysfarkut jalkaan kun ei vaan mene omat kiinni. Viime raskaudessa aloin käyttää äitiysfarkkuja rv 7+ ja nyt vedin uudet pohjat, 5+ .

Mä en pystynyt enää lauantaiaamuna juomaan kahvia. Urheasti otin kupillisen ja pari hörppyäkin mutta alkoi niin etoa ettå oli pakko kaataa pois. Nyt kahvin hajukin ällöttää.

Tasan kaksi viikkoa ultraan. Tuntuu kyllä niin pitkältä ajalta odottaa...

Joline & Nökkönen 5+3
 
@Joline Mulla kahvin juonti tehny tiukkaa myös. Yleensä pystyn sitä juomaan helposti, nyt ei tee ees mieli. Vielä ei onneks haju tee pahaa.

Mä tänään siivotessa esikoisen oksennusta (hän vatsataudissa), niin mietin, että kohta sitä varmaan saan itekin olla halaamassa pönttöä, jos vanhat merkit pitää paikkaansa.

@Nearroka Mä laitan viestiä, kunhan saan eka varman vahvistuksen, että se roskis haamu muuttuu plussaksi. Vielä ois kolme päivää siihen, että menkat pitäis alkaa, mutta ei näy mitään merkkiä siitä, että ne olisi alkamassa.
 
Moi kaikki! :)

Toivon, etten ole liikenteessä liian aikaisin. Ollaan jätetty ehkäisy pois toukokuun alussa ja nyt isänpäivänä keskellä päivää tein positiivisen testin. <3 (=kolme testiä :D) ovulaatio tikutettiin joten nyt menossa 4+2 tai 4+3. Neuvolankin jo varasin joulukuun puoleenväliin ja varhaisultra kahden viikon päähän. Mitään muuta oiretta ei ole kuin arisavat ja turvonneet rinnat, mikä on kyllä lähes aina ennen kuukautisiakin. Pelottaa, kun ei ole sellainen olo, että olisi raskaana, mutta testit kyllä selkeitä plussia. Kuitenkin maailman onnellisin tunne!

22.7.2018, Mariaaem, 27, ensimmäinen lapsi, TYKS
 
@Nearroka kiva kun loit uuden ryhmän. :)

@miniminimini miulla alko ällötys oikeestaan nyt 6+ viikolla. Esikoisesta alko jo ennen plussaa välillä loppuen ja alko sitten taas näihin aikoihin. Liha ällöttää erityisesti, jauheliha haisee ja maistuu liian lihalta, ja kana on liian kanaa. :LOL:

Uusille onnea plussasta! :)

Kaksi yötä varhaisultraan ja miä en enää pysy nahoissani! Voin kuvitella miten kierroksilla käyn torstaina. :whistle:

Nyt on yllättävän nopeasti menny aika, viime kierron tärpissä aika pysähty siihen plussaan ja päivä tuntu viikolta. Liekö syynä se, että stresssi viivan vahvistumisen puutetta ja odotti kuumeisesti miten käy.
Nyt digikin anto oikeilla viikoilla oikeen numeron(y)


6+6
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Vinkkinä muille Turun seudulla asuville, että varhaisultraan kannattaa ehdottomasti varata aika Kaarinassa sijaitsevaan Varsinais-Suomen Lääkäritpalveluihin, koska hinta on muita halvempi, ultralaite yksi parhaimmista täällä seudulla ja ultraajan asiantuntemus parasta A-luokkaa. Hän selitti kaiken tarkasti ja on erittäin mukava vanhempi mies. Ei kannata pelästyä vaikka onkin miespuolinen, koska on ollut pitkään ammatissaan, eli tietää mistä puhuu. Mietin itse meneväni hänelle uudestaan 4d ultraan joskus rv23-29. Sieltä sai myös kuvia ja dvd:n mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Veeruli87
Onpas meitä TYKSissä synnyttäviä paljon :)
Mulla on pääsääntöisesti ihan hyviä kokemuksia sieltä.

Oon niin oireeton, et välillä täytyy käydä vessassa tarkistamassa et eihän vuoto alkanut. Viikonlopun ja viime viikon loppupuolen menkkamaiset jomottelut loppuivat. Väsyttää kyl melko paljon ja autolla pitkät matkat on ihan tuskaa ajaa. Tosin aikaisemminkin etominen sun muut oireet on alkaneet vasta vähän myöhemmin.
 
Täällä tuore heinäkuinen ilmoittautuisi mukaan. Pikkusen eletään hektistä elämänvaihetta tässä nyt, joten en ole varma, miten paljon täällä ehdin juttelemaan. Faceryhmäkin kiinnostaa, mutta soittelen nyt ensin neuvolaan tai jotain, tuntuu vielä vähän uskomattomalle tämä plussaus.
Olemme tavallaan miettineet ehkä koko vuoden lapsukaista, mutta vasta heinäkuun kieppeillä aloitettu "yrittämään". Nyt piti pitää lokakuu taukoa, ettei osuisi heinäkuulle, mutta jostain syystä sitten juuri nyt näyttäisi tärpänneen. Ei näitä näköjään voi ennustaa.
Laskettu aika vaihtelee nyt aika lahjakkaasti eri laskureiden mukaan, mutta vaihdetaan sitten mahdollisen ultran jälkeen tarkistettu la.
Eli
17.7. /Menia/neljäs/TAYS
 
  • Tykkää
Reactions: Arabitar
Huh tämä aamu alkoi taas mukavasti pönttöä halailemalla. Mies ilmoitti että lopettaa kahvin juonnin kotona siihen asti että mun oli paranee <3

Soitin eilen vihdoin neuvolaan ja eka käynti on parin viikon päästä.

7+2
 
Minäkin rekisteröidyin tänne nyt, kaipaa kovasti vertaistukea mutta vielä ei uskalla kertoa läheisille eikä liittyä mihinkään facebookin ryhmiin. :D

Tässä vielä itse ihmettelee onko sitä tosiaan raskaana. Miehen kanssa ollaan haaveiltu jo useamman vuoden mutta minä en ole kokenut olevani valmis. Keväällä sitten päätettiin että kunhan saadaan häät järjestettyä pois alta niin vauva saisi tulla. Skeptisenä olin tietysti varautunut siihen että saamme toivoa useamman vuoden ennenkuin mitään tapahtuu, joten oli yllätys että tein positiivisen testin tällä viikolla ja emme oikeastaan ehtineet vielä edes aloittaa. :D Toivottavasti tämä pieni kestää menossa mukana. <3

Jännä juttu että vaikka en ole koskaan ollut raskaana aiemmin niin mä vaan tiesin että oon, toki kuukautisetkin oli myöhässä jo mutta siitä huolimatta. Tein ekat testit viime viikon lauantaina ja ne oli ilmeisesti liian aikasin tehdyt kun niissä ei mitään näkynyt. En kuitenkaan pettynyt kun tiesin että ne ei pitäny paikkaansa. :D Maanantaina tein sit uuden testin ja siihen tuli mun mielestä selvä plussa. Mies sai kuitenkin mut epäröimään kun se ei muka nähny mitään plussaa siinä. Eilen tein sit clearbluen digitaalisen testin ja se näytti raskaana 1-2 joten kai se on uskottava. Milloinhan sitä uskaltaisi soittaa neuvolaan.. Jos oottais vielä hetken ja tekis vielä yhden varmistuksen varmistustestin.. :D

Mukavaa kun täällä on jo useampi keskustelija mukana!

17.7.2018/helskatti/1.lapsi/?
 
  • Tykkää
Reactions: Arabitar
Onnea uusille plussanneille :)

Omaa napaa sen verran, että perjantaina minulla tuli veristä tuhrua ja kipuilin kovasti viikonloppuna. Sain neuvolan kautta ajan ultraan tälle päivälle tilanteen tarkistamista varten. Voin sanoa, että pitkiä päiviä ovat olleet.. mutta tänään löytyi syke :love: LA muuttuu myöhäisemmäksi, ja olisi nyt 9.7., mutta varmaan vielä myöhemmin tarkentuu :) Nyt vain sormet ristissä, että kaikki menisi hyvin :)

6+2
 
  • Tykkää
Reactions: charleene ja Miiiii
Mä täällä tänään tein plussatestin ja fiilikset on pöllähtäneet, mutta erittäin positiiviset. laskettu aika olisi laskureiden mukaan 17.7.2018. Eli nyt olisi 5+1.
Tää on toinen lapsi, esikoinen lähti juuri syksyllä kouluun, joten on niistä edellisistä vauvavuosista hetki vierähtänyt
 
Moi! En oo kirjotellut tänne sitten alun kun enemmän pyörinyt tuolla fb ryhmässä.
5+5 oli ultra ja siellä ei näkynyt edes alkiota, Ruskuaispussi vsin. Huomenna rv 6+6 ois uusintaultra. Vähän pelonsekaisin tuntein, kuitenkin toiveikkaana sinne menen.
Raskausoireet on vahvat, eilen oksensin.
 

Yhteistyössä