* Heinäkuiset 2016 *

hattaraa itse olin kipeana plussan aikoja ja kysaisin apteekista millaiset kurkkukarkit olisi ok (eli siis esim strepsils tms), niin sanoi etta ok syoda missa ei ole alkoholia. Eli ihan tavallisia imeskelypastilleja. En tosin osaa sanoa, vaikuttaisiko tuo menthol mitenkaan, en jaksa uskoa? Kannattaa kysaista esim apteekista, siella osaavat varmasti neuvoa!

Minulla on huomenna eka varsinainen ultra (kavin varhaisultrassakin), jannittaa! Janna miten sita jannittaa mita tuleman pitaa, sita vaan toivoo etta kaikki olisi ok.

Olot.. no viela ollut vahan semmoista kuvotusta muttei onneksi niin pahaa enaa. Oisin tulee herailtya. Ei passaa nukkua paivaunia, muuten sita heraa yolla ihan varmasti. Sen olen huomannut, etta valkovuoto lisaantynyt, etenkin nyt muutaman paivan sisalla. Kahvia ei tee edelleen mieli.

Mukavaa joulun odottelua kaikille :) <3

Pumpulipallero rv 11+4
 
Tällä kanssa jännitetään np-ultraa, joka on 30.12 eli viikon päästä - hui!

Olen pitkään matkoilla (teetän myös np:n reissun päällä), mutta jäin miettimään, että mitäköhän tammikuun lopulle varattu lääkärinkäynti pitää sisällään? Osaako joku sanoa?

Jätin neuvolakortin kotiin, enkä siis edes muista, onko lääkärin tarkastus neuvolan yhteydessä vai erikseen... Siinä ei käsittääkseni ultrata, koska np on jo ohi ja rakenne-ultraan vielä aikaa, mutta joku "syy" lääkärikäyntiin lienee :)

Kertokaahan, jos tiedätte, kiitos <3
 
Nyt eletään jänniä aikoja, kun niin monella alkaa nt-ultra olla ajankohtainen! Tulettehan sitten kertomaan uutisia! :)

Täällä ei mitään uutta, paitsi oksentelu on noussut ihan uusiin sfääreihin. Toisaalta sitten oksentelujen välillä olo on hieman parempi, eli yllättäen tunnen oloni jopa vähän paremmaksi, vaikka tavallaan on mennyt huonompaan suuntaan. Ehkä mielialaa nostaa myös ajatus siitä, että todennäköisesti tätä oloa ei enää kovin montaa viikkoa kestä.

Öisin olen mystisesti ruvennut heräilemään aamuyöstä, enkä sen jälkeen enää meinaa saada unta. Heräily ei ole mulle tyypillistä, ja toivon että tää on vaan joku ohimenevä vaihe. Pari viikkoa sitten vetelin vielä 12h yöunia...

rv 10+2

PS. Jouduin ostamaan viikonloppuna ensimmäiset äitiysfarkut (kääk, jo nyt!!), turvotuksen takia normaalien pitäminen alkoi olla liian tuskaisaa. Nyt on vatsan alueella ihana rauha kun ei vyötäröä purista :)
 
Kyllä se mullakin taitaa olla pahin oksentelu päällä näin viikolla 9. Luulin et seiska oli paha ja panikoin kun kasiviikolla huono olo lieveni, mutta nämä viimeiset 4-5 päivää on kyllä ollut yhtä tuskaa. Ei puhettakaan että pääsisin töihin. :( Huomenna olis viimeinen työpäivä ja lupasin kaikille et tulen töihin ja haluankin mennä, mutta tämä ällötys ja pyörrytys ja väsymys on kyllä aika sfääreissä. Höh.

Mut täällä tosiaan on monilla jännät paikat! Mä olen viikot 11-13 Suomessa ja niin haluaisin taas ultraan mutta en sit tie kehtaako lomareissua ja rahoja hassata klinikalla jos kuitenkin olis kutsu tulossa tammikuun lopulle. Olen hätähousu. :)

Jee! Kaksi yötä jouluun on!

9+4
 
eppula minulla tais kanssa alkaa pari viikkoa sitten toi oisin heraily.. joskus ei saanut unta millaan ja tuli valvottua jopa tunti. Tosi rasittavaa. Nyt sitten en ole enaa ottanut paivaunia niin saan suht ok nukuttua yon. Tulee tosin pyorittya yolla monesti sangyssa muttei oo tuota insomniaa samalla lailla :)

Juuri tulin ultrasta.. eli kaikki nayttaa ihan normaalille ja aikaistui parilla paivalla laskettu aika, eli se olisikin 5.7. Siella se vauva heilutteli kasia ja jalkoja ahkerasti ja pyoriskeli :) Ihana joululahja! Ensi kerralla ultra on rv 20 , eli helmikuun puolella.

Ihanaa joulua kaikille nain etukateen <3 tsemppia pahoinvoiville! Toivottavasti olo paranee pian.

Pumpulipallero rv 12+0
 
Ultra oli eilen ja siellä viikkoja vastaava pikkuruinen oli :) Laskettuaika pysyi siis 6.7. (en tiedä päivittääkö niitä kukaan mihinkään täällä?) :)

Laitoin anka.t:lle yv faceen liittymisestä. Aattona pitäis kertoa sukulaisille, jännittää ihan pirusti vaikka onkin jo neljäs kerta :D

suan ja pikkuruinen 11+6 :)
 
Ihana että kaikilla on ollut hyviä uutisia ultrassa! :)

Täällä myös nt-ultrassa käyty ja kuten jo raskaustestistä ja aiemmasta ultrasta saattoi päätellä, vauva on vähän kuukautisista laskettua pienempi. Laskettu aika siirtyi 3.7., eli eroa oli neljä päivää. Kaikki oli hyvin ja siellä se vauva liikuskeli. Uskomaton tunne, kyyneleet tuli silmiin. Ihana kun voi onnellisena viettää joulua.
 
Täällä myös käyty ultrassa tänään ja kaikki näytti hyvältä ❤
Vauveli oli ultrassa +5pv isompi mutta kun syöttivät tiedot koneelle tuli vain +2pv joten eivät lähteneet muuttavaa laskettua aikaa vaan se pysyi 4.7.
Aivan uskomattoman ihana tunne on kun kaikki oli ok❤
Täälläkin jännitetään täälläkin neljättä kertaa kertomista huomenna kuten suankin jännä miten kaikki on niin erilaista tällä kertaa
Laitanpa pyynnön liittyä faceen minäkin.
Ihanaa Joulua kaikille ja kovasti voimia pahoinvointeihin❤
 
anka.t:ltä sain vastauksen, että facen ryhmä on jo suljettu. Tosi harmi, koska monikin halusi odottaa nt- ultraan asti. Liekö syytä perustaa toinen ryhmä niille, jotka vielä haluaisi facenkin puolella kirjotella? :) Mä ainakin voin ottaa hommakseni perustaa sellasen, jos sinne saadaan porukkaa kasaan :) Pieni ja tiivis ryhmä toiveissa itselläkin....

suan ja pikkuruinen 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Saman vastauksen sain minäkin ja Ihmettelen kyllä että miksi ihmeessä sw on suljettu koska aina moni sanoi liittyvänsä vasta kun on käynyt ultrassa...??
En käsitä. Jo täällä ryhmässä on kertonut asioitaan kaikille jo 6 viikkoa miksei jatkossa mahdu enää sinne?
Sen ehkä vielä ymmärtäisin jos joku täysin uusi haluaisi mutta en sitä jos on alusta asti jännittänyt täällä muiden puolesta.
Kyllä tuli hyvä joulumieli
 
Hei joo suljimme ryhmän vastikää... Ryhmä oli aluksi tarkoitus pitää auki pidempään, mutta tilanne meni siihen että ennemistö tahtoi pitää ryhmän pienenä ja sellaisena missä oppii tuntemaan kanssaodottajat. Myös luotto ja uskallus kirjoittaa aroistakin asioista oli syy sulkemiselle. Harmi ettette malttaneet aiemmin liittyä. Luokaa toki uusi ryhmä mikäli haluatte meitä on jo se vähän yli sata ja se riittää meille.
 
Ihmettelen mistä se 100 on siihen ethmään tullut? Oliskos ollut reilua ottaa siihen sitten vaikka sata ekaa tähän ryhmään kirjoittanutta eikä sataa ekaa siihen pyytänyttä? Meitä ei kuitenkaan tässä ketjussa niin montaa eri ihmistä ole.
 
?? Mikä tässä nyt on ongelma? Jokaisella on ollut mahdollisuus liittyä ryhmään, en mahda sille mitään että ryhmä täyttyi siihen tahtiin että haluttiin se sulkea :eek: ei sinne ole ollut mitään naamarajaa. Nyt vain tuli enemmistön mukaan "määrä" täyteen.
 
Ja ryhmään sai liittyä haluamaansa tahtiin ja kaikki otettiin. Ei me aleta siellä ketääb odottelemaan, sinne tulee ne ketä tulee... Ryhmä vain äänestettiin suljetuksi... Ei tässä ketään ole mitään sääntöjä tehnyt ryhmän varalle. Eikä tämä kanava ole tosiaankaan ainoa mistä sinne on väkeä tullut, eikä ryhmä ole mikään kaksplussalaisten ryhmä...
 
En mä näe tässä ongelmaa. :) Ja mä ajattelin toki myös, että kyse on vain tän kaksplussan ryhmästä enkä sellasesta yleisestä :) Itse kaipailisin paaaaljon pienempää kuin sadan hlön ryhmä ja mielelläni pienempään liityn, jos sellanen kasataan. :) Mutta mä pärjään myös fb:n ulkopuolellakin, jos ryhmää ei kasaan saada :D Harmi, että ryhmä paisui niin suureksi, että kaikki täällä mukaan halunneet eivät sinne ehtineet... Ehkä moni odotti pääsevänsä sinne vielä ultransa jälkeen, kun ei ole puhetta ollut ryhmän sulkemisesta :)

Älkää nyt tällaisesta joulumieltä menettäkö! Se on vain yks fb- ryhmä! :)

suan
 
Jeps toivottavasti saatte uuden ryhmän kasaan :) Ja joo kyllähän jokainen voi ajatella ettei näihin ryhmiin kovin pitkiä aikoja odotella väkeä. Varsinkin kun ryhmät ovat tänäpäivänä erittäin suosittuja ja monet niihin pyrkivät :)
 
Minulle kyllä sopii uusi fb-ryhmä, jos suan sellaisen jaksaa perustaa! Haluan tosin odottaa juurikin tuon nt-ultran yli ennen kuin itse sinne liittyisin. Uusi pienempi ryhmä voisi olla itselleni jopa parempi kuin tuo alkuperäinen. Teitä muita nt-ultraa odottajia olen täällä kirjoitellessa oppinut jo vähän tuntemaan, eikä olisi ihan niin suuri kynnys liittyä fb-fyhmään omalla nimellä ja naamalla kuin johonkin isompaan ryhmään josta en tunne melkein ketään. Toisaalta myös pelkästään tänne kirjoittelun jatkaminen sopii hyvin, pääasia että on joku paikka missä saa vaihtaa kuulumisia. :) Hyvää joulua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: suan
Ryhmän saan perustettua heti, kun saan siihen liitettyä myös jonkun jäsenen itseni lisäksi. :) Laittakaahan mulle yv:llä linkki omaan fb-profiiliin niin pyydän kaveriksi ja sitä kautta saan liitettyä ryhmään. :) Mä ainakin itse toivoisin että ryhmä pysyisi pienenä ja ehkä jotenkin reiluuden nimissä haluaisin pitää sen niin ettei se olisi avoin kelle tahansa vaan tän kaksplussan oma? :) Ehkä jo heti aluksi voisi sopia minkä kokoisena ryhmä halutaan pitää ja jos sen rajaa vain kaksplussalaisille, niin tuskin täyttyykään mitenkään supernopeesti :) Mutta jossain vaiheessa "ovet" olisi kiva laittaa kiinni, jotta ryhmä voi pysyä tiiviinä ja tuttuna :)

Vauva2016 ryhmään en kuulu enkä näin ollen näe kuka siellä heinäkuisten ryhmään seuraa kaipailee. En halua liittyä mihinkään jättiryhmiin (kuten juurikin tuo yli tuhannen jäsenen vauva2016) :)
 
Hei, minut kans yllätti tieto, että ryhmä olikin jo suljettu. Kun täällä kans odottelin siihe nt ultraan saakka, mutta olispa kiva jos suan jaksais tehä uuden ryhmän. Esikoisen aikaan jäin ryhmästä ulkopuolelle ja se harmitti silloin paljon, koska pyyntöihin ei edes vastattu ja ryhmän vertaistuki olisi varmasti tullut enemmän kuin tarpeeseen. Itsekkään en halua kuulua noihin noin isoihin ja avoimiin ryhmiin kuin vauva2016.

Laitan linkkiä ja pyyntöä tulemaan tässä vklopun aikana? Joulumenoja paljon joten keskitytää näihin pyhiin, syömiseen ja rentoon menoon :)
 
  • Tykkää
Reactions: suan
Minäki mielellään liittyisin johonkin ryhmään, jos se vaan joku suljettu ryhmä on ja sitä ei omille kavereille näy.. mullaki niin paljon juoruakkoja kavereissa ja viikot sen verran vähäset että en haluais kenenkään tutun näkevän jos liityn johonkin fb-ryhmään :D

Jos siis joku perustaa tämmösen toisen ryhmän niin mielellään liittyisin ja tänne jos ohjeet vielä sais miten tämä kaikki tapahtuu :)

Kiitos!
 
Nuutinpoikanen: tarkoitus on tehdä ryhmästä salainen eikä sitä löydä muut kuin ryhmään kuuluvat. Ei siis näy kellekään muulle kuin ryhmäläisille. Laita mulle yv:llä linkki sun fb profiiliin niin saan sut lisättyä :)

suan
 

Yhteistyössä