* Heinäkuiset 2016 *

Tervetuloa uusille! :)

Täällä vietetään lauantaita kotona pahoinvoinnin kourissa. Pahoinvointi on nyt jatkunut viikon aamusta iltaan, mutta ilman hetken helpotuksen tuovaa oksentamista. Tällä hetkellä appelsiinimehu on paras ystävä, sen sijaan akurannekkeista ja B6-vitamiinista en ole ainakaan toistaiseksi saanut apua. Ulkona kävely auttaa hieman. Kertokaapa muuten, jos ootte löytäneet jotain itsellänne toimivia konsteja pahoinvointia vastaan! Olisi kivaa jos voisi kurkata hetkeksi tulevaisuuteen ja saisi tietää, kuinka kauan itsellä pahoinvointi kestää. Nyt täytyy ehkä vaan henkisesti varautua, että tätä kestää koko eka kolmannes. Olen viihdyttänyt itseäni käymällä lukemassa vuoden 2015 heinäkuisten kokemuksia vuosi sitten marras- ja joulukuulta. Oli kiva huomata, että monella jo joulun kieppeillä oli pahimmat pahoinvoinnit hellittäneet. Haaveilen joulusyömingeistä :)

Iloinen juttu on se, että sain eilen varattua neuvola-ajan! Se olisi vajaan kahden viikon kuluttua. Sain myös onneksi vaihdettua neuvolaa, kun se oletusneuvola on ihan eri suunnassa kuin työpaikka eikä sinne ole koskaan mitään muuta asiaa. Nyt on neuvola tosi kätevästi kodin ja työpaikan varrella. :)

eppula (+ nappula?) rv 6+5
 
Tanaan kaytiin varhaisultrassa..uskomaton fiilis :) siella se pieni jellybean kollotteli ja sydan pamppaili <3 itkuhan siina paasi.
Ensi pe on katilon tapaaminen,jolloin verikokeet ym ja joulun alla rv12 ultra :)
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Pumpulipallero & jellybean 8+1 :)
 
Kivaa kun ketjun väki kasvaa :) Ja onnea ihanista ultra uutisista.
Ei tunnu yhtään siltä,että ois raskaana. On myös tosi vaikea kuvitella, että elokuussa olisi meillä vauva o_O

Menkkamaista jomotusta aaltoilee. Rintojen arkuus hellittänyt. Siinäpä ne oireet.

Kyselin aiemmin mutta kukaan ei ottanu kantaa. Näistä pestyistä salaateista jotka on pakattu pusseihin tai rasioihin niin kuuluuko ne kiellettyjen listoille. Näitähän näyttää olevan monissa ravintoloissa salaattipöydissä, hampparin välissä... jne..

4+6 (ootte kaikki mua niin paljon edellä että täytyy käydä teidän alkupään kirjoituksia lukemassa mitä teille on näillä viikoilla kuulunut)
 
Heippa! Uusi ilmottautuu mukaan :) laskettu aika olisi 14.7 näillä näkymin ja 4. lapsi tulossa.
Pahempia oireita ei ole niinkuin edellisissä raskauksissa ollut, joten pikkusen on epäileväinen koko raskauteen.
Väsymys painaa ja vatsa on todella turvonnut, pikkuhiljaa alkaa rinnat tuntumaan erilaisemmilta, mutta mitään pahoinvointia tai heikotusta ei ole ollut. Repäisykipuja vatsassa on ajoittain.
Kirjoitan nyt ensin ja lähden sitten lukemaan ketjua alusta asti,
Onko meille heinäkuisille jotain salaista facebook ryhmää olemassa? Liittyisin mielelläni sinne jos on!

T: Kesäpäivät 7+2
 
Täällä menossa 7+2. Pahoinvointia on jo päivittäin mutta aaltoilee ja on hyvin riippuvainen syönneista. Eli tasaisesti saa vetää ruokaa :) Tuntuu että ruokahalua on ja lähinnä suolainen maistuu. Rinnat ei enää niin kipeät. Tälläisia oireita täällä tällähetkellä.
Tervetuloa kaikille uusimmille. Itsekin voisin harkita facebookryhmää kunhan päästään np-ultrasta "läpi".
 
Moi!
Tervetuloa uusille!
Ninnananna: Tsemppiä!

Täällä nyt menossa 7+1. Aamuisin hieman etovaa oloa ja iltapala ei meinaa maistua... suolaista tekee mieli. Vatsa on sekaisin välillä... Aikalailla oireetonta silti on! Neuvola 2 viikon päästä.
Epätodellinen olo kyllä on... aiemmin pahoinvointi jyllännyt jo täysillä näillä viikoilla!
 
Täällä alkaa ilmeisesti pahoinvointi jokseenki helpottaa, koska ei oo pariin päivään etovaa oloa ollu eikä oo tarvinu puhua norjaa. Ahistusta auttoi uutiskirje, jonka mukaan olo saattaakin jo alkaa helpottamaan.

Viikolla oli eka neuvola. Siellä otettiin mm verikoe, jota en aiemmasta muista, mutta veriryhmään liittyen tutkimukset olikin muuttuneet jonkin verran.
Yllätykseksi pääsen ensiviikolla ultraan, koska kierrossa ollu heittoja jonkin verran.

Kukaa kyseli salaateista? Ite en oo valmispakkauksia syönyt, mutta en yhtään tiedä onko ne kiellettyjen listalla. Ennen siis olen syönyt useinkin lounaaksi töissä. Hampparipaikoissa olen kyllä normisti syönyt salaatin.

Tänään 9+0 <3
 
Mulla ei pahoinvpintia oo näkyny ollenkaan .väsymys ja kylmyys jatkuu mulla. Voi kuinka monta kertaa mun onkaan tehny mieli ottaa päikkärit tänään mut eipä sitä oo oikeen voinut,ku pitää esikoisen perässä juosta vähä väliä ... aattelin tänään koittaa kotidoplerilla .tuskinpa sielt mitään vielä kuuluu mut pakko testaa :D
 
Heips! Täällä uusi kirjoittelee tällä foorumilla.
Toista odotellaan, esikoinen on kohta 1v9kk ja la tälle toiselle 6.7 eli nyt viikot 8+4. Varhaisultrassa kävin viime viikolla ja oli helpotus nähdä sintti siellä oikeaan paikkaan asettuneena <3

Pari viikkoa sitten oli pahlinvointi pahimmillaan mut nyt alkaa jo vähän helpottaa. Myös menkkajomotuksia ollut aika ajoittain ja rinnat arat, varsinkin iltaisin.. Lisäksi tää väsymys on aikamoista..

Jos vielä voi facebook-ryhmään liittyä niin mielelläni tulisin mukaan jos se vaan on suljettu niin et muut ei sitä nää :)
 
Mulla on nyt iskenyt se ällötys. Pari päivää ollut ihan aamusta iltaan ja koko ajan tekisi mieli vaan vetää jotain megasuolaista. Yhhyh. Tätäkö tämä nyt sit tulee olemaan? 6+2
Tsemppiä!
t. kohtalotoveri

PS. Itse oon pahimpina päivinä ottanut puolikkaan tabletin Postafenia, kun teratologisen tietopalvelun mukaan on turvallista. Enemmänkin ilmeisesti sais ottaa (2 tbl / pv), mutta jotenkin haluaisin kuitenkin käyttää mahdollisimman vähän mitään lääkkeitä. Tuo puolikas ei vie pahoinvointia kokonaan pois, mutta lopettaa mulla pahimman yökkäilyn ja mahdollistaa syömisen.
 
Heips. Ajattelin minäkin tulla tänne pörräämään. :) Itse lauantaina testin tehnyt, ja ei menny jakeluun ensimäisellä kerralla, niin varmistus piti tehdä vielä eilen. :D Alussa mennään, ja laskettu aika heinäkuun lopulla. Toivotaan että kaikki menee hyvin. Itsellä on paljon isoja asioita samaan syssyyn. Vasta pari kuukautta sitten muuttanut uudelle paikkakunnalle, ja sukulaiset ja ystävät jäivät 200 kilometrin päähän. Eli vähän on haikea olo tällä hetkellä, kun kaikki tutut on kaukana, ja tukiverkostona itselle tällähetkellä on uudella paikkakunnalla mieheni. Lisäksi vähän aikaa sitten todettiin syömishäiriö ja uupuminen...tosin uskon, että nekin asiat paranevat tämän iloisen uutisen myötä, kun on pakko ajatella nyt muutakin kun omaa hyvinvointia, nyt on ajateltava myös ihmisen alkua, Ennestään minulla on kohta 9 vuotta täyttävä poika. Iloista odotusta kaikille täällä, nautitaan joka hetkestä! :) <3
 
Hei,
Minäkin ilmoittaudun mukaan.
Laskettu aika olisi heinäkuun lopulla. Meillä on ennestään kaksi lasta.

Pahoinvointia ei onneksi ole vielä ollut, mutta eiköhän sekin kuvioihin tupsahda kohta :) En ole siltä aiemminkaan säästynyt. Muuten on kyllä hyvin vahvat oireet. En muista, että aiemmin olisi tissit olleet näin kipeät ja ihan piukeena. Pissalla saa rampata jatkuvasti. Viime yönäkin jouduin kahdesti käymään.

Varasin tänään ajan alkuraskauden ultraan ja ensimmäiselle neuvolakäynnille ennen joulua. Ensin ajattelin, etten tällä kertaa tuohon ultraan mene, mutta sitten alkoi tuntumaan, että sinne np-ultraan on vielä niin pitkä aika!
 
  • Tykkää
Reactions: Riksua
Monilla nakojaan yokotysta/oksentelua. On se kylla ihan kamalaa, mutta uskon etta ohi menee jossain vaiheessa.
Itsellani allotys ei onneksi enaa niin pahana ole. Enemman myos tekee mieli suolaista kuin makeaa.
Eilen ja tanaan ollut "nippailuja" tms alavatsassa ja vasy olo jatkuu. Helposti menee parin tunnin paivaunet ja normaalit younet myos.
Asken kauppareissulla rupesin melkein panikoimaan kun tuntui ihan silta, kun kuukautisten alussa kun hurahtaa housuun. Siina sitten toivoin koko loppumatkan etta se olisi vain valkovuotoa. Ihan kauhee fiilis ja rupes ihan itkettaa. Kotona kun olin niin ihan taysilla jo itkin, mutta onneksi se oli vain valkovuotoa! Siina sitten itketti helpotuksestakin.. kai ne on naa hormonit mitka tammoseksi tekee.
Taitaa tuota valkovuotoa ruveta nyt enemmankin tulemaan? Mulla ei alkuraskaudessa nakynyt sen kummemmin mitaan, vaikka lueskelin etta se voi lisaantya.

Pumpulipallero rv8+3
 
Hei, täällä ilmoittautuu yks uusi odottaja, jonka la heinäkuun lopussa.
Viikkoja nyt 5+5. Kotona ennestään poika 12/13. Tämä raskaus täysin yllätys.:)

Liittyisin mielelläni fb-ryhmään ja kirjoittelisin siellä, täällä kun en pysy yhtään mukana.:D
 
Tsemppiä!
t. kohtalotoveri

PS. Itse oon pahimpina päivinä ottanut puolikkaan tabletin Postafenia, kun teratologisen tietopalvelun mukaan on turvallista. Enemmänkin ilmeisesti sais ottaa (2 tbl / pv), mutta jotenkin haluaisin kuitenkin käyttää mahdollisimman vähän mitään lääkkeitä. Tuo puolikas ei vie pahoinvointia kokonaan pois, mutta lopettaa mulla pahimman yökkäilyn ja mahdollistaa syömisen.
Kiitos, ja samoin sinne! Mä en ole sentään vielä puhunut norjaa, mutta aamut alkaa kunnon krapulaololla, iltapäivällä yökötyttää ja illalla saa myös nieleskellä. Tänään duunimatkalle lähti mukaan purjopussi jos alkaa bussissa ällöttää. Mutta eihän tää koko loppuelämää jatku. :cool:

Eka neuvola olis 11.12. ja mies haluaa tulla mukaan. :) Ootteko te muut ottanu kumppaneita messiin?

Niin ja pumpulipallero! Mulla on ihan samat olot! Eilen meinasi tulla parku kun olin ihan varma että menkat alkoi. Kyllä nää on jänniä aikoja!

6+4
 
efi
Hei kaikille!

Täällä myös uusi odottaja. Lasketusta-ajasta ei ole mitään varmuutta, mutta jonnekkin halusin päästä purkamaan tuntoja. Luulen lasketunajan osuvan heinäkuun lopulle.

Täällä ennestään kaksi lasta (4v ja 8kk pojat). Ikäeroa tulossa siis 1v4kk kahdelle nuorimalle, jos raskaus sujuu hyvin. Apua! Kolmas lapsi oli kyllä toiveissa, mutta ei nyt ihan vielä. Raskautuminen näin nopeasti oli yllätys, koska kakkosta yritettiin 1,5 vuotta. Sillon oli yksi keskenmenny raskaus, joka sai alkunsa vuoden yrittämisellä. Mulla ei siis oo ollu vielä menkkoja edellisen raskauden jälkeen vaan osuma tulikin jo ekasta kierrosta.

Perjantaista lähtien olen kärsinyt omituisista vatsavaivoista ja eilen tein miehen kehotuksesta raskaustestin. Digitestiin pamahti raskaana 3+. En edes testannut heti aamusta. Tämän perusteella siis luulen, että la on heinäkuun lopulla. Ens viikon torstaina on sattumalta aika gynekolokille, niin samalla sitten selviää, että millä viikoilla tässä oikeen mennään.

Tänään harkittin jo tosissani vessanpöntön halailua, vaikka eilen vielä ilmotin miehelle, että oon päättäny olla kärsimättä pahoinvoinnista tässä raskaudessa. Muita oireita en oo huomannut. Viime viikko oli kylmä (asun ulkomailla) ja kirosin heti koko taven mielessäni, mitä en yleensä tee. Ehkä se oli sitten raskausoire. Väsyneitä ollaan miehen kanssa molemmat tällä hetkellä, kun on kerta talossa vauva ja mies rakentaa taloa eli oon käytännössä kaikki päivät lasten kanssa yksin kotona.

Oireiden perusteella veikkaan että vois olla rv 7 menossa, mutta se selviää sitten reilun viikon päästä. Ainakin siihen asti hengailen joka tapauksessa täällä teijän seurana.

Hyviä vointeja kaikille!

efi ja pallero
 
Tervetuloa uudet ❤

Oottekos muut vielä np ultra aikoja saaneet? Mulla tänään selvisi että 23.12 on aika. Toivottavasti kaikki on hyvin siellä <3
Olen alkanut pelätä niitä riskilukuja...ensi viikolla on verikokeet.
 
Minä kävin eilen yksityisellä varhaisajan ultrassa. Ilmeisesti edellisen raskauden jäljiltä kierto ei tosiaan ole palautunut normaaliksi (mulla normaali kierto ollut jo pitkään 31pv) vaan on ollut hieman lyhyempi 28pv kierto. Minun laskujen mukaan eilen olisi ollut 6+5, mutta mittojen keskiarvoksi ultraaja sai 7+1. Pääasia, että syke löytyi ja kaikki näytti todella hyvältä! Ei tarvitse ainakaan pelätä niin paljoa kun edellinen oli riskiraskaus ja heti ultrassa varoiteltiin, että voi käydä jotain.

Soittelin tänään neuvolaan ja sain ensi keskiviikolle aamulle ajan. Jännittää! Pikkuhiljaa alkaa muuttua konkreettisemmaksi tämä ja mieskin eilen ultran jälkeen jo illalla innostuneena puhui ensi kesästä. :) Ehkä mieskin uskaltaa nyt alkaa innostua kun hän on pelännyt tässä alussa keskenmenoa melkein enemmän kuin minä.

Irelia 7+2
 
Irelia, mulla esikoisesta menkkojen mukaan oli LA 7. päivä ja varhaisultrassa se siirtyi 14. päivään. NP-ultran tulos antoi kuitenkin 8.päivä ja se jäi viralliseksi LA:ksi.

Tuntuu, että vähän tiukemmat housut alkaa jo ahdistaa alavatsalta. Lähinnä tuntuu ikävältä paineen tunteelta istuessa. Katselin eilen kakkosen ajoilta olevia masukuvia ja yllätyin kuinka aikaisin maha tulikaan esiin! Varmaan sama juttu nytkin. Hain vanhat äitiysvaatteet säilöstä ja ajattelin tässä joulukuun aikana käydä ne läpi ja katsoa mitkä on käyttökelpoisia ja mitä uutta pitää hankkia.

Joie rv 5+6
 
Onnea uusille odottajille! :)

Niistä salaateista joku kyseli: En itse luota niiden puhtauteen. En syö myöskään kaupan altaiden ja/tai ruokaloiden salaatteja. Tosin ruokaloiden salaatit kierrän lähinnä siksi, että niissä on usein mukana kypsentämättömiä (kuumentamattomia) pakastevihanneksia, joissa piilee listeriavaara. Mutta kukin tavallaan. :)

Mulla vuodot jatkuu yhä ja mietin, että ens tai sitä seuraavalla viikolla on pakko mennä uusintaultraan. Soittelin neuvolaan, tätsy halusi kuitenkin ensi viikolle jo ekan ajan, kun alkaa noita viikkoja olla. Edelleen ihan pelkkää verta, ei klönttejä, mitä vuotaa. Välillä ei tule lainkaan, välillä taas melko reippaasti. Ei siteeseen asti kuitenkaan, mutta se saattaa johtua siitäkin, että käyn vessassa pyyhkimässä niin usein, ettei se ehdi. :whistle:

Kertakaikkisen ärsyttäväähän tämmöinen vuotelu on. Jännä juttu oli minusta se, että terkka sanoi, et jos jatkuu viikon, sun on mentävä uudestaan ultraan. Mutta julkiselle ei kuulemma silti pääse. :ROFLMAO: Haha. Ok, mä voin kävästä yksityisellä, mut mun mielestä on koomista neuvolasta sanoa, et ultra on paikallaan ja sitten perään todeta, että hei et sä tänne ultraan pääse. Mutta joo. En nyt jaksa uskoa kumpaankaan, en raskauden jatkumiseen enkä keskeytymiseen. Leijailen taas siellä tutussa välitilassa, jossa esikoisenkin kanssa. Toisaalta.. kun mä tiedän, miten vuosin esikoisesta (enemmän kuin nyt), en ole täysin menettänyt toivoakaan. Mutta saapi nähdä. Aika näyttää ja mitään ei voi tehdä.

Oireet jatkaa samaa tasoa. Ällötykset ehkä vähän lisääntyneet ..tai sitten ei. Viikkoja ois nyt 7+2.
 
Pakko muuten vielä kertoa. Järkytyin niin siitä ultran hinnasta viime viikolla, että aloin huvikseni tutkia meidän paikkakunnan muiden paikkojen hinnastoa. En voinut kuvitellakaan, että hintaeroa voi olla niin paljon, joten en kysynyt hintaa etukäteen, oma moka. Olen aikaisemmat raskaudet ollut eri paikkakunnalla ja alkuraskauden ultra on aina maksanut 50-60 e. No niin olisi täälläkin ollut toisaalla (ja sinne toisaalle menen nyt uusintaultraan), Terveystalossa maksoin siitä yli 200 e. Joten jos ette vielä ole käyneet, mutta olette menossa, muistakaa verrata hintoja. ;)
 

Yhteistyössä