* Heinäkuiset 2016 *

Kärpälle pahoittelut :(

Ninnannalla olikin hyviä uutisia!

Pahoinvointi löysi tiensä tännekin. Eilen oli vähän kuvotusta, tänään jo enemmän. Nappasin aamulla varuilta muovipussin laukkuun. Naama valkoisena istuin lentokentällä ja mietin selviänkö edes koneeseen. Päivä meni ihan ok, tosi ruoka ei oikein maistu. Nyt iski joku iltayökötys. Huh! Sormet ristiin ettei tämä nyt ole samaa luokkaa kuin kakkosen kanssa - jatkuvaa oksentelua puoliväliin asti ja satunnaisesti sen jälkeenkin.

Muoks.
Viikot kai 6+1
 
No nyt rupes sit kunnol ahistaa. Koko aamun piinannu hirveet menkka jomotukset ja kuumotus alavatsalla ja sen lisäks tulee pyyhkiessä verta :( ei paljoo mut ihan selvästi kuitenkin... saas nähä kuin tässäkin sitten käy.

6+5
 
Kärppänä ❤ toivon sydämestäni että tulet pian raskaaksi ja kaikki menee hyvin❤
Nessu87 toivottavasti on vain ohi menevää tuo tiputtelu❤
Ninannanna mahtavaa että siellä olikin kaikki hyvin!❤

*****

Verikokeista meillä käydään labrassa viikolla 10+0-10-6.
Varasin ajan maanantaille jolloin on tasan 10 viikkoa.
Ultra aika siis 12+3 ja soittavat ennen ultraa verikokeiden vastauksista.

Aika oireeton olo tässä kyllä on. Pientä aamu kuvotusta ja ihan järkky väsymys mutta 3n lapsen äitinä olisin varmaan ilman raskauttakin. On niin pimeää ettei voi kukaan pysyä hereillä...! :D

Mieli tekis jo facen puolelle mutta järki sanoo että pitää odotella np ultraan asti.. :/

Voikaa hyvin!❤
 
Täällä ilmoittautuisi yksi odottaja mukaan joukkoon !

Itselle tämä on toinen raskaus ja vatsa on mielestäni jo hurjan kokoinen! Kävimme keskiviikkona neuvolassa, kohdun reuna on jo likellä napaa. Raskauspahoinvointi vaivaa; välillä saa oksentaa aamulla ennen lähtöä ja välillä vietän illan oksentaen. Muuten on merisairas-fiilis 24/7. Oireet eivät kuitenkaan ole niin rajut, kuin esikoista odottaessa.

Liittyisin mielelläni myös facebookin ryhmään. :)

Viikot 8+3.
 
Mulla jatkuu toi verinen limavuoto. Ei tuu pikkareihin asti mut pyyhkies melkeen joka kerta ja sit nämä kramppimaiset kivut jotka tulee ja menee ... maanantaina neuvola ja sinne menen jos kivut ei tästä voimistu tai tule kovempia vuotoja.
 
Nessu87, toivottavasti tiputtelu loppuu. Netistä oon taas lukenut että alkuraskaudessa naisilla on ollut vuotoa ja tiputtelua ja asiat on kuitenkin olleet ihan ok. Tsemppiä!

Omaa napaa sen verran että kerroin pomolle ja pomon pomolle epävirallisesti raskaudesta kun ei tästä laattailusta meinaa tulla loppua enkä pysty keskittymään mihinkään. Olivat oikein mielissään ja käskivät vaan ottamaan rennosti. Nyt tietty sit iski heti alavatsatuntemukset ja aloin miettiä että kerroinko liian aikaisin. Mutta eiköhän kaikenmaailman kipuilut ja oudot olot oo aika normaaleja...

Tämä pahoinvointi alkaa tosin haitata elämää kun en uskalla lähteä mihinkään kun koko ajan on oksennusolo. Bussimatkat töihin ja töistä kotiin on yhtä helvettiä ja töissäkin saa kerran tunnissa olla ravaamassa vessaan kun tuntuu että tulee yleinen. :( Viikkoja vasta 7+1, kuinka kestän??
 
Tiikeriankka,

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa. Mulla oli viikot 6-8 ne pahimmat ja nyt on 10+1 ja pahoinvointi on selkeästi alkanut lieventyä :) lievää kuvotusta vain mutta ei yhtään tunnu siltä että oksentaisin. Tässä vaiheessahan ne hormonit alkaa pikkuhiljaa vähetä. Luultavasti voit jo paljon paremmin jouluna! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiikeriankka
Juu, mäkin oon lukenu kaikki maholliset stoorit verisistä vuodoist raskaus aikana niin onnellisista lopuista surullisiin. Hematoomast,kaksos raskauksista kun toinen luovuttaa,ja selittämättömist ...Enmä ihan oo luovuttanu vielä :) mutta tuntuu että on enemmän kun pikku tuhruttelua :s äskenkin tuli pari hyytymää.esikoisesta tuli rv 18+ vuotoa mutta hyvin vähän ja vaan parilla kertaa ja loppui siihen . No ei täs auta ku ootella et miten käy...kyl tommonen aina säikäyttää oli sit paljon tai vähän :/
 
No mä oon kieltämättä kova stressaa näitä juttuja ja helposti aattelen pahinta ....mutta nyt kyl alkaa tuntuu et tämä tosiaan taitaa olla tässä... kipuja alkanu tuleen kuitenkin sen verran et ei lupaavalt vaikuta .vuoto hieman lisääntyny hirvee kuumotus ja jomotus alavatsalla. Taidanpa käpertyy peiton alle loppu päiväks... :( huomenna aattelin neuvolas kuitenkin käydä näkeepähän sitten miten on käynyt.

Kyl sitä kaikenlaista pientä pelastautumista toivois mutta mutta helpompi itelle aatella että on km,eipä tuu sit niin isona uutisena jos näin on
 
Tsemppiä Nessu! Toivottavasti neuvola menee hyvin.

Ja hyvää itsenäisyyspäivää tyypit! Mä olen aikeissa pistää Tuntemattoman pyörimään ja yritän unohtaa ällötyksen ja epämääräiset kivut. Jos sit illemmalla saisi vaikka joulukuusenkin pystyyn. :)
 
Tiikeriankka, kuullostaa hyvin tutulta tuo pahoinvointi ! Itse kerroin myös pomolle aikaisin raskaudesta, ei paljoa pysty peittelemään tätä valtavaa mahaa saati pahoinvointia. Muutamaan otteeseen täytyy käydä töissäkin "miettimässä" henkilökunnan vessassa, jotta selvitäänkö tästä päivästä vai ei..

Nessu87, tsemppiä! Toivottavasti vuodoista ja tuntemuksista huolimatta pieni olisi edelleen matkassa mukana. <3
 
Lusitarius, nauratti vähän toi sun "miettiminen". :LOL: Toivottavasti sulla ja kaikilla muillakin olo helpottaa pian. Olis paljon kivempaa jos pahoinvoinnin sijasta saatais kärsiä vaikka nuhasta. Nuhan kanssa olisi niin helppo elää!

Stressasin tota töihin menoa niin paljon että pistin pomolle aamulla viestiä ja kysyin voisinko käydä hakee läppärin ja tehdä kotoa töitä ihan vaan pari päivää ja se sanoi että tottakai. Helpotus! En tietenkään voi viikkokausia olla kotona mutta on vaan koko ajan sellainen olo, että laatta lentää niin edes pari päivää poissa toimistosta auttaisi suunnattomasti. Nyt tässä odottelen että olo helpottuisi niin pääsis ukko heittää töihin hakemaan sitä läppistä...

Moon 7+3 eikä mahaa oo lainkaan. Vähän olis turvotusrellua mutta aamuisin sekin on kateissa. :giggle: Tämä tosin on eka raskaus joten ei kyllä ihmekään?
 
Taalla huono olo ehka hiukan lievempi, tosin nalka vaivaa vielakin. Jospa talla viikolla paasis paremmin salille kun ei ole aiemmin jaksanut tuon huonovointisuuden takia kovin usein kayda.
Nyt on myos ruvennut vaivaamaan kauhee kuumuus. Siis valilla tuntuu etta on tosi lammin kotona, vaikka yleensa olen vilukissa. Sama yolla, lentaa monesti minun puolen peitto miehen paalle yon aikana kun tuntuu liian kuumalle se paalla :p luin, etta tama voi johtua siita, kun verta kiertaa enemman kropassa raskauden aikana. Ja varmaan muutenkin noista hormoneista :D ja vasymys jatkuu kanssa ja ilmavaivat. Valilla kylla niin ilmapallo-olo.

Tanaan 9+4 :)
 
Täällä ilmoittautuu vielä yksi heinävauvan odottaja, jos mukaan mahtuu :whistle: oon plussaamisesta asti lukenut teidän juttuja, mutta nyt vasta uskalsin kirjautua tänne.

Tänään 8+2 (jos oikein muistan(n)) la. siis 16.7. Toista innolla odotetaan, esikoinen 3v.

Millä viikoilla teillä on eka neuvola? Mulla on ens viikolla, silloin on jo 9+3. Katoin esikoisen neuvolakortista että silloin olin vk6+4. Jännää vaan miten ehdin saamaan nt-ultraan ajan, kun luulusin että se pitäis olla viimeistään tammikuun alkupuolella.. mulla on semmonen työ josta ei ihan helposti irroittauduta käymään lääkärissä kesken päivän ni siksi stressaan.
 
Tsemppiä kaikille olojen kanssa kärvisteleville! Ja Nessu87, toivon kovasti että pikkuinen pysyisi kaikesta huolimatta kyydissä! Tulethan kertomaan sitten miten neuvolassa meni.

Kävin perjantaina akupunktiossa raskauspahoinvoinnin vuoksi. Olin hieman epäileväinen akupunktion suhteen, kun nei guan -pistettä stimuloivat akurannekkeetkaan ei ole auttaneet mitään. Mutta tämä kiinalainen lääkäri ei edes koskenut koko nei guan -pisteisiin, vaan pisteli neuloja eri puolille jalkoja, käsiä ja päätä. Akupunktion lisäksi hoito sisälsi erilaisia hierontoja, lämpötyynyjä, teetä, ruokavalio-ohjeita yms. Kahden tunnin käsittelyn jälkeen olo oli mielettömän hyvä! Nyt on menossa kolmas päivä akupunktion jälkeen, ja pahoinvointia on kyllä edelleen aamusta iltaan, mutta se ei ole enää niin voimakasta. Olen pystynyt käymään kylässä viikonloppuna, ja jopa puuhailemaan hetken keittiössä! Ja tänäänkin olen saanut töissä jopa töitä tehtyä. Välillä oon meinannut itkeä tirauttaa ilosta, kun on taas pystynyt tekemään jotain tuollaisia pieniä asioita. Jääkaappi haisee kuitenkin edelleen kuvottavalle ja täytyy pitää huoli säännöllisistä syömisistä. En sitten tiedä olisiko pahoinvointi ollut joka tapauksessa pienempää näinä viimeisinä päivinä, mutta ei sillä ole niin väliä. Ajattelin joka tapauksessa käydä siellä tällä viikolla vielä uudestaankin, oli niin rentouttava ja miellyttävä kokemus.

rv 8+0

PS. Tervetuloa mukaan sosah!
 
Just tulin neuvolastaja tää mun uus neuvolatäti ei osaa sitä ultra laitetta käyttää eikä kukaan muu siellä:cautious: sillon olevista joten sain lähetteen äippä polille ja huomenna pitää sinne soitella et koska pääsee käymään ja labraan viiä kusinäyte virtsainfektion varalta. N.tätisano et uskoo kyllä et kaikki ois ok,mut uskon ite että ei. Vuoto hävis illal jokskuks aikaa mut aamulla taas sama ja jatkuu edelleen ...
 
efi
Kurjaa Nessu, että ei onnistunu ultraus tänään neuvolakäynnillä. Vuodot on siitä ikäviä, että niistä ei voi oikeesti päätellä yhtään mitään ja vaikka sen tietääki niin silti sitä vaan stressaa. Itellä oli yks keskenmeno ja jotenki mulla oli jo heti plussasta asti sellanen olo, että kattoo ny tuleeko tästä mitään. Muissa raskauksissa ei sellasta oloa oo ollu. Onko sulla muuten raskausoireita? Mulla katos kaikki raskausoireet pari päivää tiputtelun alkamisesta. Lisäksi vuoto muuttu pikkuhiljaa runsaammaksi, kunnes sitte eräänä iltana kaikki tuli ulos. Kipuja mulla ei ollu oikeestaan missään vaiheessa viimesen illan pientä särkyä lukuunottamatta. Toivottavasti sulle järjestyy pian ultra-aika ja toivottavasti kaikki on kunnossa!

Kärpälle täältäkin pahottelut menetyksestä.

Taitaa aika monet kirjotella vallan fb:ssä. Itte en yleensä oo niihin fb-ryhmiin liittyny, mutta tällä kertaa ajattelin tehä poikkeuksen kunha oon saanu viikot varmistettua lääkärillä. Viime raskaudessa ainaki melkeen kaikki siirty fb:hen ja täällä palstalla oli sitte aika rauhallista.

Oma olo on ihan ok. Pahoinvointia on mutta vähemmän ku aikasemmissa raskauksissa. Jos syö riittävästi, niin pahoinvointi on ajoittain täysin poissa. Tänään oon ollu aiemmasta poiketen ihan tajuttoman väsyny.

Vielä kolme päivää pitäis jaksaa odottaa ekaa ultraa. Pikkasen jännittä, että millä viikoilla tässä oikeen ollaan.
 
Pakko tulla pikaisesti vielä omanapailemaan, kun kävin tänään varhaisultrassa. Ja siellä oli semmonen pikkunen 1,9 cm tyyppi, jolla sydän sykki, ja jolla oli suloiset kädet ja jalkojen alut! Gyne sanoi että ollaan jännän äärrellä, koska näinä päivinä alkion pitäisi alkaa ruveta liikkumaan, ja eikös se siellä sitten pari kertaa viuhtonutkin käsiään niin, että koko kroppa heilui! <3 Tiedostamattomia liikkeitä ovat tosin vielä. Tyyppi oli 5 mm isompi kuin näillä päivillä pitäisi olla, ja vastasi viikkoja 8+4. Viikkoja korjattiin kuitenkin vain yhdellä päivällä isommaksi, kun olin tikutellut ovulaatiota niin tarkasti, ettei 8+4 voi pitää paikkaansa. 8+1 siitä nyt siis tuli.

Oli kyllä ihana käydä samalla lapsettomuuslääkärillä jonka luona oltiin jo käyty aloittelemassa hoitoja ennen tärppiä. Lääkärikin oikein iloisesti kikatteli tyypin heilahduksille, siinä työssä on varmaan mukavaa päästä todistamaan myös niitä toivottuja lopputuloksia. Nyt sit vaan jännääminen jatkuu, toivottavasti tuo ihana pikku-tyyppi pysyy matkassa mukana!
 
  • Tykkää
Reactions: Tiikeriankka
Nessu minkälaisia hyytymiä? Veri vai limakalvo? Ne on erinäköisiä. Limakalvo on sellaista riekaletta, verihyytymät on vaan klönttejä. Verihyytymiä voi tulla, jos jossain vaiheessa vuotoa on paljon ja se ei jostain syystä pääse ajoissa ulos, vaan hyytyy matkalla. Mut jos niitä on kohdussa, ne juilii kyllä.

Limakalvoriekaleita ei pitäisi tulla.. mutta. Mulla esikoisen raskaudessa vuodon seassa oli tosi pieniä riekaleitakin. Mut siis tosiaan pieniä.

Tässä raskaudessa vuotoa ehti tulla viitenä päivänä ennen kunnon vuodon alkua. Kertaakaan ennen kunnon vuodon alkua sitä ei tullut siteeseen asti. Lähinnä veristä valkovuotoa, välillä kirkasta, välillä vain persikkaista, välillä loppui kokonaan. Vuodon käynnistyessä juilinta todella lähti käsistä, mulla tuli hurjat poltot kahtena yönä. Eka vrk tuli vain verta, vasta sitten alkoi tulla limakalvoa.

Vuodosta on hankala sanoa, onko haitallista vai ei. Pahinta on se epätietoisuus ...tiedän. Jos et muuten ultraan pääse, lähde päivystykseen. Sitä kautta homma ainakin selviää. Peukut pystyssä, että kaikki on kunnossa. (y)

...Mulla itsellä oli muistoihin jäävä itsenäisyyspäivä. Ei se kohtu tyhjä ollutkaan (minkä jo vähän tiesinkin siitä limakalvomäärästä, jota tuli edeltävät päivät), vaikka torstaina sairaalassa niin sanoivat. Eilen alkoi hurjat vuotosolinat, ja jouduin lähteä päivystykseen. Se meni kuitenkin hyvin. Sain paljon lisätietoa (sattui hyvä lääkäri) ja näyttää sittenkin epätodennäköiseltä, että tämä olisi johtunut mun myoomista. Mulla ei ole missään vaiheessa noussut hcg:kään oikein kunnolla, alkiossa tai istukassa tai molemmissa on ollut vikaa myös. ...kuulostaa ehkä kylmältä, mut se helpotti jättimäisesti mun oloa. Toivoa siis on, että seuraava onnistuu. :)

Ilta päättyi kotona siihen, että nyt tiedän kohdun tyhjentyneen. Alkio muine raskausmateriaaleineen tuli vihdoin ulos. Jotta nyt se oikeasti on o-h-i. Huojentavaa sekin.

En enää tule teidän ketjua vakoilemaan, mutta Nessu, jos haluat kysyä jotain, kirjottelen tuolla vauvakuumepuolen km-ketjussa. :)

Tsemppiä jälleen kerran kaikille!! :love:
 
No raskaus oireina mulla ollut vaan kylmyys ja väsymys.mut ei kyl oo kumpikaan kauheesti vaivannu täs viime päivinä... sitä vuotoa tulee sen verta paljon et voin joutuu 3-5 kertaa pyyhkiin kunnes tulee puhas paperi. Se alko ensin verilima sekotuksena josta sit ylty ihan kirkkaaks vereks ja noita pieniä hyytymiä seassa .tänään 4 vuoto päivä. Pitää tsekkaila niitä tarkemmin ens kerralla .

Nii ja tota vuoto ei joka vessa käynnil tosiaan tuu myt enimäkseen. Mutään ihan kauheita kipuja ei oo vielä ainakaan tullut... No tulen huomenna ilmottaan lekurin jälkeen miten kävi (oletan että saan ajan huomiselle ):)

.sitäkin mietin et 3v sitten ku olin raskaana oli la sama kun nyt ja kesken meni joulukuun alussa näihi samoihi aikoihi :s
 
Ihania uutisia Ninnannalla! Onnea!

Onko teillä kellään tiedossa, mistä Suomessa saisi ns. belly beltejä eli farkkuihin kiinnitettävää lisäosaa, kun nappi ei mene enää kiinni (ks. kuva). Mulla 10 vk täynnä ja tuntuu ja kaikki housut puristaa masun kohdalta...

Tänään myös eka neuvola. Olisi ihana, jos siellä kuunnteltaisi sydän äänet, mutta taitaa olla toiveajattelua. Ekasta ultrasta on jo kaksi viikkoa, ja vaikka varmasti kaikki on mennyt senkin jälkeen hyvin, haluaisin kuulla äänet :)
 

Yhteistyössä