* Heinäkuiset 2016 *

Tervetuloa Mari, onnea plussasta!

Tiiättekö, mulla on maha kasvanut! Tiedän kyllä että ei se vauvan takia ole, mutta mulla on maha aivan täynnä ilmaa. Vähän ennen plussausta asti ollut koko ajan tällaista, maha vaan isonee ja isonee! Onko kellään muulla tällaista noloa ilmapallovaivaa? Ihan kauhea möhö-olo!

Jos toimisi puhelimellani hymiöt niin laittaisin nyt sellaisen nolosteluhymiön!
 
Pumpulipallero en ole vielä neuvolaan soittanut, kun tuntuu kokoajan jotenkin niin epäuskoiselta että raskaana ollaan. Teen vielä pe viikkonäytöllisen digin jotta sitten uskon :) Ajattelin maanantaina soittaa.
Tervetuloa Mari joukkoon !
En vielä millään usko että on totta vaan jotenkin kokoajan epäilee. Ehkäpä sen digin jälkeen sitten uskon ja voin ajatella tulevaa jo. Sitä kyllä kokoajan tunnustelee että mikähän nippaus tuo on ja mikä muljaus tuo on :D
 
Mulla meni sit kesken, eli voi poistaa tuosta listasta... :( verinen tiputtelu ei siis luvannut mitään hyvää ainakaan mun kohdalla, kun siitä parin päivän päästä alkoi vuotaa kunnolla pienten kipujen kera.

Onnea teille kaikille muille! :)
 
Heippa!
Täällä 1,5v odotuksen ja inseminaation läpikäyneenä plussasin! Meille tulossa esikoinen, ikää mulla 28, miehellä 30. Tänään tasan 4+0 ja eilen digi näytti 1-2. Perjantaina testaan uudelleen ja toivon viikkojen nousevan :) Me saadaan lapsettomuuspolilta kunnan kautta varhaisultra vk 7-8. Jos siellä näkyy toivottu syke, niin otan vasta yhteyden neuvolaan. Jatkuva etova olo kummittelee ja 3h välein pitää jotain ainakin syödä. Nippailuja tuntuu ja aaltoilevia menkkaoloja, unettomuutta ja siitä johtuvaa väsymystä :D
Laskettu aika 13.7.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nerdee
vadelmanen voi ei :( tsemppia sinulle <3

minulla on oireina ollut tanaan jarkyttavan kipeet/arat rinnat. On ne muinakin paivina ollu kipeena muttei nain paljoa. Ilmavaivoja on ollut ja muutenki semmonen lollo-olo, tosin olishan mun pitanyt muutama kilo karistaa ennen vauvaa mutta ei se mitaan nyt menen nailla ja yritan syoda terveellisesti ja liikkua :)
heti plussan jalkeen monena paivana oli semmosta "kuhinaa" alavatsalla, jannia tuntemuksia. Tanaan ei ole ollut niin paljoa (vai onkohan niihin tottunut?). Mun mielesta hikoan helpommin? Niin ja on tullut nukuttua aikaseen ja paivaunia myos. voi tosin johtua siita, kun ollut tuota flunssaa enka ole valilla saanut kunnolla nukuttua.

miten muuten olette liikkuneet/meinaatte liikkua raskautenne aikana? itse aiemmin olen aina tykannyt esim zumbasta, mutta nyt mietin sita kun sykkeet nousee mulla tosi korkeelle enka osaa tehda niita liikkeita "varovaisemmin" niin en sitten tieda onko jarkea menna.. eika viittis muutenkaan opettajalle sanoa viela raskaudesta. Jospa sita salilla kavis ja lenkilla.
Pilatesta olis kiva kanssa jatkaa, mutta luin ettei saisi olla paljoa selallaan? Onko naa nyt naita pelottelujuttuja vai mitenka? en voi kylla pilatestunnilla tehda jotain muuta silla aikaa kun muut makaavata maassa ja tekevat liikkeita.. eli ehka parempi itsenaisesti tehda jotain muuta eika menna tunneille mukaan.
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut menetyksestä Vadelmaselle. :unsure:

Mä voin jo kokemuksesta sanoa, että ekat 12vkoa on niin paha olo (alkaa ens viikolla :D), et ei voi ajatellakaan liikuntaa, kun vain oksettaa ja pyörryttää. Sit joskus 16 viikolla alkaa kipuilut jotka vain pahenee loppu kohden niin et kävelykin tekee kipeää. Mut ajattelin jonnekin mammajumppaan mennä, et saa vähän keho huoltoa, kun tuli näin pian tää uusi raskaus.

Ja on se totta, että ei voi selällään maata, mut se tulee vasta sitten, kun sikiö on niin iso että äidin selällään ollessa painaa suuria verisuonia tukkoon. Se ei ole vaarallista, mut siitä voi tulla äidille huono oli verenkierron heiketessä. :)

Ja vatsan turvottelua on täälläkin. Kunnon pötsi tullut ja varsinkin alamaha pullottaa. :( Ei hyvä, kun just päässyt eroon edellisestä lölleröstä.

Oireina täällä on turvotus, vitutus, menkkamaiset alavatsakivut, väsymys, hitunen ällö olo, lämpöily, mitähän niitä muita voisi olla. :LOL:

Mixed ja neiti kesäheinä (mä tiedän et meille tulee tyttö) ;)
 
Voi vadelmainen, oon tosi pahoillani, voimia <3

Niin lohduttavaa lukee, etten oo ainut tämän ilmapallomahan, vitutuksen ja huononolon kanssa! Mies parka. Alavatsa ollu myös toispuoleisesti kipee ja se vähän mietityttää...

Aiemmassa raskaudessa tuli huomattua muutamaan otteeseen, et selällään olo ei tosiaan ollu hyvä juttu puolen välin jälkeen. Itelle tuli kauhee olo mm. kesken hammaslääkärin ja ultrassakin olin liian makaavassa asennossa, ja niin taas puhuttiin norjaa muutama minuutti :sick:

Satunnaista salilla käyntiä ajattelin jatkaa, jos ja kun tämä olo tästä vähän tasoittuu (y)
 
Mulla meni sit kesken, eli voi poistaa tuosta listasta... :( verinen tiputtelu ei siis luvannut mitään hyvää ainakaan mun kohdalla, kun siitä parin päivän päästä alkoi vuotaa kunnolla pienten kipujen kera.
Onnea teille kaikille muille! :)
Olen todella pahoillani ❤

Omaa napaa..alavatsanippailut pysyvät poissa. Itkuherkkyyttä ja tissit on pinkeet. Siinä ne oireet.
Olen ihan varma että kaikki ei ole hyvin.
Soitan sen ultra-ajan ensi tai seuraavalle viikolle kun sais vaan varmuuden että näkyykö ne sykkeet jo 6+ viikolla varmasti
En kestä yhtään enää tätä epätietoisuutta
 
Nerdee eihan se nyt sita valttamatta meinaa etta jotain olisi vinossa jos et tunne nippailuja?toisaalta ymmarran huolesi, sinulla on raskauksia takana niin tiedat paremmin mita odotettavissa. Toivottavasti kaikki olisi ok!
Taalla nakojaan ei mahdollista menna alku-ultraan aiemmin kuin rv 7+ (Englannissa). Meinasin jos kavis alku-ultrassa niin saisi mielenrauhan. Mulla tanaan 4+6.
 
  • Tykkää
Reactions: Oidar ja Nerdee
Heips, mäkin voisin nyt ilmoittautua tänne kun tänään tuli ekaa kertaa neuvolassa käytyä.. Maanantaina pitäis selvitä vähän tarkemmin laskettua aikaa, mutta luultavasti menee just siihen heinäkuun alkuun.. :)

Mulla kans viime viikolla alko ihan hirveät oksennus olot. Muutama päivä onkin menny tässä sängyssä maaten kun niin heikottaa.. :(
 
Mullakin stressaa oireettomuus. Vatsaa turvottaa, tissit välillä kipeät mutta siinäpä nuo oikeastaan tällä hetkellä. Tekis kans mieli johonkin varhaisultraan, mies pitää rahanhukkana.... Täällä menossa 5 + 6 tänään :)
 
Tosta oireettomuudesta. Mulla on niin vähän aikaa edellisestä raskaudesta niin muistaa hyvin sen alun. "Kunnon oireet", kuten oksentelu alkoi vasta +6 viikolla. Siihen mennessä ei ollut mitään kunnollisia oireita. Ainakaan semmoisia mistä ois arvannut olevansa raskaana. Nytkin ei ole yhtään sellainen raskaana olo, mut odottelenkin pahoinvointia alkavaksi vasta ens viikolla. Mut esim. tissikivut on just niitä raskausoireita ja palelu ja mieliala vaihtelut. Edellisessä raskaudessa ajattelin et olen raskaana niin tuli siitä, että oli nenäverenvuotoa, jota ei muuten ole ikinä. :D Mut ymmärrän täysin oireettomuudesta huolehtimisen. Itsekin tein raskaustestejä viimeksi sinne asti et tunsin vauvan liikkeet ja näin sen ultralla töissä vaikka oksentelin ja itkeskelin koko alun. Sitten vasta uskoin et siellä vatsassa kasvaa joku ja kaikki on hyvin. Toivotaan että kenenkään oireettomuus enteilis mitään huonoja uutisia, vaan johtuis näistä meidän pikku viikoista.

Mä muuten tänään soitin neuvolaan ja sain ajan tän kuun loppuun. Sain myös kuulla millä viikoilla olen! (y)

Mixed ja neiti kesäheinä 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Oidar ja Nerdee
Hyppään tuolta touko-kesäkuun (LA 31.5.) ketjusta vaan väliin kommentoimaan, että mulla on ollut ihan minioireinen koko alkuraskaus. Ei pahoinvointia, ei väsymystä - vain hieman nännien arkuutta. Nyt menossa 10+4 ja kuulen hyvin dopplerilla tyypin sykkeen. Itse olen siis aika vakuuttunut, että jotkut vain selviää alkuraskaudesta ilman sen suurempia oireita. Enkä ole todistettavasti ainoa tässä maailmassa :D Tsemppiä siis kaikille oireettomille ja oireellisille. Kaikki on mitä luultavimmin enemmän kuin hyvin! Mulla vielä 11 yötä nt-ultraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Oidar ja Nerdee

Yhteistyössä