Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Terveisiä sairasvuoteelta...Olen ollut flunssan kourissa tämän ja eilisen päivän. Kuumetta ei ole, mutta kurkkukivulla alkoi ja nyt on jatkunut kunnon räkätaudilla. Kaiken lisäksi vielä selkää on alkanut särkemään sekä vatsa on ihan löysänä, joten mietityttää että johtuuko kyseiset tuntemukset flunssasta vai enteileekö synnytystä.

HW 37+0
 
Aurinkoista päivää kaikille!
B)

Kovin hiljaista täällä taas.. Onkohan joku jo tositoimissa...?? Kattinka??

No jo, poli kuulumiset, kaikki kunnossa, tasainen kasvu jne. Seuraava käyntikin "vasta" neljän viikon päähän.
Sattui kätilöksi kaksosäiti, ja hänen kanssaan KTG:tä otettaessa saatiin synnytyskysymyksetkin käytyä läpi. Otti jopa sen listan mun papereihin ja sanoi kirjaavansa ylös että on keskusteltu.
Tosi mukava täti. =)
Paljon jutteli tulevasta vauva-arjestakin, imetyksineen jne.

Samalla käynnillä kävin kurkkaamassa maanantaina syntynyttä pientä miestä.. Olipa pieni iso (4,5kg& 53cm eli ei niiin pieni) ..
Ja vauvakaipuu senkun yltyi.. =)

Nyt tää koittais mennä toviksi nautiskelemaan tuosta auringosta, jos partsille osuis..
Neiti nukkuu ja esikoinen lähti papan kanssa pelaamaan.. (ihana rauha...)

Jaksamisia & Tsemppiä kaikille! :hug:

mom44 & pojat rv 32
 
Täälläkin polilla käyty, ei mitään uutta auringon alla. Vauvat kasvaneet hyvin, a-vauvan painoarvio 2,6kg ja b-vauvan 2,9kg. Valkuaista yhä vaan pissassa tuplamäärä siitä, mitä pitäisi olla ja sitä yhä tehoseurataan. Seuraava polikäynti ensi vklla.

On tosiaan tässä pinossa nyt hiljasta. Mietityttää, josko HooWeelle tai Kattinkalle on tullu lähtö:)

Kai tässä vois seurata Mom44sen esimerkkiä ja siirtyä ulos aurinkoon...

Jaksamista ja tsemppiä multakin kaikille.
 
Täällä sitä vaan ollaan vieläkin, eikä merkkiäkään mistään muusta.

Mulla on näkøjään joka toinenpäivä huono ja jokatoinen hyvä. Tänään on ollut taas se hyvä päivä ja olen saanut aikaiseksi vaikka mitä. Mielikin on vähemmän tylsistynyt ja säryt, turvotus ym. vaivat vaivaavat kyllä, mutta vähemmän. Eikøhän tämä viikon päästä ole viimeistään ohi. Huomenna meen polille ja silloin päätetään maanantainen mahdollinen käynnistys.

Eilen illalla tytøt pistivät tanssiksi ja oikein kunnolla, joten likkeiden puuttuminen oli sitten vaan pidempi unijakso tai minä en oikeaan aikaan vaan kiinnittänyt møyrinään huomiota.

HW.lle paranemista flunssasta.

ISO :hug: jokaiselle eikä meillä kellään enää hirveästi ole odotusaikaa jäljellä. Alankin etsimään listaa ja lisään siihen Kipankin tytøt.

T: Katinka 38+1

 
Kattinka 35 v. la 19.6 tyttö +tyttö 2 ja 3 lapsi (Sir Stavanger)
HooWee la 24.6 2 ja 3 lapsi (K-HKS)
Kipa72 la 25.6. 2 ja3 lapsi (K-HKS)*29.5 rv 36+1 tytøt A: 2540 g, 46,5 cm
B: , 2610 g, 46,5 cm*
Ronja-78 la 6.7. esikoiset tyttö+poika (Kät)
Satuka 30v. la 8.7. esikoiset (K-HKS) * 13.5. rv 32 tyttö ja tyttö 1650g/1640g*
Äitee2 17.7. 3 ja4 lapsi (EKKS)
Nainenvaimoäiti la 20.7. 3 ja4 lapsi (Tays) (Odotettavissa Poika ja Tyttö
Adanea la 20.7 2 ja3 lapsi (Tays)
Eleanor78 la 27.7. esikoiset (Kät) *12.5 rv 29+1 tyttö ja poika 1630 g *
Etsiväkaksoset 31 v. esikoiset
Eliza la 30.7 2. ja 3. lapsi (Tays)
Mom44 la 30.7 3. ja 4. lapsi (Kät/ KOS )
Pilvi2 32 v. la 2.8. 4. ja 5. lapsi
 
Ronja Ei ole tullut lähtö...Ja tässä kunnossa en sitä todellakaan edes toivo. Olo ihan kaamea, olen nukkunut/maannut sängyssä koko päivän. Kuumetta ei mittarin mukaan ole, vaikka olo on ihan sellainen. Kuinkakohan kauan kestää että tästä lenssusta toipuu??? Nenä vuotaa limaa kovin ja pää on ihan sekaisin.

Huomenna olisi äitipoli. Voinkohan mennä sinne tässä kunnossa? Mitä olette mieltä? Kuumetta ei siis ole, mutta muuten olo melko heikko.

HW 37+1
 
Heippa vaan kaikille!

Tulin välillä kotona käymään. Alkaa esikoisella olemaan äitiä jo niin kova ikävä ja niin on myös äidilläkin kotiin ikävä. Täälläpä ei ole paljoa tapahtunu ja Kattinka edelleen kasassa, lääkäri on varmaan tosi ihmeissään niin kuin varmaan itsekkin.

Niin itselläni kaikki tapahtui todella nopeasti. Klo 20 kuulin pienen poksahduksen mutta vettä tuli kuitenkin todella vähän. Lähdin kuitenkin käymään sairaalassa, siellä todettiin että on lapsivettä ja sydänäyrillä tunsin muutaman kivuliaan ekan supistuksen. Sitten ne muuttuivat kivuliaiksi ja siirryimme synnytyssaliin, olinkin jo 7cm auki ja eipä sitten ehditty antaa kuin kohdunkaulapuudute ja ilokaasussa roikuin melkein viimeiseen asti. A tuli pää edellä ja B:tä ei saatu käännettyä eli tuli perätilassa. Synnytys oli helppo ja ihana tapahtuma, kaikki vaan kävi niin nopeasti että sitä heti oikein tajunnut mitä oikein on tapahtunu. Mieskin ehtisi synnytykseen mukaan. Tytöt saivat 9 pistettä, väristä vähän sakottivat. Ovat ihan samannäköisiä mutta vielä ei ole kai vaihtuneet. Siellä he nyt köllivät sairaalassa, B ollu lampun alla keltaisuuden takia ja pian päästään kotiin. Vähän olen imettänyt mutta pullosta myös aina saavat maitoa. Oma vointi nyt hyvä. Synnyksen jälkeen vuosin runsaasti verta ja sain 2 pussia verta koska hemppa laski 82.een.

Oikein ihanaa loppu odotusta kaikille ja nauttikaa masuistanne, mulla nyt jotenkin tyhjä olo mutta kun näkee tytöt niin sitten ei voi muuta kuin hymyillä.

Mega isot halit kaikille Ja Tsemppiä !

Onnelllinen Kipa
 
Kipalle kiitos synnytyskertomuksesta!

Oma napa
Polikäynti takana. Kaikki oli ok, vauvojen painoja ei enää katsottu koska mittoja niin hankala ottaa. Kohdunsuulla ei ihmeempää edistystä, kaulaa oli vielä jäljellä ultralla katsottuna. Seuraava kontrolli maanantaina, pyysin päästä sinne itse koska viime päivinä en ole tuntenut liikkeitä hyvin ja se taas mietityttää, koska lääkäri sanoi että niitä pitäisi tässä vaiheessa kuitenkin tarkkailla kotona. Samalla käynnillä sitten otetaan verikokeet sektiota varten. Lääkäri teki myös sisätutkimuksen ja sen jälkeen onkin supistellut jonkun verran. Muutama tosi napakka kipeä supistus sai synnytysmuistot palaamaan hyvin mieleen :eek: Nyt juilii edelleen alapäähän, mutta ei sillälailla aaltomaisesti kuin lääkärin jälkeen. Ja kohtu on kovana lähes koko ajan, jos olen jalkeilla. Sekä vessassa saa ravata vähän väliä isolla hädällä. Mutta eiköhän tilanne tästä laannu, tuskinpa tässä synnyttämään ollaan lähdössä.

HooWee 37+2
 
Ompas täällä hiljaista. Kävin eilen kirjottelemassa, mutta onnistuin tuhoamaan tekstin enkä sitten viitsinyt uudestaan aloittaa.

Kipasta ihana kuulla. Joskus jos ehdit niin kuulen mielelläni esikon reaktion pikkusiskoista.

Toivottavasti HW:n nuha on poissa. Mikään ei oo pahempi aika olla flunssassa kuin raskaus aikakun silloin on limakalvot muutenkin niin turvoksissa. Onkos juilimiset helpottaneet vai tuliko lähtø?

Äitee antaa vaan niiden ohdakkeiden kusvaa siellä, ettei tule synnyttämään lähtø.

Mulla sitten maanantaina puhkaistaan kalvot. Uskovat synnytyksen lähtevän sillä käyntiin kun kohdunsuu auki 5 cm, mutt<a minä en enää usko mihinkään ennekuin näen.

Meillä intiaani kesä jatkuu. Täällä ei ole ollut näin aurinkoista jaksoa sitten vuoden 1938. Kaupunki on alkanut säännøstella yksityisten puutarhan letkukastelua kun alkaa vesi olla vähissä. Mansikat omassa penkissä on kohta kypsiä :p .

Oltiin esikoisen tulevan päiväkodin tutustumistilaisuudessa tänään. Poikaa ei juuri näkynyt kun innostui niin leikkimään. Ryhmän lastentarhan opettaja vaikutti todella mukavalta ja järkevältä ihmiseltä. Oli ihmeissään miten Otto vaihtaa kieltä lennossa sen mukaan puhuuko mulle vai isälleen tai jollekkin muulle.

Taidan ottaa pikku nokoset kun Otto on isänsä kanssa tuossa rannalla rapuja ja muita äyriäisiä "haaviloimassa".

Mukavaa viikonloppua kaikille.

:heart: : lla Kattinka 38+ 3
 
Oot Kattinka kyllä ihan uskomaton kun pitää kalvot puhkaista et kaksoset syntyis! Hienosti haudottu. Onkohan HooWee jo tositoimissa vai oisko flussa vain kaatanut petiin?
Mulla oli tänään kiva päivä kun pääsin käymään sairaalan kampaajalla ja sit vielä parin tunnin kotilomalla! Löhösin sohvalla ja pläräsin äitiyspakkauksen kamat läpi ja tilattiin vielä pizzat! Aivan uskomattoman kiva oli päästä edes käväisemään kotona.

Jaksamisia kaikille ja kivaa viikonloppua!

Etsiväkaksoset 33+2
 
Eilen la meni vedet aamulla kello 4. Kävin vessassa ja yritin vielä nukkua, mut ei nukuttanut. Lähdin taksilla ja jätin miehen ja esikon nukkumaan ja aattelin et mies ehtii sit esikon herättyä viedä pojan kaverille hoitoon ja tulla perässä. Eka supistus tuli sit taksissa ja sanoin ensitøikseni kätilølle et anestesia lääkäri ja epiduraali valmiiksi, mut ei uskonut kun olin vasta 5 cm auki. Kello 6 oli sit molemmat tytøt maailmassa 6 min. välein tulivat. Epiduraalia ei siis ehditty antaa eikä henkiløkuntaakaan ollt muita kuin kätilø, just herätetty lääkäri ja lastenhoitaja, joka just ja just ehti paikalle. Tytøt olivat kuin yø ja päivä (tosin kivuliaan synnytyksen jälkeen en halunnut niitä edes vatsan päälle vaan pyysin viemään pois :ashamed: ) toinen tumma ja toinen vaalea. A 2.3 ja B 1.9 kg ja pituutta molemmilla 43 cm, eli pikkuisia, mutta tosi virkeitä molemmat. Pian synnytyksen jälkeen alkoivat sitten todelliset kivut, johon auttoi vain suonensisäinen morffiini. Hematoosiksi (jonkinlainen kudoksen sisäinen veren pakkauma) lääkäri sen diagnotisoi lopulta. Eilinen päivä meni vuoroin huutaessa ja morffiinihøyryissä, mutta illasta alkoi elämä voittaa ja nyt tuntuu jo tosi hyvältä. Isompi A on vierihoidossa ja B:täkin käytetään täällä rinnalla ahkerasti. B on ahnas imijä, mutta A ei oikein viitsis imeä.

Nyt tuli kätilø passittamaan suihkuun.

T: Kattinka
 
ONNEA KATTINKA JA TYTÖT! Ihanaa että sun piina päättyi mutta kurjaa ettei kivunlievitystoivetta otettu todesta. Suloisilta kuulostavat ja hienoa että olet saanut toisen jo vierihoitoon! Perästä tullaan (toivottavasti ei ihan vielä koska keskiviikkona on toiveita mun vihdoin päästä sairaalasta kotiin).

Etsiväkaksoset 33+4
 
Onnea tosi paljon Kattinkalle :flower: :flower:
Kiva, että jaksoit jo käydä heti kertomassa uutisetkin, loppuunasti sissi olet:)

Kiitos myös Kipalle synnytyskertomuksesta ja yhä tsemppiä Etsiväkaksosille, toivottavasti pääset pian kotiin.
 
Onnea Kattinka! :heart: :heart:

Täällä ollaan kotona parin päivän sairaalakeikan jälkeen. Sairaalassa seurattiin supisteluja ja annettiin estolääkettä, koska lääkäreillä päähänpinttymä siitä että 38 viikkoa on täytyttävä ennenkuin puukko heiluu. Kohdunsuu ei ollut vielä eilen auennut yhtään, joten senkin osalta eivät käyneet leikkaamaan koska tilanne niin epäkypsä. Kahden päivän sairaalassamakuu sai mun selän aivan rikki. Nyt en enää tiedä että supistaako minua vai onko mun selkä niin julmetun kipeä makaamisesta....Nivusia polttelee myös tosi paljon ja kohtu on kovana koko ajan, mutta en enää osaa sanoa mistä johtuu koska koko vatsan alue niin hellä ja kipeä nyt. En enää halua mennä sairaalaan toteamaan että odotellaan vielä...

HW 37+5
 
No nyt vihdoinkin sunkin odotus palkittiin, tuli taas pienet itkut väännettyä. Tänne onkin nyt syntynyt paljon tyttöjä. Sulla oli myös tosi nopea synnytys ja toivottavasti olosi on jo parantunut. Ihanaa että saat tytöt viekkuun.

Ollaan nyt oltu kotona ja kiirettä on. Univelkaa on jo kiitettävästi, en halua edes laskea... Tytöt saavat maidon pullosta kun eivät jaksa kauaa tissitellä. Lypsän joka kerta ja saavat myös korviketta 3h välein. Eli tuttipulloja menee 16 päivässä. Onneksi meillä on sterilointi laite kun ei jaksa aina keitellä. Isosisko on vielä suhtautunut hyvin pikkusiskoihin ja pikkasen auttaakin meitä. Ymmärtää odottaa omaan vuoroaan vauvojen hoidon jälkeen. Nyt vauvat tuhisevat sängyssä ja pitäisi mennä herättelemään syömään.

Tsemppiä, tsemppiä ja vielä kerran tsemppiä!!!

Kipa
 
Huomenta!

Nyt on sit molemmat tytøt imetetty (ei kyl oo viel maito noussu) ja lähetetty verensokerin mittaukseen ja lisäruokintaan. Mä en viitsi noita lisäruokintoja ja vaipanvaihtoja suoritella kun henkiløkunnalla on näkøjään aikaa ja minä kerkiän sit kotonakin. Sit ei varmaan ehdikkään teidän seuraan ihan jokapäivä enää.

Olo alkaa olla ihan hyvä tosin vatsa on ilmasta turvoksissa ja kipeä. Nti b oli koko eilisen päivän täällä "lomalla".

HW: lle tsemppiä viimeisiin päiviin.

Âîtee pysyy vielä hetken kasassa, vaikka taitaa vauvat sullakin olla jo isompia kun meijän kirppu nti. B.

Mies on kotona laittanut koneelle kuvia. Täytyy koittaa saada jotenkin kuva tytøistä teidänkin nähtäville niin ylpeä olen pikkuprisessoistani, että tekis mieli esitellä koko maailmalle.

t: Kattinka+ Ilona & Emeline 2 vrk

PS. Kipa Miten teillä on tyttøjen painon kehitys? Jaksuja pullo rumbaan. Toivoisin itse välttyväni siltä, mutta saa nähdä miten käy. Täällä ei sairaalassa pulloja käytetä vaan lisämaito annetaan kupista hørppyyttämällä.
 
ONNEA Kattinkalle!!! Sitkeä sissi todellakin olit loppuun asti.

Äitee: Ihana poika teillä, meilläkin Jumala röyhtäili edellisyönä. :LOL:

Meidän tytöt täyttävät tänään 1 kk ja eilen kuultiin, että päästään ensi maanantaina kotiin. :heart: :heart: :D Siitä se alkaa meidänkin vauva-arki, tähän asti kun ollaan eletty vaan sairaala-arkea.

Muoks. minä elän edelleen raskausviikkojen mukaan ja tänään on rv 36 mutta tytöthän täyttävät kuukauden vasta perjantaina 13. pvä. Eli minä hätäilin muutamalla päivällä..

SatuKa ja tytöt pian 1 kk
 
:heart: HooWeeltä iloisia uutisia! :heart:
Heille syntyi eilen päivällä kaksi tyttöä.

Tyttöjen mitat:
A-tyttö 2930 g ja 48,5 cm
B-tyttö 2785 g ja 47,5 cm

HooWee saa itse kertoa lisää, kun pääsevät sairaalasta kotiin.

PALJON ONNEA HooWee tytöistä!!! :flower: :flower:
 
Kattinka 35 v. la 19.6 2 ja 3 lapsi (Sir Stavanger)*7.6. rv 38+4tytöt A 2300g 43 cm B 1870g 43 cm*
HooWee la 24.6 2 ja 3 lapsi (K-HKS) *9.6. rv tytøt A: 2930 g ja B: 48,5 cm
2785 g ja 47,5 cm

Kipa72 la 25.6. 2 ja3 lapsi (K-HKS)*29.5 rv 36+1 tytøt A: 2540 g, 46,5 cm
B: , 2610 g, 46,5 cm*
Ronja-78 la 6.7. esikoiset tyttö+poika (Kät)
Satuka 30v. la 8.7. esikoiset (K-HKS) * 13.5. rv 32 tyttö ja tyttö 1650g/1640g*
Äitee2 17.7. 3 ja4 lapsi (EKKS)
Nainenvaimoäiti la 20.7. 3 ja4 lapsi (Tays) (Odotettavissa Poika ja Tyttö
Adanea la 20.7 2 ja3 lapsi (Tays)
Eleanor78 la 27.7. esikoiset (Kät) *12.5 rv 29+1 tyttö ja poika 1630 g *
Etsiväkaksoset 31 v. esikoiset
Eliza la 30.7 2. ja 3. lapsi (Tays)
Mom44 la 30.7 3. ja 4. lapsi (Kät/ KOS )
Pilvi2 32 v. la 2.8. 4. ja 5. lapsi
 
Paljon onnea HooWee!!!!:flower:

ja Satuka, ihana kuulla, että pääsette koko perhe kotiin pian. :flower:

ja Katinkalle suuri kiitos, että jaksoit vielä tuota listaa päivittää.

(.) Ei mitään erikoista, nautiskelen siitä, että nukuin viime yönä pitkästä aikaa hyvin ja siitä, että sataa vettä eikä tarvitse tehdä oikeesti mitään. Eilen siivosinkin koko kodin lattiasta kattoon (tulos: 0 supistusta) ja nyt kotona taas viihtyy. Jaksoin jopa koiraakin lenkittää pitkästä aikaa. Huomenna taas käymään kättärillä, tai tänäänkin pitää käydä labrassa antamassa vähän verta. En oikeen tiedä kyllä, mitä eri näytteitä musta otetaan, lapussa lukee PVK, ALAT, elektrolyytit ja Krea, en ymmärrä sanaakaan...
 
Onnea HW :flower: :flower: Mulle tuli itku kun ilouutinen sai synnytyksen jälkeiset hormoonit hyrräämään.

Satuka Ompas kuukausi mennyt pian. Onnea kotiinpääsyn johdosta. :heart:

:heart:Sain eilen 2 pussillista lisäverta kun alhainen hb ei kohonnut lisäraudalla. Olo alkaa olla pirteämpi ja viihdyn täällä sairaalassa hyvin, vaikka saan vähemmän ja vähemmän lepoaikaa kun henkiløkunnalla on selvät sävelet näkøjään että itse saan hoitaa lapseni. Ja jos ollaan ihan rehellisiä niin olen alkanut todenteolla nauttia tästä vauva huumasta. Pienempi "repäisi vahingossa" nenämaha letkunsa pois kun ei ole sitä nyt tarvinnut reiluun puoleentoista vuorokauteen.On vielä virallisesti keskolan kirjoilla, mutta ollut vierihoidossa nyt yhtämittaa eilisaamusta. Molemmat imevät hyvin ja lisämaidon hørpytyskin sujuu jopa minulta, jolla ei yleensä tolaseen ois kärsivällisyyttä. Tämä on ihanaa. Ehdottomasti hankalan raskauden ja synnytksen ja jopa hematoomakipujen arvoista.

Nyt onkin sitten kaikki kesäkuun lasketut syntyneet ja seuraava laskettu sulla Ronja. Tsemppiä äiteelle ja erikois :hug: Etsiväkaksosille. Mitä kuuluu?

Vielä vähän surffaan. Tälläseen tuskin sit kotona on aikaa...



:heart: :lla Kattinka + Ilona ja Emeline 3 vrk
 
Ohhoh, onpas tänne syntyny taas vauvoja! Onnea kaikille!!! :heart: :heart:
Meillä on ollu kone rikki.. :ashamed: Ukko osti mulle uuden koneen synttärilahjaks! :D eli pääsen taas kirjotteleen tännekkin aikani kuluks!
Mutta täälläkin ollaan edelleen yhdessä kasassa.
Ultrassa 31+1 viikoilla vauvojen painoarviot oli A 2015 ja B 1891g. vielä on vauvat aikas aktiivisia. ehkä vaan vaivalloisempaa tuntuu olevan noiden liikkuminen ku tila alkaa loppumaan. Selkäkipuja ollu kovasti... :/ mut joo pakko se vaan on puksutella eteenpäin.

Eliza 32+6
 
ONNEA TYTTÖSISTÄ HOOWEE! Kyllä on hormonit pinnassa täälläkin kun vauvauutisista pääsee itku. Tänään just aamulla miehelle sanoin että kukaan tuskin saa kolmekiloisia kaksosia ja heti HooWee todisti sen lausunnon vääräksi :)

Omaa napaa sen verran että pääsin eilen sairaalasta kotiin ja tänään on eka päivä ilman mitään lääkitystä supisteluihin. Enää mun synnytystä ei siis edes yritetä estellä. Seuraava äitipoli parin viikon päästä jos sitä ennen eivät synny. Jännitystä aiheuttaa vähän se ettei vielä osattu sanoa onko synnytystapa sektio vai alatiesynnytys, kun niin paljon lapset vielä möyrivät. Kävin sairaalasta lähties magneettikuvassa että selviää pystynkö synnyttämään jälkimmäisen vauvan perätilassa. Tulokset kuulen vasta kun meen äitipolille tai synnyttämään.

Ihanaa että SatuKa olet saamassa vauvat kotiin. Miten olet itse toipunut?

Etsiväkaksoset 33+6
 

Yhteistyössä