Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Etsiv¨kaksoset: Mulla oli samoilla viikoilla ihan sama tilanne, paitsi pistivät sairaalaan makaamaan. ota rauhallisesti. Kun tosiaan makoilet se auttaa. Pääset kyllä hyville viikoille kun otat rauhallisesti. paljonko sitä kohdunkaulaa oli jäljellä?

Adaneastakin kiva kuulla. Mummot on kyllä kullanarvoisia. Elä liikaa rehki sinäkään.

Mulla on iltapäivällä se ultra. Jos sais jo luvan hieman liikuskella. Kunto alkaa olla ihan nollassa.

Eipä tässä muuta. Kattinka jatkaa makoilua.

T: Katinka 30+6
 
Ultrakuulumisia. Kävin ultrassa aamulla ja molemmat pienet arvioitiin reilun 900gramman painoisiksi. (Tarkat mitat mitkä kone antoi A:926g ja B: 927. Mittaili kasvoja, reisiluuta ja vartaloa, sai niissä vain muutamien millien eroja A:n ja B:n välil.. Huvittava. Siis ovat siis kasvaneet hyvin ja vastasivat viikkoja. Sykkeet oli A: 142 ja B 145. Eli siis ei niissäkään korvinkuultavaa eroa. Ihmeteltiin niin tasaista yhtenäistä kasvua. Istukat alkuperäisissä paikoissaan, eli toinen takaseinämässä ja toinen oikeassa kyljessä korkealla. Seuraava aika 4vkn päästä. Sukupuolet jäi salaisuudeksi, sillä molemmat olivat jalat tiukasti yhdessä ja raivotarjonnassa somasti limittäin.

Mutta täällä siis mennään hyvin eväin. Muutto edessä 8.5. Muutetaan omakotitaloon vuokralle . Asunto ja auto siis hankittu. Eli ne meille isoimmat (oli pakko saada molempiin lisätilaa sillä kaks lasta ennestään ja nyt tuplaantuu) "hankinnat" on tehty. Kaukalot ja sitterit on ostettu. Vaatteitakin jo ihan kivasti. Pinnasänkyjä meillä ennestään kaks ku tytöillä vaan 1,3v ikäeroa joten tarvittiin sillon jo kahta. (Aluksihan noi aion sijottaa yhteen sänkyyn)

Aamulla sokerirasitus. Viimeksi selvisin puhtain paprein, toivottavasti sama jatkuu.

Jakselkaa. Ja levähtäkää. Elkää riskeeratko. Nämä on ratkasevia viikkoja.

Muiden kuulumisia odotellen, nainevaimoäiti 26+1
 
Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu. Vointi ihan hyvä ja hankintoja tehty. Toinen sänky puuttuu mutta aiotaan hankkia se sitten joskus vauvojen synnyttyä. Vaatteita on toivottavasti tarpeeksi ja eiköhän niitä sitten saa lahjaksikin kaikilta. Pikkuhankintoja pitäisi tehdä eli tuttipulloja, tutteja. Juuri tilasin Mollamaijan kaksosten imetystyynyn. Rintapumpun hankin myöhemmin. Toivottavasti imetys onnistuu!

Ollaan jo kaikki pelottavan pitkällä eli elämämme tärkeimmän tehtävän eli omien lapsien synnyttäminen maailmaan alkaa olemaan jo lähellä. Huilataan ja nautitaan loppuraskaudesta. Tiedän ainakin itseni kohdalla että sitten kun en ole raskaana niin katselen haikeana vauvamasuja...Ja tämä on näillä näkymin viimeinen raskauteni.

Ja eikun syömään.

Kipa 29+5
 
Meiltä puuttuu toinen sitteri ja vaunut. Molemmat kyllä tiedossa, loppukuusta molemmat pitäisi olla hankittuna. Niin onhan sitten nää vauvan vaatteet, tuttipullot yms pikkuhankinnat hommaamatta mutta ne kyl viel ehtii. :)
Torstaina ultra, kyllä se aina vaan tuntuu jännittävän yhtä paljon! :D

eliza 24+5
 
Kattinka, kaulaa oli jäljellä 2 cm. Mikäs sulla on tilanne? Ootko ollut nyt kokoajan vuodelevossa vai oletko välillä saanut tehdä muutakin? Sun kohdalla mennään jo hyviä viikkoja, vauvoilla olis jo hyvät mahdollisuudet selvitä. Minua pelottaa eniten se että jos joudun sairaalaan jo nyt se on sitten näillä viikoilla Kys jonne on meiltä matkaa eikä miehellekään ole yöpymispaikkaa siellä. Joten vessareissuja lukuunottamatta makailen vain sängyssä. Melko pitkä makailu voi tulla kun vauvojen olisi hyvä kasvaa vielä 10 viikkoa ainakin. Etsiväkaksoset 25+6
 
Etsiväkaksoset: Mulla mitattiin kohdunkaulaa rv 25+4 20-14 mm. Olin siis sairaalassa täydessä vuodelevossa vessa/suihkureissuja lukuunottamatta. Ruokakin piti syødä makuultaan. Istuminen kuulemma painaa pahiten. Täyden levon aikana lyhentyminen pysähtyi lähes täysin.
Rv 29 kaulaa oli jäljellä 9 mm vaikka oli jo sihen mennessä ollut toista viikkoa kotona ja kieltämättä enempi ylhäällä kun lupaa ois ollu. Makoile tosiaan niin voitat monia viikkoja.

Tänään ultrassa oli sit kohdunkaula kokonaan poissa, paikat kuitenkin ihan kiinni vielä. Lääkäri sanoi, että synnytys voi alkaa ihan lähipäivinä eikä pitänyt mahdollisena, että aikomaani 5:ttä viikkoa enää pysyisivät sisällä. Ajattelin kyllä Suomalaisella sisullani todistaa toisin...

No makoillaan ja katsellaan, vaika hieman pitää liikkua kun en enää jaksa pistellä noita vertaohentavia piikkejä alkoi jo tehdä niin kipeää...

Yllättävän nopeasti tää reilun 5 viikkoa vaakatasossa on mennyt, joten kyl mä vielä jaksan maata.

Niin ja painoarviot ois n.1300g B hieman enemmän kuin A ja molemmat nyt päät alaspäin. Kysyin lääkäriltä mahdollisuudesta et synnytyksessä tässä asennossa päät voi kiilautua, mutta piti sitä ihan outona luulona.

Onnea Nainenvaimoäidille uuteen kotiin ja kiva kuulla Kipastalaitan sulle kohta sähkøpostia) ja Elizasta[/b

Pysykää koossa ja levätkää.

T:Kattinka 30+6]
 
Kattinka: Täällä pidetään peukut ja varpaat pystyssä että lääkäri olisi tällä kertaa väärässä. 3 viikkoa kun vielä ainakin viihtyisivät masussa. Hyvä tietää että istuminen painaa pahiten. Täytyykin katsella telkkua vaakatasossa.

Etsiväkaksoset: En nyt muuta keksi kuin että lepoa vaan ja kyllä kaikki hyvin menee!

Niin ja korjaus aikasempaan tekstiini eli tilasin Mollavauvan tyynyn. Ei taida Mollamaija tyynyä olla olemassakaan.

Kipa-möhköfantti
 
Moi taas! Tuli tässä makaillessa mieleen että mitenkä usein/montako päivässä teillä tulee kivuttomia supistuksia? Tuleeko supparit sarjoina vai muuten? Hyviä vointeja kaikille, mulla huomenna taas lääkäri ja selviää saanko jatkaa kotona vai joudunko sairaalaan. Olis se aika outoa jos huomisen jälkeen pääsee kotiin vasta kun vauvat on syntyneet.
 
Toisena päivänä ei ollenkaan, mutta toisena päivänä tulee jatkuvasti aaltoina. Kipeitä ja välillä ei kipeitä. Sellaisen supistuspäivän jälkeen tuntuu taas helpolta olla raskaana, kun maha ei olekkaan enää niin kova
Nyt ei oo supistellu moneen päivään (koputan puuta, eli päätä)

rv 26+3
 
Heippa!

Kipa Minä ostin kanssa Mollavauvan tyynyn, hain sen Hyvinkäältä Halinallesta.

Tilasin eilen vähän jälkijunassa "Äidiksi: minun odotukseni"-kirjan BookPlus:sta. Haluan kirjata odotusajan mietteitä kirjaan, jotta lapset voivat sitä sitten isona lukea. Kirjan hinta oli Suomalaisessa jotain 40 eur, tuolta BookPlus:sta sain sen hintaa 18 eur postikuluineen. Aika iso hintahaitari.

Kattinka
Mikä on olo?

Etsiväkaksoset Tsemppiä huomiseen!

Oma napa Kävin neuvolassa tänään ja siellä oli taas sijainen. Onneksi oli, sillä en pidä mun oikeasta terkasta koska se ei yleensä tiedä mistään mitään, eikä ota mihinkään kantaa. Painoa oli tullut taas reilusti, 850 g/viikko. Jippii...Nyt meni 80 kg rikki, kun lähtöpaino oli 68 kg:n luokkaa. Mutta en saanut mitään ripistystä asian suhteen, terkka sanoi vain että reilu painonnousu on ihan ok koska sikiöiden painotkin nousevat hurjaa vauhtia nyt. Sen verran pitää yrittää kyllä syömistä hillitä, ettei 90 kiloa mene rikki. Se olisi karmeeta...Muuten neuvolassa kaikki ihan ok. Seuraava äitipoli on 28.4.

HooWee 30+1
 
Etsiväkaksoset: oothan vielä siellä makoilemassa? Täytyy sanoo et en aina tunnista onko kyseessä supistus vai jostain muusta johtuva vatsan vääntø. Voi olla ja toivonkin ettei mitään oikeeta supistusta ois viel ollutkaan.

Kipa: Kun tosiaan pysysivät. mun täytyy myøntää et viimepäivi¨nä on ollu ajoittain paniikkia kun alkaa miettimään et ne voi periaatteessa tulla piankin. Ovat vaan raukat vielä niin pieniä, vaikka selviämismahdollisuudet ovatkin suuret.

HW: kyl ne kilot lähtee sit imettäessä. Pahempaa on sit se lihominen kun on lopettanut imetyksen ja lapset ei enää viihdy vsaunulenkeillä ja äiti vaan istuu hiekkalaatikonreunalla ja syø salaa suklaata.

Mulla oli huono yø. Väänsi vatsaa ja esikoinen kitisi unissaan, joten meen nukkumaan kun au pair ja poika ovat avoimëssa päiväkodissa.

T: Kattinka 31+2
 
[Jos kattinkalla oli huono yö ni mulla oli hävettävän hyvä. Nukahettiin lasten kans puolkaheksalta ja nukuttiin kuin tukit noin puoliyheksään :whistle: .. Minäkin. välillä käänsin kylkeä ja taas uni jatku. Uskomatonta. Kai sitä on aika väsynyt , en tiä onko hb taas laskenu (suosittelen koittamaan luontaistuote kaupoista saatavaa nestemäistä rautavalmistetta, tuntuu imeytyvän ja auttavan nopeammin, sitä mainostetaan monessa paikkaaa, on suositeltu erityisesti raskaana oleville ja imettäville) Lapset leikkii ja minä laiskottelen vaikka pitäs olla pakkaamassa pikkuhiljaa noita romuja, kun se muutto lähestyy ettei tulis sit liian rankka viimenenviikko. Mun tavote on saada kaikki epämääräiset laatikot hyvissä ajoin pakattua ja selvitettyä ja ettei turhia tavaroita lähtis uuteen asuntoon. Pikkuhiljaa kun tekee ni voi tehdä mut jos liikaa ni supistelee. Eilen illalla pitkästä aikaa supisteli ja oli hirmu tukala olo. Siksi menin itsekkin nukkumaan niin aikasin että unohtus se olotila.

nainevaimoäiti 26+4
 
Heipsan!

Oltiinpas me tipahdettu kauas, kun sivulta 3 sai etsiä ketjua. Olen lukenut kuulumisia päivittäin, mutta on ollut vaikea olo joten en ole oikein päässyt kirjoittamiseen asti. Ennenkaikkea on ihanaa lukea että vastoinkäymisistä huolimatta kaikki ovat toistaiseksi pysyneet kasassa. Mulle sanottiin kontrolli ultrassa, että kun ylittäisi viikon 32-33 olisi jo tosi hyvä tilanne. mutta yli viikon 30 auttaa jo paljon.

Olin kontrollissa 26+3 ja vauvat olivat a-vauva1012gr ja b-vauva 997gr. Ihan hyvin olivat kasvaneet ja vastasivat molemmat viikkoja, helpotus. Nyt seuraava kontrolli 30+1. Kohdunsuu ultralla katsottaessa oli 40mm ja sisäsuu kiinteä, joten kiva tilanne. Toisaalta yhdessä yössähän se voi muuttua....

Nyt pitäisikin kysyä teiltä toisilta tuplaodottajilta vähän noloa kysymystä liittyen raskausajan vaivoihin. Elikkäs, oletteko te tunteneet alapäässä ja peräsuolen puolella varsinkin ikäänkuin paineen tunnetta. Vähän niinkuin olisi kakkahätä muttei kuitenkaan... Tämä on nolo kysymys tiedän, mutta täällähän voi kysellä vähän mitä vain :LOL: Itse olen nyt viikon verran tuntenut tätä paineen tunnetta. Paikat kuitenkin kiinni (tarkistettu tuntemuksen alkamisen jälkeen) eikä supistele oikeastaan yhtään. Ajattelin liittyisiköhän siihen että b-vauva perätilassa ja potkii juuri sinne?? Kysyin lääkäriltä hän sanoi normaalia, mutta en muista esikoisaen odotuksesta tällaista. Ehkäpä kohtu painaa jo niin paljon... Huolestuin vain koska paineen tunnehan liittyy synnytyksessä juuri kohdunkaulan avautumiseen... Toisaalta ehkäpä tähän vaikuttaa myös se kun hb vain 101 ja rautakuurilla eikä vatsa oikein toimi.... Tässä nyt tätä noloa odotusvaiva asiaa. Jos jollain jotain kommentoitavaa onko tuttu tunne laittakaa viesti äjos ja kun ehditte.

Onko teillä koti vauveleille jo valmiina? Me koottiin nyt pinnis ja vaatteet on pesty. Oletteko hankkinnet kuinka paljon vaatteita,esim. bodeja tai yöpukuja. Kiunka monta kpletta teillä on niitä?? Tietenkin riippuu lapsista pulautteleeko paljon vai ei, kuinka paljon vaatteita päivässä menee, mutta ajattelin vain kysyä. Jotenkin tuntuu ettei halua ostaa etukäteen liikaa, muttei halua huomata sitten tohinan keskellä että pitäisi lähteä ostoksille...

nainenvaimoäiti: Olitko valmrennuksessa, minkälainen oli? Mitä arvoja sait sokerirasituksessa. Itse olin siinä oe ja arvot olivat 0h:4,5, 1h:6,4 ja 2h:5,2. Ilmeisesti olivat ihan ok, vasta to neuvola. Ihanaa jos ei tarvitse raskausdiabeteksestä murehtia!!!

Hyvää vointia kaikille, pyrin kirjoittamaan aina kun voin, taas vatsa kovettuu siihen malliin että taidan suunnata sohvalle ja jalat pystyyn..

adanea 27+0
 
Adanea: Ihan oikein sohvalle jos vähänkin siltä tuntuu ja hyvällä omalla tunnolla.
Tota painon tunnetta kyllä on ja on ollut jo pitkään. Mulla ei kylä toi suoli toimi ja oon aatellu sen johtuvan siitä, mutta voihan se tosiaan kohtukin painaa.

Nainenvaimoäiti: Mites pakkailu edistyy? Millon on muutto?

Noista kaksosvalmennuksista jos jää jotain vinkkejä niin nkuulen kinnostuneena.

Meillä täällä on jo melkein kesä. On ollut jo pitkään ihanat ilmat ja mies on tehnyt kovasti pihatøitä. Nurmikkokin on kertaalleen leikattu. Makoilin tänään ulkona ja pakko oli ottaa ja leikata ruusut uusiks kun mies oli ollut turhan varovainen. Pari viikkoa vielä aattelin olla varovainen ja sitten elaämään hieman enemmän pystytasossa. Enää ei vatsa kovetu niin helpolla, joten toivon todella et lääkäri oli tosi väärässä etten kestäis montaakaan päivää.

Etsiväkaksoset: Olethan vielä yhtenä kappaleena? Ilmoittaudu huolettaa.

No se siitä. Pysykäähän muutkin linjoilla ja voikaa paksusti.

T: Kattinka 31+5
 
Kakki muut on paitsi vaunut ja hoitopöytä. Ja vaunut onkin tulossa nyt 30.päivä. Hoitopöytää täs ollaan kattltu ja se oli tarkotus ostaa ens kuun puolessa välissä. Et on nuo hankinnat aika hyvin purkissa!!

Mua supistelee vaihtelevasti. joskus enemmän joskus ei ollenkaan. yleensä rupee supistamaan kun stressaan jotain tai liikun enemmän kun normaalisti.

Voih, teillä alkaa jo olla jännät paikat! Toivottavasti nyt teillä vauvat pysyis masussa vielä muutaman viikon. :heart: Täälläkin saan tietää kohdunsuun tilanteesta nyt keskiviikkona. vähän huolettaa.. :ashamed: mut eiköhän tämä tästä kun otan ihan iisisti.

Täällä muuten vauvat oli viime ultrauksen aikaan molemmat poikittain. Toivottavasti nyt alkais kääntymään pää alaspäin, mää haluisin niin kovasi alatiesynnytyksen. Noh, kontrolli ultra on taas sit 29viikolla et sen näkee sitten onko tytöt päättäny asettua jo lähtöasemiin. :D

Eliza ja tytöt 25+5
 
Täällä hankinnat on lähteet vasta pikkuhiljaa etenemään. Mies teki itse viime vknloppuna pinnasängyn, joka on suunniteltu niin, että siinä sitten kaksoset aika pitkään mahtuvat samassa sängyssä nukkumaan. Eilen kävin hakemassa yhden turvakaukalon, kaksi sitteriä, rintarepun ja kantoliinan sekä vauvakeinun. Vielä pitäisi saada toinen turvakaukalo jostain sekä hoitopöytä. Tosin toi hoitopöytä nyt ei oo niin akuutti, kun kyllä tuohon pesukoneen päällekin saa sellaisen väsättyä. Mies kuitenkin haluaa tehdä hoitopöydänkin vielä erikseen, mikäs siinä. Sitten pitäisi vielä saada jonkun näköinen vaatekaappi vauvojen vaatteille, tällä hetkellä ne ei vielä mahdu mihinkään...Vaunut saadaankin vasta viikkoa ennen juhannusta.

La-su välisenä yönä en paljoa nukkunut, alavatsaa poltti sietämättömästi. Hätäännyin jo, että tuleepas musta huono äiti, kun en tajua lääkäriin lähteä, jos vaikka synnytys alkaisi. Sitten nukahdinkin ja aamulla jäljellä oli vasemman puoleisen nivusen kipuilu, joka sekin sitten onneksi loppui. Mistäköhän tuossa nyt oli sitten kysymys...

Vauvat on edelleen toinen rt ja toinen pt. Neuvolassa oltiin sitä mieltä, ettei ne tuosta enää käännykään, lääkäri taas oli sitä mieltä, että hyvinkin vielä kääntyvät. Katsotaan nyt, itsestäni tuntuu kyllä, etteivät ne tuosta kyllä hievahda muuta kuin aikanaan ulos maailmaan.

Pääsin vihdoin töistä kotiin äippälomalle asti. Ihanaa. Nyt on jaksanut paljon paremmin kotonakin puuhailla ja mieli on paaaljon parempi. Tosin hieman ehkä olen laiska, nytkin vielä yöpuvussa vaikka kello on jo mitä :ashamed:

Toivottavasti kaikille vielä pysyy vauvat mahassa ja että kaikki voivat hyvin. Mukavaa alkanutta viikkoa! :hug:
 
Onpas täällä ollut hiljaista. Mä kun luulin että saisin lukea monta sivua tekstiä. Viikonloppuna näyttää kaikilla olevan kiirettä.

Etsiväkaksoset: Tulethan kirjoittamaan kuulumisia!!

Hankinnoista: Kaikki on melkein hankittu mutta sänky on kokoamatta. Rintapumpun taidan ostaa syntymän jälkeen. Sitten puuttuu kaikkea pientä eli siteitä, tutteja. Niin ja sairaalakassiin suklaata mutta kun se tulee samantien syötyä...

Tänään oli ultra ja kaikki oli vielä hyvin :) Supisteluja on ollut kiitettävästi mutta kohdunkaulassa ei muutoksia ja edelleen kiinteä. Mulla on myös alapäässä paineen tunnetta ja välillä tuntuu kun olisivat tulossa ulos. A:n pää painaa alhaalla, hän ollut koko ajan valmiusasennossa, hyvä niin. Eipä taida enää siitä kääntyä. A painoi 1625 ja toinen oli taas noin sataa grammaan pienempi. Seuraava ultra on vapun jälkeen. En edelleenkään tunne kuin A:n liikettä koska B:n jalat potkii istukan alla. En ole liikkeitä laskenut kun niitä kuitenkin useasti tunnen.

Kateellisena luen kun teille tulee niin vähän painoa. Itselläni normaali paino on 60 ja viimeksi neuvolassa vaaka näytti jo 85. Eli 90 menee ainakin puhki, selkä ihan ok mutta saa nähdä miten jalat kestää. Painan muuten jo enemmän kuin mieheni mutta meitähän onkin 3... Lohduttavaa?!

Jännää tämä on, kun ei yhtään tiedä koska tulee lähtö. Mut pysytään nyt kaikki vielä yhtenä kappaleena ainakin toukokuulle saakka.

Niin vinkkejä minäkin otan vastaa mielelläni. Täällä kun ei ole mitään valmennuksia. Sellaisen voin itse antaa että rasvailkaa välilihaa vaikka Ceridalilla niin ei välttämättä tule niin paljon repeämiä. Itse kuulin tuosta vasta esikoisen syntymän jälkeen ja silloinhan oli rasvailut sitten jo myöhäistä.

Nautitaan masuista ja auringosta!

Kipa 30+5
 
Hellurei ja hellät tunteet.

Täällä sitä porskutellaan valtaisan mahan kanssa, olo muistuttaa välillä lähes valaskalaa. Iltaisin kun itseään nukkumaan asettelee, tulee mielen ajat ilman tuota valtaisaa etukumpua. Oli se helppoa ruveta nukkumaan, kun ei tarvinut tyynyjä asetella joka kulmaan. Öiset kääntymisetkin kuulostavat urheilusuoritukselta: lääh, puuh, lääh, puuh... Niin että harrastatteko te muut hyötyliikuntaa kuin minä,käännän kylkeä useamman kerran yössä ja täydestä liikunnasta käy :whistle:

Täällä pakkaillaan. Pikkuhiljaa käyn kaappeja läpi. Heitän turhaa rojua pois, mistä sitä lie siunaantunut noin paljon!? Pakko aina levähtää. Laatikko ja lepo, laatikko ja lepo. Taidan olla elämäni kunnossa, vai miltä kuulostaa muut "paksukaiset".. On mulla onneksi muuttoapua, tollaset reilu 2 ja reilu 3vuotiaat tytöt. Jos erehdyn laittamaan roskiin jotain heidän mielestään ihanaa, joudun kiivaisiin sanaharkkoihin heidän kanssaan. :whistle:

Mullakin on tuota monesti mainittua paineentunnetta. Se on ehkä ärsyttävintä, noiden alapääsuonikohjujen jälkeen. Luulen että A-vauvan pää siellä yrittää asettua. Liikkeitä en tällä hetkellä osaa eritellä a-vauvan tai b-vauvan liikkeiksi, koska ovat limittäin molemmat rt. Potkivat siis hyvin samoihin paikkoihin. Mulla ei oo nyt viikonloppuna supistellu nimeksikkään. Täytyy silti ottaa iisisti. Tämän raskauden aikana on kyllä oppinu tutkiskelemaan omia tuntemisiaan. Ei ota turhia riskejä, sillä on niin kovin kallliit panokset.

Että mä tykkään lukea teidän muiden kuulumisia. JOtenkin on niin mieltäylentävää että on muita samassa veneessä olevia mammoja.

Levähelkää erityisesti te joilla siihen on lekurin määräys ja muutkin. Minäkin vaikka sormet syyhyää pakkaamiseen (Hain aamulla kasan laatikoita lisää ja varasin 20banaanilaatikkoa, jotka saan ens viikolla)

Silti mä nautin tästä. Välillä se mietityttää, elämä kahden pikkukääryleen kanssa. Ja uskallanko sanoakkaan. Näin synnytysunta ja herätessäni olin kauhusta kankea jne.. Niin kovin alkoi pelottamaan synnytys. Meni tovi jos toinenkin hengitystä tasatessa. Siinä unessa olin niin järjettömän kipeä, että. Uaah.. eipä siitä sen enempää niin te muut ette ala miettimään samanmoisia .

Rutistuksia ja jaksamisia jokaikiselle möhömahalle, toivoo nainenvaimoäiti 27+1
 
Moi! Yhdessä kasassa olen vieläkin mutta nyt tosiaan täällä kysissä. Lähtö tuli torstain kontrollista suoraan ambulanssilla tänne. Kortisonia tuikattiin kankkuun ja eikun tänne. Tähän päivään asti sain suoneen antibioottia ja supistuksia estävää ainetta, joten en ole teillekään viestitellyt kun tippakoneen kanssa ei saanut käyttää kännyä. Tällä hetkellä mun tilanne on rauhallinen ja toivottavasti edessä on vielä oikein monta makailuviikkoa. Vauvatehollekin pääsin tutustumaan ja sieltä sanoivat että näilläkin viikoilla olisi hyvät mahkut selvitä kun kerran kortisonipiikit on pistetty. Teille kaikille sanoisin että levätkää niin paljon kuin voitte ja kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne jos on yhtään oireita tai epäilystä. Mulla ei ollut mitään ja nyt eivät viitsi edes kohdunsuun tilannetta kurkkia ettei ärsyyntyisi lisää. Voikaa paksusti! Kirjoittelen jos voin mutta jos huoneessa on tippakone on luurin käyttö kielletty. Ja mä en saa nousta sängystä edes vessaan... Etsiväkaksoset 26+5
 
Etsiväkaksoset Oikein paljon voimia sinne lepäilyyn ja pidetään kädet ristissä että vauvat pysyvät kohdussa vielä! Kiva kun jaksoit käydä kirjoittamassa kuulumiset, täällä ollaan hengessä mukana.

Kipa
Hyvä että ultrassa kaikki ok!

Väsynyt HooWee 30+6
 
Jees!
Lääkärikäynti takana. Kohdunkaulan ulkosuu yhdelle sormelle auki (mikä kuulemma uudelleen synnyttäjällä normaali ja vaaratonta). Kohtu kuulemma vielä napakasti kiinni! Lääkäri sanoi ettei mitään huolta kannata kantaa, ainakaan vielä. :) pissa oli puhdas ja painooki tullu ny yllättävän vähän vaan n. 360g/viikko! Eli kaikki hyvin täällä. :heart:

Eliza 26+1
 

Yhteistyössä