Heipsan!
Oltiinpas me tipahdettu kauas, kun sivulta 3 sai etsiä ketjua. Olen lukenut kuulumisia päivittäin, mutta on ollut vaikea olo joten en ole oikein päässyt kirjoittamiseen asti. Ennenkaikkea on ihanaa lukea että vastoinkäymisistä huolimatta kaikki ovat toistaiseksi pysyneet kasassa. Mulle sanottiin kontrolli ultrassa, että kun ylittäisi viikon 32-33 olisi jo tosi hyvä tilanne. mutta yli viikon 30 auttaa jo paljon.
Olin kontrollissa 26+3 ja vauvat olivat a-vauva1012gr ja b-vauva 997gr. Ihan hyvin olivat kasvaneet ja vastasivat molemmat viikkoja, helpotus. Nyt seuraava kontrolli 30+1. Kohdunsuu ultralla katsottaessa oli 40mm ja sisäsuu kiinteä, joten kiva tilanne. Toisaalta yhdessä yössähän se voi muuttua....
Nyt pitäisikin kysyä teiltä toisilta tuplaodottajilta vähän noloa kysymystä liittyen raskausajan vaivoihin. Elikkäs, oletteko te tunteneet alapäässä ja peräsuolen puolella varsinkin ikäänkuin paineen tunnetta. Vähän niinkuin olisi kakkahätä muttei kuitenkaan... Tämä on nolo kysymys tiedän, mutta täällähän voi kysellä vähän mitä vain
Itse olen nyt viikon verran tuntenut tätä paineen tunnetta. Paikat kuitenkin kiinni (tarkistettu tuntemuksen alkamisen jälkeen) eikä supistele oikeastaan yhtään. Ajattelin liittyisiköhän siihen että b-vauva perätilassa ja potkii juuri sinne?? Kysyin lääkäriltä hän sanoi normaalia, mutta en muista esikoisaen odotuksesta tällaista. Ehkäpä kohtu painaa jo niin paljon... Huolestuin vain koska paineen tunnehan liittyy synnytyksessä juuri kohdunkaulan avautumiseen... Toisaalta ehkäpä tähän vaikuttaa myös se kun hb vain 101 ja rautakuurilla eikä vatsa oikein toimi.... Tässä nyt tätä noloa odotusvaiva asiaa. Jos jollain jotain kommentoitavaa onko tuttu tunne laittakaa viesti äjos ja kun ehditte.
Onko teillä koti vauveleille jo valmiina? Me koottiin nyt pinnis ja vaatteet on pesty. Oletteko hankkinnet kuinka paljon vaatteita,esim. bodeja tai yöpukuja. Kiunka monta kpletta teillä on niitä?? Tietenkin riippuu lapsista pulautteleeko paljon vai ei, kuinka paljon vaatteita päivässä menee, mutta ajattelin vain kysyä. Jotenkin tuntuu ettei halua ostaa etukäteen liikaa, muttei halua huomata sitten tohinan keskellä että pitäisi lähteä ostoksille...
nainenvaimoäiti: Olitko valmrennuksessa, minkälainen oli? Mitä arvoja sait sokerirasituksessa. Itse olin siinä oe ja arvot olivat 0h:4,5, 1h:6,4 ja 2h:5,2. Ilmeisesti olivat ihan ok, vasta to neuvola. Ihanaa jos ei tarvitse raskausdiabeteksestä murehtia!!!
Hyvää vointia kaikille, pyrin kirjoittamaan aina kun voin, taas vatsa kovettuu siihen malliin että taidan suunnata sohvalle ja jalat pystyyn..
adanea 27+0