heinäkuiset 2005

Heissulivei :wave:

Terveisiä 1v3kk neuvolasta vähä etukäteen, meillä se taisi olla 1v2kk neuvola :whistle: Mutta asiaan, mitat oli 10510g ja 78cm, täyden nollakäyrän tyttö edelleen :D Rokotusta en antanut vielä laittaa nuhan takia ja koska huomenna iltapäivällä on se putkitus, että se kidutus jääköön myöhemmäksi. Viime yö meni taas levottomasti, Tessalla kamala nuha päällä ja korvat vaivaa taas ihan selvästi, LUOJAN KIITOS huomenna on putkitus! Kumpa ens yö menis vielä kunnialla eikä nostaisi kuumetta, ettei se peruuntuisi :x

Omaa napaa, viikkoja tulee lauantaina 38, juu-u, kuvitelkaa :eek: ;) Mihin se aika on menny :eek: Aamulla kävin omassakin neuvolas, sf-mitta oli jo menny alaspäin, itseasias se ei jostain syystä ikinä noussutkaan niin korkealle, mitä muista on noussut, nyt korkein lukema ollut 30cm, kun muista 33cm, jonka jälkeen mitta alkanut laskea. Nyt se oli laskenut jo, että päästäänköhän tämän lapsosen kanssa laskettuun aikaan ollenkaan :whistle: Kovasti vauva on kuulemma alhaalla ja sen kyllä tuntee :x Joskus tuntuu että vauva mulahtaa matkasta ihan just :eek: :x :LOL: Hemppakin oli noussut kiitettäviin lukemiin, 123, toivottavasti siellä pysyykin! Veti vähä olon hömelöksi se 98 lukema tässä hetki sitten :whistle: Mitenkäs muut odottajat jakselee duracell-pupujensa kanssa?

Terkuin Kirsikka joka kertoilee sitten huomenna lisää, miten putkitus meni :wave:
 
Arabitar
Kirsikka: Joko nyt viikkoja 38??? :eek: Mihin tämä aika oikeen on menny??? Toivon mukaan ensviikolla vielä oot yhtenä... ;) ;)
Tyttelihän saattaa syntyä jo minä hetkenä hyvänsä...

*:eek: Mistähän muuten sain päähäni että tytteli,siis vauva :ashamed: B) :D * (mulla ollut koko ajan sellanen hytinä että tyttöä oottelet =) )
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 14:39 Arabitar kirjoitti:
Kirsikka: Joko nyt viikkoja 38??? :eek: Mihin tämä aika oikeen on menny??? Toivon mukaan ensviikolla vielä oot yhtenä... ;) ;)
Tyttelihän saattaa syntyä jo minä hetkenä hyvänsä...

*:eek: Mistähän muuten sain päähäni että tytteli,siis vauva :ashamed: B) :D * (mulla ollut koko ajan sellanen hytinä että tyttöä oottelet =) )

No meinasin kans kysästä että ai niin mikä tytteli, että mistäs sä niin ajattelet :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 21:03 77mm kirjoitti:
Kirsikka: Onko teilläpäin ihan vakiosti 1 v 3 kk neuvola? Meillä on 1-vuotisneuvolan jälkeen seuraava vasta 1 v 6 kk. Tuntuu jotenkin hirmu pitkälle tämä väli näinkin pienen kanssa.

Juu on, seuraavaksi on sitten myös 1v6kk neuvola, joka on lääkäri. Poikien aikana oli vielä niin että oli 1v ja 2v lääkäri, mutta se on yhdistetty että lääkäri on nyt 1v6kk iässä.
 
Putkituskuulumisia ja lisänä kitarisanpoistokuulumisia :wave:

Just kotiutuneena, neiti nukkumassa juuri lääkittynä ja syötettynä, ehdin muutaman rivin naputtaa :) Eli putkitus takana, liimakorvaa ei ollut vielä ehtinyt kehittyä, mutta märkää tuli kuulemma jonkun toisenkin edestä :x :x Putket siis laitettiin ja minun pyynnöstäni tarkastettiin vielä lisäksi kitarisat. Lääkäri oli vähäsen haluton niitä tarkistamaan (koska siihen vaaditaan syvempi nukutus ja kun on kuulemma todettu ettei sillä ole vaikutusta) mutta teki sen, koska niin pyysin. Ja poistoonhan nuo meni, oli niin isot ja märkäiset :eek: Joutui lääkäri myöntämään, että kannattaa äitiä kuunnella ja että kuulemma tietoutta löytyy :whistle: ;) Eipä olisi tainnut pelkkä putkitus auttaa, jos sinne olisi jääny tuo iso märkäinen kitarisa muhimaan ja tukkimaan muutenkin pieniä reikiä :x Neiti alkutoipuminen nukutuksesta meni hyvin, kova nälkä ja väsy oli, mutta ei mitään ongelmaa tuottanut tuo 5h syömättömyys. Ja suosittelen ottamaan isät mukaan operaatioon, jos suinkin, meillä se tuntui rauhoittavan vähäsen tilannetta :wave: Yö toivottavasti menee levollisesti ja jatko menee tulehduksitta :) Nyt voidaan rauhassa mielin jäädä odottamaan nelosen saapumista taloon :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 20:23 Kirsikka kirjoitti:
Putkituskuulumisia ja lisänä kitarisanpoistokuulumisia :wave:
...kiva kuulla että kaikki sujui hyvin ja toivotaan pikaista toipumista pienelle. :wave:

Niin, ja siullahan on la melki käsillä...kuis teillä on lastenhoito suunniteltu synnytyksen ajaksi, jos saapi udella. Se kun on aina sellainen mysteeri varsinkin monilapsisille perheille, etenkin jos mummat ja paapat kaukana.

Meillähän mies ei ehtinyt kolmosen syntymään mukaan, sillävälin kun mies oli pähkäilemässä kenen su aamua "häiritään" neiti ehti syntyä.Ja sekin velä että meillä kaikilla lapsilla on la ollut kesän parhaimpaan loma-aikaan.....

-A69-
 
Arabitar
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 20:23 Kirsikka kirjoitti:
Putkituskuulumisia ja lisänä kitarisanpoistokuulumisia :wave:


Kiva kuulla kuulumisia ja toipumisia pienelle potilaalle :hug:

Meillä oli muuten silloin ku Nooralta poistettiin kitarisat ja putkitettiin korvat niin tosi levollinen yö sen jälkeen... Tosi hyivn nukkui silloin meidän pikku potilas,vaikka mekin varauduttiin jo niin että meidän sänky seinään kiinni ja mä vaan nukkumaan neidin kanssa siihen ja isäntä lattialle :whistle: :D Mut eipä olis tarvinnu... :D Mutta ilmoittelehan vielä kuulumisia aamulla tai joskus huomenna miten yö meni,jos jaksat ;)

Ja hyvä että lääkäri otti todesta nuo äiteen puheet kitarisoista ja katsoi nekin ;) =)


Ainiin,oon nyt huomannu Peetulla että se niinku karsastaa kans oikeella silmällä,samoin ku meidän esikoinen. Ja aion kyllä ottaa neuvolassa sen puheeksi. Ja jos terkkaritäti siellä änkkää jotain että ei tuon ikäselle vielä pystytä mitään tekemään niin tällä kertaa osaan kyllä sanoa takas :whistle: :kieh: Nimittäin silmälääkäri ite on sanonu että vajaan vuoden ikäsellekkin on jo silmälasit hankittu ja nuorin ollu hyvä ettei parikuinen jos ei nuorempikin (hitsi ku muistais...)

Viimeksihän Saanan aikana me jo sanottiin neuvolassa ku neiti oli reilun vuoden että sillä toinen silmä karsastaa niin ei kuulemma pystytty mitään niin pienelle,ja se on kyllä k.akkapuhetta (sori :ashamed: )

Mut nyt vetäydyn "takavasemmalle" kattoon c.s.i:ta :wave: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 20:51 Annastiina69 kirjoitti:
kuis teillä on lastenhoito suunniteltu synnytyksen ajaksi, jos saapi udella. -A69-

No onhan se vähä semmonen jännitys, etenkin kun noi lapsoset tahtoo meikäläiseltä syntyä turhan nopeasti :x Mutta jos tulee pikalähtö/lähtö tulee keskellä yötä, alkuun tulee esikoisen kummitäti (miehen sisko) nukkumaan meille yönsä ja aamulla jatkoon sitten mun äiti pidemmän matkan takaa ja jos nyt tulee rauhallisempi lähtö tai päivällä niin että ehtii niin sitten anoppilan väki alkuun ja mun äiti jatkoon. Äiti on sitte meillä pari päivää, kun isäntä tuskin voi heti "ensikiekaisusta" niin sanotusti aloittaa isyyslomaansa, että jää lomalle sitten kun minä kotiudun vauvan kanssa. Tässä on vain se mutta että tuo esikon kummitäti on semmonen huithapeli ettei muista koskaan ottaa puhelintansa mukaan :headwall: :kieh: Mutta, jos oikein hoppu tulee, niin yksin mäkin synnytän, eiköhän sekin luonnistu :D Mä nyt jotenkin luotan siihen että tämäkin vauva syntyy lasketun ajan tienoilla viikonlopun aikana niin että mies on kotona, esikoinen syntyi lauantaina, kakkonen su-ma välisenä yönä ja kolmonen sunnuntaina, aina oli mies kotona kun lähtöä alkoi teetellä :D

Yö meni tytöllä tosi rauhallisesti, kerran on isäntä käyny tutin laittamassa. Itseasias meillä oli vähä taka-ajatuksia tuon tutin ja kitarisan suhteen :ashamed: Että josko neiti olis ollu sen verran ns. kipeä ettei tutti olis maistunu mutta päinvastoin näyttää olevan, tutti maistuu entiseen malliin joten pitäköön emäntä tuttinsa :D :LOL: Mutta muuten tosi rauhallinen yö, kun tässä tuota tulehdusta maanantaina ajateltiinkin niin tuttia on saanu käydä laittamas vartin välein, että tosi ihanaa jos nyt rauhoittuu yöt, ehditään ladata patterit ennen pikkusen tuloa :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 07:31 Kirsikka kirjoitti:
Yö meni tytöllä tosi rauhallisesti, kerran on isäntä käyny tutin laittamassa. Itseasias meillä oli vähä taka-ajatuksia tuon tutin ja kitarisan suhteen :ashamed: Että josko neiti olis ollu sen verran ns. kipeä ettei tutti olis maistunu mutta päinvastoin näyttää olevan, tutti maistuu entiseen malliin joten pitäköön emäntä tuttinsa :D :LOL: Mutta muuten tosi rauhallinen yö, kun tässä tuota tulehdusta maanantaina ajateltiinkin niin tuttia on saanu käydä laittamas vartin välein, että tosi ihanaa jos nyt rauhoittuu yöt, ehditään ladata patterit ennen pikkusen tuloa :heart:

Hienoa, ja toivotaan että saisitte tästä eteenpäin nukkua, vaikkei varastoon pystykään nukkumaan. Meilläkin oli iiihana yö. Kukaan ei herännyt 23-7.15 välillä. Sitten soitti herätyskello \|O

Enempää ei aamusta ehdi, tänään eskarin lisäksi on keskimmäisellä kerho.
Voimia ja vointeja :wave:

-A69-
 
Moi !

Miksi nimen menit vaihtaan Ent. Arabitar? :)

Tänne ei erikoista kuulu... heinis sai neljännen hampaansa kitinän kera. Syö ainoastaan itse omalla lusikalla, huuto tulee jos menee joku muu tunkeen ruokaa suuhun :) Kiva et omatoiminen, mutta kun homma vähän venähtää toki, eikä tyttö sitte jaksais enää syöttää itseään, niin sitte hermoilee... AARGHH...

Isoveli ei meinaa enää millää nukkua päikkäreitä, vaikka vasta kolme vuotta. Sitte ennen kuutta meinaa, että nyt mennään iltapesulle, joopa-joo :)

Tää viikko ollaan taas kolmisteen, kun ISi huitelee saaristossa. Perjantaina saapuu, jos ei oo kova myrsky...

 
:wave:

Amelma kyseli miksi menin nikkini vaihtamaan...No,jotenki tuntu vaan siltä että tahtoo uuden B) ja jotenki tuntuu tämä uus "pehmeemmältä"... ;) :D

Mutta Peetulta kuulumisia,
pojalla nyt sitten kuumetta 37,9,molemmat silmät rähmii ja kurkunpääntulehdus. Tk:sta sain ajan vasta klo 15.20.
Just viime viikolla isäntä kävi tuon nelosen kanssa siellä kun valitti korvaansa ja siellä lääkäri oli sanonu että nyt on tosi paljon korvatulehduksia ja muita...

Pitääkin muistaa kysästä josko niillä olis lainata sitä kylmähöyrylaitetta sieltä taas (en tiedä mikä on oikeesti nimeltään),helpottaa kyllä tosi paljon tuossa kurkunpääntulehduksessa.Viime yönä piti Peetun huoneessa avata ikkuna siksi aikaa että huone viileni ja ilma raikastui...Mutta sit sen jälkeen onkin nukkunu tosi hyvin yönsä heräämättä,aamulla vasta puoli yheksän jälkeen heräs =)

:wave:
 
No kuulostaahan se todellakin pehmeemmältä ;)

Voi teitä, noi kaikki kipuilut on aina tosi harmillisia. Itte ottais kivun jos sais... :(

Meillä on tosin oltu aika lailla terveinä. Johtuu varmaan siitäki, ettei oo hoidos...

onko tää muuten sairasteltu sitä vauvarokkoa? meillä ykkösellä oli tasan puoli vuotiaana, mutta tää heinis on jääny ilman, tai kai se viäkin voi tulla.

Tänään ettiiin jo tumppuja ja vahvempia pipoja varastosta kokotarkastukseen. Poika nyt saa uudet kaikki, mutta tytölle löytyy...

Jaahas, tää olis iltapalan aika :wave:
 
Noniin,tk reissu takana ja poika sai sitte kolme reseptillistä lääkkeitä :eek:
zithromax kuurin sai korvatulehdukseen,silmätulehdukseen tippoja->sellasia geelimäisiä,ja sit vielä sellasta yskänlääkettä jonka pitääs helpottaa kurkunpääntulehduksen kohtauksia...Sit saatiin taas lainalle se meille niin tutuksi tullut kylmähöyrykone (en mä sen oikeaa nimeä tiedä) sieltä saa sit poitsu hengitellä monta kertaa päiväs sitä sellasta kylmää vesihöyryä =)
Toi laitehan oli meillä ensimmäistä kertaa viime syksynä suurin piirtein näihin samoihin aikoihin,tais kyllä olla muuten ollakki marraskuun puolella,mut silloin Peetulla kuitenkin oli ekan kerran tuo kurkunpääntulehdus :/
Nyt kuumekkin jo huiteli likempää 39 astetta ja nyt se tuolla huoneessaan nukkua tuhisee =) :heart:
Voi kun olis jo huomenna paree päivä... :/

Kyllä meillä on Peetulla se vauvarokko ollu jo,oliskohan ollu maaliskuuta kun se sen sairasti.Esikoisella se oli tasan vuoden ikäisenä ja muut ei o sitä sairastanutkaa.

Mitäs Kirsikan vauvamasulle kuuluu? Ja miten on Tessa toipunu kitarisaleikkauksesta ja korvien putkitus reissusta?
Ja mitä muille heiniksille kuuluu???

:wave:
 
Mapuli
Heippa. Meilläkin putkitus eessä. :\|
Infektioastma on ollu diaknoosina tähän asti kun rohisee. Korvatulehduksia silloin tällöin.. Ja nyt lastenlääkäri oli sitä mieltä että jospa liimakorva ja se aiheuttaa tätä rohinaa..
Voi kurja. Nyt jo itkettää se tilanne kun ollaan sairaalassa ja tyttö viedään sinne nukutukseen. Esikoisen aikaan se oli tosi rankkaa mulle. Vaikka on ns. helppo operaatio niin silti se pelottaa. :'(
Mutta muuten tyttö on niin ihanan hymyilevä ja aurinkoinen. Mummoille hymyilee kaupoissa ja ulkona kun tietää et ne rupeaa lepertelee.. ;)
Vuoden päästä lähden töihin ja jo nyt se jotenkin kalvaa mieltä. Ootan sitä toisaalta ja sitte taas en. Jotenkin 2 vee on vielä niin pieni.
Mutta nyt täytyy nauttia vapaista aamuista ja kaikesta muusta ennen "tosi arkea" ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 20:24 Jeanie kirjoitti:
Mitäs Kirsikan vauvamasulle kuuluu? Ja miten on Tessa toipunu kitarisaleikkauksesta ja korvien putkitus reissusta?
Ja mitä muille heiniksille kuuluu???

:wave:

No tuossahan tuo mukana retajaa eikä muutakaan voi :LOL: On kyllä viime päivinä ollu tosiaan semmoset fiilikset, että mut saa ampua, jos vauvoista alan vielä hourailemaan *tosi hehkeää nämä viimeiset metrit* :kieh: Neiti simppaliisa, se varmaan kuvaa parhaiten tuota neitiä tällä hetkellä, mä kohta käyn tarkistamassa tks että joko ne putket on tukossa, kun neiti vinkuaa ja haroo korviaan :eek:

Kirsikka (ja maha 38+5...vielä vähä....)
 
No heips vaan. Tällä viikolla oli 1,3 v neuvola Joelilla ja paino 9600g, pituus 79,5cm. MPR rokotuksen sai ja reseptillä kahta eri rasvaa, ku iho tosi kuiva. Pienenä iho-ongelmia ei ollut, mut iso-siskolla ns. talviallergia myös. Saimme myös lähetteen Keskus-sairaalaan lasten ortopedialle poitsun jaloista.. normaalit taaperoikäisen länkisääret, mutta ku tulee kiire, ni astuu vain jalan ulkosyrjällä. Kotikonstina yritetään nyt pitää kenkiä sisälläkin, jotka tukee nilkkaa ja pakottaa käyttämään koko jalkapohjaa astuessa. Ongelma voi johtua siitä, ku 6kk lähti jo puita pitkin käveleen ja 10 kk ihan ite.
yöt nukkuu 22-10, mut ottaa vaan yhet n. tunnin päikkärit. Hampaita on 6 ja on ihana minä itse ikä, ei sais syöttää, pukea ym.ym =) :kieh: ja ilkeyksiä osataan ja keksitään tehä ihan kiitettävästi.
Hieman jännityksellä odotamme pikku siskon tai veljen syntymää joulukuussa, ku poitsu on niin kovasti äitin perään ja mustasukkainen, alan kohta jotain nukkea kantelemaan, et tottuis. Ollut kyllä paljon isosiskojen hoidettavanakin, mut äiti on se ykkönen. :) Ja siihen ei muut koske, ei isikään! :LOL:
Toisten lasten perään on tosi paljon ja näkee, että kaipaa kaveria... tällä hetkellä takaa ajon kohteena on suureksi kauhukseen ajokoiramme Kimi. Tänäkin aamuna olohuoneessa oli niiiin hiljaista ja kun menin katsomaan, koira makasi "tyytyväisenä" sohvalla ja poika lappoi kukkaruukusta multaa koiran päälle kaksin käsin... ja sit karkuun :LOL:
Siis tekemistä riittää, mut hyvät syksyn ajat kaikille taas ensi kertaan :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 13:42 Minttumaria68 kirjoitti:
Hieman jännityksellä odotamme pikku siskon tai veljen syntymää joulukuussa, ku poitsu on niin kovasti äitin perään ja mustasukkainen, alan kohta jotain nukkea kantelemaan, et tottuis. Ollut kyllä paljon isosiskojen hoidettavanakin, mut äiti on se ykkönen. :) Ja siihen ei muut koske, ei isikään! :LOL:

Meillä sama juttu, tosin sitä sisaruksen syntymää ootellaan 2vkon sisällä :whistle: Mä olen alkanu kouluttaa (jos lapsesta nyt voi tuota sanoa) Tessaa, ollaan alettu kulkea suht paljon kylässä missä on pienempiä ja minä olen urakalla sylitellyt heitä. Alussa tyttö meinas repiä tyyliin kaverin silmät päästä mutta ajan kanssa on "kouluttautunu". Tosin, vieläki tulee mustiskohtauksia jolloin anoppilan kissakin saa kyytiä liian likelle ängetessään :LOL: Mutta mä luotan edelleen siihen että kaikkeen tottuu, se on eri asia kun siinä sylissä on oma, pysyvä, kuin "vieras" ja sillon tällöin oleva.
 
Moi kaikki!

Meidän "Temppera-Tiina" ei enää kaipaa syöttöapua. Hän syö VAIN kun itse syöttää itseään, ja kaikki peukut hänelle, joka uskaltaa tarttua hänen lusikkaansa. Kivaahan se on kun itte syö, saa omaankin lautaseen välillä keskittyä. Syöttekö muuten yhtäaikaa lasten kanssa, vai sen jälkeen? Me syödän ehdottomasti kaikki yhtäaikaa.

Ja syöttötuoli lähti eilen kans varastoon. Se oli sellasta keikkumista ja oli kateellinen veljelleen, niin siirrettiin omaan tuoliin, jossa vessakoroke päällä ja johan rauhottu syömiset. Nyt on rauha maassa täällä.

Muutenkin tuntuu onnellisimmalta ajalta :heart:
 
Hei!
Meillä kans on ruvennut olemaan aikalailla tuota omaa tahtoa,ja hyvähän se vaan on,vaikkei kieltämättä välillä tunnukkaan siltä että olis hyvä... :/
Meillä poju yrittää myös itse syödä,mutta aika "hontelolla" menestyksellä :whistle: Enemmän on kyllä ruokaa muualla kuin suussa :D

Niin ja meillä syödään yhtäaikaa lasten kanssa =)

:wave: <br><br>
 
Syömisestä, meillä ei juurikaan edelleenkää kiinnosta ite syöminen ja saahan sen nopeampaa kun lippaa itte :ashamed: Meillä syömistouhut on niin että kaikki ollaan yhtäaikaa pöydässä, mutta jompikumpi meistä lippaa ruuan neitille ja syö sitten oman ruokansa että periaattessa yhtäaikaa mutta silti jälkeen :)
 
kirjotan taas pitkästä aikaa tänne kuulumisia, meillä sairastettu kuumetta ja flunssaa 1v:llä todettu liimakorva, esikoisen kanssa pääsin helpommalla kuin tuon meidän pikku jäärän kanssa, kiipeilee joka paikkaan ja heittää tavarat lattialle pahin paikka mihin keksiny kiivetä on uunin luukun kautta roikkumaan levyihin,
syö muuten hyvin varsinki jos saa sen oman lusikan käteensä muuten ei kelpaa yhtään mikään suuhun ja kaikki pitäs tapahtua hetkessä alkaa raivoomaan ja sit hakkaa päätä seinään tai lattiaan.
 

Yhteistyössä