Heinähippuset 2006

villellä on taas joku "jalassa roikkumis" kausi.vessaan jos meen niin huutaa,sama jos haen jotain yläkerrasta,parkuu ihan hysteerisenä. välillä joutuu olla jollain mun ystävällä hoidossa niin siellä menee kohtalaisesti,jää kyllä itkemään mutta leikkiikin sit hetken päästä.. muilla samaa?
ja hampaiden pesu,ei onnistu millään.huutaa ja kiemurtelee.mutta kun niitä on jo 12 niin pakkohan olis pestä.vinkkejä otetaan vastaan
:D
 
Dee... juu on! Voi olla,että liittyy myös kovasti tohon hoidon aloittamiseen. Viime viikolla tilanne oli se,että poika alko hysteerisenä huutaa ja kiemurrella,kun alettiin pukea ulkovaatteita tarkoituksena mennä kauppaan tai pihalle. Luuli raasu,että taas viedään hoitoon... :ashamed: :/

Jonku flunssanpoikasenki toi hippu nyt on jemmannu, koko ajan on nokka tukkeessa ja yöt on kaameita. Ens viikolla on koululaisilla syysloma,toivottavasti ois sit nää sairastelut taässä vähäksi aikaa. :)
 
Kaks päivää haravoinut ja pussittanut lehtiä yms. meillä tulee, kun marja-aronia pensasaitana, sit kaksi isoo terijoensalavaa jne :|
Tyttö kun mukana, on nauranut haravalle ja sit mönkinyt kasassa :heart: Osittain on malttanut istuu rattaissa.

Täällä eka pakkasaamu ja pian koittaa pojilla lomaviikko. Ohjelmassa heillä leiri, mä lähen tytön kaa yhden yön reissuun, hänen kummille ja saa nähdä missä muualla ennätämme käydä. On useempikin kyläpaikka samassa kaupungissa, mun täti jne...On parin tunnin ajomatka, joten ei kyllä tuu käytyä... Samalla viikolla pitäs käydä kummityttöö moikkaa, synttärit oli jo ajat sitten ja muu aika mökille =)

meillä on jopa nukuttu su aamusta lähtien 8-9 saakka, joten yöt hetkellisesti pidempii. Me oltiin la-su miehen kans tallinnassa juhlistaa 10v hääpäivää "myöhässä" Kun kesäkuulla ei ollut voimia juhlia, isäni poismenon vuoksi. Nyt tarvitsimme kahdenkeskistä aikaa, jota ei oo ollut ainakaan tytön syntymänjälkeen OLLENKAAN.

Ja päivän puuhiin :wave:
 
Viikonlopuksi jätetty haravointi urakka on saanut päällensä valkoisen lumi(loska) peitteen :kieh:
No eiköhän se siitä iltaan mennessä sula ja päästään märkiä ja painavia lehtiä vielä haravoimaankin.
Meilläkin on taas räkätautia ja yöt on olleet hankalia. Onneksi ensi viikolla syysloma, saadaan vähän levättyä koko sakki!
Sain omat työni järjesteltyä niin että teen vain yhden kokopäivän (8h ) Asiakkaatkin lomailee =)

Meidän neidistä on tullut oikea termiitti, kulkee ympäri huushollia ja jättää jälkeensä täyden kaaoksen..
Neidin lempipuuhaa on tavaroiden tyhjentely (heittely ) hyllyistä ja laatikoista.
Isoveljen legolaatikot ovat suosikki tyhjennettävät!

Tässä pikaiset kuulumiset ja nyt työt kutsuu..
 
Hei vaan,
täällä vietellään vapaapäivää. Vähän harmittavissa merkeissä,mies lähti jo viettämään saunailtaa kavereidensa kanssa ja minuu tympii toi viinaspuoli :kieh: Pojat lähtee discoilemaan illalla,joten pienten kanssa pitäs jotain keksiä. Kunhan hippu herää,lähdetään käymään kaupasta namia ja sytytellään lyhtyihin kynttilät ulos.. :heart: Huomenna oliskin yksi työjuttu vielä,ei kyl huvittaisi mut pakko on. Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:
 
Äeppä meidän 1 ja 3 luokkaisella on ikäeroa tasan 2v.

Tänään käytiin tuon epilepsiaa sairastavan kanssa hakemassa ekg-holster laput rintaan vuorokaudeksi. Katsovat tuon sydämen toiminnan varmuuden vuoksi ennen epilepsialääkitystä.

Nyt on syysloma täällä. Onneks saa äitikin vähän laiskotella, kun ei joka aamu tarvitse herätä.

Meillä on kanssa aroniapensaita ja Severi seisoi siellä yksi päivä pensaan vieressä ja oikein urakalla pisteli niitä poskeensa :LOL:
Sisko keräsi kippoon niitä ja Severi veilä sisälläkin söi niitä vaikka kuinka.
Syötäviähän ne on , mutta maku ei mun mielestä ainakaan ole niin hyvä, että söisin..

Itsellä maha sekaisin neljättä viikkoa...
 
Syyslomaviikon terveisiä ja neuvola kuulumisia. Viikonloppu tehtiin pihatöitä koko perheen voimin ja sunnuntaina grillailtiin syksyn viimeiset makkarat :p
Esikoisen kanssa kävin maanantaina shoppailemassa talvivaatteita ja mies kävi tiistaina pojan kanssa Edenissä (esikolla siis edelleen käsi paketissa).

Tänään olin töissä ja huomenna onkin ohjelmassa siivouspäivä :kieh:

Eilen käytiin pikkuneidin kanssa 1v3kk neuvolassa (jonka meidän kunta meille vielä suo.. kaikista säästötoimenpiteistä huolimatta)
Neidin paino nyt 9230g ja pituus 74cm, pieni tyttö mutta kasvaa tasaisesti omaa käyräänsä.
Influenssa rokotuksesta keskusteltiin ja päätettiin se ottaa tytölle, älkää kysykö miksi.. terveydenhoitaja osasi vaan olla vakuuttava!

"Pieni mutta pippurinen" kuvaa meidän neitiä nykyisin oikein hyvin. Varsin omapäinen ja temperamenttinen tapaus.

 
Meillä tyttö oli viikko sitten 1v3kk neuvolassa. Paino oli nyt 10,555g ja pituus 78,6cm. Sai myös sen MPR-rokotteen mutta ei siitä tullut minkäänlaisia oireita,onneksi!

Me myös otetaan se influenssarokote. Tyttö saa sen 6.11 kun mulla on itsellä neuvola. Joulukuussa on sitten siihen tehoste ja samalla on lääkäri neuvola.

Kovasti koittaa jo pukea itselleen sukkia ja kenkiä jalkaan. Ulkona tykkää olla eikä sitä meinaa saada sisälle millään. Kovaa jo juokseekin.

Ostettiin jo tavallinen sänky mutta vielä nukkuu pinniksessä. Vähän jännittää alkaa opettamaan siihen,et mahtaako pysyä siinä. =)

Onko muut heinäkuiset jo opetelleet potalle? Meillä on potta valmiina mutta vielä ei olla kokeiltu.

Itsellä on jo 19 viikkoa tasan täynnä. Vatsa kasvaa hyvää vauhtia. Tyttö tykkää sitä ihmetellä ja taputella.

Eipä taas muuta...
 
Meillä neuvola oli jo 1v 2kk ja seuraava 1,5-vuotiaana. Meilläkin juostaan jo kovaa ja sitten usein lopuksi kaadutaan ;) Millähän ihmeellä ton tenavan sais päikyille?? Tosi hankalia on nää nukuttamiset, alkaa itteäkin jo ahdistaa kun on päikkyaika... Iltaisin pikkasen paremmin käy nukkumaan,mutta silloin onkin isi nukuttajana useimmiten. Pinniksessä edelleen hippunen nukkuu, enkä siitä uskalla siirtää ennen kevättä pois. Tarkoitus ois kuitenkin siirtää poika siskonsa huoneeseen nukkumaan ennen joulua. Helpottaisi kovasti omaa aamutouhuilua,kun poika ei säpsähtäisi hereille aina kun kello soi ja itse nousee jo ylös..
 
Meillä alkoi lauantaina seisomaharjottelut, nousee pehmotuolista vähän välii, millon pysyy hyvin, millon tipahtaa istumaan heti. Muualla ei oo vielä rohjennut päästää irti. Kävelyä saamme tovin odotella...vois jo lähtee, kun 26pv ikää 1v4kk :whistle:
 
Jaahas, mulla on tämmönen pino mennyt kokonaan ohi :ashamed:

Meillä kuopus Joel täytti vuoden 12.7 :heart: Iloinen, rauhallinen ja reipas pikkumies. Kävelee pitkiä matkoja ja juoksentelee isoveljen perässä. Sanoja tulee bye bye, heippa, tätä (osoittaa sormella, kun haluaa jotain "tätä, tätä!" ), äiti ja pappa. Ymmärtää kyllä paljon.
1v neuvolassa oli 78cm ja vähän päälle 12kg.

Meillä odotellaan kolmatta ja laskettu aika on 28.12. Toivottu, mutta raskaus yllätti täysin, kun tärppäsi niin nopeasti =) Poikia tehtiin vajaa vuosi molempia ja tämä plussa tuli heti :heart:
 
Heippa Hippuset ja äidit! Elena 1v4kk (pian) juoksee ja häärää ja kiipeää. Ruoka maistuu, unet huonommin. Sai ekan oman sängyn 3pv sitten, tavallisen lastensängyn siis. Huudon kanssa käydään siihen illalla nukkumaan. Päiväunille hänet saa jotenkin ulos rattaisiin ja autoon tietty nukahtaa, muuten ei. Pottailu sujuu mallikkaasti, tekee aina pissat kun käydään ja itsekin menee vaatteet päällä siihen kun on hätä(ei osaa riisua vielä, ihme kyllä...) ja pissaa vaippaan. Tämä taapero on oikea isin tyttö, vaikka imetän häntä vielä ja on kotihoidossa minun kanssani siis. Isi kun vaan ilmestyy niin heti halimaan :heart: :heart: Jaksamisia kaikille!
 
Moih!!!

Ihan nolona tuppaudun tänne,kun en oo aikoihin käyny...en tiä muistaako mua kukaan.. :ashamed:

Muistinne virkistykseksi mein "heinähippu" Aleksi syntyi 27.6.06 LA oli 1.7. :heart:

*Esiuhmaa havaittavissa
*Nirso ruuan suhteen
*Heräilee öisin
*Ei osaa juuri mitään sanoja,omaa kieltä höpöttää
*Kova poika pussailemaan :D

Siinä nyt jotakin...

Ja tässä kuva Aleksista,joka on juuri kiivennyt keittiön pöydälle syömään mustikka pullaa. :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=1168627.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimin ja Allun äippä:
Moih!!!

Ihan nolona tuppaudun tänne,kun en oo aikoihin käyny...en tiä muistaako mua kukaan.. :ashamed:

Muistinne virkistykseksi mein "heinähippu" Aleksi syntyi 27.6.06 LA oli 1.7. :heart:

*Esiuhmaa havaittavissa
*Nirso ruuan suhteen
*Heräilee öisin
*Ei osaa juuri mitään sanoja,omaa kieltä höpöttää
*Kova poika pussailemaan :D

Siinä nyt jotakin...

Ja tässä kuva Aleksista,joka on juuri kiivennyt keittiön pöydälle syömään mustikka pullaa. :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=1168627.jpg

Mä muistan sut ainakin =)
Näytää pulla maistuneen pojalle :whistle: :D

Meillä Joel on alkanut huudella "äääättttääää!"...en oikeasti tiedä, mitä tarkoittaa, kun äiti osaa jo kuitenkin sanoa. Tuo on tullut nyt ihan parissa päivässä ja sitä poika huutelee, kun kävelee ympäri tupaa.

Joel on oikea herkkupeppu. Söisi varmaan suklaalevyllisen hetkessä, jos vaan antaisi. Pikkuisen on päässyt jo makean makuun, siitä on isovelikin pitänyt huolen :whistle:

Öisin on alkanut kitistä ja venkuloimaan, mistäköhän johtuu? Hampaita on tuloillaan, mutta vaikuttaisko ne sitten vaan öisin? Päivisin kun on ihan oma, iloinen itsensä. Muuten on aina nukkunut hyvin koko yön putkeen, mutta nyt on ihme kiehnäämistä. Kummallakaan pojalla ei oo hampaiden tulo vaikuttanut mitenkään yöuniin tai edes päiväsaikaan.

Kiitos onnitteluista! =)
 
Moikka,

minäkin muistan Kimin ja Allun äipän, tervetuloo takaisin :hug:
Meil olis huomenna eka influenssarokotus, kaksihan niitä pitäis ottaa. Kaikki th:t ,joilta kyselin, olivat sitä mieltä että kannattaa ottaa rokote kun meidän poitsu on kärsiny niin pahasta korvatulehduskierteestä että vastustuskyky on laskenu. Joten mennään nyt sit piikille B)
Ihmeen terveinä sitä yhtä mahatautia lukuunottamatta on oltu koko syksy, toivottavasti meno jatkuu näin. Onko hipuista moni saamassa tai saanut jo rokotteen?
 
Meillä Ella saa sen influenssa rokotteen tiistaina ja se tehoste on sit joulukuussa.

Mä oon miettiny et miten aika riittää myös Ellalle kun uusi vauva tulee. Pelkään et vauva on kovin vaativa ja sit oon itse koko ajan väsynyt. Kai se pitää vaan koittaa ottaa Ella huomioon ja mukaan kaikkeen. Myös vauvan hoitoon. Sit pitää antaa paljon pusuja ja haleja sille.

Ella on nyt välillä alkanu pyörimään paikallaan ja sit sen menee pää ihan sekaisin. Hauskaa tuntuu olevan. Kylppäriin kun mennään niin hän laittaa valot päälle ja sit sammuttaa ne lopuksi. Silloin kun syödään niin Ella juo vettä ja siitä voi tippua tippa pöydälle. Se sit osoittaa sitä sormella ja sanoo öh. Mä sit annan sille paperia ja Ella pyyhkii tipan pois. Se on tarkka ettei ole vesitippaa pöydällä. Hassu!

Nyt se on ollu hieman kärttyinen kun on hampaita tulossa ja vielä sinne taakse niin se häiritsee enemmän.
 
Plaah...Joelilla on flunssa :snotty: Nenä ei pahemmin vuoda, mutta öisin vetää vähän tukkoon, yskää on enemmän. Just oltiin koko sakki reilu pari viikkoa sitten flunssassa :headwall: Onneksi on ihan reippaanoloinen eikä se flunssa näin päivisin näytä vaikuttavan. Öisin aina yskittää ja se pienen kannalta kurjaa.

Meillä Joel saa sen influenssarokotteen ensi viikolla ja Mikaelillekin meinaan ottaa. Pitää vaan se resepti hakea terveyskeskuksesta ja ostaa lääke.
 

Yhteistyössä