Heinähippuset 2006

Iltoja! hitsit,meillä sit levis toi ökätauti muihinkin, esikko ja tää hippunen laattas eilen... erityisesti esikoisen (melkein 11v) oksentelu on kaameaa.. :snotty: Mies yrjös yöllä ja myö ollaanki nyt tytön kanssa ainoot terveet. Hyih,mikä tauti! jospa tää tästä... En vaa tiiä,miten ton hippusen syömingit. Heti kun jotain vähän antaa,ni hetken päästä tulee yli ja raasulla jano koko ajan. Olen nyt sit gefilus-mehukeittoa antanut,että jos masu rauhoittuisi. :saint:
 
Jäi viimeksi tuo kirjottelu vähän kesken.. Esikoinen oli kaatunut pyörällä ja loukannut kätensä. Ilta ja yö meni päivystyksessä. Käsi on nyt leikattu, naulattu ja kipsattu.
Keskimmäinen on oksentanut ja ripuloinut koko viikonlopun. Pikkuisella alkaa onneksi flunssa hellittämään.
Minulla on poskiontelotulehdus joka nyt lääkekuurin ansiosta alkaa helpottamaan..

Että tämmöstä täällä meillä.. Välillä itkettää ja välillä naurattaa :LOL:

Ja nyt minä ja isolevy Fazerin sinistä siirrymme sohvan nurkkaan.. Odottelemaan mitä seuraavaksi tapahtuu!!!
 
Hei! Onko teidän heinäkuiset jo tarhassa? Meidän esikoinen, syntynyt heinäkuun alussa, on muutaman viikon päästä aloittamassa päiväkotielämän ja olen aivan hermona ja stressinä ja huolissani. Sopeutuuko 15-kuinen suuriin päiväkotiryhmiin? Jos teillä huonoja tai hyviä kokemuksia, kuulisin mielelläni. Kiitos, jos jaksatte jakaa.
 
Minä hoidan Ellaa kotona ainakin siihen 3 vuotiaaksi ja varmaan kauemminkin kun nyt on toinen tulossa. Johonkin kerhoon voisin hänet vähän myöhemmin viedä että voi leikkiä toisten lasten kanssa. Mä itse veisin ennemmin sit päiväkotiin kuin perhepäivähoitajalle.
 
Meillä jatkuu tää sairastelu vaan... muuten aletaan olemaan jo kunnossa,mutta hipulla edelleen kova ripuli ja tänään alko nousemaan näppyjä... Epäilen vauvarokkoa tai sit toi on reaktio siitä rokotteesta :$

Kaikki tulee tietenkin yhtä aikaa. Viikko meni ihan täyskaaoksessa ja huusholli on hirveennäköinen :x Pesukone laulanu yötä päivää yrjöisiä lakanoita,no joo... Neljän lapsen ja kahden aikuisen oksennellessa tota pyykkiä syntyy. |O

Mut se siitä, H E S meillä taitaa hiput aloittaa yhtä aikaa hoidon. Käytiin viime viikolla ennen tauteja tutustumassa päiväkotiin ja oli kyl vähän pettymys :/ Siis sinällään ihana, sisarusryhmä ja kaikkee.. mut tosi ankeat ne tilat ja pihaa ei nimeksikään,kuulemma muuttuu syksyllä täyslöllöksi kurakoksi,ei kiikkuja tai telineitä ollenkaan,pelkkä hiekkis ja sekin sellasessa jyrkässä rinteessä,jonne pääsee lähinnä kierimällä :eek: :eek:

No,vaihtoehtoja ei ole,joten.... kattotaan nyt, hoitajatki oli vähän flegmaattisen oloisia tapauksia mutta voihan se johtua ihan siitä,et ole ite tämmönen ikiliikkuja. :ashamed:

 
Heippa äeppä! Tule mukaan vaan :wave: Täälläkin kirjoittelu on vähän ajoittaista,mutta nyt on taas vilkkaampi kausi. Ihan kiva,kun porukkaa tulee lisää niin mielipiteiden ja kokemusten vaihtokin vilkastuu. :)

Meillepä ei eilisestä uutta kuulu, kovin tuntuu taudit jatkuvan,yök.
 
Moikkelis siis heinähippuset =) ja kiitos Pupu T :hug:

Täällä kirjottelee tasan 1v 3kk ikäisen kullanmurun äiti. Meillä tänään myös iskän synttärit :)

Tyttö on siis syntynyt 26.6-06 ( meni viikon yli la.n) Hän ei osaa vielä kävellä, on peppukiitäjä ollut n.10½kk:n iästä. Eikä ole ryöminyt, kontannut jne ollenkaan. Nyt muutamana päivänä harrastanut ns.puolikonttausta :p

Typy nousi elokuun lopulla tukee vasten seisomaan ja sitä tehdäänkin innokkaasti, vähän siirtelee jalkojaan, että esim. sohvan päästä päähän tuetusti kävelee. Kävelyttäminen on huippujuttu!
Hän myös alkoi nousta itte istumaan nyt syksyllä, ei kyse siitä etteikö osannut (ei vaan viittinyt...)

Käveleekö teidän kaikkien lapset jo hyvin?

Jatkan toiste juttua... ja Pupu T:n perheelle paranemista! :hug:
 
Tässä oli kans yhden heinähippusen äiti. Tyttö syntynyt 27.7.2006, ei vielä osaa kävellä ilman tukea kuin muutaman askeleen. Tukea vasten kävelly jo 9-kuisesta. Kovasti on harjoitellu tasapainoa ja seisoskelee ilman tukea, konttii vauhdilla paikasta toiseen, mutta haluaa kai ottaa kävelyn varman päälle, ennenkuin yrittää lähteä liikkeelle. =)
 
Tervetuloa TeSuLahillekin :wave:
Alkaa olla jo masu täynnä perhosia, huomenna alkaa nyt sitten työt :x
Lapset eivät vielä huomenna mene hoitoon,mutta menevät isänsä kanssa tutustumaan vielä pariksi tunniksi päikkäriin. Itellä sellanen olo,että huhhuh. No,tästä kai kaikki aloittaa. Se on vaan se eka kuukausi pahin... Hippunenkin kai aavistelee jotain, ja olen toki hälle jo kertoillut ,tiedä sitten minkä verran ymmärtää :whistle: Mutta tosi levoton on poika,natisee koko ajan ja roikkuu sylissä. Hyvät lähtökohdat siis päivähoidon aloitukseen :D

Mukavaa pyhäpäivää kuitenkin kaikille,palailen taas ensi viikolla :wave:
 
Me käytiin syysmarkkinoilla torstaina ja eilen. Ella oli ihan innoissaan ilmapalloista vaikka jätettiinkin sen ostaminen vappuun. Joku myyjä kysyikin,että saisiko olla pallo niin Ella oli heti käsi ja sormi pystyssä. Tarkoitti varmaan että tänne yksi. :)

Sit mun piti kysyä teiltä että kuinka moni aikoo ottaa nyt syksyllä lapsilleen sen ilmaisen influenssa-rokotteen? Mä olen sitä koittanu miettiä että onko se tarpeellinen. Olisi mukava tietää että aikovatko muut äidit ottaa lapsillen sen.

Keskiviikkona oon menossa taas keilaamaan. Oon niin innostunut siitä. Viime viikolla olin ensimmäisen kerran.

Ella oppi kävelemään vajaan 1v1kk ikäisenä. Nyt on alkanut hieman varvistamaan vaikka välillä on kävelly jo ihan normaalisti.

Ellalla on kova yskä eikä se pysty nukkumaankaan. Jatkuvasti kuuluu yskimistä ja sit tulee jo itkukin kun ei pysty nukkumaan. Itsellä on niin avuton olo kun ei voi tehdä mitään. Sängyn päädyn kohotuskaan ei auta kun ei välttämättä nuku niin päin. Itselläkin meinaa itku tulla kun ei voi tehdä mitään. Muutenkin olo on aika herkkä.

T: Krisu, masuasukki 16+3 sekä Ella
 
Mökkiviikonloppu takana, neiti sai taaperokärryn omakseen =)
Ikää on jo se 1v 3kk ja kävely ei ole alkanut onnistaa, tosin vasta 10½ alko liikkuu peputellen ja n.1v 2kk nousi ylös tukee vasten, joten ei ihan hetkeen ole odotettavissakaan.

Hirveesti on tykännyt, että on kävelytetty, nyt yritettäs että aktivoitus ton kärryn kaa (mä kun en jaksa olla koko ajan taluttelee ja sit huuto hirvee kun lopetetaan) No saahan sitä nyt mennä kärryn perässä, nostaa seisomaan siihen, ohjailla yms... Vasta on kerran käyttänyt.
On meillä kaksi apulaistakin paikalla iltasin, jos malttaavat auttaa, ainaski tänään toinen oli innoissaan nostamassa jne :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja äeppä:
Saako tänne tulla mukaan kirjotteleen, vaikka tyttö on syntynyt 26.6.2006? Kun mä oon kirjoitellut kevätkullat 2006, mutta siellä ei oo yhtää vipinää :ashamed: Teillä on :)
moikka
meidän hippu-ville on syntyny ihan samana päivänä :D tervetuloa vaan!!

ville lähti kävelemään kunnolla pikkasen synttäreiden jälkeen.meillä on kaikki lapset lähteny aika ajoissa liikkeelle.nykyään menee jo puolijuoksua =) syöminen on nyt harjoittelussa.kun ruokailu alkaa pudistellaan vaan päätä mutta kun tarjoan lusikkaa niin sit jo kelpaa |O ja mä kun inhoan niitä sotkuja..

 
Heps taas!

Asumme etelä-savossa!

Meidän perheessä on pojat 9v (7/98) & 7v (1/00) ja nyt iltatähtenä
prinsessa :heart:
Katsoinkin sun profiilista, että missä teidän perhe majailee :wave:

Tytön kummitäti on syntynyt 23.6 ja ennusteli moneen suuntaan, että koska syntyy ja lopulta otti "oman syntymäpäivän" kun ei kuulunut
hänenkään päivänä... Näimme 2pv ennen, seuraavana (25) alkoi supistella, kävin vielä äitini jne porukoiden luona...autolla! Ja seuraavana päivänä sitten synnyttämään aikaseen aamulla...mutta meni sit tohon yli puolenpäivän...

Sanoinkin, että enhän mä juhannuksena ala synnyttää kerran yli menee ja niin kävi. Mä olin ihan jo kuukautta ennen valmis, kun edellinen lapsi synty 3½vkoo ennen. toisaalta eka viihty 2vkoa 1pv yli ja mä sanoin, että nyt ihan mitä vaan tehdään, että syntyy!!!

T:äeppä
 
Huu,jopas oli päivä! :( hirveetä haipakkaa seuraavat pari viikkoa ja olo onkin rätti. Huomenna lähtee hippu isosiskon kanssa päiväkotiin ja äidin sydän on jo murtunut :'( Toivotaan kuitenkin et tää on äidille vaikeempaa kuin hippuselle. Kuinkas moni on jo päiväkodissa tai pph:ssa hoidossa meidän hippusista?
 
Minä olen kotona tytön kaa toistaiseksi ainakin.
Pojat 1 & 3-luokilla ja hyvä tulla kotiin. kolmosellehan ei ois paikkaa
minne mennä ja hän on omanluonteinen/koulu todella HANKALAA.
Ei käytösongelmia vaan ihan oppimisjuttuja, kun ei jaksas keskittyy ja ei oikeen ennen kouluu kynän varressa ollut, että käsialan tuottaminenkin/oikeinkirjoitus edelleen hakusessa.
Joskin otetaan yhteen joka asiasta :headwall:
Ykkösluokkalainen varmaan oppii ihan hyvin, mutta vähän pelleilee jne, eikä meinaa uskoo opee, pistää ihan omia juttujaan, joita ei koulus tarttiskaa puhuu.
Tää on aika härdellii, kun tyttöki hyvin tempperamenttinen...
Ja taas iski nuha, viime yö vieressä (pojat ei koskaan) ja tää päivä sellaista nenän niisto - huuto-rauhoittelua taistelua :snotty:
 
Hei taas!
Kirjottelin eilen pitkät pätkät mutta hävisi jonnekin taivaan tuuliin :|
Meidänkin puolesta siis tervetuloa uusille "kasvoille" ja Pupulle työniloa =)

Sairastelut tältä erää ohi ja esikoinenkin oppinut tuon kipsinsä kanssa elämään.
Korvatulehdukselta säästyttiin..

Neiti on nyt niin innostunut kävelemisestä ettei enää pihassa tai puistossa viihtyisi vaan kävelylle pitää lähteä.. ja reviiri laajenee.
Eilen illalla käveli reilun puolen kilsan lenkin.. aika matka pikkuiselle.
Kotona suosikkileluja ovat palikkalaatikko, fisher pricen säästöpossu ja nuppipalapelit. Kynähommat kiinnostaa myös kovasti ja muutaman kerran olen lattiasta ja seinistä siivonnut taideteoksia :kieh:
Kaikenlainen äidin "auttaminen" on myös mieluista.. keittiön laatikoita ja kirjahyllyä järjestellään ahkerasti..
Sanoja ei vieläkään tule mutta omalla kielellään osallistuu keskusteluun.

Jokos muut hiput ovat käyneet 1v3kk neuvolassa ja jos niin laitetaankos taas mittoja..?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja toivottavasti tälläkin viikolla aurinko näyttäyttyy!
 
Hei Pulunen!

Meillä ei ole kuin 1½v. neuvola seuraavana, sen 1v neuvolan jälkeen.
kovasti mietin mitenkähän pitkä & painava tyttö on...
Näköjään vaihtelee...
Meillä on varmasti nuo ekan elinvuodenkin neuvolakerrat poikenneet siitä miten muualla!

Oltiin juuri 6km lenkillä ja täällä nyt aurinko alkaa pilkistellä :wave:
 
Hei taas pitkästä aikaa! Oon ollut tulla kerhon puolella pääasiassa, ihan on jäänyt täällä käynnit..

Äeppämeillä on hyvin saman ikäisiä lapsia, meillä on kanssa 1. ja 3. luokkalaiset. Ekalla on tyttö ja poika kolmosella.
Lisäksi on vitosluokkalaisen, 4v ja tämä hippunen.

Meillä on syksy mennyt vähän kiireisenä.. Marialla, 7v, aloitettiin koivun siedätyshoito ja nyt ollaan viikottain käyty piikillä.

Santerilla, 9v, todettiin epilepsia :/ . Sai kesällä kaksi kohtausta nukkuessaan ja oltiin tietty Ruotsissa, kun eka tuli. Siellä oltiin sitten sairaalassa pari yötä.
Epilepsia diagnoosi varmistui tässä syyskuulla, kun kaikki kokeet on tehty. Sähkökäyrässä näkyi niitä sähköpurkauksia/piikkejä.
Lääkitys aloitetaan ens kuulla, kun sydän saadaan ensin tutkittua. Siinä kun löytyi joku johtumishaaran katkos ja se pitää tarkemmin tutkia. Ilmeisesti ei ole mitään sen ihmeellisempää, mutta epsilepsialääkityksen takia pitää selvittää.

Flunssaa on nyt ollut lievää ja nyt lisäksi mulla on joku mahajuttu :headwall: Ripulilla oon ollut 2 viikkoa, mutta kun täällä ei pääse lääkäriin. Sain sen onneksi langanpäähän tänään ja laitatti mut labraan kokeisiin saman tien ja antoi jonkun kuurin mahaa rauhoittamaan.
Jos ei ens viikkoon ole helpottanut, tutkitaan paremmin.

Severi on tosi vilkas ja vikkelä kaveri. Kiipeilee ihan joka paikkaan, heittelee tavaroita (ja jos ne hajoaa, sitä parempi..) vessanpönttö täyttyy leluista (parempi aina vilkaista ennen kuin vetää), sälekaihtimet saa kyytiä jne jne.

Meillä seuraava neuvola on 1½v .

Eipä muuta tällä kertaa

:wave:
 
Fiona71, aivan meillä on kolme lasta ja teidän lapsista 3 samanikäisiä.
Millainen ero teidän 1&3- luokkalaisilla on, meillä aika tasan 1½v.

Meitin taapero ei vielä kiipeile, kun ei pysy seisaallaankaan. Eikä itseasiassa kaivele kuin keittiössä pannulaput&toiseks alemmasta laatikosta puulastoja, vispilöitä... wc:stä lähtee paplarit (ei käytössä)
ja sit muutama videokasetti/peli (niitä ois ihan saatavilla enemmänkin)
Ja poikien laatikoilla käy, se on rauhoittunut, nyt paksut akut on mieleen, ei revi eikä muutenkaan tuhoo =)
Tietty tavarat vaihtaa paikkaa, leluja on kaikkialla ja poikien autoja yms kamaa...
aivan mahdoton puhelimien, kaukosäädinten ja kannettavan perään. Joskus kelpaa "oma säädin" ja ihan oikee puhelin joka ei käytössä. Se kyllä toimi joku aika sitten :D

Meillä 9vuotiaalla tuntus olevan jo joku esivaihe murkkuiästä...ei vaineskaan ne on muita juttuja :headwall:
 
Eka työviikko takana, jee.. :D Aika hankalaahan oli tuo hippusen jättö päiväkotiin, ja yöt on taas toosi risoja :kieh:
jospa se siitä,kun tasaantuu rytmi ja lapset tottuu taas tähän.

Meillä oli neuvola 1-vuotiaana, sitten 1v3kk ja seuraavaksi lääkärineuvola 1,5-vuotiaana. En tiiä,onko täällä sitten jotenki tehostettu pikkulasten seurantoja. Mutta ihan ok, näkeepähän että kaikki on ok. MPR-rokotteesta tuli selkeesti oireet ja sitten pukkas ilmeisesti vauvarokonkin mutta onpahan sekin sitten sairastettu.

Meillä noi "kossit" täyttää muutaman viikon päästä 8 ja 11 vuotta ja kumpikin oikkuilee omalla tavallaan. Nuorempi on tosi herkkis ja suuttuu helposti,vanhempi taas alkaa olla näsäviisas ja esiteinivaihe ihan selkeesti on jo käsillä. Näppyjä on alkanut pukata ja poika itse on ollu vähän öönä, on sitten puhuttu jo murrosiästä. Heillä alkaa bilsassa pian ihmisen biologia.

Tänään onkin vapaapäivä,ohjelmassa siivoilua,kaupassakäyntiä ja illalla aidantekotalkoot. Aika sumuista ja sateista vaan on,saa nähdä,peruuntuuko. Mutta siitäkin huolimatta mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 

Yhteistyössä