Heinähippuset 2006

Eemulle pikaista paranemista ja toivotaan , että leikkaus auttaisi =)

Meillä Santtu kipeenä pitkästä aikaa kovassa kuumeessa. Oisko nyt se vauvarokko. Itellä taas reilu viikko vuotanut niin kuin aiemmissakin raskauksissa, joten mieli ei nyt kauheen korkeella hyppele, mutta kyllä se tästä suttaantuu.

Mukavia syyspäiviä, ihanan raikas aurinkoinen ilma jo!

tyttis

Mulla ei tule tällä puolella enää käytyäkään. Nyt vasta "muistin" että onhan täälläkin pino hippusille... Meillä mennään puolijuoksua, hampaita nousee koko ajan niin tekee vähä kiukkuseks neidin. Onneks yöt nukkuu ihan hyvin.
Onnea miunkin puolesta kaikille odottaville! =)

Kiitos Tyttis, ihan hyvin täällä on lähteny sujumaan,mitä nyt räkätaudit edelleen päällä. Oudon hiljaista öisin,kun Eemun sängystä kuuluu vain tuhina, ei kauhea kuorsaus kuten tähän asti :LOL:

Kovasti odotan kunnalta päivähoitopäätöstä,mitään ei oo kuulunu kuukauteen... ja aika kuluu.

Eipä tässä muuten ihmeitä,sitä samaa vaan :wave:

Toggolino
Passaako tulla joukkoon (vaikka vähän jälkijunassa..)?
Olen lähinä taustaillut ja nyt olis kiva päästä itsekin vähän vaihtamaan kuulumisia muiden äitien kanssa. Asutaan ulkomailla, joten suomalaiset äiti kontaktit ovat vähissä. Meillä on kaksi lasta (poika3-v ja tyttö 1-v). Koira ja ukkokin löytyy =) Olen kotiäiti ja kotona ainakin siihen asti, että tyttö tulee 3-v. täällä tarhaan otetaan vasta 3-v..
Meidän "heinähippunen" on erityisen temepamenttinen pakkaus ja isoveli saa kyyti ihan mennentullen, vaikka neiti onkin aika natiainen (1-v lääkärissä mitat oli 76cm ja 10200g). Sen verran omasta navasta..

Kyllähän vielä mukaan mahtuu. =)

Meillä hippunen kävelee jo tosi hyvin ja nyt on alkanut osoittelemaan etusormellaan kaikkea ja minä sitten selitän mikä se on.

Eilen ultrassa sitten varmistui lasketuksi ajaksi 13.3.08. Kaikki tuntui olevan hyvin. Oli aivan ihanaa päästä näkemään vauveli. Torstaina mulla on lääkäri-neuvola. Viikkoja on nyt kertynyt 12+4.

Pitkästä aikaa.. Hei kaikille!! Työt alkaneet ja arki pyörii täysillä. Koko perhe mielestäni sopeutunut hyvin tähän uuteen tilanteeseen.
Kiva että jollain muullakin on sisustusvimma iskenyt, minulla se iskee joka syksy ja huushollissa käy pyörremyrsky.
Meidän neiti on kävellyt nyt parisen viikkoa, kiipeilee joka paikkaan ja muutenkin on olevinaan jo niin iso tyttö!!!
Passiivista sanavarastoa on jo aikalailla mutta yhtään selvää suomen kielen sanaa ei vielä suusta tule.. Jotain swahilin ja riikinruotsin sekoitusta kylläkin :LOL:
Löydettiin tästä meidän lähistöltä yksi leikkipuisto jossa käy muutama perhepäivähoitaja lapsikatraittensa kanssa päivittäin ja sinne täytyy päivittäin aamupäivällä päästä. Neiti on ihan tohkeissaan kun on paljon "kavereita"..

Jokos Pupu teillä alkaa päivähoitokuviot selvitä?

Oikein kauniita ja aurinkoisia syyspäiviä kaikille
=)

Meillä osataan jo aika hyvin kiukutella jos jokin asia ei suju mielen mukaan tai jos ei saa jotain niin itku siitä tulee. On paljon itkuherkempi kuin ennen.

Nyt on oppinut sen että kun sanotaan että mennään vaihtamaan vaippa niin menee oven taakse odottamaan mutta heti kun oon avaamassa kylppärin ovea niin jo neiti juoksee karkuun. Menee lujaa vauhtia ympäri asuntoa ja nauraa eikä millään tule kylppäriin. Se pitää sit kantaa sinne. =)

Krisu81, meillä samaa osoittelua ja siansaksaa.. aika moni juttu on KKA. toi kuulo oli heikentyny liimakorvien takia ja lääkäri ennusti,et puhe voi tulla vähän myöhässä. Meillä on puhe jäänyki jalkoihin, mitäs sitä lörpöttelemään kun voi juosta jo saman ajan :LOL:

Pulunen, ei ole vieläkään paikkoja ja kolmen viikon päästä alkas työt. Onneksi tähän ollaan perustamassa uutta ryhmää ihan lähelle ja sinne ilmeisesti kunta suunnittelee näitä meidän tenaviakin. Olis ihana jos saatas samaan paikkaan. (muistelee kauhulla aikaa,jolloin 1 lapsista oli koulussa, 1 eskarissa toisella puolela kaupunkia ja nuorimmainen pph:ssa toisella puolella kaupunkia...)

Meilläkin selkeesti kiukutellaan jo, ja se mikä on todellinen ongelma, on nää päikkäreille käymiset. Ihan täyttä tuskaa sekä äidille että pojalle. :/

Heippa Heinähiput!

Vähemmän tulee kirjoitettua nykyisin, mutta siis meillä Edu pääsee vihdoin allergiatesteihin huomenna ja myöhemmin lastenlääkärin puheille. Yöt on olleet varsin rikkonaisia sieltä 6kk iästä alkaen ja erilaisia ruoka-aineallergioita on "napsittu" milloin mistäkin mukaan kuvioihin kun oireet ovat olleet selkeitä.. Nyt vaan on joku jota ei tajuta millään ja se huudattaa poikaa ihan ylipaljon, meillä herätään öisin 8-12-16 kertaa pikkusen huutoon.. mm.kotimaiset viljat, vesimeloni, viinirypäle, eläimistä kani yms. on havaittu allergiaa aiheuttavaksi aineeksi ainakin.

Pienimies menee juosten, osaa vaihtaa itse oman vaippansa (ainakin melkein..), käy potalla pissalla ja joskus kakallakin (harvemmin), on ylpeä omista suorituksistaan ja taputtaa itse itselleen.. Kiipeilee ihan joka paikkaan.. Osaa osoittaa korvia, nenää, napaa ja suuta kun kysytään missä se on.. Niin ja juttua tulee, sekä siansaksaa, että muutamia suomenkielisiä sanojakin. Liikuttavinta on kun pieni suu sanoo "kiits" saatuaan esim porkkanan käteen. Anna, Äitä, Ihhi (isi), A (=Anton), koirrr (=koira), Apii (=apina), Mamma, Mummo, Heiiheii jne juttuja sieltä jo tulee aika mukavasti.. :D Saunominen on lempihommaa tälle pojalle, samoin kuin isin kanssa tehdyt metsäretket ja vauvakiikussa kiikkuminen.

Heili ja pömppis

Heis vaan hiput!
Vihdoin saimme paikat lapsille ja olemme tosi tyytyväisiä: kumpikin pääsee samaan sisarusryhmään melkoisen kodinomaiseen päiväkotiin jossa on vain yksi ryhmä ja toisella puolella eskari. :heart: Tieto kyl helpotti kovasti ja vielä kun tää päivähoidon esimies oli todella mukavantuntuinen!Tuntui että kaikki asiat on oikeesti sovittavissa ja järjesteltävissä,toisin kuin joskus kaupungissa oli. :/

Tänään kävin jo tokassa työpalaverissani, hauska mennä töihin sit parin viikon päästä kun on jo 5 tuntia ylitöitä tehny :LOL: Mutta kyllä se siitä rauhoittuu, odotan kyllä innolla ja toisaalta tietty hirmu haikee olo ja ikävä tätä kotonaoloa. Aionki ens kesänä pitää vielä hoitovapaata loman jatkeeksi, eihän siihen ole ku vähän reilu puoli vuotta enää.... :D

Huomenna IKeaan ja kyläilemään pk-seudulle, haetaan yksi ihana sohvakin samalla reissulla. =)

Toggolino
Käytiin aamulla eläintarhassa ja lapset olivat aivan innoissaan. Varsinkin "lasten pihan" eläimet, joita sai silittää oli kuulemma kaikista parasta. Meidän "vauva" kävi myös silittämässä ja osoitteli sormella lampaita ja sanoi mää mää =)
Meillä neiti on kävellyt jo parisen kuukautta ja vauhti on jo melkoinen. rattaissa ei oikein tykkäisi istua, vaan kävelemään pitäis päästä, mutta kun on tuo vajaa 3-v:kin niin pakko istuttaa. Joka paikkaan piitää kiivetä. Tuo alas tulo vielä tuottaa vaikeuksia ja varmaan tippua rysähtäs alas, jos ei ois avittamassa..
Meillä tulee sanoja aika (yllättävän) hyvin. sanoo äiti ja isi, hei hei+hallo, moi, nein+ei, omi+mummi, da+tää´ä=täällä, teddy, aa aa=nukkumaan, kakka (taputtaa vaippa tai yrittää kurkata, kun on kakka housussa).. Sit ääntelee eläimiä, kun ei osaa sanoa niiden nimiä. Olen tosi yllättynyt, että osaa näin paljon puhua vaikka on vielä tosi pieni ja kaksikielinen. Oisin odottanut molempien lasten kohdalla, että kielenkehitys tulee jäljessä.
Töihin menosta..
Olen pitkään mielessä pyöritellyt ajatusta pph:ksi ryhtymisestä. Täällä päin pitää ensin ottaa sosiaalitoimistoon yhteyttä, jossa tapahtuu koulutus ja sit pitää saada "lastenhoito lupa". Sosiaalitoimisto sit välittäis hoitolapset. Toisaalta tuntuu aika huimalle vaihtaa alaa, mutta nyt kun on omia lapsia, niin jotenkin tuntuu, että olin aivan väärällä alalla ja haluan työskennellä lasten parissa :heart:
P.s onko teidän lapsista kuvia? Ois kiva nähdä minkälaisia söpöläisiä hippuset ovat =)

Kivoja kuvia,mutta ite en nettiin avoimesti laita.
Iiik, hirvittää toi töihinlähtö, tiedän että pikku-ukolle tulee ihan älytön surku jäädä sinne hoitoon.. :'( onneksi se ois vaan 2 päivää viikossa,mut silti...

Meille ei tän hoitokuvion lisäksi mitään uutta oikeestaan kuulu, jouluapäin mennään :xmas:

Toggolino
Kylläpä on ikävää olla "yksinään", kun mies on yövuorossa. Varsinkin kun eilen katottiin kauhuelokuva..
Mulla murtui eilen varvas ja kylläpä on kipeä. Tänään oli esikoisella metsäkerho ja hikeä puski pintaan tällä jalalla remuta pitkin maita ja mantuja.
Meidän neidillä on kyllä aivan tajuttoman kova tempperamentti! Vetää kovempia kilareita, kuin uhmaikänen veljensä, kun suuttuu! Sanoinkin miehelle, että tämä se ei ole vielä mitään, mutta odotahan, kun Viviana on uhmaiässä, niin sitten se vasta onkin oksat pois!
Huomenna ois rokotus (MRP??). Saa nähdä miten rajusti reagoi rokotukseen. Aiemmista rokotuksista on tullut kova kuume, oksentelua ja hengenahdistusta :( .
Meillähän Viivi odottelee leikkausta. Hänellä on eräänlainen pesäke kaulassa, mikä pitää poistaa, kun muuten muuntuu pahaksi, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että yritetään viivyttää leikkausta niin pitkään, kuin mahdollista. Kuitenkin ennen 2-v. Jos nyt ei vaan toiminta vilkastu, niin sinnitellään ensi kesään. Ei se kuulemma mikään hyvin suuri leikkaus ole, kun pesäke ei ole syvällä, mutta varmaan pyörähtää parisen päivää sairaalassa.. Kaippa nuo jo ihan narkoosin takia pitävät näin pienet ihan vaan seurannassa. Silti tuntuu, että sydän kääntyy nurin, kun oma pieni nuppu joutuu sairaalaan.. Mutta nyt nukkumaan noiden mukuloiden seuraksi..

Sööttejä kuvia..! Meidänkään lasten kuvia ei näille palstoille tule.
Pupulle "onnittelut" kun saitte tuon päivähoitoasian ratkaisuun ja kyllä se ikävä niin äidin kuin lapsenkin siitä ajan kanssa helpottuu, sanoo hän joka edelleen kyynel silmäkulmassa jättää "vauvansa" vieraan hoitoon :'(

Vaikka ihan oikeasti tämä järjestely on osoittautunut meidän perheelle oikein sopivaksi ja tyytyväisiä ollaan.

Viikon verran ollaan kokoperheen voimin podettu syysflunssaa ja pikkuneitikin on ollut ekaa kertaa ihan oikeesti kipeenä. Sääliksi käy pientä kun nenä on ihan tukossa mutta uskollisesti yrittää tuttiaaan lussuttaa. Olenkin taas ahkerasti tutteja keitellyt..
Neidin nuha on nyt sellaista paksua joten korvatulehduksen pelossa elellään jos on isoveljeensä tullut..!

Eipä meille muuta.. Aletaan nyt sitten vaikka sitä joulua odottelemaan :xmas:

Pulunen, voi ei, toivotaan tosissaan ettei mene korviin... *peukut pystyssä* Meillä on ykätautia... tai oikeestaan vaan toiseksi vanhin yrjönny 2 päivää. Muilla ei mitään oireita. :x Hyvin on päässy laulattamaan pesukonetta.
miten noi teidän hoitojärjestelyt menikään, taas kerran kysyn... ja kuis muuten tyttö on tykänny?

Minun työaika tällähetkellä klo 12-17 ja meille palkattiin kotiin lastenhoitaja , mies pääsee töistä yleensä viimeistään klo 15.00 eli hoitoaika maksimissaan reilu 3 tuntia..
Hoitajaan ollaan oltu tyytyväisiä (vanhempi täti ihminen, oikein kiva ja lempeä. Ja sellainen joka ei osaa istuskella tumput suorina kun neiti nukkuu päiväunia, pyykit on aina viikkailtu ja keittiö on tiptop)
Meillä käynyt siis loistava tuuri!!!

Pikkuneiti on mielestäni sopeutunut järjestelyyn ihan kivasti, illat ja aamupäivät kyllä roikkuu minun perässäni sitkeästi ja koko aika pitää olla ainakin kuuloyhteys äitiin.
Itku tulee aina kun äiti lähtee töihin mutta ei kuulemma kestä kauaa kun jo on omissa touhuissa.

Toggolino
Juu Viivihän tuo on :) Tai "oikealta" nimeltään Viviana, mutta kyllä tuo vääntyy aina siihen Viiviin.
Tänään ei ole mitään erikoista, niin enpä tässä turhia löpise. hauskaa perjantaita!

Yhteistyössä