Käytiin aamulla eläintarhassa ja lapset olivat aivan innoissaan. Varsinkin "lasten pihan" eläimet, joita sai silittää oli kuulemma kaikista parasta. Meidän "vauva" kävi myös silittämässä ja osoitteli sormella lampaita ja sanoi mää mää =)
Meillä neiti on kävellyt jo parisen kuukautta ja vauhti on jo melkoinen. rattaissa ei oikein tykkäisi istua, vaan kävelemään pitäis päästä, mutta kun on tuo vajaa 3-v:kin niin pakko istuttaa. Joka paikkaan piitää kiivetä. Tuo alas tulo vielä tuottaa vaikeuksia ja varmaan tippua rysähtäs alas, jos ei ois avittamassa..
Meillä tulee sanoja aika (yllättävän) hyvin. sanoo äiti ja isi, hei hei+hallo, moi, nein+ei, omi+mummi, da+tää´ä=täällä, teddy, aa aa=nukkumaan, kakka (taputtaa vaippa tai yrittää kurkata, kun on kakka housussa).. Sit ääntelee eläimiä, kun ei osaa sanoa niiden nimiä. Olen tosi yllättynyt, että osaa näin paljon puhua vaikka on vielä tosi pieni ja kaksikielinen. Oisin odottanut molempien lasten kohdalla, että kielenkehitys tulee jäljessä.
Töihin menosta..
Olen pitkään mielessä pyöritellyt ajatusta pph:ksi ryhtymisestä. Täällä päin pitää ensin ottaa sosiaalitoimistoon yhteyttä, jossa tapahtuu koulutus ja sit pitää saada "lastenhoito lupa". Sosiaalitoimisto sit välittäis hoitolapset. Toisaalta tuntuu aika huimalle vaihtaa alaa, mutta nyt kun on omia lapsia, niin jotenkin tuntuu, että olin aivan väärällä alalla ja haluan työskennellä lasten parissa :heart:
P.s onko teidän lapsista kuvia? Ois kiva nähdä minkälaisia söpöläisiä hippuset ovat =)