Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

Sukupuolesta, tiedän yhden jolle kaikki ultrat olivat luvanneet tyttöä, ja hän oli ostanut tyttöjen vaatteita niin poikahan sieltä tuli :D mutta varmaan aika harvinaista tua..

Meille kuuluu tytön kanssa hyvää, eilen oli 1kk neuvola ja hienosti tyttö kasvanut, ainakin leveyttä ;) 4900g (3635g) ja 53cm (51cm )

maj ja tyttö 4vk 1pv :heart:
 
MOI majj! Voi kun tuo aika hurahtaa jokos se teidän neitokainen on noin iso.... Vastahan se syntyi :LOL: Se on hyvä et kaikki sujuu hyvin... onhan se prinsessa hienosti kasvanut... todella hyvä.... No hyviä jatkoja ja :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
:wave: täällä myös yksi paksukainen. ihanan vilpoiset päivät 4 päivää ja tänään nautti ihan toisella tavalla hetken auringosta. :) grillailtiin ja lapset touhas hiekkalaatikolla, ostettiin sellanen pyöreä kumiallas ja kyllä lapset on tykänny vilvotella. joskus tekis mieli ite syöksyä sinne kun kuuma ahdistaa. :ashamed: flunssa painaa edelleen päälle, johan se ollu lähemmäs viikon. äippäpakkausta ei kuulunu, odotetaan niin malttamattomana..
kontrolli vasta ensviikolla että näkee taas masuvaavaa..

tuosta sukupuoli asiasta vaikea sanoa. kyllä esim 4D ultrat on sen verran selkeitä kun viikkoja yli 20 että vaikea erehtyä. muista en sitten tiiä. poikaa veikattiin ekan kohdalla ja tyttö tuli, kuopus oli poika jonka tiesin kertomattakin tunteesta. :D nyt taas on veikkailtu kontrolliultrassa prinssiä mut sano ettei voi olla 100% varma napanuoran ja kuvanlaadun takia. ite en tuohon usko vaikka olisi näkynyt varmasti, sen näen sitten ja itellä enenmän tyttö tunne. :D kyllä kannattaa enenmän luottaa omiin vaistoihin sanon minä. :D

kuten matriitti sanoi että näkynyt 100% eli mahdollista mut sille pitää olla otolliset puitteet. :D :)

Majj! rinsessasi on kasvanut :heart: ihanaam että aika menee nopeaa.. :eek: :hug: kuinkas olet ite jaksanut pikkuisen kanssa? vielä tarvinnut "hengähdystaukoa" vai ollut kiltti vauva? :)

triple ja tossutin 26+2 :heart:
 
Huomenta!
Täällä voidaan myös paksusti, eihän tässä oo enää kuin alle 5vkoa laskettuunaikaan!=) Tosi hyvin menny koko raskausaika, kaipaan tosin jo liikuntaa kun sitä en oo nyt voinu harrastaa pitkäänpitkään aikaan, moneen kuukauteen!! Eilen illalla viimeksi vilahteli kuvia mielessä minusta, miehestä ja vauvasta kantoliinassa lenkkeilemässä tuossa viereisellä lenkkipolulla :heart: Näen joka yö jotain synnytykseen liittyvää unta.. josko tää pikkuinen pysyisi massussa vielä ainaki 3viikkoa, että ehdittäis muuttamaan! Onneks on uus kämppä tuossa viereisellä tiellä niin ei oo pitkä muuttomatka, ja sekä nykynen että tuleva rivitaloja niin ei oo portaissa venkslaamistakaan. Hieman suurempi kämppä tosiaan löydettiin, 60,5neliötä (nykysessä 41..), omalla saunalla tottakai =)

Käytiin ultrassa 2.7., kaikki hyvin. Vauva tiukasti jo raivotarjonnassa, ja lapsivettä niukasti joten ympäri pyörähtämisen vaaraa ei lääkärin mukaan ole. Keskivertoa pienempi vauva tulossa, rv 34+1 painoarvio 2000g, kun normaalisti on 2300g.. Hyvä vaan, kun en itekkään mikään jättiläinen ole! Sukupuolikin saatiin selville (salaisuus), ja luotan siihen kun näimme sen itsekin niin selvästi miehen kans. En tiiä uskoisinko välttämättä rakenneultran sukupuoliarvioon (meille ei alettu arvioimaan), mutta loppuraskaudenultraan luotan melko vahvasti.

Majj:lla hyvin kasvanut prinsessa =) Vauva-arkea malttamattomana odottelemaan jää
Upp3 ja Mötky 35+1
 
moikka moi piitkästä aikaa :)

johan tässä on aikaa vierähtänyt,ku olen tänne kirjoitellu :ashamed: Mutta on tässä kaiken näköstä kerenny tapahtuakkin :) meille syntyi sunnuntaina pieni poika :heart: Painoa poitsulla oli 3030g ja pituutta 48cm ,ei siis mikään suuren suuri vaan sitäkin rakkaampi :) :heart: Meillä siis poitsu syntyi viikon ennen laskettua aikaa . Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla ja koko synnytys kesti 7,5 puol tuntia ja ponnistusvaihe ainoastaan 6minuuttia !:) Pääsin niin helpolla synnytyksestä ,että voisin lähteä vaikke heti uusiksi :>

mutta nyt poistun tuijottelemaan tuota pikkusta :heart: siihen ei vaan kyllästy :)
palailen paremmalla ajalla lukemaan teidän kuulumisia ja kirjottelemaan lisää :)
 
Onnea nuorimamma pikkuisen prinssin johdosta!!!!! =) :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: Kyllä se siitä lähtee.... (ei siihen kyllästykkään,minäkin voisin tunti tolkulla vain tuijottaa tuollaista syötävää pakkausta) =) Paljon :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: ja jaksamista rinssin kans!
 


laitanpas päivitettyä masukuvatusta. :) rattaatkin saannut ostettua pikkuiselle viimein. :) uuden veroiset latviasta, huusin itselleni 160e! hyvä kauppa. :)

Onnea nuorimamma sinisestä nyytistä! :heart: :heart:

triple ja tossutin 26+4
 
moikka! siis oon aivan kuollut noiden töiden kanssa. nyt mulla on ollu viime viikolla ma-pe yhteensä 48työtuntia. :s noh rahaahan se vain tietää mutta oon aivan poikki aina työpäivän jälkeen ja mies saa kyllä hieroa mun jalkoja ja nilkkoja kun ne on niin kipeät etten jaksa edes ruokakauppaan lähteä. :(
mutta onhan se mukava että on nyt nuita töitä niin voi sitten tehdä isompia hankitoja ennen vauvaa. uus astianpesukone olis seuraavana listalla. :D mää siis kertakaikkiaan vihaan tiskaamista. en oo kyllä varmaan vuoteen edes tiskannu kotona. meillä on nämä kotityöt jakautunu niin että mies tiskaa astiat ja pesee vessan ja mä hoidan yleensä kaikki muut hommat. ja ihan omasta toiveestani. :LOL: niin nyt sitte pelottaa että pakko saada ennen äippälomaa tiskikone ettei tarvi päivät pitkät katella jumalatonta tiskivuorta ja sitten kun mies tulee töistä kotia niin pakottaa se tiskaamaan. :D

Ainiin! eilen tuli äitiyspakkaus! oih se on tosi ihana mun mielestä. ja tosi hyvä' keksintö, mä ainakin tykkäsin että siellä on kaikkia hyödyllisiä juttuja. paitsi no ehkä nuo kondoomit... tuskin tulee käytettyä niitä. kesti siis joku 3,5 viikkoa että sain hakea postista sen paketin. äkkiä se aika kyllä meni silti. :)

maatritti ja joo mä kans luotan siihen sukupuoliveikkaukseen vaikka me käyitinki vain yhessä ultrassa siellä oysissä. mutta se näky niin selvästi (ainakin lääkärin pienellä opastuksella) :D tai siis sen lääkärinkään mielestä siinä ei ollut mitään epäselvää... noh jos tuleekin ylläri ja onki eri sukupuolta niin vaatteethan sitä täytyy vaan sitte osa uusia. mutta niitä pikkuvaatteita nyt saa aina joka paikasta sitten lahjaksikkin ja onhan tuo äippäpaketti ni eiköhän ne aluksi mee sille vauvalle.
niin ja käytiin siellä ikealla. ei oikeastaan tullu vauvalle shoppailtua, en tiiä kun me ei lakanoita tarvita enempää ja vauvalle ei oo omaa huonetta ainakaan vielä ni en oikeen keksiny sieltä tällä reissulla mitään ostamista. :) ja ei käyty muissa kaupoissa paitsi nyt karkkikaupassa ja sitte siellä josaki normaalikaupassa hakeen limpparia ja miehelle nuuskaa. hyi ällö. :x en voi sietää sitä nuuskan hajua. mut oon sallinu miehelle sen käytön kuitenki piilossa minulta :D kun se lopetti mun kanssa sillon sen tupakinpolton ja töissä se tekee kuulemma tiukkaa olla tupakatta. niin sallittakoon tämä pahe hänelle. kunhan ei yritä pussaamaan nuuskat huulessa :LOL:

niin ja vaunuja ei kateltu kun meillä on jo vaunut. käytettynä ostettiin kun mun äitin työkaveri oli niitä tarjonnu. ei nyt oon mitkään ihan tuliterät mutta kyllä ne kelpaa. oikein hyvin kulkee ja on sievät semmoset tummansiniset. ja vaikka ne on yhdistelmävaunut niin luulen että ens kesänä tulee ostettua uudet jotku matkarattaat tai muut sellaset kun tykätään aika paljon käydä reissaamassa tuolla anoppilassa ja muutenkin niin sellaiset on varmasti helpommat sitten kulettaa mukana kun nuo valtavat vaunut :D ja olihan ne edulliset ni säästyypähän rahaa.

oikeastaan meillä alkaa kaikki tärkeimmät olla paitsi pinnasänky ja sitte amme täytyis käydä ostaan. ja sitten kaikkea pientä, ei niin välttämätöntä tulee vielä varmaan hommailtua. =) ens viikolla ajateltiin käydä pinnasänkyä kattelemassa että jos vaikka sulla maatritti olisko vinkkejä näistä oulun lastentarvike kaupoista mitkä on hyviä kun ite ei oo vielä tullu kierreltyä? ainakin limingantullissa on se yks siellä prisman takana niin siellä ajateltiin käydä.
noh varmaan tulee taas shopailtua ihan liikaa jokatapauksessa. :D ounou.

menis tuonne nyt ruokaa laittamaan. keksis ensin vain että mitä sitä tekis kun kohta tulee nälkäinen työmies kotiin :heart:

paukkuli rv 26+4 (muistaakseni ) :D
 
paukkuli tuosta äippäpakkauksesta, ne vaatteet ovat aluksi toooosi isoja vauvalle, vieläkään en ole niitä pitänyt meijän tytöllä :D ja nuuskasta myös, mua kans ällötti nuuskan haju raskaana entistä enemmän :x


maj ja tyttö 5vk :heart:
 
:wave:

meille ei tarttis tiskikonetta mut pesutorni olis kyllä tervetullut. yksi huone meillä varattu pyykitelineille melkeinpä :ashamed: makuuhuone nykyään olkkarissa ja ent.mak. on vierashuoneena/miehen harrastus ja pyykkihuone. kolme koneellista päiväs pakko pyörittää vähintään ettei pyykkikasa peitä seiniä. :/ ainut vaan että mistä rahaa moiseen kun patjat sänkyyn ostaa, läsähtänyt toinen patja ja toisesta jouset aina selkärankaa.. tuntuu ettei hankinta tarpeet hankkimalla lopu :eek:

itekkin kuullut majj että vaatteet liian isoja siksi kasannu 50/56 vaatetta vaaville ettei tarvi telttaa laittaa.. :)

ite voin paksusti eikä mtn uudenpaa. kontrolli ensviikolla.. :) vielä kun sais sen äippäpakkauksen niin hyvä olis..

triple ja tossutin rv27

:heart:
 
moikka!

miten on majj menny vauvan kanssa? onko ollu hulinaa? :) nukkuuko vauva paljon?

musta tuntuu etten osaa ollenkaan kuvitella sitä vauva-arkea. välillä pelottaa että osaako sitä hoitaa ja kasvattaa kunnon ihmisen. miehen kanssa ollaan paljon puhuttu iltaisin vauva juttuja, tullu ihan tavaksi joka ilta mies "kuuntelee/tunnustelee" masua ja sitten jutellaan vauva-juttuja. :D alkanu vähän jännittämään. mutta silti ei tunnu vielä todelliselta vaikka on jo vaunut ja kaukalo ja äippäpakkaus tuossa sängyn vieressä muistuttamassa. :) kuuluu varmaan asiaan tämä jännitys.

niin ja niistä äippäpakkauksen vaatteista, näytti ne kyllä suurin osa aika reilun kokoisilta mutta meneepähän pidemmän aikaa. :) ei se varmaan niin vaarallista ole jos vauvalla vähän liian isoja vaatteita. :p on mulla kyllä pussillinen just nuita 50/56 kokoisia vaatteita, mutta ajattelin etten enää osta lisää niitä ihan pienimpiä. ettei sitten jää käyttämättä. tai kun jotenkin mulla on semmonen tunne ettei meille ihan kovin pieni lapsi oo tulossa :D tietenkin sitten jos on oikein pieni vava tai keskonen mutta minulle on monet tutut sanoneet ettei niitä ihan pienimpiä kannata kauheesti jää muuten vielä käyttämättä. tuo on muuten tosi kaunis tuo toppapuku mikä tuli tuossa äippäpakkauksessa. oon varmaan jo kolme kertaa kattonu kaikki ne vaatteet läpi ja viikannu takasin sinne laatikkoon. :LOL: :heart:

äjh tulis tuo mies töistä niin pääsis syömään mulla on ihan kauhea nälkä :p
 
Hyvin meillä menee tytön kanssa! :) Edelleen on kiltti ja helppo vauva! ( Onneksi! :D ) Ainut että jos on todella väsynyt ei viihdy missään muualla kun sylissä ja mieluiten nukahtaa syliin ( huono tapa, mutta minkäs teet ) muuten ei mitään valittamista, ihana pakkaus on :heart: 3.8 on sitten ristiäiset, enkä ole edes kutsukortteja lähettänyt vielä, enkä mitään muutakaan suunnitellut :D

Kyllä meillä ihan hyvin nukutaan, öisin alkaa olemaan pieni rytmi nukkuu yleensä iltaisin siinä 20-22 välillä pienet päikkärit sen jäkeen ollaan valveilla ja klo. 23-23:30 nukahtaa pitemmille yö unille, syö 3-4 aikaan, nukkuu ja herää taas syömään n.6-7 välillä jonka jälkeen yleensä otan tytön viereen koska haluaisi siihen aikaan seurustella mutta viereen nukahtaa lähes saman tien. Seuraava syöttö joskus 9 maissa ja sängystä noustaan 10-11 välillä ( äiti tykkää nukkua :D )
 
Moikkelis... Majj ja muut!

Kivaa et teille kuuluu noinkin hyvää...pieni jännitys kuuluu Paukkuli tuohon odotukseen ja sit synnytykseen kans... Ihanaa et teil on asiat hyvin,tarvikkeita osteltu ja niiin poispäin... :)
Ihan hyvä et olet miehen kans keskustellut asiasta,niin on sit arki paljon helpompaa myöhemmin...mies tuntee et on tärkeä myös odotuksen aikanakin...muistakaa huomioida myös ne rakkaat miehenne!!!

MAjj ihanalta kuulostaa teidän hyvin sujunut arki... onhan teil tosi kiltti neiti...nukkuu noinkin hyvin..yms. Yleensä pienet on paljon riippuvaisia sylistä mut kyl ne sit helpottaa.... Stemppiä ristiäisten järjestelyihin ja voimia ja jaksamista arkeen...... :hug: :hug:

Terveisiä myös kaikille muille!!!!

Pitää mennä nyt laittaa pyykit kuivumaan.....
 
:wave: majj kylläpäs se aika menee siivillä :eek: mutta kiva kuulla että kuitenkin arki lähteny rullaamaan hyvin ja neitokainen saa nimenkin virallisesti :hug: :flower:

meille ei nyt mtn erikoisenpaa kuulu. hikeä ja masunkasvatusta. pesukone pamahti ja nyt sitten anoppilas käynny pyykkiä pesemässä. |O odottaa nyt tiliä josko erissä vois uuden saada ettei tarvi antaa pyykin vallata koko vessaa pönttöä myöden :kieh:

kontrollissa käytiin aikasemmin ja vauveli voi hyvin ja 1160g pallero. :heart: sf 24 hb106 joten rautaa ja kohdunkaula kiinni 2cm. siinä pähkinänkuoressa. :) äippäpakkausta odotetaan edelleen :/ tuntuu ikuisuudelta.. 2 viikon sisään pitäis tulla, hain sitä yli 3 viikkoa sitten eli vähän kestää..
mitäs muille äipille kuuluu näin hetkeen?

triple ja tossutin 27+4 :heart:
 
moikka"!

minullakin oli neuvolalääkäri tuossa tiistaina. ja mulla oli se sf (?) mitta 30cm :eek: ei kauhee, oli pompannu ihan hirveesti. toivottavasti ei mitään jättivauvaa tule. mutta lääkäri sanoi että voi myös johtua että jos lapsivettä on paljon tai vauva on vielä niin korkeella että siks nuin iso tuo mitta. toivotaan ettei mitään harmia vauvalle. ultrallakin taas kurkattiin pikkuista kun meillä tuolla neuvolassa on sellainenki käytössä niin aina lääkärikäynneillä kurkkaillaan :heart: muuten kaikki ookoo.

käytiin miehen kanssa tänään shoppailemassa. :) pinnasänky ja patja käytiin ostamassa. oli edullinen tarjous niin päätettiin ostaa. ostin myös kengät itelle ja pari paitaa, miehelle myös pari paitaa. ihanaa tuhlata kun on rehkinyt töissä hiki hatussa viimeset pari viikkoa, nyt annoin itelle luvan shoppailla. koitin uusia rintaliivejäkin katella kun nuo kaarituet hankaa aivan kaameet ja kipeät jäljet tuohon rintojen alle :/ aattelin että' joko pitäs äitiysliivit ostaa, nehän on sellaset pehmeet eikä ole nuita kaaritukia? mutta en nyt saanut oikein rauhassa katella kun miehen kanssa olin kaupungilla :D täytyy käydä ens viikolla uudestaan hih. nyt pitäs siivota vielä loppuun ja sitten pakata kun lähdetään viikonlopuksi taas anoppilaan. väsyttää, ei huvittais enää siivota mutta pakko kai se on.

paukkuli rv 27+2
 
paukkuli mulla on käytössä äitiys-/ imetysliivit ja näissä mun omissa on kaari tuet, mutta olen samaa mieltä hieman kyllä hinkkaavat.

Pakko sanoa että kun synnärille lähdette, kannattaa ostaa imetysliivit ja ottaa mukaan!
Itse silloin ajattelin että pyh, tuskinpa sellaisia tarvitaan, mutta todella käytännölliset ovat!!!!! :)

Pakko kertoa että meillä on nukuttu 4 viimestä yötä näin, nukkumaan 23-24 välillä eka syöttä 4-5 maissa ja toinen syöttö 8 ja siitä vielä jatketaan unia! Ja aina syöttöjen jälkeen tyttö nukahtaa lähes heti :) :heart:
 
majj vauvasi on kuin unelma :heart: vaikkakin kuullosti kliseeltä mutta kuitenkin kun nukkuu noin hyvin :D

tuli muuten mieleen näin vihjeenä että anttilassa myydään imetysliivejä 12,90e eli ei mikään paha hinta. muistaakseni noissa ei ollut kaaritukia ja ajattelin ostaa.. itellä oli kuopuksen kans kaarituettomat ja oli hyvät vaikka tosin vähän vieras olo kun ei tukia, tottumus kysymys. pitää vaan löytää tarpeeksi ryhdikkäät ja jämäkät, korvaa asian hyvin ;)

paukkuli sulla on sf mitta 6cm isompi ku mulla :eek: onkos muuten painoarviosta puhuttu?
en tiedä kyllä kuinka sen tekee.. yleensä kyl loppuraskaudesta lääkäri tekee mut siis ultralla..

triple ja tossutin 27+6
 
majj ihanan säännölliseltä kuulostaa tuo teidän vauvan rytmi :) :heart: heh. toivottavasti itelläkin menee sitten noin hyvin. imetätkö? ja miten on lähtenyt sujumaan jos imetät?

mulla jänskättää tuo imetys ja kun toivoisin että onnistuu vauvan imettäminen sitten ja että nautin itsekin siitä. oon varmaan kuullu liikaa "kauhu"kertomuksia kun kovin monella mun tutulla ei ole onnistunut syystä tai toisesta imetys ainakaan kovin pitkään. mutta mitäpä sitä turhaan etukäteen stressaamaan. jos ei onnistu niin ei sille mitään voi. :)

ja nuista imetysliiveistä mä kans kapphallissa kattelin ja tais olla suunnilleen samaa hintaa kuin tuolla anttilassa. mulla myös tuli mieleen että osaakohan niitä silti pitää kun itsekin tottunut että kunnon tuet ja paksut liivit ollu aina. :D mutta nämä entiset hinkaa kyllä niin pahasti tuosta rintojen alta että täytyy käydä ostamassa.

triple juu niin se on tosi iso se mitta :S mutta lääkäri sanoi ettei kannata huolestua. viikolla 34 on seuraava lääkärineuvola ja sanoi että siellä sitten katotaan tilanne uusiksi tarviiko lähettää oysiin painoarvioon / synnytystapa-arvioon. noh mun yks kaveri sanoi että sekin voi vaikuttaa kuka on mittaamassa. kun edelliset sf-mitat on multa ottanut neuvolan"täti" ja nyt mittasi tuo lääkäri. en sitten tiedä. vauva kuitenkin arvioitiin ihan normaalikokoiseksi silloin rakenneultrassa. :)

kauhee kun on ollu hikinen päivä. tuntuu ettei jaksa mitään tehdä kun heti puskee hien pintaan :LOL: jos sitä kuitenkin syömään menisi :)

paukkuli rv 27+5
 
ainiin ja mulla valuu jo ihan kiitettävästi tuota esimaitoa niin olis mukava kotona pitää rintaliivejä joihin sais ne suojat. kun nyt en pysty kotioloissa olemaan liivit päällä niin mulla on paita koko ajan täynnä länttejä :LOL:
 
Paukkuli kyselit tuolla jo aiemmin oulun lastentarvikeliikkeitä..En oo käyny täällä vähään aikaan lukemassa tätä pinoa niin menny ihan ohi..toivottavasti ei oo myöhästä :)
Halvin on minun mielestä se uus,vauvatalo johanna! Siellä on nyt tosi hyviä tarjouksia(oli ainaki ku me käytiin)..Babystyle on minun mielestä kallein!! Ja sitte on se lastentarvike vielä..Ei kovin edullinen kyllä sekään! Tuo vauvatalo johanna kaikkein halvin mielestäni!


Mulla ei vielä tuu maitoa vissiin ollenkaan..jos sievästi puristaa niin ihan hitusen tihkuu semmosta kirkasta nestettä mutta ei kyllä muuten..Toivottavasti sitten vähän myöhemmin tulee :) Haluaisin tosisaan imettää, ja mahollisimman pitkään :) Toki se ei aina oo itestä kiinni..

Maarit ja Touho 28+3
 
moikka maatritti juu me käytiin siellä vauvatalo johannassa ja sieltä tarttuikin mukaan pinnasänky ja patja siihen. mä himoitsin myös semmosia reunapehmusteita mutta en oo varma vielä kun meillä on tuo pinnasänky ihan meidän sängyssä kiinni (joo o pakkohan se oli jo koota valmiiksi :D ) ja ei se kauemmas edes mahdu. niin enhän mä nää sitä vauvaa sitten jos ostaa ne reunukset. ainakaan aluksi kun on sillä ylimmällä tasolla tuo pohja. tai kun tuosta olis niin helppo sitten silitellä/rauhotella vauvaa kun itsekkin nukkumassa, jos tarvetta.
en oo ite käyny tuolla babystylessä mutta kuullu myös muualta että siellä on kalliimpaa.

tarttukos sieltä vauvatalosta mitään mukaan? :)

olisi kiva kuulla myös muilta mitä kaikkea on tullu hankittua vauvaa varten? välillä tuntuu menevän pääkin jo sekaisin kaikesta siitä tavaramäärästä mitä on tarjolla :)

 
Ei me ostettu sieltä mitään,kaukaloa katottiin mutta ostetaan se kuitenki kavereilta(niillä täytti lapsi just vuoden ),tietää että se on täysin uudenveronen niin uskaltaa ostaa käytettynä! Ja muuten on hankittuna sänky (joka on myös jo koottu :D ja siinä on mobile ja verhokatos ja reunasuojus ), sitten on kantoliina ja hoitoalusta hoitopöydälle..ja vaatteita aika paljo (mutta lisää on ostettava joka kauppareissulta :D )ja toppahaalari ja villapuku (+kypärälakki ja lakki)..Siinäpä taisi olla aikalailla semmoset mitä on nyt hankittuna! Ai niin,sitteri on kans ostettu..Hoitopöytä tarvittais ja vaunut vielä!!
Äippäpakkaus pitäis tulla ens viikon aikana :) en malta oottaa :)

isosisko synnytti viimeyönä peenen pojan niin kuhan ne kotiutuu niin lähen sitte sinne kaveriksi(niillä 3 lasta ennestään,tyttö 7v,poika 5v,poika 1,5v) joten voi tulla taukoa täällä selailuun :) Tosin en edes tiiä millon kotiutuvat kun asuvat reilu 200km:n päässä oulusta(jossa siis joutui synnyttää ) ja jouduttiin vielä tekemään hätäsektio niin voi olla ettei niin pian kotiudu!!

 

Yhteistyössä