Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

:wave: heissan taas hetkeen. :)

Paukkuli tuo on niin kuin omasta suusta, aina välillä itsellä samoja tuntemuksia. siis tuon että on yksinäistä yms. jotenkin lasten myötä on noi kaverit kadonnut ja ystäviä jäi muutama jotka sitten ikäväkseni asuvat kauenpana, näkee sitten harvenmin. vauvaryhmässä olin mut enpä sitten "syrjinnän" takia siellä viihtynyt ja lopetin. lähipuistossa ei ole ketään kenenkä kanssa jutella.. muuten lähtis käymään vaikka kahvilla kaupungilla lasten kans mut ainut auto ja kortti miehellä rahatilanteen vuoksi, jotenkin eristetty olo. :/

tervetuloa uusille :flower: :)

onnea tytön nimen johdosta majj!! :heart: ihana nimi! :LOL: tuli tuosta ikävästä mieleen et itelle lykkäs melkein heti vauvakuume ekan ja tokan synnytyksen jälkeen. olisko kroonista :D ei nyt kolmannen jälkeen enää..kyllä se luku on täynnä..

Katson taas enenmän omaan napaan...
Tänään siis tavallinen neuvola joka sitten vahtui synnäri käyntiin ja sitten kotiin.
viikonloppu oli taas supistusten täyteinen, iltaisin ainakin ja sitten taas sitä limaa.. neuvolaan aamulla sitten menin ja kysäisin että voisiko olla hiiva tai jtn kun valkovuodon sijaan.. katsottiin paino ja olihan sitä lihottu 3kg eli nyt sitten yhteensä 8kg joka ihan sopiva. rautaa syöty ja viimein hb noussut 119, pissa puhdas ja verenpaineet hyvät. halusi sitten vauvan sydänääniä kuunnella ja katsoa kohdunkaulan. vauva voi hyvin ja potki sydänääniä kuunneltaessa. sitten tulikin "ronkkimisen" vuoro ja neukku(myös kätilö katsoi ja totesi että nyt jäi kyllä ylimäärästä käteen. siinähän se loppulimatulppa kädessä ja verta valui kättä pitkin.. oli lentää perseelleen kun katsoi tilanteen että mahdollisesti synnytys käynnissä. kohdunkaulaa on mutta pehmeä ja sentti auki, supistuksia ei kuitenkaan ollut sitten edellisillan kuin satunaisesti joten lähetti erikoislääkärille synnytyssalin puolelle. sinne sitten kun lapset hoitoon miehen kanssa. otettiin käyrät, katsottiin kohduntilanne joka kuitenkin todettiin "vakaaksi" tälläerää. lääkäri oli mukava ja osasi selittää asian hyvin. puhuttiin vauvan keuhkojenkypsyttämisestä, mikäli joudun nyt lähipäivinä takaisin synnärille jos supistukset alkaa. tuumasi että jarruttelevat sitten sen verran että kortisonihoito on auttanut ja sitten antaa "luontoäidin" hoitaa. tällä nyt sitten mennään eteenpäin, olisihan se kiva jos kuitenkin siellä pysyisi vielä.. tehtiin painoarvio ja siellä möllystää n.1600g poika! itse luulin että tyttö mut ei ollu kyllä epäilystä.. näin meillä nyt sitten mut yhdessä kasassa yritetään jälleen pysyä..

nyt syöpöttelemään ja pötköttelemään..

triple rv30+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä90:
Hei Paukkuli!
Menetin esikoiseni ja silloisen mieheni auto-onnettomuudessa,se oli silkka vahinko,toinen tuli vain pahasti päälle.(mieheni ei ollut esim.juovuksissa) Pikkuprinsessani elämä oli muutenkin syntymästä asti todella raskas ja lyhyt,hän eli melkein vuoden ikäiseksi, (viikkoa vaille) kunnes tämä turma sattui. Menetin molemmat rakkaani,eli koko elämäni. Surut on surtu,ei se vaan mihinkään katoa,mielessä pysyy ainiaan,mutta nyt ainakin elämä hymyilee,kiitos siitä ystävien ja tietysti uuden rakkaani. Itse toivon parempaa elämää,et kaikki meni hyvin,tästä eteenpäin.
Kiva kun kysyit,et tunkeillut yhtää,siitä on vähän aikaa,ja siitä on vain päästävä yli, niin ei siitä puhuminen tuota ainakaan suurta ongelmaa,osaan itse kyllä vaijeta,jos en halu puhua ja mainitsen asiasta. Kiitos tuesta! :hug:
:'( :hug:
 
moikka!

triple88 taisit sekoittaa nyt maatrittiin.. tai en ainakaan hoksannu et olisin kirjottanu asiaan liittyvää :D mutta hieman samoilla linjoilla mennään, jotenkin raskauden myötä kavereiden seura ja jutut tuntuu eriltä. ei välttämättä samat puheenaiheet kiinnosta enää.

ja muutenkin tuntuu ettei pyydettä mukaan, esim jos kaverit on lähdössä istumaan iltaa ja siinä samalla juomaan muutamia siidereitä niin en ymmärrä miksei minua edes pyydetä mukaan enää. vaikka en juo tietysti nyt alkoholia niin ei mun kaveripiirissä ne mitään armotonta biletystä oo ne "juominki-illat" että yleensä istutaan vaan yhdessä ja jutellaan. ja joskus ne menevät baariin mutta oon siitä vähän ihmeissäni kun ei pyydetä edes alkuillaksi mukaan..
voi kyllä olla että itsessäkin on vikaa, enempi tulee nyhvättyä tuon miehen kanssa kotona, kun hänkään ei oo koskaan ole ollut mitenkaan innostunut menemään. tuntuu että kivempikin kahdestaan viikonloppunakin katsella vaan telkkaria ja käydä saunassa sekä syödä hyvin :p

oih no toivottavasti triplen vauva vielä ainakin muutaman viikon pysyisi siellä masussa. mutta mahtaa näillä viikoilla olla jo sitkeitä tapauksia nää vauvat.? ettei mitään suurempia hätiä jos sattuisi jo syntymään? ja ihan hyvän kokoinenhan se on jo.:) itsekin olen aikoinaan syntynyt rv32. ainiin ja onnittelut poikauutisista. :)

ai kauhee mä oon ollu vasta viikon lomalla ja nyt jo tylsistyn. tuntuu että hypin seinille kohta kun on niin tylsää. ja jos ihmettelette kellonaikaa niin mies on yövuorossa ja en osaa nukkua ollenkaan. :/ pitäskai se yrittää jo nukkumaan mutta äh kun se on niin tympeää yksin.
oon muuten kattonu nyt joka aamu fakta-kanavalta sieltä tulee joka aamu semmonen synnytysohjelma. on tosi mielenkiintoinen. hieman ehkä erilaista tuolla jenkkilässä kuin täällä mutta eiköhän se synnytys oo periaattessa kuitenkin ihan samanlaista touhua paikkaan ja aikaa katsomatta. siinä ohjelmassa ne ei käytä ollenkaan kipulääkkeitä ja synnyttävät semmoisessa ammeessa. siinä on imetyksestäkin puhuttu. oon jääny ihan koukkuun. :)

vielä viikko ja sitten olis taas neuvola.. pelottaa jo valmiiksi kuinka on paino noussu kun tuntuu niin turvonneelta tää olotila. :ashamed: oliko se muuten että rv 30 lähtien on sitten kahden viikon välein.. muistelisin ainakin. siinäkin taitaa tietenkin olla jotain paikkakuntakohtaisia eroja..

jep mutta pitäisköhän se yrittää nukkumaan... :|
paukkuli rv 30+1
 
Paukkuli:Huh, kuulostipa kyl tutulta tuo ettei kaverit pyytele mukaan, mulla se tosin alko jo heti ku kerroin kavereille. :ashamed: Ois niin ihana kun ois joku oma kaveri raskaana myös niin olisi edes joku jonka kanssa voisi olla, kun oma mies on armeijassa ja tuntuu ettei muita kavereita kiinnosta pätkääkään.. Maanantaina yks kaveri joka ei oo pitäny 3vko:n mitään yhteyttä laitto viestiä että jos tulisin auttamaan sitä sillon muutossa et jos voisin tulla sen kans siivoomaan.. Tuntu kyl vähän siltä et jos sillä ei oo mitään mihin se tarvii apua ni se ei pidä yhteyttä ja sit ku se tuntee että ei oo ketään muutakaan niin pakko kysyä sitte multa. :kieh:
Itellä ei tuu uni kun huomenna on neuvola ja jännitän sitä ihan hirveesti :( |O
Eternal-life ja pieni 8+6
 
Hei kaikille! :)
Yksi uusi taas ilmottautuu joukkoon! Olen oulusta, 19 ja odotan esikoista. Pitää tähän heti ekana hihkua että olis kiva jos löytyis täältä oulun suunnalta muitakin nuoria odottajia, en ennestään tunne ketään nuorta äitiä tai odottajaa :(

Asutaan miehen kanssa yhdessä ja esikoisen olisi määrä syntyä tammikuun 30. Maha on jo jonkin verran kasvanut, mutta ei se kyllä ennen raskautta mikään pieni ja hoikka ollut, että mulla oli alotusbonukset pohjalla! :D

Oisko täällä muuten ketään joka on suunnilleen samoilla viikoilla kun minä? Tänään 14+5 siis. Jos on niin semmosta kyselisin että onko vielä tuntunu mitään liikkeitä masusta? Ite en oo mitään kyllä tuntenu, ja varmaan saa jonkin aikaa ootellakin, mutta siks oon utelias kun jotku on kuullema tuntenu jo aikasilla viikoilla niinkun rv 14-15.. :heart:

 
Tervetuloa uusille :)

mam2be minä ainaki oulun suunnalta (jäälissä asun) ja itekki 19 ja esikoista ootellaan syntyväksi 9.10 :)

Paukkuli täällä kans sama homma, ei ennää mihinkää pyyetä mukkaan..Siis jääny nuo "entiset kaverit" ihan kokonaan! Ainoastaan kaks on kaveria jotka pitää yhteyttä päivittäin, mutta neki asuu kumpiki kaukana eikä nähä ku harvoin :(

Eilen alako perhevalmennus :)
En nyt jouva kirjottelee enempää ku pitää joutua kattomaan Serranon perhettä ku aamulla nukuin onneni ohi :D

Maarit ja Touho 30+6
 
Menenpä heti omaan napaani: Huh, noni, siellä neuvolassa tuli sitte tänään käytyä. Laskettu aika onki 13. päivä, kun itse laskin että se olisi ollu 12. :D Kauheesti tuli kaikenlaisia lappuja ja lippuja mukaan! xD Vekara onki jo tänään 9+0 eli senkin laskin miten sattuu, mutta eikai se yks päivä sinne tänne haittaa?! :D Varhaisultraan ehkä pääsen, perjantaina lupas neuvolan täti soittaa jos saisin ajan ensviikolle! :xmas: pissanäytteissä tosin tarvii käydä uudestaan kun löyty nitriittiä :( mut eikai tuo oo niin paha, kuulemma siitä vaan kertoo että jonkun lainen tulehdus vaan on ja veikkas että ois hiivasta kyse. :O :/ Sydänääniä yritetiin kuunnella sellasella neuvolan pienellä laitteella (en tiiä mikä sen nimi on xD ) mut ei kuulunu vielä. Neuvolan täti sanoki että se on ihan normaalia ettei kuulu vielä, mutta se ajatteli vaan että jos ois ollu sen verran hyvä säkä et oiski kuulunu. :) Ihan kivasti kuitenki meni! :)

mam2be: Tervetuola mukaan :) Itse asuin oulussa parisen vuotta ja nyt tulee käytyä siellä päin kun mies asuu siellä, ite oon just vasta 9+0 viikolla menossa, mutta saman ikäinen ku sinä. :D Kiva kuulla että on muitakin 19 vuotiaita mukana :)
 
moikka taas tälle iltaa, oon yönkukkuja :)

tervetuloa mam2be ja onnea raskaudesta. sullahan alkaa olla turvallisilla viikoilla tuo raskaus. :) mä en tarkaan muista koska tunsin ekat liikkeet ja en ollut monesti varma oliko se nyt vauva vai muuta mahan omaa elämää. vasta joskus rv 22 olin tunnistin aivan varmasti ne vauvan potkuiksi ja möyrimiseksi. ja se alkoi olla joka päiväistä se liikehdintä. :) että tuskin tarvii huolestua vaikkei tuntisi ihan vielä. minulla on tai ainakin oli istukka edessä ja ylhäällä niin se saattoi vaimentaa liikeiden tuntemista. (? onkohan se koko raskauden siinö samassa kohti ? :eek: onko tyhmä kysymys.. :D ) ja neuvolassa sanottiin että keskimäärin siinä rv 20-22 ensisynnyttäjät tuntee liikkeitä. jotkut siis aikaisemminkin. oon kans kuullut monilta että jo rv 15 suunnilleen olisi tuntenut vauvan liikkeitä. eli paljon aikaisemmin kuin minä. mutta molemmat ajankohdat ihan normaaleja tietääkseni. :) ja itsekin olen 19-vuotias oulun alueelta. ja laskettuaika 14.10

maatritti mitäs siellä perhevalmennuksessa tehtiin. me ei päästy sinne kun meillä on nuo työajat molemmilla sellaset että just sattu päällekäin. :/
ootko muuten tienny et jos jää teeveestä kattomatta tuo serranot ni sen voi kattoa netistä viikon ajan sen jakson. tai tuolla ylen sivuilla näkyy aina 5 viimestä jaksoa nettitv:stä. oon iteki ihan koukussa siihen mutta en jaksa aamuisin kattoa niin pitkään ohjelmaa niin katon aina tälleen illalla päivän jakson. :) tuo nettitv on ylellä tosi hyvä mun mielestä. paljon parempi kuin esim nelosen nettitv, sitä ei voi edes kelata... joo huomaako että mulla on ihan sairaan tylsää kun oon lomalla. onneksi ens viikolle oli mulle laitettu töitä. tuun hulluksi. :D

eternal-life ompa mukava että neuvolassa kaikki meni hyvin. ja toivottavasti saat sen ajan sinne ultraan. ja tosiaan se on ihan normaalia ettei noilla viikoilla vielä kuulu sillä neuvolan dopplerilla sydänäänet. ainakaan mullakaan ei kuulunut :)

mun mahaan on tullu raskausarpia. mies huomasi tänään. (en nää ite niin alas :D ) ouh. no johan se olikin jo aika, en uskonutkaan niiltä kokonaan välttyväni.. tää maha on oikeasti äääh niin täynnä. tai oikeen tuntuu kuin vatsanahkat venyy koko ajan. :LOL: me tänään juteltiin miehen kanssa että oikeasti tässä on enää 10 viikkoa laskettuun aikaan. ei sitä osaa kuvitella että kohta se pieni on tuossa sylissä. mulla jotenkin pelottaa että osaanko hoivata sitä vauvaa, syöttää, pukea, pestä, lohduttaa.. kun järki sanoo että noi asiat tulee vain selkärangasta sitten kun aika on ja kyllä siihen oppii. mutta silti se mietityttää ja eiköhän se ole ihan normaalia kuitenkin että tulee mietittyä vielä moneen kertaan kaikki asiat. :)

jos mä lähtisin nyt kans katteleen sen serranon perheen...
paukkuli rv 30+1
 
niin ja uskokaa tai älkää tää on mun päivän kohokohta nykyään kaupassa käynnin ja serranon perheen lisäksi kun käyn täällä lukeen päivän jutut ja kirjottaan itsekin. :LOL: että jatkakaahan kirjoittelua. muuten mulla vielä vaan tyhjenee päivät. heh
 
Ei pelkoa ettei tämä tyttö kirjottelis tänne xD mulla kun ei muuta tekemistä ookkaan kun olla ulkona ja täällä kirjottelemassa kommentteja! :LOL: Juu, omastaki mielestä tuo on hyvä että ne serranot voi katsoa netti tvstä, olin ajatellut että katson ne enne nukkumaan menoa kun on jääny kattomatta 3 päivän jaksot. :) Serranoon tulee kyl ihana loppu, mä tykkäsin, en tiiä onko moni jo käyny kattomassa sen youtubestä, mut ainakin mä, en jaksanu oottaa et se tulee tvstä. ^_^

noora ja 9+1 tintti
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :) Ja olipa kiva huomata että täällä on montakin Oulun seudulta olevaa kun yleensä kaikki tuntuu olevan jostain Jyväskylän eteläpuolelta :D

eternal-life ja maatritti Alako vähän jännittämään että tunnetaanko jostain kun minä oon muuttanu Kiimingistä tänne ouluun 1,5 vuotta sitten :snotty: Onhan siellä kiimingissä jonkun verran porukkaa, mutta kyllähän sitä tuppaa muistamaan ainakin jos on joskus samassa koulussa ollu, vaan eihän tuo mitään haittaa :wave:

Käytiin eilen katteleen vaunuja Baby Stylestä, Gessleinillä oli kyllä aivan ihania värejä! :) ja muutenkin oli tosi hyvänolosia malleja.. Mieskin innostu ihme kyllä vaunuista ja muista tarvikkeista ja olis ollu valmis ostamaan vaunut ja kaukalon vaikka heti, mutta onhan meillä tässä aikaa katella ja löytää tarjouksia.

Kello näyttää sen verran että tässä on pakko alkaa suuntaamaan töihin, viimesiä päiviä viedään kun ens viikolla alkaakin koulu :$
 
Niin ja tuohon kaverit-asiaan vielä.. Eipä oo kauheena omia kavereitakaan näkyny, toisaalta eihän mulla silleen kauheesti oo niitä ollukkaan. Viikonloppuisin ei kukaan pyydä baariin mukaan, mutta se ei haittaakaan kun en jaksais lähtiäkään varmaan ja maha kuitenkin jo näkyy niin en tosiaan voi kuvitella että olisin jossain Onnelassa tmv. vauvamahan kanssa tanssimassa :kieh:
Välillä on kyllä vähän yksinäinen olo kun ei oo oikeen ketään kenen kanssa puhua vauva-asiosta, miehelle tietenkin voi puhua, mutta onhan se ihan erilaista puhua jollekkin naispuoliselle :) Onneksi on tää palsta kun täältä löytyy muitakin joilla sama tilanne!
 
paukkuli meillä ainaki se eka kerta oli semmonen että siellä oli suuhygienisti puhumassa perheen hammashuollosta, ja sitte tutustuttiin toisiin ja käytiin vähä läpi tulevia kertoja että mitä siellä käsitellään..Sitte puhuttiin mahdollisista loppuraskauden ongelmista ja sitte lopuksi vielä kävi isäryhmän toinen vetäjä pitämässä infoa siitä ryhmästä..

mam2be ei taideta tietää toisia edes sattumalta :) Oon kotosin tuolta vähä kauempaa ja asuin myös oulussa reilu puoli vuotta ja nyt sitte ku pikkunen ilmotti tulosta niin ostettiin täältä Jäälistä asunto..Että aiemmin en oo täällä seikkaillu :)

Mullekki tämä palsta on oikeasti pelastus! :D Joskus käyn monta kertaa tunnin aikanaki kattoo että eikö kukaan ois kirjottanu mitään..Ku ei oo kelle puhua muuten niin sitte tulee tänne purettua aina kaikki..Ja on tosi mukava lukea toisten ajatuksia kun samassa veneessä tässä soudetaan kaikki :)

Apua,taas viikot poksahti! :) Kylläpä aika meneeki nopeaa..
Eilen käytiin ostaa vaunut, ai että on ihanat :) :heart: Täällä kohta laminaatissa urat menee ku revittelen niitten kans ympäri kämppää :D

Maarit ja Touho 31+0
 
Moikka kaikille! Täällä taas :wave:

Tännepä on tullu paljon uusia jäseniä...tervetuloa vaan!!!

minä aloitin koulun jo maanantaina,joten eipä ole koneelle kerinnyt...ja oma kone hajosi,kesän ukkosmyrskyssä..mut koulun koneel täs istutaan,mut pitää tästä lähteä istuu tonne tunnille...mut palaillaan...kun taas keritään... =) =) :hug: :hug:
 
mam2be: Koulussa ei olla oltu samaan aikaan, mutta oot saattanu olla mun miehen kanssa samaan aikaan, se ku ei oo ku vuoden vanhempi. :D En tiiä mutta Yli on mieheni sukunimi. :D Sano vaan jos tiiät. :) Tuttu tunne tuo yksinäisyys, mä oon kokenu sitä nyt jo. :/ Ei oikeen oo kelle puhua raskaudesta kun kukaan kavereista ei oo ollu raskaana ja jos ihan rehellisiä ollaan niin se kyllä näkyy niistä ettei niitä kiinnostais edes jutella asiasta, mutta onneks täällä on paljon "sielunkumppaneita" jotka osaa ja haluaa jutella raskaudesta ja kaikesta muustakin lapsiin liittyvästä. :) Oot sä ainaki ollu samaan aikaan kiimingissä kun mä, tosin en tuntenu yhtäkään oman ikästä sieltä, muuta kun pari mieheni kaveria jotka tietenki oli miespuolisia kanssa. Yhtään oman ikästä tyttöä en kyllä harmi vaan oppinut parin vuoden aikana enkä kyllä tunne vieläkään. :/

Oma napa: Luin eilen kaikenlaisia tilasto tietoja tuulimunista ja keskenmenoista, pieni toivon pilkahdus omaan mieleeni pääsi kun katselin että keskenmenoista joku 70% on tuulimunia ja keskenmeno riski mun iästä katottuna oli 7% eli toisaalta aika vähän. Oon ollu ku toinen ihminen ku eilen selvittelin näitä asioita, tietenkään ei pidä liikaa innostua ennen kuin on käynyt siinä varhaisultrassa, mutta paransi kyllä huomattavasti oloa kun ei tosiaan oo ollenkaan uskonu, että tää oikeesti vois olla kunnollinen raskaus! :) Jotenki tuntuu niiiiiiiiiiiiin hyvälle! :) Tänään ei oo vielä yököttäny, kumma kyllä kun se yökötys on ollut 24/7 alkaa vissiin helpottamaan vähäsen jo. Oon syöny jo nyt 2 liuskallista rennietä viikossa!! Mietin vaan että mitähän se on raskauden loppupuolella kun sillonhan sen pitäis kunnolla vasta alkaa! xD :LOL: Neuvolan täti kyl eilen edotti, että jos se yrittäis saada mulle vahvemman lääkkeen närästystä varten, kun niitä on käsittääkseni 3 lääkettä jota saa ottaa raskaana ollessa, mutta että rennie on niistä lievin, olis kyllä ihana kun sen sais pois. :)

Tulipas taas tekstiä, mut minkäs sille voi kun tää on melkeen "pyhäkkö" missä on melkein pakko käydä koko ajan. xD Eikä Täällä pääsee sentään juttelemaan alle 20v odottajien kanssa. :O :D
 
eternal-life Uskon että sun raskaus jatkuu hyvin kun oot kuitenkin jo nuin pitkälle päässy ilman ongelmia :) Tuosta miehestäs en verran, että tunnen yhen sisarrussarjan kiimingistä joilla on tuo sukunimi.. En tiijä onko samaa laumaa, kaikkien niitten nimet alkaa muistaakseni P:llä.. heheh, ihan hauska arvuutella kuitenki :)

Alkais olla jo vähän kiire taas, pitää lähtiä autoa viemään wetterille huoltoon, siellä se aamu sitten meneekin istuessa..

Kovasti huvittais jo päästä vauvanvaate ostoksille, ennestään ei oo yhtään mitään vauvaan liittyvää tavaraa. Jos sitä malttais siihen asti että käy ultrassa kattoon näkyykö vauvan sukupuolta! Sitä oon vaan miettiny että mihin sitä menis ultraukseen kun kaikissa paikoissa on sen verran hinnoissaan ultrat :ashamed: Ja oulussa ei ainakaan kaupunki vissiin tarjoa sitä rakenne ultraa :(
 
mam2be: Niitten perheellä kaikilla lapsilla on p:llä alkavat nimet. Marita ja Jari ovat vanhemmat. :)

On aika jännää ettei Oulussa sitä tarjota kun jopa täällä kokkolassa tarjotaan se. :O :S Huomenta muutkin odottajat! :) Mites on aamu lähteny käyntiin? Huonoja oloja ja oksentelua?

Omaa napaa ajatellen: Mulla alko aivan sairas huono olo, just ko eilen pääsin sanomasta että se on varmaan menossa jo ohi.. :( :D Tänään pitäis tulla soitto siltä mun neuvolan tädiltä, että pääsenkö varhaisultraan ^_^ pitäkääs peukkoja pystyssä, että pääsen ja mielellään vielä varpaitaki! :D Ensimmäinen yö ku en kertaakaan heränny pissalle! :D Mut aamulla oliki sitte niin sietämätön hätä että oli hyvä ku pääsin sängystä ylös xD :LOL:

Noora ja papu 9+2
 
ÄÄÄÄK, sain sen varhaisultran tälle päivälle, klo: 15.00!!!! Oon toisaalta onnellinen mut pelottaa kauheesti, en ookkaan enää nii varma haluanko tietää onko tulossa oikea vai väärä raskaus!! :ashamed: Tärisen ihan kauttaaltaan ja tuntuu että haluais vaan itkee valmiiks kun tuli sellanen olo et nyt ei kuitenkaan kaikki oo kunnossa.. :(

Noora ja ? 9+2
 
moikka! :)

eternal-life peukut pystyyn sulle varhaisultraa varten!! tuu sitte kertoon miten meni! :)

ja tähän aamuun ei kuulu mitään erityistä. nukkumista ja torkkumista, mulla alkaa uni olla tosi pätkittäistä jo.. herään noin 4 kertaa "yön aikana" laitoin eilen nukkumaan jo 01. aikaan ja heräsin viideltä kun ukkeli tuli töistä, siinä sitte tunnin valvoin (?) ja seittemältä taas ylös kun virtsarakkoa paino niin vietävästi. sitten taas nukkumaan ja yhdeksältä heräsin ja valvoin tuonne 12 ja näköjään piti päikkäreilleki vielä laittaa ja tuossa kahden maissa heräsin. huh huh koko päivä menee nukkuessa. nää taitaa olla ihan normaaleja näin loppuraskaudesta kun unet jää tosi pätkittäisiksi mutta silti voisin nukkua joka yö melkeen kellon ympäri ? :D

onkos sulla ollu sitte oksentelua ja huonoa oloa? mä itse vältyin kokonaan siltä. en oo kertaakaan oksentanu tän raskauden aikana, ja siitä oon kiitollinen. vihaan oksentelua. :)

mam2be se on muuten jännä ettei oulun kaupunkilaisille tarjota enää tuota rakenneultraa.. (vissiin vielä vuosi tai pari sitten se on kyllä ollut) m,utta meille oulun ympäristökuntalaisille on oysissä rakenneultra. kannattaa varmaan soitella eri yksityisille, hinnat voi vaihdella huomattavastikkin.. itse en osaa sanoa kun tosiaan kunta sen rakenneultran tarjosi..

niin ja moikka äippä90 saakos kysyä mitä koulua käyt? vitsi mulla alkaa olla ikävä kouluun, en halua olla vaan töissä :D pitäsköhän sitten kun vauva on isompi niin hakea jonnekki kouluun, ihan vaan opiskelemisen ilosta :LOL: keksis vielä että minkä alan kouluun.

maatritti mä katoinki tuolta lokamassupinosta, ihanat vaunut olitte ostaneet. ihanan väriset. hui oliko kalliit :D eikö nuo emmaljungat oo aika hintavia.. mutta varmaan myös laadukkaita sitten.

ainiin ja höh siinä serranon perheess' kun se afri ei ollutkaan raskaana :D mä olisin niin tahtonu siihen lisää vauvoja siihen sarjaan. :) ja oliko se eternal-life vai kuka se puhu siitä että miten se sarja päättyy..? (EN HALUA TIETÄÄ SIIS :D) mutta milloin se päättyy tai monenteenko tuotantokauteen? ja mones tämä tuotantokausi nyt on mikä näkyy? oon ihan nyt koukuttunu siihen sarjaan mutta en oo kauheesti kattonu niitä ensimmäisiä jaksoja tai niitä mitä on näkyny ennen tätä kesää..

mitähän sitä keksis näin viikonlopuksi.. tuo mieskin taas aikoo mennä ylitöihin. :( onko muilla ollu havaittavissa tällaista ilmiötä. siis tuo mun ukko on alkanu tekkeen ylitöitä ihan joka viikko ja viikonloppu. pittää jo mulla välillä sanoa että hei pidäppä nyt vapaapäivä niin ei mee ihan mahottomaksi. se on nyt koko kesän tehny hirveesti töitä. varmaan iskeny päähän että vauva on tulossa ja rahaa tarvii :D oon kyllä sanonu että' sitten ku vauva tulee niin sä et oo koko ajan töissä. ei sen yhteisen ajan kustannuksella sitä rahaa tahdota. vaikka onhan tuollainen ylimääräinen raha kivaa. ja voi ostella kaikenlaista. mutta on se yhdessä vietetty aika ja vauvaan tutustuminen vielä tärkeämpää. :)

mitähän ruokaa sitä tekis tänään..? tää on aina yhtä vaikeaa keksiä mitä ruokaa sitä tekis :D
paukkuli rv 30+3
 
Sitä en muista monenteenko se serrano loppuu, mut tämän tuotantokauden lopussa se muistaakseni oli! :) Tosiaan hyvin meni kaikki ultrassa ja skidi on nyt 18.5-21.8mm pitkä ^_^ alkio vastas viikkoja 8+6, ettei se nyt niin kauheen paljon "nuorempi" oo raskautta kun se taas on 9+2 , eihän? On se vaan ihana kokemus tuokun näkee sen sydämmen pamppailevan ja oikeesti vihdoin näkee sen ja voi uskoa oikeeseen raskauteen, kun mäkin olin jo ihan piinannu itteeni koko pävän ettei siellä mitään kuitenkaan oo! :xmas: Vielä on vähän hassu olo kun muistelee sitä ja katselee paria kuvaa siitä mitkä sai viiä mukanaan.. ^_^

noora rv 9+2
 
moi onneks olkoon hyvistä ultrakuulumisista! hyvä että kaikki oli kunnossa ja pikkusen sydän löi :) voi kauhia kun se on pieni, noin 2cm :D ajatella että niin pienestä kasvaa ihminen.

kävin äsken kattomassa mun kaverin viikon ikästä vauvaa, ei herranjumala kuin se on pieni. ihan siis normaalikokoinen vauva syntyissään 3,5kilonen mutta en osannu aattellakaan kuinka pieniä ne oikeasti onkaan. hyvä ettei itku tullu kun oli niin pikkuset korvat ja sormet. :) aivan ihana pikkunen oli. kauhea vauvakuume. <3 ja niin rauhallinen kun nukkui :) oih
 

Yhteistyössä