Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

Juu, oon miettiny sitä koko eilisen illan ja tän aamun kuin pienestä kaikki lähtee :) En voinu nukkua ilman että ne ultrakuvat oli mun yöpöydällä. :ashamed: Toivottavasti ei nyt kuullostanu kauheen epätoivoselta! :LOL: Mut musta oli ihana ku ne kuvat oli siinä ihan vieressä, lähellä mua. :xmas:

Mitäs muut? Muillekkin jotka saivat hyviä ultrakuulumisia, onnea ja toivotaan että menee ihan loppuun saakka! :flower: Niille joilla on ultra niin onnea tutkimukseen ja paljon voimia kaikille!!! =) Oon aivan tähdissä koko ajan. :S xD

Noora ja helmeni 9+3

Tervetuloa uudet! :)

Olittepa ahkerasti kirjotellu, mutta hyvä vaan jatketaan samaan malliin! kiva lukea vaikka toisilla meistä on jo nua pienet tuhisijat sylissä ja toisilla vasta aivan alussa ! :)

Onnea eternal-life, että ultrassa oli kaikki hyvin :)

Julia alkanu meneen jo iltasin ennen 10 nukkumaan joka on tietty hyvä, mutta herää taas kaksi kertaa yössä syömään. Viime yönä koitin antaa pullosta jos sitten vaikka nukkuis aamun asti, mutta ei :D Julia söi eka 120ml pullosta ja heräs parin tunnin päästä uudestaan tissille :eek: taitaa olla loputon maha laukku :D

Puhuitte noista Oulun ultrista miehen sisko asuu oulussa, ja tosiaan sanoi että sielä on vain np-ultra ja jos haluaa toiseen ultraan täytyy maksaa. En oikein ymmärtänyt menivätkö he yksityiselle ( luultavasti ei ), mutta joka tapauksessa jossain maksoi vain 40e ja saivat tietää sukupuolen! :)

nyt täytyy taas mennä mutta paremmalla ajalla lisää! :)

maj ja julia 2kk :heart:

Moikka! Jotaki aikoin kommentoija mutta unohtu jo että mitä :LOL:
Nuista Oulun ultrista, (ite tosin asun kiimingin puolella) mutta Oulussa jotka asuu niin kannattaa käyä yksityisessä neuvolassa ultrassa (se on torinrannassa), ei maksa ku 40 tai 45? en muista kummin mutta me käytiin siellä ja saatiin tietää sukupuoli!
Ja muutenki ne vehkeet oli siellä tosi hyvät ja palvelu ennenkaikkea! Se on semmonen mukava vanhempi nainen, ja se ultra kestää reilu puoli tuntia että ihan kivasti :)
Minä ainaki henkilökohtasesti suosittelen sillä käyntiä jos vähänkään kiinnostaa!

maarit ja touho 31+3

Tehän kirjottelertte nopeeta, en ees kerkee mukaan. xD :LOL: Kerrottiin tänään omalle papalleni ja mummilleni että odotamme lasta xD ilmeet olivat kyllä näkemisen arvoiset xD :LOL: Hyvin ne otti sen ja pientä tippaa linssiin taisi tulla ;) :D

noora ja möykky 9+4

Alkuperäinen kirjoittaja äippä90:
Hei Paukkuli!
Menetin esikoiseni ja silloisen mieheni auto-onnettomuudessa,se oli silkka vahinko,toinen tuli vain pahasti päälle.(mieheni ei ollut esim.juovuksissa) Pikkuprinsessani elämä oli muutenkin syntymästä asti todella raskas ja lyhyt,hän eli melkein vuoden ikäiseksi, (viikkoa vaille) kunnes tämä turma sattui. Menetin molemmat rakkaani,eli koko elämäni. Surut on surtu,ei se vaan mihinkään katoa,mielessä pysyy ainiaan,mutta nyt ainakin elämä hymyilee,kiitos siitä ystävien ja tietysti uuden rakkaani. Itse toivon parempaa elämää,et kaikki meni hyvin,tästä eteenpäin.
Kiva kun kysyit,et tunkeillut yhtää,siitä on vähän aikaa,ja siitä on vain päästävä yli, niin ei siitä puhuminen tuota ainakaan suurta ongelmaa,osaan itse kyllä vaijeta,jos en halu puhua ja mainitsen asiasta. Kiitos tuesta! :hug:
en todellakaan ole alle 20 enkä lähelläkään :D tulin mielenkiinnosta lueskeleen kun serkku tyttö pyöräytti alle 18v kans 2 lasta ja nyt alta 20 on jo 3 lasta =)

Luin tuon sun kirjotuksen ja tippa tuli silmään. Miten sitä voidaan jotain niin nuorta koetella hirveimmällä tavalla!?!?
ei muutaku voimia ja onnea uuteen suhteeseen ja onnea uudesta tulokkaasta!
Hienoa että oot selvittänyt asiat ja jatkat elämää! :hug:

Pari päivää vaan ollu pois täältä ja pari sivua tullu tekstiä :)

eternal-life onnea hienoista ultrakuulumisista :heart: ja sitä sun miehestä ja sen perheestä vielä, on se sama perhe vissiinkin nyt ketä tarkotin. Tunnen ne perheen teinit jotenkuten, vaikka en mikään varsinainen kaveri oo koskaan ollukkaan kun ne on niin paljon nuorempia. :)

maatritti juuh, pitää tehdä hintavertailua kun on niin julmasti kerta asiat että oululaiset ei saa enää nykyään sitä ultraa ilmaseksi :p

Mulla alko sit kans koulu eilen ja nyt jo tuntuu että olis ollu viikon siellä.. Liikuntakurssikin alkaa, saa nähä miten siellä pystyy pomppimaan sitten loppukurssista kun taitaa liikunnat kestää melkeen joululoman alkuun asti jos en ihan väärin muista. Muutenkin oon niin epäurheilullinen ja nyt vielä on pullistuva maha ja kaikki raskausvihlasut riesana :LOL:
Mä oon poistanu kuvat irc-galleriasta joskus vuosi sitten eikä oo tullu takasin laitettua, mutta ehkä vielä laitan joskus.. Tietenkin käyn kiinnostuneena kattomassa minkä näkösiä te muut ootte ;)

moikka!
eilen oli neuvola. tai ainakin piti olla :/ ne ei ollu laittanu mulle sitä aikaa sinne koneelle niin olikin sitten sellainen 10minuutin neuvolakäynti. ärsytti aika paljon kun kuitenkin nuita neuvola-aikoja jotenkin odottaa innolla aina. mutta katsottiin ne perus jutut siellä ja varattiin kahden viikon päähän uusi aika. ja uusi sokerirasitus. sekin ärsyttää kun oon käyny siellä niin aikasessa vaiheessa (joskus alle rv 20) niin nyt täytyy mennä uudestaan koska painoa on tullu vähän liikaa :ashamed: niin ja huh mun verenpaineet oli noussu aika paljon niin siitäkin pitää nyt olla tarkkana. oli 150/90 nyt täytyy kotona mittailla ja jos nousee niin soitella neuvolaan. kuulemma jos alkaa pilkkuja näkyä tai päänsärkyä niin mennä näytille koska ne on raskausmyrkytyksen oireita. noh onneks ei ole ollu päänsärkyä minulla ja pissakin oli puhdas neuvolassa. johtuiskohan nuo verenpaineet siitä ärsyyntymisestä kun ei ollutkaan varattu minulle sitä neuvola-aikaa :LOL: se vielä tunnusteli vauvaa ja kuunteli sykkeitä. normaalikokoiselta vauvalta vaikutti ja pää alaspäinhän se siellä köllötteli. tuskin enää rupeaa kääntymään toisinpäin, tai toivottavasti ainakaan.

nyt täytyy lähteä töihin.

paukkuli rv 31+0

Ajattelin tulla tänne vain ilmoittamaan että sain tänään postissa np-ultran ajan joka onkin ihan parin viikon päästä, 26.8 kumpa vaan ei menis kesken.. :( rakenne ultraanki sain on sitte ajan 24.10, voi ku siihen on kauan! :LOL:

Kuulostaa aika oudolta varmasti ja erittäin tyhmältä kysymykseltä, mutta eikö sikiön pää mee sekasin kun se tosiaan köllöttelee pääalaspäin? :D Voih, kun kuulosti tyhmältä, mutta minkäs teet kun kysymys vaivaa ja mietityttää. :ashamed:

mam2be: Pääsen onneks nyt ensviikon tiistaina taas kiiminkiin! :) On ollu jo ikävä paikkaa, vaikka siellä ei mitään ihmeellistä ookkaan x) Saa nähä tuleeko keskenmeno siellä ollessa, kun se menee sopivasti just alle 12viikon, et mun tuurilla voiski tulla.. :/

Oon kyl ihan neuroottinen keskenmenon pelosta, en osaa ollenkaan nauttia raskaudesta :(

noora & piipertäjäpallero 9+6 (apua huomenna tuleeki sitte jo 10+0 :D )

Voi kun voi ollakki kateellinen muille naisille! :ashamed: Kävelinpä taas tänään kaupungilla, joka nurkan takana oli odottava äiti jolla oli maha! :'( Sais jo alkaa näkymään mullaki! xD ( pientä hätäilyä??? ;) )

Tuolla oli Galluppina toisella palstalla hyvä juttu, "ootteko ihan ehdottomia alkoholin suhteen raskausaikana vai sallitteko itsellenne lasin viiniä tai saunakaljan silloin tällöin?" Kertokaas ihmeessä! :)

Itse en ota ollenkaan kun olen niin neuroottinen raskauteni suhteen! Tupakoinninkin lopetin heti kun testi näytti positiivista ja on muuten ollut helppoa! olen polttanut kuitenkin jopa 5v eikä se ollut vaikeaa ollenkaan!! :O :D :LOL:

Noora ja unelma 9+6

eternal-life Oot yhtä neuroottinen niinkun minäkin olin sillon ihan raskauden alussa (ja oon oikeestaan vieläkin, ei vaan uskalla uskoa että kaikki menis hienosti ja vauva jaksais masussa) :hug: Ei se hätäily auta, eläkä ainakaan pelkää että kiimingin reissu nostais keskenmeno riskiä mihinkään, ethän sä siellä mitään tavallisuudesta poikkeavaa kuitenkaan tee :)

Minäkin poltin ennen raskautta ja lopetin sitten itseasiassa jo vähän ennen plussaa kun aloin taas tupakkalakkoon, yleensä kaikki mun lakot on kaatunu 2vk sisään, mutta tämä nyt kesti kun oli kerrankin oikeesti joku hyvä syy olla polttamatta :)

Kauanko muuten olette tunteneet miehenne ennen raskautumista?? Me ei olla tunnettu kun pikkasen vajaa vuosi nyt, kiirettä on pitäny :LOL: Raskaus oli kuitenkin toivottu ja yritetty.

paukkuli Miten oot jaksanu töissä ison mahan kanssa? Millasta työtä teet jos saa udella..? Kun ite tein siivoushommia koko kesän mutta lopetin nyt kun koulu alko kun olin varma etten kuitenkaan jaksais enää koulun jälkeen mihinkään lähtiä moppailemaan ja muutenkin töissä tuntu että väsyy niin helposti vaikka mulla on ihan miniviikot vasta..

15+5 (joko muka niin paljon..? :))

moikka taas! :)

tää on ihan mahotonta tää nukkuminen. en saa illalla unta ja sitten herään jatkuvasti vessaan tai suonenvetoon tai muuten vaan kun asento on huono. :/ onneks on vapaata nyt muutama päivä. saapa nähdä miten ens viikolla kun minulla on aamuvuoro töissä. eli kello soi siinä 5 aikaan. viime yönäkin vielä 2aikaan kattelin kelloa... voi olla hieman silmät ristissä töissä. :D

mam2be kyselit tuosta mun työstä. olen kassatarjoilija/ravintolatyöntekijä. onneksi oon nyt loppuajasta saanut olla vain kassalla, kun keittiöllä on melkein vielä raskaampaa olla. raskasta on myös kassalla kun koko päivä jalkojen pää'llä seisomista. ja nostelua ei aina voi vältellä. kun aamuisin tai viikonloppuisin saattaa olla yksin töissä niin hankala se on olla nostelematta. ja muutenkin ei sitä jokaisen kaljakorin tai lasikorin takia kehtaa pyytää apua. ja voin sanoa ettei se enää mitään helppoa ole. heinäkuun loppuun asti olin ihan kokopäiväsesti siellä, mutta nyt mulla on vaan 3 päivää viikossa ja kaks viikkoa enää. eli vähän helpotusta siihen. ja maha on tosiaan jo niin iso ja painoa kun muutenkin jo kertynyt niin jalat on kyllä tosi kovilla työpäivän aikana. monesti en jaksa enää yhtään mitään muuta tehdä työpäivän jälkeen kuin mennä sohvalle ja nostaa jalat ylös. kaikkea tukisukkahousujakin olen kokeillut mutta ei niistä ollut apua. ja kun muutenkin hikoilen töissä nykyään kuin pieni porsas niin vielä sukkahousut työhousujen alle :| se on kaikista inhottavinta kun meillä täytyisi olla siistin näköinen ja huoliteltu, niin minkäs teet kun naama punaisena hiki valuu ja vaatteet kiristää :D kaukana huolitellusta. mutta kaiken kaikkiaan mulla on menny töissä tosi hyvin eikö ole ollu ongelmia, kun ottaa huomioon että vasta nyt heinäkuussa alkanut olemaan rankkaa. joskus rv 27 lähtien siis. siihen asti olen ihan normaalisti tehnyt hommia, itseasiassa ensimmäiset työkaverit saivat tietää raskaudesta vasta joskus rv 25... :whistle: kun nuo työvaatteet peittää aika hyvin minunkin ison mahan. :D

nyt tuli yksinkertaiseen kysymykseen kyllä melkoinen vastaus :LOL: sori...

ja olitte tuosta tupakoinnista ja alkoholista puhuneet.
itse olen polttanut myös noin 5-6vuotta ennen tätä raskautta ja lopettaminen ei todellakaan ollut mitään helppoa. oikein nolottaa mutta en kyllä onnistunut heti raskaudesta saatuani tietää niin lopettamaan. monta kertaa aina repsahdin. mutta jostain rv 15 lähtien olen nyt ollut polttamatta. minut voi monet ihmiset tuomita ja on kyllä tuominnutkin mutta olen tosi ylpeä itsestäni että onnistuin lopettamaan, vaikka se ei heti tapahtunutkaan. se oli minulle niin tapa se tupakointi, enempi varmaan kiinni siitä tavasta kuin nikotiinistä se lopettaminen oli. varsinkin kun on kavereiden kanssa jossain ja ne polttavat tupakkaa niin nykyäänkin haaveilen siitä tunteesta ja mun mielestä se haisee niin ihanalle :/ eihän se oikeasti niin hyvää ole se tupakka mitä kuvittelee. nollalinjalla olen pysynyt ja tulen kyllä pysymään.

sitten siitä alkoholista,. ei mun mielestä mitään pahaa ole jos joku tahtoo sen yhden saunakaljan/viinilasin juoda. itse en ole juonut kun en niistä alkoholijuomien mausta yleensä niin kauheasti välitä ja toinen juttu on se että normaalistikin mulla jo yksi 0,5l siideri aiheuttaa humaltumisen :D niin empä ole nyt raskaana viitsinyt juoda edes sitä yhtä.

mitäshän sitä muuta no mam2be kyseli että kauan ollaan miehen kanssa tunnettu.
noh noin 3vuotta ollaan seurusteltu. ja ei kauheen kauan aikasemmin olla tunnettu toisiamme ennenkuin alettiin seurustelemaan.

tulee taas pitkä viesti :D

mutta mulla on kauheen kireä'llä hermot tuon miehen kanssa. koko ajan kiukuttelen sille. onko muilla samaa oiretta havaittavissa? oon kova napisemaan kun alkuun pääsen ja siitä ei sitten tule loppua kovin äkkiä. mies parka.. :D

nyt syömään.. katsellaan taas :)

Heips! Tuosta alkoholista..Ite en oo ottanu yhtään koko aikana,enkä ymmärrä sitä että jotku ottaa kaljan tai kaks..Minusta se alkoholi ja raskaus vaan ei sovi yhteen mitenkään!
Toki se on vaan minun mielipide ;)

Ja tupakoinnista..en oo polttanu ennen raskautta,joten en nytkään :)
Paukkuli minusta on hienoa että oot loppujenlopuksi pystyny kuitenki lopettamaan,on paljo äitejä jotka ei vaan pysty..tai jopa edes halua!

Täällä kans hormoonit hyrrää oikeen urakalla.. :whistle:

Maarit ja Touho 31+6

Kohta puolin 3-vuotta, ollaanhan me aika "vähän" aikaa seurusteltu, mutta ollaan tiedetty jo kauan että ollaan ihan varmasti luotu toisillemme! ;) Kihlautumisesta on joku pikkasen alle kuukausi. ^_^

Noista mammoista, jotka eivät pysty lopettamaan tai halua edes, niitä on kyllä ihan hirveesti ainakin täällä kokkolan seudulla, sitten yrittävät tuputtaa sitä minullekkin, että polta vaan ei siitä tuu mitään sille lapselle. Onneks omat päätökset pitää ja oon todellakin tyytyväinen että sain lopetettua sen touhun! :)

mam2be Pelkään sitä, että kun sinne kiiminkiin tulen niin kuitenkin mun tuurilla se km tulee just sillon.. :( On tää kyllä ärsyttävää kun ei ole edes itsellä dopleria vai mikä sen nimi on. Sais varmaan heti rauhan kun alkais epäilyttään, kun kuitenkin ultraääni otetaan vkolla 11+5 ja seuraava on vasta parin kk päästä. :ashamed: Oon kyllä ihan kauhee hätäileen ja pelkäämään... :(

Eternal-life 10+0

yhyyy kirjotin taas pitkän viestin ja tämä kaatu tämä sivusto |O

ärsyttääää

no kuitenkin

oletteko kaikki kihloissa? :) millon aiotte mennä naimisiin?

mä oon kovasti koittanu tuolla miehelle vihjailla että voisin tahtoa ens kesänä häät, mut ei se taida oikein hoksata. :D luultavasti täytyy ite kosasta jos joskus tahdon naimisiin..

:D Paukkuli Isosiskoni kosi itse kun mies ei ottanut ymmärtääkseen, 8 vuotta seurustelua ennen tulevia häitä jotka pidetään helmikuussa. :D

Varmaan suurin osa taitaa olla? :D Itse odottelen ainakin, parisen vuotta jos en kolmekin, en turhaan halua hätäillä kun ollaan kuitenkin näin nuoria. :) Tykkään elämästämme muuten. :) :) :)

eternal-life ja 10+0

Paukkuli Ne on ne hormoonit, muistan ku itse olin raskaana niin koko ajan meni hermot mieheen :D vaikka raukka ei edes mitään tehnykkään!

raskaus ja tupakointi mun sisko oli polttanut yli 10 vuotta kun tuli raskaaks ja neuvolassa sanottiin ettei hänen edes kannata lopettaa polttamista kun on niin kauan jo polttanut.. ettei tulee mitään ( en muista mitä :D :D )

eternal-life näytät tosiaan pelkäävän keskenmenoa :ashamed: koitat vaan ottaa rauhassa ja et ajattele tuollaisia kauhuuksia niin eiköhän se siitä :)

Yhdessä ollaan oltu miehen kanssa 2vuotta ja pari kuukautta, sitä ennen kuitenkin tunnettu jo.. :) ja joku 1½ vuotta ehdittiin olla kun tulin raskaaksi, ja vauva ei ollut vahinko, vaan haluttu! :heart: Ei olla kihloissa, mies kyllä kovaa haluaisi, mutta minä en :D Tai haluan, mutta en vielä :) Mielestäni meille riittää todisteeksi Julia siitä että yhdessä ollaan ja se ei miksikään muutu :heart:

Just joo, kävin pikasesti katsomassa ton keskustelun.. mun mielestä nuoret äidit esim. jaksavat paremmin kuin jotkut jotka saavat 40v esikoisensa! Ja kuka on sanomaan koska on valmis äidiksi, ikä on vain numeroita :)

Yhteistyössä