Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

paukkuli Joo imetän mä, aluksi sairaalassa kun maitonousi niin jouduin imettämään rintakumin avulla koska rinnat olivat TOSI arat, mutta nyt sujuu hyvin! :)
Yö unille mentäessä annan yleensä korvikettä koska silloin nukkuu paljon pidempiä pätkiä, muuten mennään ihan rintamaidolla! :)

Moikka taas! onkin menny taas vähän aikaa,kun en ole kerinnyt tänne tulla kirjoittelee... Käytii tos eilen sairaalalla,ku maha-asukki ei meinannut liikkua ollenkaan tai tosi vähän,käytii tarkastukses,mut ei siel onneksi ollut mitää hätää.kaikki ok..onneksi..kyl se pelästytti:)
Meillä on muuten mennyt ihan hyvin maha senkun vaan kasvaa ja kasvaa....
Me ollaan vaaville hankittu: vaunut,sänky,sitteri,kaukalo jne...vaatetta tulee kylk kasattua aina joka kauppa reissulta...:) ainut pahe...
Mites teil muilla on menny?

Majj hyvä et maitoa tulee....minulla loppui aika lyhyeen...imetin jotain pari kolme kuukautta..ja sit se vaan loppui ei sille voi mitään....aluksi tuli tosi reilusti,et jouduin ihan pakastimeen laittamaan(kun meidän neiti oli sen ekan kuukauden sairaalassa) niin ei tullut paljoa imetettyä....vein sit aina sairaalaan sille lypsettyä maitoa...mut kun kotia päästiin alkoi maito loppumaan...no hyvin se neiti kasvoi ja voimistui korvikkeella.... ei turhaa stressiä siitäkin....

No kait sitä täytyy mennä jatkaa siivous hommia... palaillaan taas kun keritään....

huomenta. :)

on tää kumma kun klo 05 herää ilman kelloa ja muutenkaan saa nukuttua :S kauhea kurkkukipu join jo yhden panadol hotin mutta ei vaikutusta, voi ei täytyyköhän mun lähteä lääkärille, tuskin kehtaa töihin mennä jos ääntä ei lähde ja muutenkaan sinne ruokia laittamaan köhäsenä. hermostuttaa jo valmiiksi, mitähän työnantaja sanoo jos joudun saikulle. sinne on niin hankala saada tuuraaja. noh minkä sille voi, en mä kuitenkaan oo ollu vielä kertaakaan pois ja kohta 8kk ollu tuolla. silti jännittää hermostuuko työnantaja. :/ inhottavaa olla kipeä ja kun ei ole edes kuumetta, pelkästään kurkku ihan tosi kipeä ja kaulassa nuo rauhaset(?) ihan turvonneet. tympäsee. :( perhanana ukko ku meni tartuttaan, se oli viikonlopun kipeänä.

mä haluaisin shoppailemaan vauvalle kaikkea. :) tuntuu ihan hullulta että enää alle 12 viikkoa laskettuun aikaan. ja kun se tuntuu silti niin kaukaiselta se ajatus että vauva olisi tuossa sylissä.

täytyisköhän vielä koittaa mennä nukkumaan pariksi tunniksi ja soittaa sitten lääkäriin.. :/ ei kyllä väsytä ei ollenkaan

paukkuli rv 28+1

Heips Paukkuli!

Voi sinua kun noin ihanan kesä nuhan olet mieheltäsi saanut :'(

Mene ihmeessä lääkärille,jos olo huononee...onko se kestänyt kuinka kauan?....
Kyllä sen pomon pitää ymmärtää,jos ihan sairaslomalla on... :D noh eiköhän se jonkun sinne sinun tuuraajaksi saa... No koita nyt parantua.... :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

P.S koita nyt vaa levätä ja menet sitten ostoksille kun olet paremmassa kunnossa,kyllä sinä sinne viel kerkiät...onhan täs la:han vielä aikaa :LOL:

Tekkija.-...

moikka :D

no kyllä mä parannuin tai enää ei oo kauheen kipeä olo. joku ihme pikaflunssa mikälie. :) oon vaan eilisen ja tän päivä makoillu ja katellu tv-sarjoja koneelta ja syöny ihan kauheesti mansikoita :p eilenkin piti miehen kans lähteä citmarketista puol 9 illalla lähteä kauheaa kyytiä ostamaan mansikoita kun tuli niin kovat himot :LOL:

eilen illalla kun luin lehteä ennen nukkumaan menoa niin vauva monotti ihan kunnolla keskelle mahaa. siis oikein että masu vaan pomppi ja paukku, melkein kiljasin miehelle että tuu äkkiä tänne. se raukka luuli että sattuu johonkin. nauratti kun se möykkäsi niin kamalasti että ihan näkyi ulospäin. siks näin ihmeissään kun tää meidän vauvahan on ollu aika rauhallinen tapaus tai en oo kovin kauaa tuntenu niitä potkuja ja se ei potki niin lujaa yleensä että sem tuntisi ulkopuolelta. potkii yleensä vain tuonne ihan alas. minulla oli se istukkakin tuossa edessä ylhäällä vaimentamassa niitä potkuja. mutta nykyään on ihana kun potkuja ja möyrimistä tuntuu niin usein :heart:

oh mulla on kauhea vauvakuume :p voiko näin sanoa vaikka on jo raskaana hyvinkin. :D

paukkuli rv 28+2

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Kiva saada tänne ihan omankin ikäinen odottaja:) Itsekkin siis olen vm-91 rv.6+5 :) Onkos sulla miten vauvan isä mukana? Mistäs päin sitä ollaan:) ?
Taas pitkästä aikaa löysin näille sivuille, joten en ole kauheesti nyt kirjoitellut siis täällä.
No hienoa, etten ole ainut tätä ikäluokkaa:)
Ja vaavelin isä on koko ajan kaikessa mukana (23v)
Ja me ollaan tampereen suunnalta.
Mistäs päin itse olet?
Saisko susta mailiseuraa? :)
Nyt ollaan menossa rv 31+#

MOikka! Joo..niiin vaikuttaa kovin hiljaiselta....kaikki on nauttimassa tuosta ihanasta helteestä ja auringosta joka tuolla ulkona ilmoittaa olemassa olostaan..:)

Hienoa, sait paukkuli upean kuvan itsestäsi tänne laitettua....:p ihana maha...
Mites sitä on voitu näin helteellä..? Minä ainakin olen voinut hyvin... no täytynee tästä mennä laittaa pyykit kuivumaan tuonne helteeseen ja sit makoilemaan tuonne aurinkoon...

hyviä vointeja kaikille!!! :hug: nauttikaa auringosta...mut tulkaa nyt välillä kirjoittelee!!!!

hellou

huomasin just että kauheat romukasat tuossa mun takana kuvassa :ashamed: heh eteinen tahtoo aina näyttää tuollaiselta.

äippä90 mä oon ihan tuskissani, hiki koko ajan ja en ssaa nukuttua kun hiki valuu vain. :| että ensimmäisen kerran elämässäni odotan syksyä. en kehtaa pihallakaan olla kuin vasta illalla. olin tänään reipas ja kävin kävelylenkillä. melkoista puuskutusta ja äherrystä vielä kaiken lisäksi kauhea hyttysparvi hyökkäs kimppuun. :D olin varmaan melko näky mahani kanssa. se on niin painava jo. se on kiva että olet voinut hyvin. :) milläs raskausviikoilla olet menossa nyt?

satunen89 tervetuloa ! joukkoon mahtuu, välillä hiljaiseloa tässä ketjussa mutta tasaiseeen tahtiin koitetaan kirjoitella. tunnistankin sinut tuolta lokakuun pinosta, itse en sinne oikeastaan kirjoittele mutta luen joka päivä :) meillä on lähekkäin LA:t minulla on 14.10. oh ja rovaniemi on tosi kaunis kaupunki mun mielestä. :) varsinkin talvella.

pitäisi vielä tuo keittiö mennåä järjestelemään niin saa hyvillä mielin mennä nukkumaan. :)
palaillaan taas!

paukkuli rv 28+5

siis ompas täällä hiljaista =)

mä sain eilen töissä semmoisen huimaus kohtauksen. :x yhtäkkiä tuli tosi paha olo ja kylmähiki. pyörrytti kauheesti. siinä sitten istuin puolisen tuntia ja join varmaan litran tuoremehua ja söin pari ruisleipää. säikäytti kyllä. onneksi en ollut yksin töissä niin sain rauhassa levähtää.

mulla on myös tullut vaikeuksia nukahtaa kun tuntuu etten saa oikein missään makuu-asennossa happea kunnolla. voikohan vauva painaa masussa jotain elimiä tai verisuonia ja tuo huimaus johtua myös siitä..? en tiedä. toivottavasti ei tule uudestaan tuollaisia kohtauksia.

oon niin väsynyt että pakko raahautua suihkuun ja petiin. :)

kirjotelkaahan kuulumisia niin ei mene aivan yksin puheluksi :D

paukkuli rv 29+0

:wave: täällä ollaan vaikka vähän hiljaiselolla ja tervetuloa uusille! satusen kans ollaanki jo "tuttuja" lokamasuista, pitäis sinnekkin kirjottaa taas kun nyt on päässy jalkeille. :)

vähemmän nautiskellu kyllä auringosta. tääl vaasan alueel meinaan tukehtuu kuumuuteen ja varsinkin jos omistaa aurinkopuolelta lasitetun parvekkeen ja kissan joka meinaa karata jos ikkuna auki :kieh: normaali lämpötila siellä 50 astetta.. viimein on se kauhea supisteluputki vähän helpottanut ja pahin lima/vanhaverivuoto loppunut. kontrollia odotellessa joka muistaakseni 4 päivä jos ei sitten tarvi sairaalalle ottamaan supistuksen estävää..

paukkuli: hyi että, tiedän ton kivan tunteen kun huimaus iskee :ashamed: en osaa sanoa mistä johtuu mut verenpaine/sokeri voi olla jtn tekemistä.. nukkumisen kans pitkälti sama. kuuma vaikka alusvaatteisillaan ja ikkuna auki, selällään en lepää enkä nuku ollenkaan nimenomaan kun vauva painaa oliko valtimoon joka vaikuttaa verenvirtaamiseen ja rupee huimaamaan tai muuten hengenahdistus kun niin hyvässä paikkaa. :/

kaikin puolin kuitenkin muuten täällä voitu hyvin ja mikä tärkeintä vauva aktiivisesti pyöriskelee ehkä liiankin. :D poitsu oppi kävelemään ja tyttö sitä sitten opettaa pihalla tukemalla kädestä. :heart: kovasti ovat toistensa perässä ja ruvennut leikkimäänkin yhdessä jonkin verran, fiona opettaa Gabrielia puhumaan ja näyttää kirjasta kuvia kertomalla mitä ne on.. :heart: ihana katsoa että seuraa toisillensa pikku hiljaa.. sitten vielä kun sais tämän masukin tuohon niin olis toimiva triio, ainakin toivottavasti ;)

takasin sänkyyn.. B) äippä90 ihana nähdä että yrität aktiivisesti pitää porukkaa kasassa, tai edes jotenkin.. kyllä varmaan ymmärsit :ashamed: :D artikulointi taas vahvaa..

triple ja tossutin 29+1

triple Oho, olet päässyt todella hienoille viikoilla :heart: vaikka eikö alussa lääkärit olleet vähän epävarmoja vauvan sisällä pysymisestä? Nyt olet jo niin hyvillä viikoilla että uskaltaa varmasti jo hengähtää! :)

Joo tosiaan täällä on HILJASTA! Nyt tytöt ahkerammin kirjottelemaan!

Meille kuuluu vauvan kanssa hyvää, ainut että välillä tyttö meinaa saada rinta raivareita, mutta onneksi äiti vielä voittaa ja saa tytön syömään kiltisti :) Ajateltiin lähteä meidän vanhempien mökille ja sinne täytyy mennä veneellä, mutta tultaisiin veneeseen vasta "lyhkäsimmästä" satamasta josta n.1km matkaa mökille. Vähän jännittää mitenkä käy ja uskallanko edes lähteä, nyt ainakin ollut tosi hienoja ja lämpösiä päiviä joten ei ainakaan pitäisi kovaa tuullakkaan..

Ens sunnuntaina tosiaan ne ristiäiset :p meinasin jo möläyttää oman äitini kuulleen tytön kutsumanimen onneksi sain suuni kiinni :LOL:

maj ja tyttö pian 2kk :)

Heippa! Täällä taas... :wave: Kaikilla muillakin taitaa olla tosi kiire näin ihanina helteisinä päivinä...kun ei meinaa jaksaa koneella istua... no minulla ainakin on kiire ollut...mut nyt avasin koneen ja istahin vähäksi aikaa,tosin kohta pitää mennä laittaa välipalaa muksuille...:)
Kyl meinaa kyllästyttää jo tuo ainainen helle,mut koitetaan jaksaa..... =)

Moikka paukkuli!

Hyvin täs on menny... kyllä minullakin kuuma tekee huonon olon,ei voi kauaa olla auringossa...mut nyt minulla on rv24 kasas...lyhyeksi käy tämä odotus päivä kerrallaan...:)

Kyllä yritän teitä välillä hoputtaa kirjoittamaan..se ei tietysti ole pakollista..mut sit kun joutaa ja haluaa niin suotavaa olisi et jaksaisi tääl käydä...mielenkiintoista ja pystyy joskus auttamaan toista ongelman parissa,kun tääl notkuaa...joten älkää nyt hävitkö sinne rannoille aurinkoa ottamaan ainiaaksi..muistakaa tämä palsta aina välillä... :LOL:

Majj! voimia prinsessan ristiäisiin!!!! :hug: :hug: :hug: :D

ja kaikille muillekin hauskaa päivän jatkoa...meen nyt laittaa sit välipalaa ja pyykit aurinkoon kuivumaan... palataan taas kun keritään... =)

:wave: iltaa näin pikaisesti..

majj hyvin on kasassa pysytty vaikeuksista huolimatta =) sitähän se on ollu että kiikun kaakun, onneksi viikot ovat ylittäneet jo rajan.. :) lapsivesi meni ennen aikasesti oliko rv17 ja hematooma kehittyi kohtuun ja vauva ahdingos, tulehdus ja supistukset lyhensivät kohdunkaulaa, veren vuotoa monta viikkoa ja rautaa.. yms. nyt uskaltaa hengähtää vaikka vaikeita päiviäkin on. on ollut sellainen ihme vauva että saannu jo monen lääkärin suun auki :D sitten saan sanoa sille yhelle idiootille joka meinas ettei toivoa vauvan suhteen ole että sitä toivoa aina on ja uskoa sais olla hänellä siihen vielä enenmän! :)

vai että tytsy ruvennut rintaraivareihin. molempien, tytön ja pojan kohdalla ollut sama ja tytön kohdalla loppuikin imetys tosi nopeaa kun ei huolinut maitoa enää. poika taas oli malttamaton muuten vaan :D osittain johtui tietenkin että imetysasennon löytyminen oli hankalaa ja rintakumin laittaminen hyvin kesti.. no, ehkä kolmas kerta toden sanoo ja saisin imettää pitkään. se olisi mun haaveissa että onnistuis ja ei rintatulehdus kierrettä tulisi. :)
pian prinsessa saa nimen, ihanaa! onnea jo etukäteen, kerrohan sitten.. ;)

äippä90 oot saannut kasvatettua kans hyvät viikot! ja pärjäile kuumuudessa myös.. ;)

eilen sanoin et 29+1 mut tänään on oikeesti jo: (viikko villi..)

triple ja tossutin 29+3 :heart: piti nyt tarkeentaa vaikka päivä.. :D

Heippa!! Eipä oo tosiaan tullu kirjoteltua taas vähään aikaan..Reissussa ollu viikon,nyt taas kotona! Mukava kuulla että teille kuuluu hyvää, ite oon tällä hetkellä aika pohjamudassa.. :(
Jotenki on NIIN väsyny ja turhautunu ja yksinäinen ja kaikkea muuta mahollista..
Mikään ei enää kiinnosta ja vituttaa vaan koko ajan! en tiiä.. :x ei vaan jaksa olla aina yksin.. Äitin luona olin pari yötä niin näin sitte ainoaa kaveriani,se vähän piristi <3
Mutta nyt seki muuttaa Rovaniemelle kun pääsi sinne opiskelemaan..Toki oon tosi onnellinen että se pääsi sinne kouluun, se niin kovasti sitä halusi!
pelottaa tuleva syksy, ku on pimiää (jota pelekään aivan yli kaiken) ja sitte tulee vauva, mitä jos masennun :eek: Saattaa nyt kuulostaa siltä ku Touho ei ois toivottu, mutta kyllä se on, todellaki :) :heart: Tällä hetkellä tuntuu että ainoa asia minkä takia koitan jaksaa on Touho..Toki onhan mulla ihana poikakaveri (ei oikeasti oo mitään valittamista ) mutta kun itellä vaan koko ajan vituttaa ja on pinna kirreällä niin tuntuu että parempi pysytellä vähän kauempana hänestä etten turhaa sille koko aikaa valita ja huua :( Ei tämä oo hääviä!
Anteeksi kauhea tilitys..pakko päästä jonnekki tai jollekki purkaa..

Maarit ja Touho 30+0

..alle 20v odottaja :) Olen kokkolassa asustava 19v naisen alku, tämä on ensimmäinen oikea raskauteni, aikaisemmin olin raskaana 16v, mutta raskaus olikin vain tuulimuna. (Tai eihän sitä vielä tiedä onko tämä oikea, kun en ole edes ekassa neuvolassa käynyt! :O ) Ensimmäinen neuvolakäynti on kuitenkin ensi keskiviikkona :) Olen miettinyt että pitäisikö minun kysyä sieltä neuvolasta, kun tosiaan pelkään kuollakseni että tämäkään ei ole oikea raskaus, että jos mitenkään saisin tuon varhaisultran? onko kellään kokemuksia siitä täällä? Pitääkö sille olla jokin perustelu miksi tarvitsisi sen varhaisultran? minkälainen on ensimmäinen neuvola käynti?

Kaikille odottajille ONNEA ja rakkaansa enkelinsä menettäneille vointeja <3 :hug:

toivottelee: eternal-life ja siemen 8+1 :wave:

moikka

majj kauniin nimen on tyttö saanut. :) onko kutsumanimi tuo julia ?

eternal-life tervetuloa!! :flower: ja tuosta en tiedä että miten neuvolassa pääsee varhaisultraan, koska se varmaan riippuu ihan paikkakunnasta ja neuvolasta. meillä ainakin ensimmäisellä neuvolakäynnillä juteltiin, punnittiin, mitattiin verenpaine, hemoglobiini ja koitettiin kuunnella vauvan sydänääniä. rv 9+5 oli tuolloin ja ei saatu sydänääniä kuulumaan vielä ja kun meillä on neuvolassa ultra niin käytiin sitten vilkaisemassa vauvaa. luulisin että sielläkin ainakin koitetaan kuunnella vauvan sydämenääniä mutta tuossa vaiheessa ei vielä ilmeisesti kannata huolestua vaikka niitä ei vielä saataisi kuulumaan. kannattaa jutella tuosta pelosta neuvolan"tädille" ja kysyä voisitko päästä ultraan kun mietityttää.
nyt en muista enää mitä kaikkea muuta siellä' neuvolassa tehtiin ensimmäisellä kerralla niin muut voi sitten täydennellä. :) onnea odotukseen ja tulehan sitten kertómaan miten meni eka neuvolakäynti.

omaaa vointia (=valitusta) :LOL:
kauhea olo. närästys ei lopu ei millään. mitä tahansa syönki niin närästää. maha on kipeä ja sekaisin. samanlainen olo kuin olisi kuukautiset :x alaselkä kipeä ja alavatsa. ja vatsa toimii vähän liiankin innokkaati. mahakin painaa jo niin paljon että.. :D mutta ei sopisi valittaa kun viimein mulla on loma. :) ja täällä on kylmä. joko se kesä meni ohi. en kyllä helteitäkään kaipaa mutta olisi mukava jos pikkusen lämpimämpi olis. :p mikään ei kelpaa- :D heh
tuntuu jotenkin että aika olis pysähtyny. enää 10 viikkoa laskettuun aikaan ja mulla loppu työt jo nyt. tylsistynköhän.. viime viikolla kun oli ensimmäiset vapaat niin kerkesin siivota vaatehuoneen ja keittiöt kaapit. nyt ei oo edes siivottavaa enää'.
jotain olisi keksittävä ja pian. :)

paukkuli rv 29+6

Siis voi luoja! Oikeesti mulla on niiiiiiiiiin ikävä vauva masua :heart: haluan sellasen takas! :D Yks vauva riittää mulle tällä hetkellä, mutta se maha! :D Varsinki ku tiedän joku 6 ihmistä jolla marras-tammikuun välillä L-A ! :D ja niillä on jo sellanen ihana pieni kumpu :heart:

Yhteistyössä