Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

paukkulille peukut pystyssä pitää varmaan psyykata että hengitä syvään ja.. :LOL:
tervetuloa raitsu mukaan! :) ite vm-88 ja kolmatta pukkaa. :) vähän vaikeenman puoleinen raskaus mut eteenpäin mennään! :)

tulipas mieleen onko Kakko kempeleestä tuttu?

triple ja tossutin 22+2 ps. taitaa Majj olla laitoksella kun ei näy ja kuulu :D
 
hellou! :)

rakenneultra siis tänään takana. vauvalla oli kaikki kohdallaan ja kaikki hyvin. :) Kysyttiin sitten sitä' sukupuoltakin ja lääkäri sano että tämä vauva ei kyllä jalkoväliään peittele ja oikein auliisti esitteli itsensä. Eli varma oli sukupuolesta se lääkäri. Mutta me nyt yritetään pitää se salaisuutena. huom yritetään....... mä vähän luulen minä lörppäsuinen tuskin pystyn sitä salaamaan keneltäkään :LOL: Mutta ihana kun sai tietää kumpi sieltä on tulossa, jotenki tuntuu nyt konkreettisemmalta että siellä' on pieni ihminen oikeasti kasvamassa tuolla minun masussa :heart: Meinas kyllä' jännittää ihan hillittömästi siellä sairaalassa. Koko ajan suuta kuivasi ja huimasi kun jännitin niin että onko sillä vauvalla kaikki hyvin. Onneksi stressasin turhaan. Vierähti kyllä kivi sydämmeltä'. :)

nyt pitäs jo nukkumaan suunnata... Voi oon niin hyvällä tuulella ja onnellinen kun kaikki oli hyvin tuolla masussa. :D

Paukkuli rv 22+0
 
Paukkuli onneksi kaikki oli hyvin :)

Mulla on ihan sama ongelma,meinaan joka välissä lipsauttaa pikkusen sukupuolen vaikka sovittiin ettei sitä kerrota..ukolla ei oo mitään ongelmia olla sanomatta sitä mutta mulla ON :D

Ukkokulta saunan pesussa ja minä vaan koneella istun :) hihi.
 
moikka. kiva ku poistit sen jututn :D Ja mullakin aika hyvin lähti käytiin tuo salailu kun jo ensimmäiselle kaverille jo paljastin, ja vielä ihan puhtaasti vahingossa lipsahti semmonen mistä pysty päätellä kumpi sieltä on tulossa. :)

Mulla on kauheet himot lähteä shoppaileen kaikkia vauvan vaatteita. Nyt kun tietää millasia ostella. :p pitäs ehkä silti vähän hillitä, tai sitte täytyy piilottaa ne ostokset tuolta ukolta. tai vähintään täytyy väittää saaneeni todella hyvillä alennuksilla ne ostokset :D Se ei aina niin ymmärrä näitä mun mielihaluja :LOL:

Onko teillä jo isot masut maatritti ja triple88 ? olitte suunnilleen samoilla viikoilla menossa. ja muutkin tietty, ketä en ny hoksaa.? Minusta tuntuu ettei tätä voi olla huomaamatta enää kun on niin pullea tää maha. mutta ihana vaan. :)

pitäisköhän lähteä käymään kaupungilla... ;)
 
Paukkuli minä oon kans monesti sanonu jotain semmosta mistä voi päätellä kumpi on tulossa, mut oon onneksi saanu(tähän asti) selitettyä äkkiä jotain tyyliin että ku ei tiiä kumpi on tulossa nii pakko ostaa molemmille :) Ei taija mennä läpi enää..
Meillä on jo kaapissa varmaan 3 pussillista vaatetta vauvalle ja sitte oon ostanu pinnasängynsuojan ja semmoset ihanat lakanat sille :) löyty niin sievät kirppikseltä!
Ja aina ku käy kaupassa niin mukaan tarttuu jotain "niiiin söpöä että on pakko saaha" :D
Onhan tuo maha jo melkonen möllykkä :) Onko sulla kuinka iso? :) ihmettelin että miten ootte voinu salata näin kauan? Mulle kaikki sano jo sillon 10 viikon kieppeillä että "teille on näköjään tulossa vauva" :D
Minäpä laitan tähän linkin mistä voi käyä kattoo masua :)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=m-aarit&image_id=83109143 ja tuossa siis viikkoja tasan 22..nyt on 22+6..hui miten nopeaa aika meneeki :eek:
 
Moi vaan taas. no en mä itekkään tiedä miten se pysy salassa, vieläkin ihmettelen että miten kukaan ei muka hoksannu aikasemmin. no tuskin ne kehtas kukaan kysyä suoraan jos ei ollu ihan varmoja, olis se aika nolo tilanne ollu jos en oliskaan ollu raskaana.. ja ei mulla kyllä vielä aivan noin aikasin näkyny ku sulla :) joskus tuossa rv18 alko näkyä ihan huomattavasti ja nytte on sillai ihan kunnolla pullahatanu masu. napakin lähenee koko ajan varmaan kohta pullahtaa ulos sekin. Oli mun pomo kyselly sillon joskus aikasemmin sen pojalta (joka on mun miehen kaveri..) että onkos meille perheenlisäystä tulossa, mutta muuten ei oo kyselyjä tullu, pitkiä katseita vatsan seudulle vain. :LOL:

niin ja en mä ainakaan tuosta linkistä nää mitään masukuvia... tulee vain oletuskuva siihen ja ei kyllä muissakaan kuvissa masua näy. :D

 
http://www.aijaa.com/v.php?i=2216993.jpg

tuossa on tuo mun masu. :) saapa nähä tuliko linkki. ainakaan suoraa kuvaa en osannu laittaa.

ja siis rv22+1 tänään piti nyt napata kuva. ihanat kotihousut jalassa, mitä lie jukurttiaki tuossa :D ouh
 
täällä taasen !!:)

Huh. Olipa reissu.. meinasin menettää totaalisesti hermoni pikkusiskoon. Voi miten joku voi olla niin ärsyttävä ! :kieh: Ja huomena olis neuvola,saan taas kuulla valtiusta minun painosta jota on neuvoltädin mielestä tullut ihan liikaa ja lässyn lässyn. Ärsyttää ,ku hän huolehtii minun painosta ,joka on ihan minun oma asia.. Eikös se pääasia pitäis olla ,että vauvalla on kaikki hyvin. Mutta ei joka neuvola kerta sama juttu olet lihonnut mitenkä aijot päästä kiloista eroon lässyn lää ! entisen syömishäiriöisen tekee oikein hyvää kuulla tällaistä! :kieh:
Ja ihan ite kyllä teidostan joka kilon minkä olen keränny enkä tosiaan aijo ruveta miettimään mitään kalorimääriä,kun syön. Minua ei muutama lisäkilo rasita raskauden jälkeen.
HUH ! kylläpä tuli valitettua... Jos nyt jotain vähän positiivisempaa..

Oli ihana tulla tänää kotia,ku oli tuo miekkonen siivonnu huushollin ! :)

Tervetuloa raitsu olet samaa ikäryhmää meikän kanssa !! =)

Ja hyvä paukkuli,kun kaikki oli pienokaisella kunnossa :)

ööh.. nyt täytyy poistua.. tekee pahaa istua.. au au au.. ihme kipuilu päivä ollut tänää.. sattuu ihan sillai hassusti :eek: no ehkä tämä tästä B)
 
exido
heippa!

Täälä kans -90 esikoisen odottaja! nyt viikkoja 25+4 =) yhteiseen kotiin muutettiin poikaystävän kans ja kaikki mallillaan =) odotus on menny hienosti, ilman ongelmia! huomenna neuvolalääkäriin... tänään kävin sokerirasituksessa niin joskos huomenna kuulis jotain tuloksia siitä =)
 



noin. toivon mukaan ne kuvatukset siihen tuli. :) eipä se maha nyt mikään ekstra iso tai pien mut ihan sopeva kuiteskii :heart: voih! haluu tietää kans kumpi ja haluu shopata ja ja äitiyspakkauksen jne. :LOL: aika menee liian hitaasti *kauhee iltavilli* tänään.
rupesin äsken keittämään uusia perunoita ku teki niin mieli :p oudot ruokailu ajat mulla :D

yhdyn outoihin mielihaluihin Paukkulin kanssa. :D

nuorimamma juu älä välitä vaikka kiloja tulisikin ylimäärästä ja pitäähän sitä painoa tullakkin. miksi tuollaisella asialla pitäis stressata jos vauva kerta voi hyvin. :eek: en ymmärrä neukkua.. ite en oo hirveetä stressiä ottanu noista kielletyistäkään syömisistä, kai se sanoo maalaisjärki että kohtuudella kaikkea. mennään 20v takaperin ei tollassia hömppölöörö juttuja ollu. kyllä nuo munki lapsoset terveiltä ja onnellisilta näyttää vaikka tuli raskauden aikana syötyä muutama maksalaatikko ja graavilohta, majoneesia liikaa. :D
en mä ny sano et se hyvä olis mut maalaisjärki ;)
itse hulluna majoneesiin ja silliin. :D hillovoileipä on uus juttu ja aamupala saattaa olla joku kermaleivos :ashamed: en osaa ajatella mitään muuta kun makeaa aamulla, päivällä vähä suolaista ja kevyttä, illalla sitten mitä tekee mieli. :ashamed: tulipas ruoka asiaa :LOL:

nyt syömään pottuja :)

triple ja tossutin 22+3
 
voi ei,miksihän se ei näy teille :eek: ku kyllä minä sen nään :D
Varmaan siksi ku mulla on galleriassa nuo mahakuvat niin että vaan muutama näkee ne..en halua että kaikki näkee ku nyt jo oon huomannu että kaikki "puolitutut" ja "ei-niin-kaverit" käy kyttäämässä vaan että oonko laittanu masukuvia..Mutta jos joku haluaa niin voin laittaa teijät galleriassa sille listalle että näkee :)
 
Heips! Linjoilla taas!
Tulipa tuosta maatritin linkistä, mieleeni, että ketkä kaikki omistaa kuvia tuolta gallerian puolelta? Ois ihan kiva nähdä kasvot nimimerkin takaa. :D Itse myönnän kuuluvani tähän kategoriaan. Löytyy ihan samalla nickillä kuin täältäkin, jos jotain kiinnostaa ja toki saa tulla myös juttelemaan. :D

) . ( Jeij! Paha olo menee pois! :) Tosin tilalle tuliki sitte jotain muuta: Eilen oli aivan tuskanen päivä. Makoilin sohvalla kaikessa rauhassa ja kattelin TV:tä, ku yht' äkkiä leposyke nousi lähemmäs sataan (tunsi oikee ku sydän pamppaili, ihan ku ois jostain maratonlenkiltä just tullu). Sen seurauksena sit urpes tärisyttää, huimaamaan, ahdistamaan, päätä särki ja mahaa nipisteli ihan koko ajan. Ja tätä oloa kesti joku 4-5h, et oli vähän tuskaa. Tuskanhiki vaan valu. Kerran aiemminki käyny näin (tosin se oli sellanen "lievä", ku ei kestäny ku joku vartin) ja kyselin silloin neuvolassa et mitä se on ja mistä johtuu. Joo, on kuulemma ihan normaalia raskauden aikana. Ei ehkä kyylä mee ihan läpi eilisen kokemuksen jälkeen.

Mielenkiintosinta oli olo sen jälkeen, ku mitään et maistanu ja hajut tuntu 3xvoimakkaammilta ku normaalisti. Mitään muita sairauksia ei oo ennen raskautta ollu, ku migreeni ja siihen en saa ees nyt ottaa tabuja. seurauksena: joka päivä jomottaa päätä.

Välillä on pakko myöntää, et stressi, pelot, kivut, säryt, huonot olot ym. menee kaiken muun edelle eikä oikein ehdi nauttimaan raskaudessa vaikka "vasta" alkutasolla hengaillaan. :(
Jos nyt vaikka lopettais tän valitusvirren ja menis shoppailemaan. :D
 
Moikka! Tänään oli taas neuvola ja sain ne kelan laput täytettäväksi. Ah en malttais odottaa että saisin sen äippäpakkauksen. :) Kaikki oli hyvin ja paino ei ollu noussu tälläkertaa, mikä nyt ei haittaa, en mikään laiha ole ollutkaan ennen tätä raskautta. :LOL: Verenpaineet oli hyvät ja vauvan sydämen sykkeet myös. ja hemoglobiini oli jopa noussut, aika outoa. Se kohdunpohjan korkeus oli jo 21cm, neuvolan"tätin" mukaan yläkäyrillä mennään mutta jospa se siitä tasoittuis. Nyt selvis sekin kun en kovin aikasin tuntenut vauvan liikkeita, nykyäänkin vain ihan tuolta tosi alhaalta tunnen. Mulla on istukka edessä ja ylähhäällä.. ? että se kuulemma jotenkin vaimentaa ne potkut kun siinä ei ole tuntoa. nooh totta sitä kerkeää vielä myöhemminkin. :)

Tänään sitten kävin `juhlistamassa`sitä tiistain rakenneultran paljastusta. Shoppailin vauvalle sukupuoleen sopivia vaatteita. voi että oli ihanaa. Ostin kahdet puolipotkarit, yhdet semmoset collegehousut, kaks bodyä, semmoset ohuet vauvan tumput ja yhden collegepuvun. Nyt oon niitä hypistelly ja viikannu kaappiin ja takaisin. :D
Kauheesti oli vaan kaupoissa kaikkia kesäisiä vauvan vaatteita, syksymmällä varmaan löytyy paremmin lämpimämpiä vaatteita. Nyt tulee vain ongelma mitähän mies sanoo kun oon taas tuhlaillu :LOL: mun täytyy keksiä joku pätevä selitys. Noh jospa sekin heltyisi kun näkee ne ihanat pikkuvaatteet. :heart:

Paukkuli rv 22+3
 
9.6 klo: 00:15 syntyi pieni prinsessa 3635g ja 51 cm pitkä :heart:

synnytys oli nopea ja helppo! Ainut että vauva tuli avosuu tarjonnassa, joten imukuppi piti ottaa käyttöön ja eppari on kipeä, istuminen hankalaa muuten kaikki on loistavasti. Vauva voi hyvin ja on ollut todella kiltti tähän saakka ainakin :) Tulen paremmalla ajalla kertomaan lisää! :)
 
heips :wave: tervetuloa uusille! kuinkas monta meitä nyt on joilla laskettu lokakuussa? itellä La 12.10. äippä90 millons sulla? kato näin hyvin mun pää toimii ku sama kesät talvet :D
onkos muuten mitä jussi suunnitelmia teillä?
ite hyvin kotona. mitä nyt grillaillaan anopin pihas ja hiekkiksellä lasten kans ja sitten käpsytellen kotio. haluis niin kesä mökille mut kun ei pääse :ashamed: ehkä sitten ku vauva on syntyny lähtis miehen kans talvella mökille revontulia katsomaan ;) vaik eihän se sama asia kun kesällä..

jokos on talviturkit heitetty? ite en oo uinnu kun on tossa rantaan matkaaki. muutenkin oon vilukissa B) saan jäähdytys annoksen pirtelöstä ja jäätelöstä. :)

triple ja tossutin 23+2
 
Hei vaan! täällä taas hiljaiseloa vietellään, kaikki kesälomilla ja ulkona tietenkin :)

Vauvan potkut ruvennu tosissaan vahvistumaan ja tuntuu jo masun päälle kun oikein painaa kädellä. Mukava tunne, edelleen en kyllä tunne kuin nuo tuonne ihan alas kohdistuvat potkut mutta vauva taitaa olla sellaisessa asennossa ettei potki ku alas, tai sitte se istukka tuossa edessä ja ylhäällä vaimentaa. Mukavasti tuntuu jo myös semmosia isompia muljahteluja ja välillöä tuntee kuinka vauva on toisella puolella masua kun kokeilee. :)

niin triple88 minullakin lokakuussa LA

juhannussunnitelmista
Lähdetään miehen isän ja sisarusten kans mökille viikonlopuksi ja sitten alkuviikosta miehen äidin luo kyläilemään. Täytyy nyt käydä nuo sukulais-reissut kun miehellä kesäloma. (vain 8päivää :( )

Kauhee kun on tullu nyt viimeaikoina shoppailtua, miestä jo hirvittää kuulemma. :D ostettiin tänään uus kamera, täytyyhän vauvasta nappailla kuvia albumit täyteen sitten. :) Eilen saatiin vaunut. ostettiin yhdeltä mun äidin tuttavalta käytettynä. Jotkut parivuotta vanhat ORA merkkiset yhdistelmät ne on. tosi hyvännäköiset ja köyhdyttiin vain 80e. ja vaatteita samalta henkilöltä ostin varmaan kassillisen. :) Oon kyllä muutenki sortunu kaikkea aina osteleen vauvalle. pikkusia bodeja ja potkupukuja. <3 en voi vaan vastustaa :LOL:

Kauheen hankala nykyään nukkua öisin. tuntuu ettei löydy hyvää asentoa ja hiki valuu ihan koko ajan. :S tosi kuuma tämä meidän makuuhuone. tää tietokone varmaan lämmittää ihan kauheesti. pitäs varmaan ehdotella miehelle tän tietokonepisteen siirtoa olkkariin vaikka onhan tämä tosi ruma kun kauheesti kaikkia johtoja ym. :S ja iso pöytäkone että ei oo mikään sievä läppäri tai edes litteä näyttö. tai sitten täytyy hommata isompi asunto :D tulikin mieleen asutteko muut millasissa asunnoissa? vuokralla vai maksatteko omaa? meillä olis kova hinku jo omaan mutta tuntuu että uskaltaako sitä ottaa ihan kauheeta lainaa, kun mä jään minimi äippärahalle ja olis tulevaisuudessa haaveena opiskellakin vielä.

Te jotka omassa asutte. Jos saa näin henkiläkohtaisia kysellä ni paljon maksatte lainaa pois kuukaudessa? minkä kokoisessa asunnossa ja paljon on lainaa kokonaisuudessaan? Entä kuinka paljon tulee muita asumiskuluja sen lainanmaksun lisäksi? Me ollaan kovasti mietitty tätä asuntoasiaa, mutta nyt asutaan tosi edullisessa vuokra-asunnossa joka on ihan hyvänkokoinen rivitalo kaksio mutta en muilta osin pidä tästä asunnosta yhtään. rakennettu joskus 80-luvun alussa joten ei mikään ihan priimakuntoinen. mutta vuokra on kuten sanoin niin todella edullinen. ja asunto on hyvällä paikalla. en tiedä sitten uskalletaanko ostaa vielä omaa vai katsoa pari vuotta mihin suuntaan nuo hinnat menee.
Jos ostettaisiin oma niin meidän asumiskulut ainakin tuplaantuisi. pärjättäisiin varmasti silti mutta kun on tottunut nyt ei tarvi ollenkaan miettiä mitä esimerkiksi kaupasta ostaa ja vaatetta ja muuta romua pystyy ostelemaan ilman suurempia säästelemisiä. Niin osaisikohan sitä sitten tarkkaan katsoa mihin ne rahansa laittaa. :/ oon kauheen huono esim säästämään. Kertokaa ihmeessa kokemuksia, kun tää nyt mietityttää. :)

Paukkuli rv 23+1
 

Yhteistyössä