Hei sinä boheemi äiti joka

  • Viestiketjun aloittaja Duuri
  • Ensimmäinen viesti
justjoo
toi nimimerkki huoh joka sanoo ettei KOSKAAN jauha paskaa muista ja hauku toisia ja vihaa niitä jotka on pikkutarkkoja vaatteista ja yleisti et kaikki suomimammat on sellasia niin tosiasiassa arvosteli lähestulkoon kaikki muut äitit lyttyyn tekstillään eikä hyväksynyt muita äitejä asenteineen ollenkaan. oli kyllä itsellä hänellä fanaattisuus huipussaan enkä tosiaan lukis semmosta "boheemiks tekstiks".
 
Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:
toi nimimerkki huoh joka sanoo ettei KOSKAAN jauha paskaa muista ja hauku toisia ja vihaa niitä jotka on pikkutarkkoja vaatteista ja yleisti et kaikki suomimammat on sellasia niin tosiasiassa arvosteli lähestulkoon kaikki muut äitit lyttyyn tekstillään eikä hyväksynyt muita äitejä asenteineen ollenkaan. oli kyllä itsellä hänellä fanaattisuus huipussaan enkä tosiaan lukis semmosta "boheemiks tekstiks".
:LOL:
hyvä huomio.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja tonaliteetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja tonaliteetti:
mitenkäs on teidän boheemien äitien asumisviihtyvyyden laita?
Tarkoitatko asumisviihtyvyydellä asumuksen siisteyden tilaa vai jotakin muuta?
Jätin tarkoituksella tulkinnanvaran ja vapauden vastaajalle itselleen.

Mulle asumisviihtyvyys on sitä, että talossa on elämisen jälkiä. Oma koti on sitävarten, että sielä saa touhuta ja toheltaa, sielä ei kukaan ole kieltämässä mitään... okei joitain asioita on pakko kieltää, jo ihan sitäkin varten, koska olen laiska siivoomaan ja en jaksa esim leivänmurusia siivoilla ruokkiksen ulkopuolelta.
Taidettiin "piina" just iltapäivällä kauhistuttaa joitakin äitejä siinä "kenen taapero siiveoa jälkensä" (tms) -ketjussa... :D

Joka tapauksessa täällä olisi yksi ns. boheemi äiti, jonka koko elämän ja lastenkasvatuksen punainen lanka on "helppous". En halua/jaksa esim. opettamalla opettaa lapsia, sillä mielestäni normaalit lapset oppivat asiat helposti, kun ovat oppiakseen. Näin meillä on menty kaikki vaiheet, ml. syöminen, mukista juominen, pottailu, jne. Perässä ollaan aina tultu, mutta opittu sitten kerrasta, kun kerran kypsyysvaihe on ollut oikea. Mutta olen silti sitä mieltä, että jokainen "taaplaa tyylillään", eli ei ole musta arvostelemaan muiden tyyliä. :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Minä korjasin jo että saa leipoa, leipomisesta tulee kotiin ihana tuoksu. Itselläni se vain on aina kovan työn takana ja joskus tulee siitä podettua huonoa omaatuntoa. Lisäksi ollaan niin persoja hyvälle, että lapsi syöpi jo taikinaa ja mitä jää jäljelle menee samana päivänä ja sitten on ähky.
Kodin asumisviihtyvyydestä? Meidän koti on ajan kanssa laitettu meidän kodiksi. Sellaiseksi jossa (meidän) on mukava olla. Mikä tuntuu kodilta ja minne on hyvä tulla.
siivoamisessa en ole ahkera (teen sitä työkseni, en tuo töitä kotiin) mutta ei meillä likaistakaan ole, eli ehkä se on sitä ettei tule järjesteltyä tavaroita. Kaapit on myös nielleet yhtä ja toista ja niistä ei koskaan löydä mitään. :ashamed:
Pullantuoksun saa kotiin myös laittamalla pölynimurin pölypussiin kanelia ja kardemummaa. Siis jos joskus imuroi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pullantuoksun saa kotiin myös laittamalla pölynimurin pölypussiin kanelia ja kardemummaa. Siis jos joskus imuroi.
Kiitti vinkistä! Helppous ennen kaikkea. Vähän kahvinpuruja sekaan niin tulee vaivattomasti pullakahvintuoksuinen koti. Ei tarvii ees keittää kardemummakahvia =)

Kertoisko joku vielä lisää tosta taaperoiden jälkien siivoamisesta? Mun taaperoni kyllä tekee parhaansa kans lattian siivoamiseksi.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
:wave: Hei :D ..mäkin taidan kuulua tähän joukkoon... :D Kotonakin vallitsee pakolaisleirisisustus... :D
Mä olen aina välillä harkinnut hakevani turvapaikkaa, jotta pääsisin pois täältä ydinpommin räjähdyksen jälkeisestä kaaoksesta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Minä korjasin jo että saa leipoa, leipomisesta tulee kotiin ihana tuoksu. Itselläni se vain on aina kovan työn takana ja joskus tulee siitä podettua huonoa omaatuntoa. Lisäksi ollaan niin persoja hyvälle, että lapsi syöpi jo taikinaa ja mitä jää jäljelle menee samana päivänä ja sitten on ähky.
Kodin asumisviihtyvyydestä? Meidän koti on ajan kanssa laitettu meidän kodiksi. Sellaiseksi jossa (meidän) on mukava olla. Mikä tuntuu kodilta ja minne on hyvä tulla.
siivoamisessa en ole ahkera (teen sitä työkseni, en tuo töitä kotiin) mutta ei meillä likaistakaan ole, eli ehkä se on sitä ettei tule järjesteltyä tavaroita. Kaapit on myös nielleet yhtä ja toista ja niistä ei koskaan löydä mitään. :ashamed:
Pullantuoksun saa kotiin myös laittamalla pölynimurin pölypussiin kanelia ja kardemummaa. Siis jos joskus imuroi.
Mä laitan vaniljasokeria ja mies sitä imuria käyttää joskus :whistle:
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Lasketaaks pakastepulla?
:LOL:

Mä repeän... kyllä täälläkin tunnetaan varmaan tosi tarkkaan mitkä on parhaat pakastepullat :whistle: Tytön mielestä me leivotaan kun laitetaan ne uuniin ja hän saa voidellla : :D
Täällä myös. :) Tosin mä olen kyllä todella vakavissani SUUNNITELLUT oikean pullan leipomista noin 3 vuotta ja kyllä mä vielä joku päivä repäisen ja teen sen!
 
Muurarin Vaimo tunnukset hukassa
Mun on kamalan vaikea saada ystäviä, kun mua pidetään yleensä aina ensin ylpeenä tai hyökkäävänä tai jotain.. Mä olen tällänen vähän hölösuu, kaiketi aika "boheemi", kun en näe enää sotkua tämän kaaoksen keskeltä. Kovaääninen ja suorapuheinen, en tykkää selän takana puhumisesta. Muutenkin taidan olla vähän oman tien hiihtäjä, jota usein katsotaan vähän kieroon. Leipasen yleensä jotain kyllä ainakin neljästi vuodessa, muuten aika heikolla hapella..
Kelpaakos joukkoon? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo tunnukset hukassa:
Mun on kamalan vaikea saada ystäviä, kun mua pidetään yleensä aina ensin ylpeenä tai hyökkäävänä tai jotain.. Mä olen tällänen vähän hölösuu, kaiketi aika "boheemi", kun en näe enää sotkua tämän kaaoksen keskeltä. Kovaääninen ja suorapuheinen, en tykkää selän takana puhumisesta. Muutenkin taidan olla vähän oman tien hiihtäjä, jota usein katsotaan vähän kieroon. Leipasen yleensä jotain kyllä ainakin neljästi vuodessa, muuten aika heikolla hapella..
Kelpaakos joukkoon? :)
Kyllä kelpaa, tervetuloa!
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pullantuoksun saa kotiin myös laittamalla pölynimurin pölypussiin kanelia ja kardemummaa. Siis jos joskus imuroi.
Mä laitan vaniljasokeria ja mies sitä imuria käyttää joskus :whistle:
No korjaanpa aikaisempaa kommenttiani. Jos se haisee pullalle, ja jos sen voi syödä, se lasketaan. Tai jotain sinne päin.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Siivoatteko te muuten vieraita varten?
Minä lupaan aina että en siivoa. Sitten vieraat tulevat ja ensimmäisen vartin heidän sisäänastumisen jälkeen piilottelen paniikissa vaatekasoja kaappiin ja hölötän jotain päälle samaan aikaan... Eli joku häpeä vielä on tallella. :D
 
Muurarin Vaimo tunnukset hukassa
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Siivoatteko te muuten vieraita varten?
Joskus harrastin sitäkin, mutta nykysin vaan sitten jos vieras on ns. harvinaisempi. Sittenkin on kätevä mättää kaikki roina nopeesti pukuhoneeseen pois näkyvistä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Lasketaaks pakastepulla?
:LOL:

Mä repeän... kyllä täälläkin tunnetaan varmaan tosi tarkkaan mitkä on parhaat pakastepullat :whistle: Tytön mielestä me leivotaan kun laitetaan ne uuniin ja hän saa voidellla : :D
Täällä myös. :) Tosin mä olen kyllä todella vakavissani SUUNNITELLUT oikean pullan leipomista noin 3 vuotta ja kyllä mä vielä joku päivä repäisen ja teen sen!
Mä oon suunnitellut jo kauemmin... oon kyllä tällä välin tehnyt kakkutaikinoita, mutta oikein pullataikinaa en oo jaksanut vääntää, ei oo mitään yleiskonetta joten haaveeksi on jäänyt
:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Lasketaaks pakastepulla?
:LOL:

Mä repeän... kyllä täälläkin tunnetaan varmaan tosi tarkkaan mitkä on parhaat pakastepullat :whistle: Tytön mielestä me leivotaan kun laitetaan ne uuniin ja hän saa voidellla : :D
Täällä myös. :) Tosin mä olen kyllä todella vakavissani SUUNNITELLUT oikean pullan leipomista noin 3 vuotta ja kyllä mä vielä joku päivä repäisen ja teen sen!
Mä oon suunnitellut jo kauemmin... oon kyllä tällä välin tehnyt kakkutaikinoita, mutta oikein pullataikinaa en oo jaksanut vääntää, ei oo mitään yleiskonetta joten haaveeksi on jäänyt
:whistle:
Mä olen leiponut pullaa itse kahdesti sitten ammatikoulun ravintola- ja hotellialan perustutkinnon suorittamisen, jota muuten kävin kaikki puolivuotta. :snotty:
 

Yhteistyössä