Hei sinä boheemi äiti joka

  • Viestiketjun aloittaja Duuri
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
En mäkään taida kyllä oikeesti boheemi olla... Vaikka se niin kutkuttavaa oliskin, mut kyllähän nuo lapset kuiteskin tän elämän jollaintavalla rytmittää, että ei se mun elämä kuiteskaa hirveen epäsäännöllistä oo ja en mä kyl hirveen taiteellinenkaa oo... Eiks ne boheemit oo yleensä jotain taiteellisia sieluja ?
En mä tiedä. Mä koen itse kanssa tärkeänä sen, että on tietty rytmi, koska se helpottaa elämää kun on useampi lapsi. Samoin mä pidän itse sitä tärkeänä, että lapsilla on puhtaat vaatteet päällä ja tällaista. Meillä on tietty rytmi, vaikka se on joustava niin kyllä se useimmiten pitää paikkansa :) Sen mä tiedän, että yksinäni mun rytmi olis mitä olis tai ei olis ollenkaan. Mutta mä selviän päivästä helpommin, kun on joku rytmi ja se on lapsillekin helpompaa. Ehkä ne oppii nyt tällaisen rytmin mukaan elämisen, eikä niiden ole aikuisena niin vaikea sopeutua sellaiseen, että ruokaakin pitäis syödä useammin kuin kerran päivässä, tai että yöllä pitäis nukkua ja päivällä valvoa :D

En mä koe, että meillä tarvis olla kaiken hyrskynmyrsyn ja mullinmallin, että tätä elämää voisi ajatella jollain tasolla boheemina. Jos sitä haluaa sellaisena ajatella :)
On meilläkin puhtaat vaatteet mutta vapaapäivänä mä saatan kyllä viettää reippaasti koko päivän yöpaidassa ja meillä oikeasti pedataan ehkä muutaman kerran vuodessa ja nekin just ennen jotain lapsen synttäreitä tai muuta vierasretkeilyä :).

Nyt munkin pitää mennä nukkumaan, vaikka vasta klo 7 ylös... hyvää yötä :wave:
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
En mäkään taida kyllä oikeesti boheemi olla... Vaikka se niin kutkuttavaa oliskin, mut kyllähän nuo lapset kuiteskin tän elämän jollaintavalla rytmittää, että ei se mun elämä kuiteskaa hirveen epäsäännöllistä oo ja en mä kyl hirveen taiteellinenkaa oo... Eiks ne boheemit oo yleensä jotain taiteellisia sieluja ?
En mä tiedä. Mä koen itse kanssa tärkeänä sen, että on tietty rytmi, koska se helpottaa elämää kun on useampi lapsi. Samoin mä pidän itse sitä tärkeänä, että lapsilla on puhtaat vaatteet päällä ja tällaista. Meillä on tietty rytmi, vaikka se on joustava niin kyllä se useimmiten pitää paikkansa :) Sen mä tiedän, että yksinäni mun rytmi olis mitä olis tai ei olis ollenkaan. Mutta mä selviän päivästä helpommin, kun on joku rytmi ja se on lapsillekin helpompaa. Ehkä ne oppii nyt tällaisen rytmin mukaan elämisen, eikä niiden ole aikuisena niin vaikea sopeutua sellaiseen, että ruokaakin pitäis syödä useammin kuin kerran päivässä, tai että yöllä pitäis nukkua ja päivällä valvoa :D

En mä koe, että meillä tarvis olla kaiken hyrskynmyrsyn ja mullinmallin, että tätä elämää voisi ajatella jollain tasolla boheemina. Jos sitä haluaa sellaisena ajatella :)
Mä koen boheemiuden ennemmin sellaisena elämänasenteena ja -tapana. On avoin uudelle, luova tai muuten valtavirrasta poikkeava eikä pingota pienistä.
Näin minäkin. Nykyään musta on enemmän "boheemia" myöntää olevansa täysin tavallinen, kun olla sanakirjan mukainen "aito boheemi" :) Mutta öitä kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Olenko siis ainoa täysboheemi? En tuomitse toisia vaikka tupakoivat tai ovat muuten erilaisia kuin minä. En silti ala karttaa tai jauhaa kakkaa heistä palstalla tai muuten.

Tuomitsen ainoastaan kakkanjauhajat. eli kiusaajat, jotka puhuvat takanapäin pahaa muista ja yrittävät myrkyttää ihmisiä suoltamallaan kakalla.

Ajattelen tupakoivista niin,e ttä jos oma äiti ja isä olisivat polttaneet, en minäkään pystyisi ehkä sitä kiusausta välttää. enkä ole itsekään läheskään täydellinen. itsekuri on surkea, ahmin karkkia lähes joka ilta ja täällä palstallakin roikun ihan liikaa.
No en mä kenenkään tupakoinnista valita tai välitä, vaikken poltakaan, mutta jos vetää tupakkaa raskaana tai alkoholia raskaana, niin kyllä musta pahalta tuntuu se sen syntymättömänkin lapsen puolesta.
 
metsänpeitto
Niin kuin jo aiemmin sanoin, on minusta eri asia olla hyväksymättä tekoa kuin olla hyväksymättä ihmistä. Minä en keksi yhtään hyvää syytä esimerkiksi sille, että miksi tupakointi raskausaikana olisi hyvä asia, se taas ei tarkoita sitä että pitäisin tupakoivaa ihmistä jotenkin huonompana kuin muita.

Minä en edes halua olla sellainen ihminen, jonka mielestä kaikki on ok. Koska maailma on täynnä asiota, jotka eivät ole ok. On aivan hirveän paljon tekoja, joita en voi ymmärtää tai hyväksyä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Nyt tän boheemin tai ei-niin-boheemin äiskän on pakko painaa pää tyynyyn. Herätys huutaa aamulla 5.20 kun työmaa kutsuu... :wave:
:wave: Öitä.

Munkinkin on pakko mennä koisimaan, vaikka pitäisikin boheemiuden nimissä kukkua aamukuuteen... Mä lupaan vaikka nähdä vallankumouksellisia unia vapaasta rakkaudesta. :saint:
Tehdään näin!! :D :heart: Kauniita unia jokaiselle teille!!
Mäkin toivottelen öitä. :wave: Vaikkakin heräilen huomenna sitten, ku huvittaa. :D (eli sitten, ku lapset alkaa vaatia aamupalaa )
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Olenko siis ainoa täysboheemi? En tuomitse toisia vaikka tupakoivat tai ovat muuten erilaisia kuin minä. En silti ala karttaa tai jauhaa kakkaa heistä palstalla tai muuten.

Tuomitsen ainoastaan kakkanjauhajat. eli kiusaajat, jotka puhuvat takanapäin pahaa muista ja yrittävät myrkyttää ihmisiä suoltamallaan kakalla.

Ajattelen tupakoivista niin,e ttä jos oma äiti ja isä olisivat polttaneet, en minäkään pystyisi ehkä sitä kiusausta välttää. enkä ole itsekään läheskään täydellinen. itsekuri on surkea, ahmin karkkia lähes joka ilta ja täällä palstallakin roikun ihan liikaa.
No en mä kenenkään tupakoinnista valita tai välitä, vaikken poltakaan, mutta jos vetää tupakkaa raskaana tai alkoholia raskaana, niin kyllä musta pahalta tuntuu se sen syntymättömänkin lapsen puolesta.

Peesi. Eikä boheemius pidä sisällään dorkan toiminnan hyväksymistä. Tai muuta typeryyttä vaan mielenkiinto suuntautuu ehkä enemmän korkealentoisempiin aatoksiin kuin maallisten jäännösten jynssäämiseen......
 
piina
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Näin minäkin. Nykyään musta on enemmän "boheemia" myöntää olevansa täysin tavallinen, kun olla sanakirjan mukainen "aito boheemi" :) Mutta öitä kaikille!


Tää on kyl niin totta. Nykyään tuntuu isolla osalla aikuisiakin olevan tarve lokeroitua johonkin. Kukaan ei kehtaa myöntää ollensa pakettimatkalla, vaan suureen ääneen kerrotaan, että ovat niin erikoisia, että kävivät reppumatkalla yms. Mun mielestä boheemius ei ole sitä, että ollaan fanaattisesti erikoisia. Mun mielestä boheemius nykypäivänä on enemmänin luonnollista rentoutta ja oman elämänarvojen itsenäistä käyttöönottoa. Ei niinkään sitä mitä ulospäin näytetään.

Tämä siis vain mitä itse olen mieltä ja tämähän poikkeaa mm. taannoisen linkin sanomasta.
 
Mä saattaisin kuulua joukkoon :) Espoolainen ilmoittautuu :wave:
Siivoominen on asia, josta en ota stressiä, paitsi pari päivää ennen juhlia/vieraiden tuloa... Normikaverit voi astua sisään milloin vain, ei haittaa sekaisuus.
Meillä on suht säännöllinen rytmi, mutta ei sekään enää pidä paikkansa, kun lapset on kasvaneet. Saatetaan syödä päivällinen vasta iltapalalla, jos ollaan vaikka kentsulla koko päivä. Kesäsin syödään paljon retkievästä :)
Mä kyllä tykkään leipoa, harvoin viittin. Ja paljon askartelen/teen käsitöitä, siks ei aika siivoomiseen riitäkään...
 
IhanaValo
Mistähän kaikesta miun piti mainita...
No ainakin se raskaana tupakointi/juominen, se on kyl semmoinen asia jota katon pahalla, ihan vaan sen syntymättömän lapsen takia. Myrkyttäköön se ihminen itteensä niin paljon ku haluaa jos on pakko, sillon kun EI ole raskaana :(

Siivous; Pakko on yleensä vähän ainakin ehtiä raivaamaan, vähintään viskoa olkkariin levinneitä leluja takas lasten huoneeseen ja vaatteita vaatehuoneeseen...

Omat vanhempani on pahimpia siisteydestäsanojia, johtuen ehkä siitä etten niin paljoa jaksa heijän aikana pingottaa...ovat nähneet miun sotkut jo sillon ku asuin kotona :ashamed:
Yleensä oon sanonu että tämä on miun koti eikä siun tarvi täällä siivota..tai sit tuon että tuolla on imuri, siivoa vaan jos siltä tuntuu.
 

Yhteistyössä