Hei sinä boheemi äiti joka

  • Viestiketjun aloittaja Duuri
  • Ensimmäinen viesti
Minäkin teen hätäsiivouksia joskus jos on joku tuntemattomampi vieras. Joskus olin tunkenut pesuhuoneen lattialle jonkun epämääräisen kasan ja vieras luuli että siellä on vessa ja..kääntyi aika nopeasti ovelta.
Jos on hyvinkin tuttu, en siivoa.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Lasketaaks pakastepulla?
:LOL:

Mä repeän... kyllä täälläkin tunnetaan varmaan tosi tarkkaan mitkä on parhaat pakastepullat :whistle: Tytön mielestä me leivotaan kun laitetaan ne uuniin ja hän saa voidellla : :D
Täällä myös. :) Tosin mä olen kyllä todella vakavissani SUUNNITELLUT oikean pullan leipomista noin 3 vuotta ja kyllä mä vielä joku päivä repäisen ja teen sen!
Mä oon suunnitellut jo kauemmin... oon kyllä tällä välin tehnyt kakkutaikinoita, mutta oikein pullataikinaa en oo jaksanut vääntää, ei oo mitään yleiskonetta joten haaveeksi on jäänyt
:whistle:
Mä ostin yleiskoneen, kun muutin kotoa. Tein sillä yhden pullataikinankin, josta serkku sitten leipoi pullat. Lopulta annoin sen koneen pois noin 15 vuotta sitten kaverin mummille, joka leipoi viikottain ja vaivasi sen taikinan KÄSIN.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Siivoatteko te muuten vieraita varten?
Pakko. Ei tänne muuten mahdu. Ja koirankarvat on kohteliasta ottaa pois, jotta vierailla ei ole lähteissään turkispeite. Mutta siivoan vain alakerran (olohuone, keittiö ja vessa ) , yläkerrassa saa olla normaali kaaos.

 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Siivoatteko te muuten vieraita varten?
Juuh, ja siivoan kyllä välillä ihan itseänikin varten :D

Jotenkin vaan, niin... pitäisi olla isompi kirjahylly että kirjat saisi siihen kaikki, yms. Seli seli
:xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo tunnukset hukassa:
Mun on kamalan vaikea saada ystäviä, kun mua pidetään yleensä aina ensin ylpeenä tai hyökkäävänä tai jotain.. Mä olen tällänen vähän hölösuu, kaiketi aika "boheemi", kun en näe enää sotkua tämän kaaoksen keskeltä. Kovaääninen ja suorapuheinen, en tykkää selän takana puhumisesta. Muutenkin taidan olla vähän oman tien hiihtäjä, jota usein katsotaan vähän kieroon. Leipasen yleensä jotain kyllä ainakin neljästi vuodessa, muuten aika heikolla hapella..
Kelpaakos joukkoon? :)
Tuossahan nuo asiat kiteytyy ja varmaan siksi mun ystäväpiiri on pieni... Eräs ystäväni sanoikin, et mua joko vihataan tai rakastetaan just tuon suorapuheisuuden takia, ku yleensä sanon mielipiteeni vaikkei edes kysytä. :| Ja jos joku asia ihmetyttää saatan soittaa kaverille ja kysyä, et ja mikähän vittu nyt on ? Ihmiset ei oo kuulemma tottuneet sellaiseen vaan pitäisi vaan hymistä seläntakana ja olla ku mitää ei ois tapahtunu... Uudessa seurassa ensialkuun olen enemmän sellainen "tarkkailija" kait ? Tai sit innostuksissani höpötän asiasta tai asian vierestä ihan mitä sattuu. :headwall:
No, mut juu MÄ TYKKÄÄN LEIPOA :/ Vaik ei kyl pitäis, ku koko perhe turpoaa koht, ku pullataikina. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Siivoatteko te muuten vieraita varten?
Meillä ei ole tiskikonetta, joten likaiset astiat on yleensä pakko pestä, jotta riittäisi kahvikippoja kaikille. Muuten sitten työnnetään ylimääräiset läjät pesuhuoneeseen tai konttoriin. Talvella voi illalla laittaa valot pois ja sytytellä kynttilöitä strategisiin paikkoihin, niin ei näy pienet kökkäreet nurkissa... :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Siivoatteko te muuten vieraita varten?
Siivoan jos siitä saa käyttää termiä raivaus :D . Nyt on just meneillään joku megaraivaus, kun heinäkuussa tänne vääntyy vähän tuommoista vanhemman puoleisempaa sukulaistakin, koska muuten pitää laittaa nitrojakelut jo eteiseen.

Jollekin tutulle välttää siis tää pakolaisleiritunnelmakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo tunnukset hukassa:
Mun on kamalan vaikea saada ystäviä, kun mua pidetään yleensä aina ensin ylpeenä tai hyökkäävänä tai jotain.. Mä olen tällänen vähän hölösuu, kaiketi aika "boheemi", kun en näe enää sotkua tämän kaaoksen keskeltä. Kovaääninen ja suorapuheinen, en tykkää selän takana puhumisesta. Muutenkin taidan olla vähän oman tien hiihtäjä, jota usein katsotaan vähän kieroon. Leipasen yleensä jotain kyllä ainakin neljästi vuodessa, muuten aika heikolla hapella..
Kelpaakos joukkoon? :)
Tuossahan nuo asiat kiteytyy ja varmaan siksi mun ystäväpiiri on pieni... Eräs ystäväni sanoikin, et mua joko vihataan tai rakastetaan just tuon suorapuheisuuden takia, ku yleensä sanon mielipiteeni vaikkei edes kysytä. :| Ja jos joku asia ihmetyttää saatan soittaa kaverille ja kysyä, et ja mikähän vittu nyt on ? Ihmiset ei oo kuulemma tottuneet sellaiseen vaan pitäisi vaan hymistä seläntakana ja olla ku mitää ei ois tapahtunu... Uudessa seurassa ensialkuun olen enemmän sellainen "tarkkailija" kait ? Tai sit innostuksissani höpötän asiasta tai asian vierestä ihan mitä sattuu. :headwall:
No, mut juu MÄ TYKKÄÄN LEIPOA :/ Vaik ei kyl pitäis, ku koko perhe turpoaa koht, ku pullataikina. |O
Tuo tuli kyllä kun omasta näppiksestä!! Ihanata että löytyy sielunsiskojakin! Ystäviä mullakin on todella vähäsen.

Juur koulun aloittaneena mulle sitten yks luokkalainen ns. luokkapileissä tunnusti, et se aluks ei tykänny minusta yhtään. Olin jotenki ärsyttävä kuulema. Mut kun vaivautu tutustumaan, niin huomaskin että oon ihan kiva tyyppi! Mullakin lipsahtaa niitä sammakoita suusta, kun ei jaksa aina ajatella mitä pitäs sanoo, vaan sanon vaan suoraan.

Ja kyllä minäkin oon kehuja saanu, että jopa osaan leipoo, mää en vaan hirveesti jaksa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Siivoatteko te muuten vieraita varten?
:LOL: ..vähän riippuu vieraasta...miehen sukulaisia varten ehkä vähän mut omia, niin tuota ei..
Jos miehen sisko on tulossa, nii yleensä heitän suurimmat roinat lähinpään kaappiin ja ovi tiukasti kiinni. :saint:
Yleensä juurikin siihen kaappiin/komeroon/pikkuhuoneeseen ne kyseiset vieraat tahtovat sitten tölvätä ja -rytymps! :D
 
Ystävien etsiminen ja hankkiminen on aika vaikeaa. Meistä jokainen on varmasti ehtinyt kokea niitä pettymyksiäkin ystävyyssuhteissa. Alkuun olen itse yleensä uusiin ihmisiin tutustuessa varuillani, jopa arka. Joidenkin ihmisten suhteen tulen aina olemaan varuillani.
Mutta jos yhtään yhteistä ajatusmaailmaa löytyy, heittäydyn toisinaan liiankin vauhdilla mukaan.
Kun sellaisia ihmisiä löytyy, tiedättekö? Kenen seurassa on helppo olla oma itsensä, se on iso juttu.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Siivoan jos siitä saa käyttää termiä raivaus :D . Nyt on just meneillään joku megaraivaus, kun heinäkuussa tänne vääntyy vähän tuommoista vanhemman puoleisempaa sukulaistakin, koska muuten pitää laittaa nitrojakelut jo eteiseen.

Jollekin tutulle välttää siis tää pakolaisleiritunnelmakin.
No tuo kuvastaa paremmin myös mun siivoustani.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Ystävien etsiminen ja hankkiminen on aika vaikeaa. Meistä jokainen on varmasti ehtinyt kokea niitä pettymyksiäkin ystävyyssuhteissa. Alkuun olen itse yleensä uusiin ihmisiin tutustuessa varuillani, jopa arka. Joidenkin ihmisten suhteen tulen aina olemaan varuillani.
Mutta jos yhtään yhteistä ajatusmaailmaa löytyy, heittäydyn toisinaan liiankin vauhdilla mukaan.
Kun sellaisia ihmisiä löytyy, tiedättekö? Kenen seurassa on helppo olla oma itsensä, se on iso juttu.
Tämä on todellakin iso asia ja ihan totta!! Ja niistä ystävistä kannattaakin pitää kiinni.
En minä ole mikään paha tyyppi, oikein sydämellinen, ystävällinen ja mukava jos vaan viitsii tutustua. :)
 
minä
Ai niin joo, ehkä en sittenkään ole boheemi, sillä (tuohon yhteen toiseen ketjuun viitaten) tuomitsen ehdottomasti tupakoinnin raskaana... Sorry, siirryn taustalle häpeillen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ai niin joo, ehkä en sittenkään ole boheemi, sillä (tuohon yhteen toiseen ketjuun viitaten) tuomitsen ehdottomasti tupakoinnin raskaana... Sorry, siirryn taustalle häpeillen...
Eiköhän terveen järjen käyttö oo ihan sallittua. Sit minäkään en taida boheemi olla kun en sitä hyväksy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Alkuperäinen kirjoittaja Duuri:
Siivoatteko te muuten vieraita varten?
:LOL: ..vähän riippuu vieraasta...miehen sukulaisia varten ehkä vähän mut omia, niin tuota ei..
Jos miehen sisko on tulossa, nii yleensä heitän suurimmat roinat lähinpään kaappiin ja ovi tiukasti kiinni. :saint:
Yleensä juurikin siihen kaappiin/komeroon/pikkuhuoneeseen ne kyseiset vieraat tahtovat sitten tölvätä ja -rytymps! :D
Niinpä. :D Yks päivä muutes lapsi ylpeänä esitteli mummolle huonettaan tyyliin "Tuuppas mummo kattomaan, ku mun huone on kerrankin siisti" olin saannut jonkuu "raivaamis" kohtauksen aamupäivällä...
 
piina
Meillä siivotaan monesti vieraita varten ja ne vieraat onkin hyvä innostaminen siivouksen aloittamiseksi. Mutta kyllä meille voi yllärinäkin tulla, ei varmasti kenellekään meidän tutuille yllätys ole, jos kaaoksen meillä kohtaa. Lasten kavereitakin tässä ravaa ja varmaan ovat tottuneet, että täällä on aina enemmin tai vähemmin sekaista... Yleensä käykin niin, että kun olemme siivonneet, niin ihan varppina ei vieraita tule ja juuri kun on sekalaisinta, niin vähintään nuohooja pistäytyy.

Taannoin meillä oli tässä ihan tavallinen sotku, ei siis kaaos, mutta ainahan meillä on tavaroita, jotka eivät ole koskaan oikeilla paikoillaan. Tämä sitten suoraan sanoi, että teillä on sotkuista. Sanoin vain, että niin on. Miten te muut "luovat" ihmiset sanotte, jos joku suoraan moittii sotkuja?
 
piina
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ai niin joo, ehkä en sittenkään ole boheemi, sillä (tuohon yhteen toiseen ketjuun viitaten) tuomitsen ehdottomasti tupakoinnin raskaana... Sorry, siirryn taustalle häpeillen...
Eiköhän terveen järjen käyttö oo ihan sallittua. Sit minäkään en taida boheemi olla kun en sitä hyväksy.

Asioita, joille ei itse minkään mahda, voi sietää, vaikka niitä ei hyväksi.

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ai niin joo, ehkä en sittenkään ole boheemi, sillä (tuohon yhteen toiseen ketjuun viitaten) tuomitsen ehdottomasti tupakoinnin raskaana... Sorry, siirryn taustalle häpeillen...
Eiköhän terveen järjen käyttö oo ihan sallittua. Sit minäkään en taida boheemi olla kun en sitä hyväksy.
Joo, mutta mä jopa saatan mulkaista heitä ja sitten kertoa miehelle eteenpäin asiasta järkyttyneenä... Sitä täytyy kyllä hieman hävetä. Muuten kyllä yritän olla tuomitsematta muita. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Meillä siivotaan monesti vieraita varten ja ne vieraat onkin hyvä innostaminen siivouksen aloittamiseksi. Mutta kyllä meille voi yllärinäkin tulla, ei varmasti kenellekään meidän tutuille yllätys ole, jos kaaoksen meillä kohtaa. Lasten kavereitakin tässä ravaa ja varmaan ovat tottuneet, että täällä on aina enemmin tai vähemmin sekaista... Yleensä käykin niin, että kun olemme siivonneet, niin ihan varppina ei vieraita tule ja juuri kun on sekalaisinta, niin vähintään nuohooja pistäytyy.

Taannoin meillä oli tässä ihan tavallinen sotku, ei siis kaaos, mutta ainahan meillä on tavaroita, jotka eivät ole koskaan oikeilla paikoillaan. Tämä sitten suoraan sanoi, että teillä on sotkuista. Sanoin vain, että niin on. Miten te muut "luovat" ihmiset sanotte, jos joku suoraan moittii sotkuja?
Muut ei lainkaan ahdista, mutta mun isä on jo lähtökohtaisesti sitä mieltä, että mä en osaa pitää huushollia ja meillä on aina kaaos&sikolätti. :/ Vissiin pienet traumat jääneet isukille mun teini-iästä...

Jos kuka muu tahansa sanoo jotain, niin se ei haittaa, saattaa jopa naurattaa. Isä saa mut ahdistumaan ihan samalla tavalla kuin silloin 17v sitten vanhoina hyvinä aikoina.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ai niin joo, ehkä en sittenkään ole boheemi, sillä (tuohon yhteen toiseen ketjuun viitaten) tuomitsen ehdottomasti tupakoinnin raskaana... Sorry, siirryn taustalle häpeillen...
Eiköhän terveen järjen käyttö oo ihan sallittua. Sit minäkään en taida boheemi olla kun en sitä hyväksy.

Asioita, joille ei itse minkään mahda, voi sietää, vaikka niitä ei hyväksi.
Tai sitten voisi ajatella vaikka niin, että on paljon asioita, joita en tarvitse tai edes pidä hyväksyä, ja ymmärtää se että teon tuomitseminen ei ole sama kuin ihmisen tuomitseminen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Meillä siivotaan monesti vieraita varten ja ne vieraat onkin hyvä innostaminen siivouksen aloittamiseksi. Mutta kyllä meille voi yllärinäkin tulla, ei varmasti kenellekään meidän tutuille yllätys ole, jos kaaoksen meillä kohtaa. Lasten kavereitakin tässä ravaa ja varmaan ovat tottuneet, että täällä on aina enemmin tai vähemmin sekaista... Yleensä käykin niin, että kun olemme siivonneet, niin ihan varppina ei vieraita tule ja juuri kun on sekalaisinta, niin vähintään nuohooja pistäytyy.

Taannoin meillä oli tässä ihan tavallinen sotku, ei siis kaaos, mutta ainahan meillä on tavaroita, jotka eivät ole koskaan oikeilla paikoillaan. Tämä sitten suoraan sanoi, että teillä on sotkuista. Sanoin vain, että niin on. Miten te muut "luovat" ihmiset sanotte, jos joku suoraan moittii sotkuja?
No mitäs siihen sit sanois. Niin on! Sotku on kyllä katsojan silmässä. Mun äiti pyytelee anteeks kun on niin sotkusta kun lattialla on yks hesari. Ei kaikkia voi miellyttää.
Jos on tosi ärsyttävä tyyppi muutenkin niin anna sille vaikka moppi =)
 

Yhteistyössä