Hei sinä boheemi äiti joka

  • Viestiketjun aloittaja Duuri
  • Ensimmäinen viesti
piina
Täältäkin löytyy yksi boheemi, jolle kaikki fanaattisuus on vierasta. Leivon kyllä mielelläni lähes päivittäin ja varsinkin taikinaa mussutetaan mielellään koko perhe. Elämän pitää olla elämistä varten, kaikki pakkotekeminen on perseestä. Mä oon kuitenkin megahuono pitämään s-posti yhteyttä, joten siihen en voi lupautua.
 
piina
Alkuperäinen kirjoittaja tonaliteetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja tonaliteetti:
mitenkäs on teidän boheemien äitien asumisviihtyvyyden laita?
Tarkoitatko asumisviihtyvyydellä asumuksen siisteyden tilaa vai jotakin muuta?
Jätin tarkoituksella tulkinnanvaran ja vapauden vastaajalle itselleen.

Mulle asumisviihtyvyys on sitä, että talossa on elämisen jälkiä. Oma koti on sitävarten, että sielä saa touhuta ja toheltaa, sielä ei kukaan ole kieltämässä mitään... okei joitain asioita on pakko kieltää, jo ihan sitäkin varten, koska olen laiska siivoomaan ja en jaksa esim leivänmurusia siivoilla ruokkiksen ulkopuolelta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Täältäkin löytyy yksi boheemi, jolle kaikki fanaattisuus on vierasta. Leivon kyllä mielelläni lähes päivittäin ja varsinkin taikinaa mussutetaan mielellään koko perhe. Elämän pitää olla elämistä varten, kaikki pakkotekeminen on perseestä. Mä oon kuitenkin megahuono pitämään s-posti yhteyttä, joten siihen en voi lupautua.
Ei se mitään, mukavaa oikeasti että näin monta löytyi. Jo tieto teidän olemassaolosta lohduttaa :hug:
 
Kai mäkin oon tuommoinen :wave: . Leivon kyllä useaman kerran vuodessa ja jopa askartelen lapsen kanssa, mutta mikään martha stewart tai täydellisten naisten bree en oo.

En tykkää haukkua muita. Mutta on mulla jotkut standardit omani hoitoon, toki.
 
tonaliteetti
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja tonaliteetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja tonaliteetti:
mitenkäs on teidän boheemien äitien asumisviihtyvyyden laita?
Tarkoitatko asumisviihtyvyydellä asumuksen siisteyden tilaa vai jotakin muuta?
Jätin tarkoituksella tulkinnanvaran ja vapauden vastaajalle itselleen.

Mulle asumisviihtyvyys on sitä, että talossa on elämisen jälkiä. Oma koti on sitävarten, että sielä saa touhuta ja toheltaa, sielä ei kukaan ole kieltämässä mitään... okei joitain asioita on pakko kieltää, jo ihan sitäkin varten, koska olen laiska siivoomaan ja en jaksa esim leivänmurusia siivoilla ruokkiksen ulkopuolelta.
Kiitos vastauksesta, piina!

Ajattelin vähän udella siinäkin mielessä, että miten "boheemit" itse kokevat asumisviihtyvyytensä, kun usein esimerkiksi "boheemiudella" selitetään kaikenlasta laistamista. Vastauksestasi erityisesti huomion miten et jaksa leivänmurusia siivoilla ruokkiksen ulkopuolella. Tuohan sisältää ajatuksen, että ruokkiksen yhteydessä siivoilet ja ehkäpä hyvinkin säntillisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tonaliteetti:
Ajattelin vähän udella siinäkin mielessä, että miten "boheemit" itse kokevat asumisviihtyvyytensä, kun usein esimerkiksi "boheemiudella" selitetään kaikenlasta laistamista.
Viihtyisää on, muttei paskaista. Tavarat on juuri niin sekaisin kuin taaperon kodissa turvallisesti voi olla... Torakoita ei kävele lattioilla. Seinät ei oo valkoiset, eikä naapuri ole niin lähellä että meidän elämänmeno niitä haittaisi. n. 300m siihen tarvitaankin :D
 
anu
TÄÄLLÄ:neljän lapsen ura-ohjus,opiskelee ja toimii yrittäjänä.Ulkoistanut kotitöitä siivouksen ja ikkunan pesun.Hankkinut au-pairin lapsien ja kodin hoitoon.leipoo jouluna ,muutoin tilaa juhliin kaiken pitopalvelusta.tykkää juoksemisesta, elokuvista,matkustelusta ja lukemisesta. matkustaa perheen kera sekä yksin.omaa myös yrittäjä miehen.nauttii elämästä ja suo itselleen hemmotteluaja arkeen.
 
IhanaValo
No joo, en oo oikeestaan ikinä tuntenu kuuluvani ihan "normaalien"(?) äitien joukkoon. Pyrin tietty olemaan mahd.hyvä äiti lapsilleni, mutta miusta lapsiperhe-elämään kuuluu esim. se, ettei kämpän tarvi olla tiptop aina, meillä tosi harvoin (jos koskaan) on.
Joskus iskee leipomisinnostus mut aika harvoin.

Muoks. Tuohon piti vielä sanoa, että arvostan ihmisiä jotka osaa olla omia ittejään. Itestäni tuntuu etten tiiä oonko vielä täysin itseäni löytänyt, omaa tyyliä esim.pukeutua ja noin..tai sitten oon semmoinen "juppihippipunkkari",jossa on vähän kaikkea :)
 
iita
täällä boheemien ansiomerkin ansainnut, hyvä äiti silti. Harvoin tulee leivottua.
En välitä vaikka toisella olis sotkua, pidän sitä vain luovuuden merkkinä.
Iita on pk-seudulta, tosin vaikuttaa kesällä esim. muualla päin Suomea myös...
 
Minä korjasin jo että saa leipoa, leipomisesta tulee kotiin ihana tuoksu. Itselläni se vain on aina kovan työn takana ja joskus tulee siitä podettua huonoa omaatuntoa. Lisäksi ollaan niin persoja hyvälle, että lapsi syöpi jo taikinaa ja mitä jää jäljelle menee samana päivänä ja sitten on ähky.
Kodin asumisviihtyvyydestä? Meidän koti on ajan kanssa laitettu meidän kodiksi. Sellaiseksi jossa (meidän) on mukava olla. Mikä tuntuu kodilta ja minne on hyvä tulla.
siivoamisessa en ole ahkera (teen sitä työkseni, en tuo töitä kotiin) mutta ei meillä likaistakaan ole, eli ehkä se on sitä ettei tule järjesteltyä tavaroita. Kaapit on myös nielleet yhtä ja toista ja niistä ei koskaan löydä mitään. :ashamed:
 

Yhteistyössä