Hei nukkekoti immeiset.....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 10:06 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 09:45 tuutilulla kirjoitti:
Täälhän on täys vauhti päällä :D Milloin työ oikein meinaatte nukkua... Tää vanhus tipahti taas aikasin :ashamed:
Pitää alkaa varmaan jotain piristävii napsii et pysyy muitten perässä :LOL:
Eksää viel oo kuullu... Ei nyt voi nukkua enää ollenkaan... Päässä jauho viimeyönäkin kaikenlaista vielä kahden aikaan ja ennen kahdeksaa kuitenkin taas piti olla pirteenä pystyssä :D Monet nukku PAAAALJON paaaljon vähemmän vielä :D :D
Kahvi ainaki auttaa,mutta suuressa määrin aiheuttaa vapinaa.... ;) :D
Ja kummasti se kello tossa vilistää kun jotain mielenkiintosta sivuakin tutkii :D
Jaaha.... Vai että sillee pitäis. Toi kahvi ei kyl mul enää auta muuten juon sitä kun pesusieni :/

Meil tää on vähän jäissä. Ei viittis tohon pieneen euroja uhrata, kun suunniteltiin että tehtäis samanlainen mut isompi vaan. Käyteetäis tota taloa kaavoina. Eikä varat tosiaan riitä kahden talon laittoon :/
Sitte kun ne kaavat saa tehtyy niin pitää pikkunen laittaa myyntiin :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 10:10 tuutilulla kirjoitti:
Jaaha.... Vai että sillee pitäis. Toi kahvi ei kyl mul enää auta muuten juon sitä kun pesusieni :/

Meil tää on vähän jäissä. Ei viittis tohon pieneen euroja uhrata, kun suunniteltiin että tehtäis samanlainen mut isompi vaan. Käyteetäis tota taloa kaavoina. Eikä varat tosiaan riitä kahden talon laittoon :/
Sitte kun ne kaavat saa tehtyy niin pitää pikkunen laittaa myyntiin :D
No mutta,suunnitteleminen ja pähkääminen on sentään ilmaista ;) :D :D

Hoppatossu
mä rakennan oman nukkekodin HETI kun saan tilaa!! täällä kerrotalo kolmiossa ei juuri mahdu sahaileen.. :ashamed: on olu haaveena jo kauan, ulkonäkö on jo selvillä ja näkymä kun "ovet" avaa... aiaiai..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 15:43 Hoppatossu kirjoitti:
mä rakennan oman nukkekodin HETI kun saan tilaa!! täällä kerrotalo kolmiossa ei juuri mahdu sahaileen.. :ashamed: on olu haaveena jo kauan, ulkonäkö on jo selvillä ja näkymä kun "ovet" avaa... aiaiai..
SOPU Sijaa antaa :D :D Mekin asutaan vuokralla rivarikolmiossa....Ei täällä sen kummempaa tilaa oo..... :D Mut mä TEEN sitä tilaa :D
Ja ainahan voit tehä vaan pikkusia roomboxeja? eiks niin tai sitten pysyttelet mukana ja annat omia vinkkejä tai lueskelet mukana,eiks nii???

Ja sitten huomio... Taikataikinasta ei kannata tehä kylpyammetta :D :D
Minä kokeilin jo :D

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 19:16 Saapasjalkakissa kirjoitti:
SOPU Sijaa antaa :D :D Mekin asutaan vuokralla rivarikolmiossa....Ei täällä sen kummempaa tilaa oo..... :D Mut mä TEEN sitä tilaa :D
Ja ainahan voit tehä vaan pikkusia roomboxeja? eiks niin tai sitten pysyttelet mukana ja annat omia vinkkejä tai lueskelet mukana,eiks nii???

Ja sitten huomio... Taikataikinasta ei kannata tehä kylpyammetta :D :D
Minä kokeilin jo :D
Mä luulen, että mäkin unohdan ne 10000 taikataikinasta tehtyä tiiltä. Ainakaan nuorison mielestä niiden tiilien tekeminen ei vastaa heidän käsitystään lasten ja äidin välisestä laatuajasta :/ Omituista sakkia \|O

Mutta ei se mitään, mun mökkini valmistuu kapalevystä. Kävin tänään Temperassa katsomassa, millaista rakennusmateriaalia sieltä löytyy ja päädyin kapalevyyn. Tosin en vielä ostanut, koska ei hajuakaan, paljonko sitä tarvitsen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 19:27 Keittiönoita kirjoitti:
Mä luulen, että mäkin unohdan ne 10000 taikataikinasta tehtyä tiiltä. Ainakaan nuorison mielestä niiden tiilien tekeminen ei vastaa heidän käsitystään lasten ja äidin välisestä laatuajasta :/ Omituista sakkia \|O

Mutta ei se mitään, mun mökkini valmistuu kapalevystä. Kävin tänään Temperassa katsomassa, millaista rakennusmateriaalia sieltä löytyy ja päädyin kapalevyyn. Tosin en vielä ostanut, koska ei hajuakaan, paljonko sitä tarvitsen.
Siis kiittämätöntä sakkia... :eek: Ja mitä kaikkea sä olet tehnyt lasten puolesta....ja kehtaavat niskoitella vielä.... :eek: :eek:
Et sä kokeillu vielä vitsaa,taikka muita kuritustoimenpiteitä? ;) Uhkailua? :D :D

Hitsi,mut joo,se taikataikina menee niin lötöks että mä en ainakaan onnistunu tekee sen kans mitään \|O

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 19:48 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Siis kiittämätöntä sakkia... :eek: Ja mitä kaikkea sä olet tehnyt lasten puolesta....ja kehtaavat niskoitella vielä.... :eek: :eek:
Et sä kokeillu vielä vitsaa,taikka muita kuritustoimenpiteitä? ;) Uhkailua? :D :D

Hitsi,mut joo,se taikataikina menee niin lötöks että mä en ainakaan onnistunu tekee sen kans mitään \|O
Älä muuta sano :/ Onnistuisikohan se amme Das-massasta?

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 21:02 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Pystyiskö tässä hyödyntää jotain muotoo,johon sen taikinan vois muotoilla? Siis taikataikinan? Oisko jollain ideoita?
Niin siis kylpyammeeks...
Pituussuunnassa halkaistu vessapaperirulla? Äh, taitaa olla liian pyöreäpohjainen

Heippa taas!
Tultiin vasta nyt kotiin ja syötiin iltapalaa.Mua vaivasi todella paljon se Kotilieden nukkekoti ja painuin vielä klo 2.00 yöllä sitä tuolta vintistä penkomaan ja se löytyi! Ekaa kertaa kiittelin anoppia, kun se ei heitä mitään pois!!! Ja ihanahan se talo on!!!

Manguin koko aamupäivän mieheltä, että hän tekisi sen minulle ja hän lupasi!!! Ihanaa! Eli mulla tulee olemaan jossain hämärässä tulevaisuudessa mansardikattoinen nukkekoti.Sellaisesta olen aina oikeastikin haaveillut. Haluan tehdä siihen vähän lisäyksiä, kuten lasikuistin, jonka päällä olisi parveke.Parveke sijaitsisi päämakuuhuoneen yhteydessä.

Ai niin, ostin tuohon sohvaryhmään kuuluvan vitriinikaapin tänään.

Keittiönoidalle kiitos siitä tornitalolinkistä, poika kun mankuaa edelleen sitä muumitaloa.Siitä saa vinkkejä....

Tässä muuten sellaisen oikean talon kuva, joka toimii esikuvana sitten joskus sille äidin nukketalolle:

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 21:37 tuutilulla kirjoitti:
Mitäs kaikkee meinasitte taikataikinasta tehdä?
Mä päädyin siihen kapalevyyn ulkoseinien, katon ja välipohjien osalta, mutta alakertaan haluan joka tapauksessa väliseinän, joka on ikäänkuin "muurattu" kaariholveineen. Siihen saattaisi sopia taikataikina tai sitten Das-massa. Tietty mun pitää saada seinille koko Adamsien suku kullanvärisissä kehyksissä ja ne kehykset syntyy ainakin taikataininasta.

Bai tö vei, mun inspis taloon syntyi tästä

Hehe,se ihan itse palsta on kyllä mainio... oon niinku nauranu hulluna,että onko noinkin hulluja olemassa :D okei no juu,sieltä tulikin vinkki tohon mun kylpyammeeseen.... Eli shampoo tms pullon POHJA...
Eipä ois tullunna mieleen itekseen...... :whistle: Pitää mennä kattelee shampoot nyt läpi "sillä silmällä" :D
Ja oisitte nähneet kun tänään siivottiin...
En oo varmaan ikänä menny takamus pystyssä ja niin tarkasti joka roskaa sihdannu kuin tänään :D :D :D Ja kaikkee piti ottaa talteen,kun eihän niistä kattos koskaan tiiä :D
Tulin tulokseen että se mun wc-tötterö kiuas voipi olla liian iso(en oo tosin vielä mitannu,vaikkakin se nukkekoti onkin jo tossa tyrkyllä)mut siihenkin löyty sitten tommosia pienempiä purkkeja,tommosii filmirullien säilytyspurkkien näkösii... :D
Huomenna kun kipasee sinne kaupalle niin ostelen sitten hiomapaperii ja semmosta...
Ja vaatehuoneen kätköstä löysin täältä jonkun edellisen asukkaan jäljiltä jääneet tapetti rullat, semmonen vaaleen vihree ja sitten semmonen oisko se nyt persikka,ei kun vaaleempi... oon huono näissä sävyissä... :D mut kuitenkin ihan täydet rullat niitä on :D oottakaas vaan alan kohta myymään sitä :D :D
No mut joo... erikeepperiin päädyin sitten liimauksissa ja jos printtaan tapettia tai lattiaa niin sitten laitan kontaktimuovia päälle... =)
Mitenkä muuten on... Kun noista sitä vanhaa tapettia irrottaa,niin hiomallako vaan? vai oisko siihen olemassa joku muukin konsti???

No niin,olihan tässä jo jotain :D

Oikeista taloista tapetti irrotetaan kastelemalla se tapettiliisterillä ja kun liisteri on imeytynyt tapettiin, tapetti lähtee helposti.

Tapettiliisterillä saa minun mielestäni tasaisemmin liimattua kuin erikeeperillä.

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 22:15 Lilli kirjoitti:
Olikos kukaan tallentanut niitä meidän edellisiä aloituksia suosikkeihin? Multa jäi laittamatta :( Ois vaan ollut hauska lukea, en viitsisi selata niitä niin pitkään...
Yritin selata taaksepäin, mutta uuvuin matkalla...noita avauksia on niin paljon :(

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 22:31 Leija kirjoitti:
Oikeista taloista tapetti irrotetaan kastelemalla se tapettiliisterillä ja kun liisteri on imeytynyt tapettiin, tapetti lähtee helposti.

Tapettiliisterillä saa minun mielestäni tasaisemmin liimattua kuin erikeeperillä.
Lundbyssä se tapetti taitaa olla ihan liimattu seinään kiinni. Kostuttamista voi toki kokeilla, mutta melkein veikkaan, että ei irtoa samalla tavalla kuin oikea tapetti. Tapettiliisteriä minäkin käyttäisin uusien tapettien liimaamiseen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 22:31 Leija kirjoitti:

Millää viittis ostaa kauheeta pakkausta liisterii,kun eihän sitä mihkää muualle voi käyttää,eihän???

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 22:42 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Millää viittis ostaa kauheeta pakkausta liisterii,kun eihän sitä mihkää muualle voi käyttää,eihän???
Sitä voi käyttää vaikka mihin askarteluun. Mulla on edelleen tallella likan 1980-luvun lopulla päiväkodissa tekemänsä vappuhattu, joka on kuin iloisesti värjätty kananmunanpuolikas. Olivat täyteen puhalletun ilmapallon päälle läiskineet tapettiliisterissä liotettuja sanomalehtipaperin suikaleita, liisterin kuivuttua pallo puhkaistiin ja hattu maalattiin. Mä en ikinä unohda sitä päivää, kun menin hakemaan likkaa tarhasta ja se vaahtosammuttimen kokoinen neiti istui päiväkodin pihalla "munanpuolikas" päässä :D :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 22:42 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Liisteri on aika halpaa ja säilyy pienessä tilassa. Voithan tehdä (sanomalehti)paperisilpusta kippoja, jos haluat liisteristä jotakin askarrella.

Sukulaisten komeroissa on todennäköisesti liisteripurkkeja, voithan pyytää heiltä jo aloitetun purkin.

Yhteistyössä