Hei nukkekoti immeiset.....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 12:19 Viblsp kirjoitti:
Äidin luona on kuulemma pari nukkekotia, saas nähdä saanko ne itselleni vaiko en. Tai edes toisen. Kamala hinku jo alkaa tehdä asioita.

Tuutilulla mistä hankit tarvikkeita? Siis saako Kotkasta jostain ihan niitä kalusteita? :attn:

Katselen talomalleja tässä, aion yhä tehdä siis itse sen talon. Valmiilla nukkekodilla voisin harjoitella. :D

Ihania, etenkin tuo kolmas:
http://www.bayfieldheritagetours.com/images/lechateau.jpg
http://www.garthmansion.com/garth-mansion.jpg
http://www.unionhotelvictmansion.com/images/pic-mansion/images/outside_mansion_03.jpg


Ja tällainen siitä luultavasti tulee:
http://www.bulproperty.com/files/112083754196918.jpg

:D Hitto kun pitäs nyt ymmärtää jättää turhan hienot ajatukset pois, täytyy kuitenkin muistaa että amatööri olen. :D
Kouvolan Sinooperissa on ainakin nukkekotimööpeleitä yms myynnissä, myös nukkekoteja, jos olet lähistöltä....

Ihania taloja!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 12:19 Viblsp kirjoitti:
Tuutilulla mistä hankit tarvikkeita? Siis saako Kotkasta jostain ihan niitä kalusteita? :attn:
Kotkassa on askarteluliike puuhari jossa valmiita kalusteita myydään (keskuskadulla). En vaa ole vieläkään sinne asti päässyt :ashamed:
ja kuulemma Karhulassa (oisko torin varrella) joku uusi askarteluliike myy myöskin. Äiti oli nähnyt ja tiedotti minuu :heart: Tosin silmät pyöreinä taivasteli niitä hintoja :D

 
Muutto on vieläkin kesken :headwall: tai suurin osa on jo siirretty; rojut ja kilpparit kera täyden varaston on jäljellä. Suurin osa jopa purettu kaappeihin :)

Ukko pentele paineli äsken ostamaan jotain venettä. Pikkuinen projekti kuulemma. Kakat! Siin on taas hommaa kuitenkin pitkäks aikaa. Tääl torpassakin kun toi remppa on jokseenkin kesken :headwall:

Annoin kyl ukaaseja. Jos hää ostaa itellee sellasen lelun/projektin niin miä haluun oman tietokoneen ja NE LEVYT sitä nukkekotia varten \|O . Eihän tää muuten etene mitenkään päin. Alkaa tosin vaikuttaa et mun pitää ite ottaa saha kauniisti kätösiini ja rakentaa se talo :/ Mallitaloa tosin tokkopa muistuttaa (kaavatkin mun piirtämät).


Pitää jokaista taas kehua tuotoksista :flower: Ei jaksa yksitellen kaikkia mainita *laiskako*... :D Ai niin, miä lupasin pojalle kaikki huonekalut mitä oon tehnyt. Pitää tehdä uudet toivottavast pikkusen paremmalla menestyksellä :D

Mitä miä totesinkaan että muka rojut jäljellä. Siellähän on kaikki mun askartelutarvikkeet isossa pahvilaatikossa. Sehän ei ole ollut tarpeellinen laatikko mukaan otettavaksi :kieh: <br><br>
 
Voi kun ihanaa.. juttu vilkastunut täällä =)
Ite edelleen aivot jumittaa... taas kun oli kaunis päivä,niin meni koko päivä ulkona ja nyt on aivot narikassa... ei toimi ajatus mihinkään suuntaan =) =)
Kiva kuulla kaikkien kuulumisia... :wave: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 20:25 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Voi kun ihanaa.. juttu vilkastunut täällä =)
Ite edelleen aivot jumittaa... taas kun oli kaunis päivä,niin meni koko päivä ulkona ja nyt on aivot narikassa... ei toimi ajatus mihinkään suuntaan =) =)
Kiva kuulla kaikkien kuulumisia... :wave: :wave:
:wave: Täällä ja toi korvien välin toiminta on aika nollassa. Ihan kun ei ois muuttohässäkkä riittänyt, meille iski viime ma mahatauti :x Koko porukan kaatoi pikku hiljaa. Nyt aletaan terveenä olemaan. Oli kyllä melkoisen raju tauti :/

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 21:32 tuutilulla kirjoitti:
:wave: Täällä ja toi korvien välin toiminta on aika nollassa. Ihan kun ei ois muuttohässäkkä riittänyt, meille iski viime ma mahatauti :x Koko porukan kaatoi pikku hiljaa. Nyt aletaan terveenä olemaan. Oli kyllä melkoisen raju tauti :/
Voi sentään... :/
Mut onneks siellä ootte paranemassa jo... Tosiaan muutto ja mahatauti ei oo kovin hyvä yhdiste... Mut sulla sentään on ollu kunnon syy tohon aivotoiminnan lakkautumiseen... Mulla taitaa olla menossa vaan joku samperin laiskotuskausi... hirveesti himottais tehä jotain,mut ei saa vaan aikaan alottaa.. kohta hermostun itekin itteni päälle :whistle:
 
L-I-L-L-I täytyypä tuo Sinooperi painaa mieleen. Siskoni käy usein Kouvolassa ja on ehdottanut että minäki lähtisin mukaan. :)

Tuutilulla, muutitteko kauaski? :D Täytyyki pitää silmät auki seuraavan kerran toril. Ja Kotkassa tietty kans, mut siel ei kauhean usein käydä.
 
täällä pakkaa nuo pihahommat vievän ajan...tuskastelin jo tuossa et pitäskö vähäx aikaa (kesäx :kieh: ) iskee hynttyyt yhteen tuon nukkekojin kans ja pistää piiloon ettei muistuta olemassa olosta ja alkas jatkaan sitä sitte talven pimeinäiltoina kun ulkona ei voi sitte tehä mitttää...vennyy muute nuo pihahommat :ashamed: :kieh: :kieh: mut tuhat ja yksi ideaa pyörii päässä mut mittää ei saa tehtyä :ashamed: pittää ottaa syksyllä heti asiax tehä miehen kans ite nukkis ni helpompi sommitella kalusteet sinne ja näkee mitä minnekki ja vähä et minkä värisiä, vaik aina mulla ollu samanlainen maku :D ei oo muuttunu.vanhasta tykkään :D ;) on kyllä mukava kun juttua alkanu tälläkin saralla tulla ;) laittakkkeepa sitte tuoreimpia tekosia näytille ;)
 
näytille laittaisin mutta kun en osaa :ashamed: :ashamed:
joku voisi tulla tekemään mulle ikkunanpokia kun ei millään itse viittis :whistle:
lattia pintoja olen tässä miettinyt ja enpä ole päässyt sitä pidemmälle :ashamed:
lorvikatari tais iskeä tänne :D
 
Mulla on kuvat täällä:

http://photobucket.com/

( http://s61.photobucket.com/albums/h57/Lillin-albumi/ )

ja tännekin on helppo laittaa:

http://www.imageshack.us/


Törsäsin vähän nukkiskirjoihin:

Tänään tuli postissa 3 kirjaa Hobboksilta,

Making 1/12 scale wicker furniture
Making upholstered furniture in 1/12 scale
Simple country furniture projects in 1/12 scale


Sais vaan hommattua matskua niiden mööpeleiden tekemistä varten....
 
ei mulla riitä keskittyminen että saisin niitä kuvia.. laitan sähköpostilla kohta ne jollekkin joka osaa.
nyt homma ei suju nukkiksenkaan kanssa ollenkaan kun tapetit on eri mieltä mun kanssa, ensin repes kun yritin laittaa ja nyt sit leikkasin väärin... :ashamed:
ei ole mun päivä :LOL:
kattoo jos huomenna jaksais jatkaa =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 07:36 Viblsp kirjoitti:
L-I-L-L-I täytyypä tuo Sinooperi painaa mieleen. Siskoni käy usein Kouvolassa ja on ehdottanut että minäki lähtisin mukaan. :)

Tuutilulla, muutitteko kauaski? :D Täytyyki pitää silmät auki seuraavan kerran toril. Ja Kotkassa tietty kans, mut siel ei kauhean usein käydä.
No, ei muutettu. Oisko kilometrin verran matkaa... Palasin ukon luo :D Melkein meren rannassa asutaan (kapea hiekkatie välissä). Pitää muutes kehua että just sain loput tavarat käytyä pakkaamassa, huomenissa yritetään ajaa ne tänne. Sitte jäljellä ois enää vanhan paikan siivous ja varaston tyhjennys. :)


Meil oli eilen surun päivä. Kävin käyttämässä äitin hauvan (sen lehmän kokoisen) piikillä. :'( Sitä sitten volisinkin puol päivää... Äiti ei ite pystynyt. Onneks ukko lähti mukaan, sen verran paljon hauva painoi (74kg).

Nyt pitää lähtee tyhjentää auto ja alkaa purkaa laatikoita taas vaihteeks. Kyl ihminen on rikas kun tota rojua on noin hiton paljon :\| :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 20:29 L-I-L-L-I kirjoitti:
Tuutilulla! iso :hug: koirulin takia...mikä rotu oli kyseessä, oli samaa kokoluokkaa meidän pojun kanssa...
Kiitos. Sini oli nöffi eli newfounlandinkoira (meniköhän ees sinne päin). Ei sillä papereita ollut eli voi olla jotain muutakin rotua mukana mutta ihan nöffin näköinen.

Hieno hengari. Jollakin on taito hyppysissä :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 20:26 L-I-L-L-I kirjoitti:
Tämä ei ole nukkistekele...tämän pupuaiheen innoittamana tein pupuhenkarin tytölle 1:1,
millainenkohan siitä tulisi nukkisversiona?

http://i61.photobucket.com/albums/h57/Lillin-albumi/muut%20tekeleet/pupuhenkari1.jpg
Miten joku voi tosta noin vaan osata tommosia tehä... :eek:
*nostaa hattua* minä en osais... =) Aivan tosi hieno on!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 19:38 tuutilulla kirjoitti:
Meil oli eilen surun päivä. Kävin käyttämässä äitin hauvan (sen lehmän kokoisen) piikillä. :'( Sitä sitten volisinkin puol päivää... Äiti ei ite pystynyt. Onneks ukko lähti mukaan, sen verran paljon hauva painoi (74kg).
Voi sentään... Paljon sinne voima :hug: :hug:
:ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 19:38 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 07:36 Viblsp kirjoitti:
L-I-L-L-I täytyypä tuo Sinooperi painaa mieleen. Siskoni käy usein Kouvolassa ja on ehdottanut että minäki lähtisin mukaan. :)

Tuutilulla, muutitteko kauaski? :D Täytyyki pitää silmät auki seuraavan kerran toril. Ja Kotkassa tietty kans, mut siel ei kauhean usein käydä.
No, ei muutettu. Oisko kilometrin verran matkaa... Palasin ukon luo :D Melkein meren rannassa asutaan (kapea hiekkatie välissä). Pitää muutes kehua että just sain loput tavarat käytyä pakkaamassa, huomenissa yritetään ajaa ne tänne. Sitte jäljellä ois enää vanhan paikan siivous ja varaston tyhjennys. :)


Meil oli eilen surun päivä. Kävin käyttämässä äitin hauvan (sen lehmän kokoisen) piikillä. :'( Sitä sitten volisinkin puol päivää... Äiti ei ite pystynyt. Onneks ukko lähti mukaan, sen verran paljon hauva painoi (74kg).

Nyt pitää lähtee tyhjentää auto ja alkaa purkaa laatikoita taas vaihteeks. Kyl ihminen on rikas kun tota rojua on noin hiton paljon :\| :D
Onnea uudelle alulle. :) Ette ilmeisesti ihan naapuriin kuitenkaan muuttaneet, täällä Alahovissa kun ei tuota rantaa taida olla ihan lähellä. :D

Tässä olen miettinyt noita rakennusmateriaaleja. Mikähän hyvä ja edullinen materiaali? Ens kuun alussa käyn ostamassa tarvikkeet, iik. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 20:26 L-I-L-L-I kirjoitti:
Tämä ei ole nukkistekele...tämän pupuaiheen innoittamana tein pupuhenkarin tytölle 1:1,
millainenkohan siitä tulisi nukkisversiona?

http://i61.photobucket.com/albums/h57/Lillin-albumi/muut%20tekeleet/pupuhenkari1.jpg
on sulla kyllä USKOMATTOMAN hienot kädentaidot!!!!! :flower:
teitkö ihan "omasta päästä"?mistä hoksasit idean?niin söpö! :D
Tuutilullalle: :hug:
 
Kiitos kehuista! Huutiksesta bongasin pupuhenkarin ja halusin tehdä sellaisen, joka sopii tytön muihin tekstiileihin...

Tässä se netin henkari:

http://riemun.huuto.net/auctionimages/b/9c/b14ab88149bd7ae4dd99955af72a9-orig.jpg
 
LILLI! Sun tekemät vauvatekstiilit ovat kyllä sulosia. Olen sun tekemiä töitä ihaillut myös tuolla Ihan itse:n sivuilla.

Mie olen suunnittelemassa nukkekotiin keittiönkaapistoja. Keksin mistä saan tehtyä kuivauskaappiin hyllyt... Pitäis päästä vaan tarvikkeita ostamaan täältä korvesta.
 
jes! tapetit on yläkerrassa B)
nyt mietinkin että mistä materiaalista tekis lattiaa.... vaikea juttu...
keittiöön pitäis keksiä tapetit ja lattia samoin olohuoneeseen... ja sisäkatot?? mitäköhän niille keksis?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 09:57 Viblsp kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 19:38 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 07:36 Viblsp kirjoitti:
Onnea uudelle alulle. :) Ette ilmeisesti ihan naapuriin kuitenkaan muuttaneet, täällä Alahovissa kun ei tuota rantaa taida olla ihan lähellä. :D
Juu pikkusen eri suuntaan jos torilta vaikka katsoo.. Popinniemeen palattiin. Onhan Alahovin lähellä jokiranta.... Niin ja kiitos onnen toivotuksista. Sitä taasen tarvitaan eikä varmaan ihan vähän :D

KIITOS kaikille halauksista, ootte työ ihania immeisiä :heart: Vaikka koiruli ei oma ollutkaan niin paljon mulla oli hoidossa ja kyläili äipän kanssa usein (vaavi kun olevinaan oli :) ) <br><br>
 

Yhteistyössä