Hei kaikki kokkaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Miten tuulihatut kuuluu säilyttää valmiina? Kun tuntuu että jääkaapissa ne litistyy jotenkin, mutta kun täyte on kuitenkin kermainen niin jotenkin ihmetyttää. Mä saan kyllä ne kohoamaan loistavasti uunissa että taikinassani ei ole vikaa eikä paistamisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
mä pakastan ne ilman täytettä h-hetkeen asti. otan sulamaan ehkä tunti ennen tarjoomista ja laitan täytteet sisälle vähän ennen pöytään nostamista.

Mä meinaan tekaista kohta pari pellillistä tuulihattuja, eilen tein jo pari pellillistä, mutten ole ehkä ihan varma, että onko tarpeeks kuohkeita tuliaisiksi asti vietäväksi, joten ten uudet, eli mun pitänee ajoittaa homma niin, että heti kun on jäähtynyt tarpeeks niin sipaisen täytteet ja lähden vieraisille.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Viileässä olen aina täytetyt tuulihatut säilyttänyt. Onko sinulla mahdollista täyttää vasta hetki ennen tarjoilua?

No kun tuliaisiksi vien, mutta iltasella vasta syödään eli olin ajatellut täyttää jo kotona, mutta tokihan mä ehkä voin ne täyttää siellä paikan päälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nam tuulihattuja =):
Mimmosella taikinalla teette? Rasvaa + vettä + jauhoja + muna?

Entä mitä suolaisia täytteitä? Entä makeita?

Rasva ja vesi kiehautetaan, jauhot vatkataan joukkoon, sit odotetaan että hiukan jäähtyy ja sähkövatkaimella munat yksitellen joukkoon. Suolaisen täytteen tein tällä kertaa rahkasta, fetamurusta, kinkkusuikaleista ja ruohosipulista, maustoin hiukan sitruunanmehulla, sokerilla ja pippurilla. Makean teen vaniljarahkasta, kermasta ja vadelmahillosta.

Yhteistyössä