Kestovaippojen säilytys---> likaset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä aloin tässä miettiin että onko haittaa jos likaset kestovaipat säilyttää ulkona? Meillä siis parveke ja siellä kiintonainen laatikko johon vaipat heitetään.

Sisällä joskus ollut tuo sama laatikko saunan lattialla (kylmä) mutta tuntuu että kun ne on siellä n3-4pv niin haju jotenkin oikein pintyy niihin vaippoihin.....Ja vaikka kuinka oon vaihtanu pesupulveria pessy säännöllisesti 90asteessa ja pesukonekkin on suht uus niin tuntuu että vaipat haisee hassulle kun ne koneesta tulee.

Mutta kuitenkin se haju vähän hälvenee kun vaipat on kuivunu,miltä muitten vaipoat tuoksuu? :D vai onko tuo ihan normaalia että tuoksuvat hassulta märkinä :)

Mä sain omituisen hajun vaipoista pois kun laitoin kaikki isoon saaviin vuorokaudeks likoamaan etikkaveteen (muksu joutu olee kertiksillä tämän aikaa) ja sitten pesin 90 asteessa.

No meillä ei kyllä haise millekään. Säilytän ilmavasti, kannettomassa laatikossa. Miksei parvekkeellakin vois säilyttää, ite varmaan kyllä pelkäisin lintujen yms. kiinnostuvan vaipoista.

Meilläkään ei vaipat haise sen kummemmalle elleivät jostain syystä jää lojumaan likasen pitkäks aikaa. Yleensä pestään ne parin päivän välein ja likasena säilytettään avonaisessa korissa.
Kai sielä parvekkeellakin voi säilyttää, en tiiä kuinka sit joku märkä PUL kangas (jos teillä on sellasia vaippoja käytössä) reagoi jäätyessään, meneekö vaippa pilalle vai ei.

Meillä säilytetään pissivaipat avoimessa astissa, kuivuessaan eivät tosiaan paljoa haise.Isommat asian vaipat säilyvät kannellisessa ämpärissä kylppärissä sen ajan mitä menee seuraavan pesukoneellisen täyttöön.

Yhteistyössä