Pph:n tauot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoono Omatoonto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoono Omatoonto

Vieras
Olen pph. Lapset on päiväunilla. Huomisen ruoka on uunissa. Välipala valmiina jääkaapissa. Ulkovaatteet saunassa kuivahtamassa, hanskat patterilla. Huusholli siistitty.

Miks musta kuitenkin tuntuu että koko ajan pitäs tehdä jotain? Mulla on huono omatunto siitä että mulla on kaks tuntia luppo-aikaa!

Mitä muut pph:t tekee silloin kun lpaset nukkuu?

Ota vaan rennosti eläkä tunne huonoa omaatuntoa ;)

itse kun töitä tein,laitoin ulkovaatteet kuivumaan,välipalan,askarteluja jne. tai sitten vaan nautin sen kahvikupposen rauhassa hiljaisuudessa,onhan päiväkodin työntekijöilläkin kahvitauko :)

No jokaiseen työhön kuuluu tauot, toisissa saa juoda rauhassa kahvin noin 20 min, mutta sun työssä joudut menee "töihin" jos joku lapisista herää tms. Nautit nyt vaan tauostasi, olet sen ansainnut!

Alkuperäinen kirjoittaja Hoono Omatoonto:
Olen pph. Lapset on päiväunilla. Huomisen ruoka on uunissa. Välipala valmiina jääkaapissa. Ulkovaatteet saunassa kuivahtamassa, hanskat patterilla. Huusholli siistitty.

Miks musta kuitenkin tuntuu että koko ajan pitäs tehdä jotain? Mulla on huono omatunto siitä että mulla on kaks tuntia luppo-aikaa!

Mitä muut pph:t tekee silloin kun lpaset nukkuu?

No voi jösses!
Älä nyt hyvä ihminen huonoo omaatuntoo tuosta kanna!!
Otat lunkisti ja LEPÄILET!!
Meillä tilanne aivan sama, paitsi että humisen ruoan valmistelen vasta illalla/aamulla.
Mullä työpäivä alkaa 6.30 ja päättyy 16-16.30 eli ihan loistavalla ja hyvällä omallatunnolla loikoilen tässä sen pari tuntia mitä lapset nukkuvat!

Eikös lakisääteisesti pitäs olla 30 min. ruokatauko ja kaks 10 min. kahvitaukoa. Pidät nyt sit ne kaikki kerralla - ja korkojen kans! :D Nauti hetkestä, olet sen ansainnut!!

Alkuperäinen kirjoittaja Niin..:
No jokaiseen työhön kuuluu tauot, toisissa saa juoda rauhassa kahvin noin 20 min, mutta sun työssä joudut menee "töihin" jos joku lapisista herää tms. Nautit nyt vaan tauostasi, olet sen ansainnut!

Missä työpaikassa kahvitunti on 20 min??

Mutta ap:lle nauti lepohetkestä, kun lapset heräävät meno jatkuu.:)

Ota rennosti,juo kahvia rauhassa,lue lehtiä,ole vaikka tietokoneella.Älä siitä ns.luppoajasta huonoa omaatuntoa pode,jos kerran kaikki on valmiina.Kyllä meilläkin on oikeus taukoon!Mukavaa päivän jatkoa!

minä ainakin nautin hiljasuudesta ja rentoudun lukemalla tai koneella olemalla, joskus tulee ystävä esim kahville päikkäreiden aikaan. mulla 2 omaa joten ilta jatkuu vähän niinkuin "työn" merkeissä eli tää on koko päivän aikana ainut "oma aika".

Ole onnelinen että on tauko. Itselläni sellainen tilanne että ku saan isommat lapset nukkumaan niin herää pienimmäinen hoitolapsi syömään ja leikkimään ja on yleensä niin minussa kiinni ettei sylistä saa alas laskettua ilman itkua. ( jos aina kerkeää isommat edes nukahtaakkaan) Niin siinä sitä sitten ollaaan aamu 7 ilta 17 tauotta töissä ja siinä sivussa omat lapset ja ruuat yms. nyt sairasloma päivä.

Nyt juot 10 min sitä kahvia ja sitte menet herättämään ne lapset. Onhan se nyt hyvänen aika epäreilua jos joku saa pitemmän tauon kun toiset. Ja sillä ei sitte ole mitään merkitystä vaikka sun työpäivä kestäis 12h ja taukoja vaan se 1.

Kerran tästä niin huonosti maksetaan niin 2 tuntia voi käyttää luppoaikana.... Itse lepäilen, lueskelen lehtiä tms. Hiljaa pitää kuitenkin olla, joten en voi kolistella kattiloiden ja patojen kanssa.