Hei. Aloitin parisuhteen uuden miehen kanssa n. 3kk sitten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi suhde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi suhde

Vieras
ja nyt jos mennään johonkin viettämään iltaa tai kaupungille niin mies koko ajan vahtii minua. Seuraa selustaa ja pelkää että joku tekee minulle jotain pahaa jos jättää minut hetkeksikään yksin.
Ei myöskään kovin helposti viitsisi päästää minua yksin kavereitten kanssa mihinkään yksin. Paitsi jos kavereilla on miehet mukana tai jos otan miespuolisen ystäväni mukaan.
Mies nimenomaan pelkää että minulle tapahtuu jotain pahaa, ei sitä että löytäisin uuden.

Olen tästä aika hämilläni koska ex-mieheni kanssa ei ollut tälläistä.

Minua tilanne ei muuten vaivaa mutta alan itsekin pelätä kaikenlaisia hiippareita ja vahtimaan selustaani koko ajan. Festareilla mies seisoo visusti minun takanani ja pitää huolta ettei kukaan pääse tönimään jne.

Voi alussa vaikuttaa herttaiselta, mutta tuo ei ole todellakaan mitään normaalia suhtautumista. Lastakaan ei voi vahtia kokoaikaa, vaikka pelkää puolesta. Saatikka aikuista ihmistä. Voi tulla todella ongelma.. Mieti teoreettinen tilanne jos lähdet esim. töiden vuoksi ulkomaille?

Oletko nyt aivan varma, että puhuu totta väittäessään vahtivansa vain turvallisuutesi vuoksi? Kyllä se vahtiminen useimmiten sitä sairaalloista mustasukkaisuutta on. Ja vaikka sattuisi niin, että tässä sinun tapauksessa ei ole, suosittelisin, että puhutte asiasta oikein todenteolla. Se voi myös olla kiero keino SAADA SINUT PELKÄÄMÄÄN, jotta et enää lähtisi minnekään. Jos se on suojelunhalua, se menee överiksi ja aiheuttaa teille vielä suuria ongelmia, jos mies ei pääse epävarmuuden ja turvattomuuden tunteistaan eroon. Jos mies tekee tuota siksi, että saisi sinut luottamaan itseensä suojelijana ja turvana, kannattaa kysyä MIKSI? Miksi miehelle olisi noin kamalan tärkeää saada sinut turvautumaan itseensä täydellisesti? Kontrollointi on asia, joka minulle ensimmäisenä tulee mieleen, eikä tuollainen kontrollointi todellakaan ole normaalia.

• Tykkää
Reactions: Sokea Reetta
ei ole normaalia. unohda ko. mies. kysy, miksi hän noin toimii. nyt saatu selitys eiole uskottava. seurustelun jatkuessa ongelmat ja kyttääminen vain lisääntyvät. ongelmia tiedossa jos hän ei/ette hae apua ja haluat seurustella.

Kyllä hälytyskellojen olisi hyvä sinulla soida :( Yleensä tuollaiset piirteet muuttuvat vain ahdistavammiksi ajan myötä. Luota omaan sisäiseen tuntemukseesi tässä asiassa - ilmeisesti oletkin jo hämilläsi, kun jopa tänne kirjoittelet.

Minä lopettaisin suhteen :'(

Kuulostaa sen verran sairaalta touhulta, että jättäisin miehen jo tässä vaiheessa, enkä jäisi odottamaan mitään pahempaa. Kyllähän tuossa tulee mieleen miehen sairaalloinen mustasukkaisuus ja kontrollointi, sekä ajatus siitä, että mies jostain syystä tarkoituksella ajaa sinua itseäsi pelkäämään. Tällöin olet sitten helpommin hänen kontrolloitavana pois muiden miesten silmistä ne. Pelottavalta tuo minun mielestä kuulostaa.

Miehen ex tyttöystävä raiskattiin kun miehelle ja tytölle tuli riitaa baarissa ja mies lähti kotiin ennen naista. Mies ehkä tuosta kantaa syyllisyyttä?? Nainen siis lähti jälkeenpäin kotiin ja kylällä tunnettu mies hänet raiskasi.

Miehen ex tyttöystävä raiskattiin kun miehelle ja tytölle tuli riitaa baarissa ja mies lähti kotiin ennen naista. Mies ehkä tuosta kantaa syyllisyyttä?? Nainen siis lähti jälkeenpäin kotiin ja kylällä tunnettu mies hänet raiskasi.

No tätä mä ehdotin siinä sun toisessa avauksessa (tuli vahingossa kaksinkappalein näitä aloituksia)

Tuossa tapauksessa on ihan ymmärrettävää, että pelkää sulle sattuvan jotain.

No sittenhän tuo on ihan ymmärrettävää. Mies ei välttämättä ole "luonnehäiriöinen" vaan traumatisoitui tuosta tilanteesta. Hänen pitää mennä purkamaan tuota tilannetta ammattilaisen kanssa, ei hän voi vahtia sinua koko aikaa, ei sitten millään.

Mitenhän saisin miehen vakuuttuneeksi siitä että pärjään kyllä? Olin viikko sitten kaverin kanssa kahdestaan festareilla ja mies laittoi monta kertaa illan aikana viestiä ja kyseli kuulumisia. Ja sanoi monta kertaa että kun siellä liikkuu kaikenlaista hullua. Ja yksin ei saa jäädä. Ja Jos joku lääppii niin järkkäripaikalle jne.

no kyllä munkin mies on 'huolissaan' jos menisin iltamyöhällä yksin kaupungille tms. joskus harvoin kun käydään tyttöporukalla ulkona, varmistaa vielä että tullaan taksilla ja että myös ystäväni pääsevät turvallisesti koteihinsa. haluaa myös että ilmoittelen välillä itsestäni vaikka tekstarilla, ettei tarvi olla huolissaan. no ei kyllä missään takanani seiso kuitenkaan...

mutta ei nyt huolestuttavalta kuulosta taustat tietäen. ihmeellistä kun joka ikiseen asiaa aina sanotaan että varoituskellojen pitää soida ja jättää mies, hei haloo..eiköhän meillä kaikilla ole omat juttumme missä olemme outoja lintuja?

ja ap, kyllä varsinkin isommisssa kaupungeissa on ihan älyttömästi narkkareita ja muita hörhelöitä ympäriinsä että sietääkin olla varovainen, järjen rajoissa.

Mitenhän saisin miehen vakuuttuneeksi siitä että pärjään kyllä? Olin viikko sitten kaverin kanssa kahdestaan festareilla ja mies laittoi monta kertaa illan aikana viestiä ja kyseli kuulumisia. Ja sanoi monta kertaa että kun siellä liikkuu kaikenlaista hullua. Ja yksin ei saa jäädä. Ja Jos joku lääppii niin järkkäripaikalle jne.

no nämä ovat kyllä ihan normaaleita toimintamalleja. ei missään tapauksessa hengata kännispäissään yksin eikä mitään lääppimisiä sietää!

Sittenhän tuo on aivan ymmärrettävää. Kyllä sekopäisen miehen kanssa voi olla, kunhan viiraamiselle löytyy selitys miehen menneisyydestä...

Joskus tasapainoton ihminen todellisia tarkoitusperiään peitelläkseen keksii nimenomaan tuollaisia tarinoita, joiden pitäisi muka selittää outoa käytöstä ja saada nainen uskomaan, että kyttääminen on normaalia. Olen kuullut kammottavalla tavalla samankaltaisia tarinoita aiemminkin, mutta ne olen kuullut mieleltään epävakaiden ihmisten ex-puolisojen suusta eron jälkeen. Niillä tarinoilla heidät on 'junailtu' mukaan siihen sairaaseen leikkiin, jossa mies muka suojelee kumppaniaan. Naiset on saatu jopa puolustamaan miestensä käytöstä ja ymmärtämään näitä ihan käsittämättömällä tavalla. Olen joskus kutsunut sitä "riikinkukko-leikiksi", koska mies (naisillakin tätä esiintyy, mutta hiukan eri sävyissä) pyrkii tavallaan levittämään sulkansa puolisonsa ja muun maailman väliin, 'peittämään näkyvyyden' mukamas suojelemisen varjolla, vaikka todellinen tarkoitusperä on jotain aivan muuta.

Eli kannattaa olla varovainen. Voi olla, että miesystäväsi on oikeasti traumatisoitunut ja tarvitsee vain ammattiapua selvitäkseen traumastaan. Mutta voi myös olla, että olet ajautumassa vaaralliseen leikkiin, josta et tule selviämään ehjin nahoin. Ole siis skarppina koko ajan ja ota huolestuttavat huomiot todesta niitä vähättelemättä! Se ei tarkoita sitä, että käännät miehelle selkäsi. Se tarkoittaa sitä, että suojelet omaa selustaasi. Oli miten oli, miehesi tarvitsee apua. Yritä rohkaista häntä hankkimaan sitä.

Viimeksi muokattu:
Oletko nyt aivan varma, että puhuu totta väittäessään vahtivansa vain turvallisuutesi vuoksi? Kyllä se vahtiminen useimmiten sitä sairaalloista mustasukkaisuutta on. Ja vaikka sattuisi niin, että tässä sinun tapauksessa ei ole, suosittelisin, että puhutte asiasta oikein todenteolla. Se voi myös olla kiero keino SAADA SINUT PELKÄÄMÄÄN, jotta et enää lähtisi minnekään. Jos se on suojelunhalua, se menee överiksi ja aiheuttaa teille vielä suuria ongelmia, jos mies ei pääse epävarmuuden ja turvattomuuden tunteistaan eroon. Jos mies tekee tuota siksi, että saisi sinut luottamaan itseensä suojelijana ja turvana, kannattaa kysyä MIKSI? Miksi miehelle olisi noin kamalan tärkeää saada sinut turvautumaan itseensä täydellisesti? Kontrollointi on asia, joka minulle ensimmäisenä tulee mieleen, eikä tuollainen kontrollointi todellakaan ole normaalia.
:laugh:

Sä olet yksi tämän palstan huvittavimmista miesanalysoijista, en tiedä provosoitko vai oletko tosissasi, jälkimmäinen tuntuu uskomattomalta. Aivan sairasta mutta makeat naurut näistä saa.

:laugh:

Sä olet yksi tämän palstan huvittavimmista miesanalysoijista, en tiedä provosoitko vai oletko tosissasi, jälkimmäinen tuntuu uskomattomalta. Aivan sairasta mutta makeat naurut näistä saa.

samat sanat.... täytyykö ihan oikeasti KAIKESTA tehdä jotain elämää suurempaa analyysia ja nähdä joka paikassa potentiaalisia sarjamurhaajia :D empä oikeasti ihmettele että sinkkunaisia on niin paljon, etsitään jotain täydellistä ja sellaista mitä ei ole olemassakaan. mitään 'outouksia' ei ymmärretä, sitäpaitsi suurin osa ihmisistä on suhteen alussa aina vähän omituisia.

Joskus tasapainoton ihminen todellisia tarkoitusperiään peitelläkseen keksii nimenomaan tuollaisia tarinoita, joiden pitäisi muka selittää outoa käytöstä ja saada nainen uskomaan, että kyttääminen on normaalia. Olen kuullut kammottavalla tavalla samankaltaisia tarinoita aiemminkin, mutta ne olen kuullut mieleltään epävakaiden ihmisten ex-puolisojen suusta eron jälkeen. Niillä tarinoilla heidät on 'junailtu' mukaan siihen sairaaseen leikkiin, jossa mies muka suojelee kumppaniaan. Naiset on saatu jopa puolustamaan miestensä käytöstä ja ymmärtämään näitä ihan käsittämättömällä tavalla. Olen joskus kutsunut sitä "riikinkukko-leikiksi", koska mies (naisillakin tätä esiintyy, mutta hiukan eri sävyissä) pyrkii tavallaan levittämään sulkansa puolisonsa ja muun maailman väliin, 'peittämään näkyvyyden' mukamas suojelemisen varjolla, vaikka todellinen tarkoitusperä on jotain aivan muuta.

Eli kannattaa olla varovainen. Voi olla, että miesystäväsi on oikeasti traumatisoitunut ja tarvitsee vain ammattiapua selvitäkseen traumastaan. Mutta voi myös olla, että olet ajautumassa vaaralliseen leikkiin, josta et tule selviämään ehjin nahoin. Ole siis skarppina koko ajan ja ota huolestuttavat huomiot todesta niitä vähättelemättä! Se ei tarkoita sitä, että käännät miehelle selkäsi. Se tarkoittaa sitä, että suojelet omaa selustaasi. Oli miten oli, miehesi tarvitsee apua. Yritä rohkaista häntä hankkimaan sitä.
Nk60FGc.gif

• Tykkää
Reactions: Birgitte

Yhteistyössä