K
keskustelun paikka
Vieras
ette varmaan ole vielä ehtineet käydä lastenvalvojalla? Olisiko siinä vaiheessa hyvä käydä vähän toivomuksia läpi ja kuunnella ammattilaistakin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ihan uusi yh-äiti;26208994:Mies muutti pois viikko sitten, kuulemma ei rakasta enää mutta sitten kävikin ilmi että sillä on uusi nainen. Olisi tietysti pitänyt arvata..
Eivät "vielä asu yhdessä mutta katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan", mutta yllätys yllätys on jo esitellyt meidän 5-veelle uuden "ystävän"... Kysynkin nyt, mitä olette tehneet vastaavassa tilanteessa.
Lapselle ei siis ole kerrottu erikseen että tässä on erityinen isin uusi ystävä, mutta eihän lapset tyhmiä ole varsinkin kun uskoisin että siinä hormonit saa vallan aina kun eukko miehen luokse saapuu... Itse päätin että en kysele, tenttaa tai tiedustele naisesta kun lapsi tulee isältään kotiin vaan annan kertoa mitä kertoo ja koetan olla neutraali. Ei lapsi tarvitse sellaista lisästressiä tässä tilanteessa että äiti kyselee ties mitä ja sitten tulee vihaiseksi kun lapsi vastaa.
Eli mitä järkeviä sääntöjä voisi yrittää saada läpi tästä ystävän kanssa vietetystä ajasta miehelle, lapsen parhaaksi ja tietysti myös oman mielenrauhan takia. Vaikuttaa näet siltä että isä ei lapsen kanssa paljonkaan kahden siellä tule olemaan vaan tämä henkilö heiluu koko ajan mukana.
Haluaisin tietää tästä ihmisestä edes jotain, eli kuka hän on, mitä tekee, onko lapsia itsellään, millainen ihminen on jne jos hän kerran tulee viettämään paljon aikaa lapseni kanssa. Toki jos aloittaa suhteen naimisissa olevan pienen lapsen isän kanssa, ei ole moraali ehkä kovin hyvissä kantimissa (mutta ei siitä nyt sen enempää tässä)
Samoin haluaisin että lapseni ei missään tilanteessa jäisi tämän minulle tuntemattoman henkilön kanssa kahden, vaan isä olisi aina paikalla kun ovat yhdessä.
En luonnollisesti myöskään haluaisi päästää lasta esim autolla kahdestaan jonnekin tämän naisen kanssa.
En aio myöskään antaa lupaa siihen että tämä tuntematon henkilö saisi jatkossa hakea lasta tarhasta(lapsi on puolet ajasta isällään).
Miten itse olette ratkaisseet tällaiset asiat? Meillä siis melko sopuisa ero mitä nyt tämä yllätyssuhde tässä vähän meikäläistä hiertää. Tai siis pitäkööt tunkkinsa, mutta ei olisi tarvinnut alkaa lapselle esittelemään heti välittömästi kun uuteen kotiinsa pääsi...
en tiedä muista, mutta kertaalleen pahasti rakastuneena olen sitä mieltä, että jos meille ero tulisi ja alkaisin riekkua uuden kanssa, niin toivoisin eksäni asiaa kommentoivan ja esittävän toiveita vaikka sitten vain siirtymävaiheeksi. Koska tiedän, etten olisi ihan järjissäni silloin.
Aika teinimäiseltä kyllä vaikuttaa tuokin ero ja tulee tunne, että mies tosiaan on hiukan kuutamolla nyt. Emmä susta enää tykkää, mä tykkäänkin maijasta, se on moro ja mä otan lapsen puoleksi aikaa kun se on mun ja me saadaan leikkiä senkaa.
Eli vaikka ei sanella voikaan, niin kuuluu hiukan yrittää kuitenkin. Luultavasti itse esittäisin ehtojani aika pehmeästi mutta jos niille viitattaisiin kintaalla, niin pistäisin metelin. Ilmoittaisin, että jos halutaan että tästä hommasta jää molemmille vanhemmille edes kohtuullinen maku niinkuin lapsen kannalta olisi hyvä, niin vähintä mitä toinen voi tehdä on yrittää kuunnella mitä minulla on asiaa.
Korostaisin, että yritän jo valmiiksi olla olematta vittumainen tilanteessa, jossa minulta ja lapselta on viety kaikki ja vielä valehdeltu päälle. Ja että ottaa aikansa hyväksyä asioiden nykytila. Ja että äidin ja lapsen luottamuksen kannalta olisi parempi, että maijan kanssa otettaisiin muutaman kuukauden siirtymävaihe, jonka aikana hän voisi vähitellen osallistua enemmän. Johan tuossa muuten lapsi alkaa miettiä, että jos äidin voi vaihtaa lennossa, niin ehkä lapsenkin...
Voi sinua ressukkaa jos uusi hoitosi on joutunut vähän pidättelemään ex -vaimonsa toivomuksesta. Niin järkyttävän katkeralta ja älyttömältä kuulostat itse.
Samat säännöthän sit koskisi myös luonnollisesti ap:n mahdollista tulevaa kumppania?