Hedelmöityshoitojen hinnoista!!

  • Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti
Anna
Itse olen kolme lasta saanut ihan normaali menetelmällä. Ystäväni käy lapsettomuushoidoissa ja eksyin katsomaan hintoja. JÄRKYTYIN!
En voi muuta sanoa, kyllä me kaikki saamme olla kiitollisia, joille lapset on suotu ilman kalliita hoitoja. Kelakorvauksetkin olivat naurettavan pieniä.
Lisäksi ainakaan ystävälläni vakuutuskaan ei korvaa mitään. Kyseessä kun ei ole sairaus.
Ei ole reilua elämä näille ihmisille ja kaikille tuskin hoitojenkaan jälkeen lapsia suodaan.
Surullista!
 
hemi
käykö ystäväsi yksityisellä vai kunnallisella?
yksityisellä hinnat ovat entistäkin korkeammat, ihan järkyttävät verrattuna julkiseen..julkisella maksaa polimaksut ja lääkkeet..
 
liiima
tulee se kunnallisellakin jo senverta hintaseksi,että jos ei säästöjä ole yhtään ni ei ole moiseen varaa. Me jouduttiin säästämään niihinkin meinaa vaikka töissä käydäänkin.
 
hemi
ei se nyt niin tuhottoman kallista ole kunnallisella, verrattuna yksityiseen.
polimaksu 27e/krt, lääkkeet sanotaanko 900e (vaikkakin vaihtelee lääkityksen mukaan ) ja hmm...mistähän muusta olis joutunut maksamaan tässä hoitojen aikana. tietysti bensakustannukset, kun on pidempi matka sairaalaan..
kokonaissummaksi jos pyöristäis jonkun 1500e, niin pitäis olla jo aika lähellä. nämä siis IVF-hoidosta arviolta..
 
jep
Meillä upposi julkisella yhteen hoitoon lääkkeineen ja käynteineen vajaa 1500 euroa ja tuloksena oli puhdas nega. Silti ei jaksa lakata toivomasta ja yrittämästä uusiksi.

Tuttavamme sanoin: saisihan sillä rahalla jotain kivaakin esim. matkan tai vaatteita tai jotain. Hänellä itsellään on lapsia ilman hoitoja.
 
ap
Minulla ei todellakaan ollut tarkoitus vinoilla täällä lapsettomuushoidoissa käyville, koska olen saanut lapseni itse helposti. Sanoin olevani kiitollinen siitä ja pidän epäreiluna hintoja, joita he joutuvat maksamaan hoidoista.
Aina täällä saa pahan mielen, vaikka hyvää tarkoitti!!!!
 
ystävällinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla ei todellakaan ollut tarkoitus vinoilla täällä lapsettomuushoidoissa käyville, koska olen saanut lapseni itse helposti. Sanoin olevani kiitollinen siitä ja pidän epäreiluna hintoja, joita he joutuvat maksamaan hoidoista.
Aina täällä saa pahan mielen, vaikka hyvää tarkoitti!!!!
näin mä sun alotuksen ymmärsinkin. et sun oli tarkoitus vain kauhistella sitä miten kalliita hoidot ovat kun et ole sitä tiennyt ja ilmaista samalla olevasi kiitollinen ettet itse ole niitä tarvinnut.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla ei todellakaan ollut tarkoitus vinoilla täällä lapsettomuushoidoissa käyville, koska olen saanut lapseni itse helposti. Aina täällä saa pahan mielen...
Kyllä sulle pienestä paha mieli tulee - vaikka lapsetkin on "ilmaiseksi" saatu. Eiköhän se pahin mieli voisi tulla niille lapsettomille, jotka ovat myös tuskastelleet hoitojen hintoja (se on tosin suhteellista) ja nyt pitää kuulla lapset helposti saaneelta päivittelyä, että kauhistus sentään. Mitä sitä puukkoa haavassa kääntää?
 
ap
Tarkoitukseni ei ollut vinoilla. Asiat voi näköjään todellakin ymmärtää niinkuin ne haluaa ymmärtää. Pyydän anteeksi. Minun järkenikin on ilmeisesti ilmaiseksi saatu, enkä todellakaan ymmärtänyt kirjoitukseni olevan jollekin loukkaava.
Saanko teiltä kuitenkin hivenen anteeksi, kun sanon, että olen yhden ilmaiseksi saadun lapseni joutunut hautaamaan kolme vuotta sitten. Loppuelämäni saan käydä lapseni haudalla ja muistaa, että toinen ihminen aiheutti hänen kuolemansa. Se harmittaa minua!!!
Ja nyt kiitos riitti!!!
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja hemi:
ei se nyt niin tuhottoman kallista ole kunnallisella, verrattuna yksityiseen.
polimaksu 27e/krt, lääkkeet sanotaanko 900e (vaikkakin vaihtelee lääkityksen mukaan ) ja hmm...mistähän muusta olis joutunut maksamaan tässä hoitojen aikana. tietysti bensakustannukset, kun on pidempi matka sairaalaan..
kokonaissummaksi jos pyöristäis jonkun 1500e, niin pitäis olla jo aika lähellä. nämä siis IVF-hoidosta arviolta..
Niin, YHDESTÄ yrityskerrasta. Sitten saman verran rahaa seuraavaan, ja seuraavaan, ja sitten julkinen ei enää tarjoakaan yrityksiä vaan siirrytään yksityiselle jossa summan voi tuplata.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitukseni ei ollut vinoilla. Asiat voi näköjään todellakin ymmärtää niinkuin ne haluaa ymmärtää. Pyydän anteeksi. Minun järkenikin on ilmeisesti ilmaiseksi saatu, enkä todellakaan ymmärtänyt kirjoitukseni olevan jollekin loukkaava.
Saanko teiltä kuitenkin hivenen anteeksi, kun sanon, että olen yhden ilmaiseksi saadun lapseni joutunut hautaamaan kolme vuotta sitten. Loppuelämäni saan käydä lapseni haudalla ja muistaa, että toinen ihminen aiheutti hänen kuolemansa. Se harmittaa minua!!!
Ja nyt kiitos riitti!!!
Tähän ei nyt taida mitenkään liittyä tämä sinun kuollut lapsesi, vaan puhuit hedelmöityshoitojen hinnoista. Ja yritin selittää sulle ihan asiallisesti, miten aloituksesi voi ottaa ja käsittää. Sä et taida kestää kritiikkiä?
 
lapsus
Alkuperäinen kirjoittaja hemi:
ei se nyt niin tuhottoman kallista ole kunnallisella, verrattuna yksityiseen.
polimaksu 27e/krt, lääkkeet sanotaanko 900e (vaikkakin vaihtelee lääkityksen mukaan ) ja hmm...mistähän muusta olis joutunut maksamaan tässä hoitojen aikana. tietysti bensakustannukset, kun on pidempi matka sairaalaan..
kokonaissummaksi jos pyöristäis jonkun 1500e, niin pitäis olla jo aika lähellä. nämä siis IVF-hoidosta arviolta..
Niin ja tuohon lisäksi vielä tulonmenetykset. kun asuu kaukana hoitavasta paikasta on pakko ottaa kokopäivä vapaata. itseltäni jää hoitojen aikana yli viikon palkka saamatta, kun ei ole lomapäiviä mistä käyttää! Ei todellakaan ole ilmaista julkisellakaan.. kolmen päivän sairaslomakin kun on palkaton, kun enhän minä sairas ole..valmistusvikainen vain.

Ja muille jotka hyökkää ap:n kimppuun.. Ettekö te osaa lukea vai mikä on? Ap tarkoitti tuntevansa syvää myötätuntoa meille lapsettomille! Eihän tuota edes voi tulkita niin että leuhkisi helpoilla hedelmöittymisillä! Ja kyllä, minä jos kuka olen katkera lapseton, jolle jokaisen raskausuutisen kuuleminen tai raskausmahan näkeminen on liikaa! Meillä vedellään viimeisiä korsia, ja jos ei onnistu, sulkeudun neljän seinän sisään missä on lapsilta pääsy kielletty!

AP:lle halaus, jätä nuo perusteettomat kommentit omilleen!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitukseni ei ollut vinoilla. Asiat voi näköjään todellakin ymmärtää niinkuin ne haluaa ymmärtää. Pyydän anteeksi. Minun järkenikin on ilmeisesti ilmaiseksi saatu, enkä todellakaan ymmärtänyt kirjoitukseni olevan jollekin loukkaava.
Saanko teiltä kuitenkin hivenen anteeksi, kun sanon, että olen yhden ilmaiseksi saadun lapseni joutunut hautaamaan kolme vuotta sitten. Loppuelämäni saan käydä lapseni haudalla ja muistaa, että toinen ihminen aiheutti hänen kuolemansa. Se harmittaa minua!!!
Ja nyt kiitos riitti!!!
Tähän ei nyt taida mitenkään liittyä tämä sinun kuollut lapsesi, vaan puhuit hedelmöityshoitojen hinnoista. Ja yritin selittää sulle ihan asiallisesti, miten aloituksesi voi ottaa ja käsittää. Sä et taida kestää kritiikkiä?
Ihminen menettää ilmeisesti empatiakykynsäkin lapsettomuushoidoissa?
Minä kestän kritiikkiä, mutten tahallista väärinymmärrystä.
Tsemppiä sinulle täh! Toivottavasti elämäsi paranee.
 
voi luoja
"Loppuelämäni saan käydä lapseni haudalla ja muistaa, että toinen ihminen aiheutti hänen kuolemansa. Se harmittaa minua!!! "

Sitten varmaan ymmärrät, että lapsettomia harmittaa tämä aloitus.
 
lapsus
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja hemi:
ei se nyt niin tuhottoman kallista ole kunnallisella, verrattuna yksityiseen.
polimaksu 27e/krt, lääkkeet sanotaanko 900e (vaikkakin vaihtelee lääkityksen mukaan ) ja hmm...mistähän muusta olis joutunut maksamaan tässä hoitojen aikana. tietysti bensakustannukset, kun on pidempi matka sairaalaan..
kokonaissummaksi jos pyöristäis jonkun 1500e, niin pitäis olla jo aika lähellä. nämä siis IVF-hoidosta arviolta..
Niin, YHDESTÄ yrityskerrasta. Sitten saman verran rahaa seuraavaan, ja seuraavaan, ja sitten julkinen ei enää tarjoakaan yrityksiä vaan siirrytään yksityiselle jossa summan voi tuplata.
Korjaan..vähintään triplata!!
 
...
Niinpä, onneksi meillä oli varaa. Ei tarttenut miettiä, onko rahan takia mahdollista yrittää lasta. Tuossa tuo parin tonnin (?) lapsi nyt istuu telkkaria katselemassa. Halvalla saatiin lapsi, kun julkisella puolella oltiin hoidoissa.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihminen menettää ilmeisesti empatiakykynsäkin lapsettomuushoidoissa?
Minä kestän kritiikkiä, mutten tahallista väärinymmärrystä.
Tsemppiä sinulle täh! Toivottavasti elämäsi paranee.
Mä en kyllä ymmärrä sua. Siis pitikö tässä ketjussa nyt puhua näistä hedelmöityshoitojen hinnoista vai sun lapsen menetyksestä? Jos kestät kritiikkiä, silloinhan sun kestettävä se, että joku voi ymmärtää aloituksesi eri tavalla kun miten olet sen kirjoittanut ja piste. Olihan tuossa joku muukin sanomassa samaa. Mitäs sä mun elämän hyvyydestä tai huonoudesta tiedät? Elämäni on vallan hyvää.
 
lapsus
Alkuperäinen kirjoittaja lapsus:
Alkuperäinen kirjoittaja hemi:
ei se nyt niin tuhottoman kallista ole kunnallisella, verrattuna yksityiseen.
polimaksu 27e/krt, lääkkeet sanotaanko 900e (vaikkakin vaihtelee lääkityksen mukaan ) ja hmm...mistähän muusta olis joutunut maksamaan tässä hoitojen aikana. tietysti bensakustannukset, kun on pidempi matka sairaalaan..
kokonaissummaksi jos pyöristäis jonkun 1500e, niin pitäis olla jo aika lähellä. nämä siis IVF-hoidosta arviolta..
Niin ja tuohon lisäksi vielä tulonmenetykset. kun asuu kaukana hoitavasta paikasta on pakko ottaa kokopäivä vapaata. itseltäni jää hoitojen aikana yli viikon palkka saamatta, kun ei ole lomapäiviä mistä käyttää! Ei todellakaan ole ilmaista julkisellakaan.. kolmen päivän sairaslomakin kun on palkaton, kun enhän minä sairas ole..valmistusvikainen vain.

Ja muille jotka hyökkää ap:n kimppuun.. Ettekö te osaa lukea vai mikä on? Ap tarkoitti tuntevansa syvää myötätuntoa meille lapsettomille! Eihän tuota edes voi tulkita niin että leuhkisi helpoilla hedelmöittymisillä! Ja kyllä, minä jos kuka olen katkera lapseton, jolle jokaisen raskausuutisen kuuleminen tai raskausmahan näkeminen on liikaa! Meillä vedellään viimeisiä korsia, ja jos ei onnistu, sulkeudun neljän seinän sisään missä on lapsilta pääsy kielletty!

AP:lle halaus, jätä nuo perusteettomat kommentit omilleen!
Ja lisään vielä, että ainakaan täällä pohjoisessa kuukausitulot ei ole 2000e, eli menee julkisellekin kahden kuukauden palkka ja laskut jää silti maksamatta!
 
Mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja Apua hälle:
Vertaako toi voi luoja Tosiaan lapsen kuolemaa epäonnistuneeseen lapsettomuushoitoon.
Todellakin voi luoja!
Tuskin. Ehkä sillä on vaan meisseli otsassa tästä aloituksesta. Ja minkä ihmeen takia tuo ap:n lapsen kuolema piti tähän aiheeseen ottaa mukaan. Olisi tehnyt siitä oman aloituksen ja saanut empatiaa.
 

Yhteistyössä